Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2012-04-27, 15:40

Z legendami, jak z motocyklistami - nikt nie wie, skąd się biorą :)

Jutro wypływam na tydzień Zawiszą. Pod kapitańską koją znalazłem teczkę z jakimiś starymi rysunkami, to będę miał czas je poprzeglądać. Może trafi się coś ciekawego.

PS. Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela :)
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-04-27, 18:54

A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?
Chemik napisał(a):
Chemik napisał(a):6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”

Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Colonel » 2012-04-28, 08:34

stara zientara napisał(a):Pobieżnie rzuciwszy okiem znalazłem na jednym rysunku podpis Colonela


Albo bezanmaszt albo nadbudówka...
Colonel
 
Posty: 506
Dołączył(a): 2010-03-31, 08:29

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2012-05-04, 15:32

Chemik napisał(a):A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?

Potrafią :)
http://zegluj.net/forum_zeglarskie/view ... 97#p151097

Colonel napisał(a):Albo bezanmaszt albo nadbudówka...

Nadbudówka - zrobiłem fotkę tabliczki, ale teraz mam za słabe łącze, żeby wysłać.
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2012-05-04, 18:16

Chemik napisał(a):A może Koledzy-żeglarze potrafią odpowiedzieć na to pytanie?

Potrafią :)
http://zegluj.net/forum_zeglarskie/view ... 97#p151097

Colonel napisał(a):Albo bezanmaszt albo nadbudówka...

Nadbudówka - zrobiłem fotkę tabliczki, ale teraz mam za słabe łącze, żeby wysłać.
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-05-04, 22:50

Wojtku dzięki za namiar... :)
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2012-05-14, 19:22

Według zachowanych na Zawiszy rysunków stoczniowych:

rufa Zawiszy była przedłużana w 1965
SAM_0350.JPG
rysunek konstrukcji rufy
SAM_0350.JPG (584.26 KiB) Przeglądane 2159 razy

nowa nadbudówka i wymiana silnika - 1979
SAM_0352.JPG
rysunek nadbudówki
SAM_0352.JPG (579.58 KiB) Przeglądane 2159 razy

SAM_0351.JPG
schemat chłodzenia nowego silnika
SAM_0351.JPG (543.56 KiB) Przeglądane 2159 razy
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2015-06-14, 13:35

--> 1.IX.1978 FRANEK ZUBRZYCKI
Skąd ta informacja?
W rejestrach PRS 2010-2015 (starszych nie mam) jest FRANEK ZUBRZYCKI II

PS. Zrobiłem strony o silnikach Zawiszy
http://wojtekzientara.pl/silniki.html
http://www.facebook.com/silnikizawiszy
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2015-06-14, 15:27

stara zientara napisał(a):
--> 1.IX.1978 FRANEK ZUBRZYCKI
Skąd ta informacja?
W rejestrach PRS 2010-2015 (starszych nie mam) jest FRANEK ZUBRZYCKI II


Dwójka w nazwie pojawia się ponownie po 1998/ przed 2001 rokiem
Być może powieliłem błąd PRS-u

Zubrzycki.jpg
Zubrzycki.jpg (221.61 KiB) Przeglądane 1900 razy
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2017-01-25, 01:55

Grzebiąc w Miramar Ship Index trafiłem na serię holowników zbudowanych w 1943 roku (poza ostatnim zbudowanym w 1944) w Kristiansand MV dla Niemiec. Prawdopodobnie jeden z nich, to późniejszy BRONISŁAW, czyli dawca obecnego silnika ZAWISZY CZARNEGO.
Niestety jedyną informacją techniczną o nich jest tonaż 101 BRT.

nr bud. 175 - KVASEFJORD
nr bud. 176 - TROMSDALEN (uk. 04.43)
nr bud. 177 - KOMLEFJORD
nr bud. 178 - LOFJORD - być może później pod nazwą SORSLEP I
nr bud. 179 - FANAