Kulczyk dostał 600 milionów przy okazji CIECHa. Więc w porównaniu z tym przekop to pikuśNapoleon pisze:Co wy się podniecacie jakimś przekopem Mierzei Wiślanej! To raptem głupi miliard albo trochę więcej - dla rządzących tyle co nic. Ja mieszkam na południu i przerabiam temat kanału Odra-Dunaj. To dopiero byłby "Miś na miarę naszych możliwości"!
Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Moderator: nicpon
- SmokEustachy
- Posty: 4481
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Nie dostał, tylko tyle zapłacił. Być może za mało, ale nie ma to żadnego związku z Kanałem...
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
- SmokEustachy
- Posty: 4481
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Dostał bo nie wpłaciłOrlik pisze:Nie dostał, tylko tyle zapłacił. Być może za mało, ale nie ma to żadnego związku z Kanałem...
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
To nie jest sprawa wiedzy lub niewiedzy. Wątek zamiast dostarczać wiadomości lub być bazą dyskusji na Forum, robi się kolejnym off topem.Orlik pisze:Ale sprawa się nie skończy. Lepiej nie wiedzieć?de Villars pisze:I lepiej niech się skończy jak najszybciej.
Zamiast czytać o Kulczyku, wolałbym dowiedzieć się ile kasy rząd przeznaczył na modernizację nabrzeży w Elblągu albo o planach modernizacji połączeń tegoż portu z np. Podlasiem.
Informacja o takich drobiazgach, jak wykonanie i utrzymanie toru wodnego między planowanym kanałem, a Elblągiem to już szczyt marzeń. Tym raczej rząd się już nie pochwali...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
No to nie dajmy się zaczepiać i nie piszmy o Kulczyku...
Generalnie komplet dotychczasowej dokumentacji jest dostępny na stronie Urzędu Morskiego:
https://www.umgdy.gov.pl/?page_id=8064
Oczywiście nie wiemy, ile cała inwestycja będzie faktycznie kosztować, ale mamy Program Wieloletni ..., który zawiera prognozę skutków i plan finansowy (str. 8-9 i 27-28):
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... znik_1.pdf
Póki co ogłoszono przetarg na I część inwestycji:
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:PL:HTML
Bardzo ciekawe jest też pismo Ministerstwa do Komisji Europejskiej i uzasadnienie w zakresie bezpieczeństwa:
https://www.gov.pl/documents/528248/541 ... 1c7140885c
Do kompletu informacji należy dodać, że inwestycja realizowana jest na podstawie specustawy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0170000820
Warto też zapoznać się z uzasadnieniem do projektu ww. ustawy:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druk.xsp?nr=1182
No i na koniec stanowisko głównego oponenta, czyli Zarządu Województwa Pomorskiego:
https://pomorskie.eu/-/zarzad-wojewodzt ... tanowisko-
https://ekoagora.pl/wp-content/uploads/ ... a10235.pdf
Poniżej tabela ze wszystkimi opiniami i uwagami UM:
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... opinii.pdf
Miłego czytania.
Generalnie komplet dotychczasowej dokumentacji jest dostępny na stronie Urzędu Morskiego:
https://www.umgdy.gov.pl/?page_id=8064
Oczywiście nie wiemy, ile cała inwestycja będzie faktycznie kosztować, ale mamy Program Wieloletni ..., który zawiera prognozę skutków i plan finansowy (str. 8-9 i 27-28):
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... znik_1.pdf
Póki co ogłoszono przetarg na I część inwestycji:
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:PL:HTML
Bardzo ciekawe jest też pismo Ministerstwa do Komisji Europejskiej i uzasadnienie w zakresie bezpieczeństwa:
https://www.gov.pl/documents/528248/541 ... 1c7140885c
Do kompletu informacji należy dodać, że inwestycja realizowana jest na podstawie specustawy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0170000820
Warto też zapoznać się z uzasadnieniem do projektu ww. ustawy:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druk.xsp?nr=1182
No i na koniec stanowisko głównego oponenta, czyli Zarządu Województwa Pomorskiego:
https://pomorskie.eu/-/zarzad-wojewodzt ... tanowisko-
https://ekoagora.pl/wp-content/uploads/ ... a10235.pdf
Poniżej tabela ze wszystkimi opiniami i uwagami UM:
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... opinii.pdf
Miłego czytania.
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
- SmokEustachy
- Posty: 4481
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ponoć tor wodny jest. Natomiast podejście do ekologii wygląda tak:Peperon pisze:To nie jest sprawa wiedzy lub niewiedzy. Wątek zamiast dostarczać wiadomości lub być bazą dyskusji na Forum, robi się kolejnym off topem.Orlik pisze:Ale sprawa się nie skończy. Lepiej nie wiedzieć?de Villars pisze:I lepiej niech się skończy jak najszybciej.
Zamiast czytać o Kulczyku, wolałbym dowiedzieć się ile kasy rząd przeznaczył na modernizację nabrzeży w Elblągu albo o planach modernizacji połączeń tegoż portu z np. Podlasiem.
Informacja o takich drobiazgach, jak wykonanie i utrzymanie toru wodnego między planowanym kanałem, a Elblągiem to już szczyt marzeń. Tym raczej rząd się już nie pochwali...
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Bywałem kilkukrotnie na obozach w latach 80 tych w okolicach Elbląg , Frombork , Malbork i pamiętam wypowiedzi na temat zalewu wiślanego . Już wtedy mimo że ZSRR formalnie i konstytucyjnie był krajem zarzyjaźnionym praktycznie nie było możliwości swobodnego przepływania przez strefę radziecką .
Pewnie od naszego wyjścia z pod kurateli Moskwy jest tylko gorzej .
Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem , jest jednak aspekt polityczny .To co dzieje się wokół Gdańska może doprowadzić to reaktywacji czegoś na kształt wolnego miasta . Oczywiście wszystko dla jakiś "europejskich idei i wartości " ale poszkodowanym będzie Polska .
Pewnie od naszego wyjścia z pod kurateli Moskwy jest tylko gorzej .
Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem , jest jednak aspekt polityczny .To co dzieje się wokół Gdańska może doprowadzić to reaktywacji czegoś na kształt wolnego miasta . Oczywiście wszystko dla jakiś "europejskich idei i wartości " ale poszkodowanym będzie Polska .
- SmokEustachy
- Posty: 4481
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
A jaka jest opinia Colonela i jego żaglówki?
-
- Posty: 1177
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
[quote]Pewnie od naszego wyjścia z pod kurateli Moskwy jest tylko gorzej .
Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem /quote]
Nieprawda. Nie ma żadnych problemów w żegludze komercyjnej. Zwykle o zagrożeniach i ryzykach związanych z tym tematem wypowiadają się ludzie nie mający żadnej styczności z tematem ani praktycznego doświadzenia.
A co się dzieje wokół Gdańska ? Może coś mi umknęło.
Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem /quote]
Nieprawda. Nie ma żadnych problemów w żegludze komercyjnej. Zwykle o zagrożeniach i ryzykach związanych z tym tematem wypowiadają się ludzie nie mający żadnej styczności z tematem ani praktycznego doświadzenia.
A co się dzieje wokół Gdańska ? Może coś mi umknęło.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Mieszkam na Pomorzu i kompletnie nie rozumiem, o co Ci chodzi.Marek-1969 pisze:Każdy projekt ekonomiczny naznaczony jest ryzykiem , jest jednak aspekt polityczny .To co dzieje się wokół Gdańska może doprowadzić to reaktywacji czegoś na kształt wolnego miasta . Oczywiście wszystko dla jakiś "europejskich idei i wartości " ale poszkodowanym będzie Polska .
Ale zostawmy tę politykę i ekologię, bo inaczej wątek wyląduje w "psycholach".... Mimo wszystko jest to inwestycja, która choć w założeniach powinna się "bilansować". Jeżeli prawdą jest, że szacunki korzyści społeczno-ekonomicznych są wzięte z "kapelusza", a wydane pieniądze nie mają szansy się zwrócić, to należałoby mieć świadomość, ile w takim razie chcemy wydać na "zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie" i czy akurat budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną jest do tego niezbędna.
Z uzasadnienia do projektu specustawy:
Budowa kanału żeglugowego, realizowana będzie przede wszystkim z powodów o charakterze zasadniczym, wynikających z nadrzędnego interesu publicznego jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie.
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Dzięki. Chwilę to potrwa..Orlik pisze:...Miłego czytania.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ja bym przede wszystkim powycinał te wstrętne proputinowskie brzozy.SmokEustachy pisze:Ponoć tor wodny jest. Natomiast podejście do ekologii wygląda tak:Peperon pisze:To nie jest sprawa wiedzy lub niewiedzy. Wątek zamiast dostarczać wiadomości lub być bazą dyskusji na Forum, robi się kolejnym off topem.Orlik pisze:Ale sprawa się nie skończy. Lepiej nie wiedzieć?
Zamiast czytać o Kulczyku, wolałbym dowiedzieć się ile kasy rząd przeznaczył na modernizację nabrzeży w Elblągu albo o planach modernizacji połączeń tegoż portu z np. Podlasiem.
Informacja o takich drobiazgach, jak wykonanie i utrzymanie toru wodnego między planowanym kanałem, a Elblągiem to już szczyt marzeń. Tym raczej rząd się już nie pochwali...
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ja bym zaskarżył lekarza, który nie stwierdził zgonu drzewa...
A tak na poważnie to jest przypadek, który jest jak najbardziej naturalny. Przecież tego drzewa nie zwalili ludzie na biednego cielaka. Matka Natura nie taki rzeczy robiła.
A tak na poważnie to jest przypadek, który jest jak najbardziej naturalny. Przecież tego drzewa nie zwalili ludzie na biednego cielaka. Matka Natura nie taki rzeczy robiła.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Ja to bym poszukał czy na tym drzewie nie ma aby śladów trotylu. A na byczku sekcję zwłok. Podobno przed przybyciem ratowników na miejsce katastrofy, słychać było strzały.
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Przenoszę do Psycholi, bo widać że dyskusja pasuje do tamtej tematyki.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Re: Kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Wszystko pięknie i elegancko. Tylko kto tam będzie pływał?Orlik pisze:No to nie dajmy się zaczepiać i nie piszmy o Kulczyku...
Generalnie komplet dotychczasowej dokumentacji jest dostępny na stronie Urzędu Morskiego:
https://www.umgdy.gov.pl/?page_id=8064
Oczywiście nie wiemy, ile cała inwestycja będzie faktycznie kosztować, ale mamy Program Wieloletni ..., który zawiera prognozę skutków i plan finansowy (str. 8-9 i 27-28):
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... znik_1.pdf
Póki co ogłoszono przetarg na I część inwestycji:
https://ted.europa.eu/TED/notice/udl?ur ... XT:PL:HTML
Bardzo ciekawe jest też pismo Ministerstwa do Komisji Europejskiej i uzasadnienie w zakresie bezpieczeństwa:
https://www.gov.pl/documents/528248/541 ... 1c7140885c
Do kompletu informacji należy dodać, że inwestycja realizowana jest na podstawie specustawy:
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDe ... 0170000820
Warto też zapoznać się z uzasadnieniem do projektu ww. ustawy:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/druk.xsp?nr=1182
No i na koniec stanowisko głównego oponenta, czyli Zarządu Województwa Pomorskiego:
https://pomorskie.eu/-/zarzad-wojewodzt ... tanowisko-
https://ekoagora.pl/wp-content/uploads/ ... a10235.pdf
Poniżej tabela ze wszystkimi opiniami i uwagami UM:
https://www.umgdy.gov.pl/wp-content/upl ... opinii.pdf
Miłego czytania.
20 m szerokości i 4 m głębokości to generalnie mało. Przy podwojeniu tych wartości można zacząć myśleć o chodzeniu bałtyckich feederów. Docelowa głębokości powinna być jak w przypadku Kanału Kilońskiego. Jednak to będzie ciągle mało na przyszłość.
Jeśli ktoś poważnie myśli o porcie w Elblągu, to równoczesnie powinny ruszyć prace również tam. Na początek nabrzeże o długości min 250 m - z zapleczem oczywiscie. A o tym ani widu, ani słychu.
Ten projekt jest dosłownie realizowany od końca. Chyba tylko o wycięcie drzew chodziło. Ten towar jest w cenie w Azji.
Ostatnio zmieniony 2019-03-10, 21:30 przez SiSi, łącznie zmieniany 1 raz.
...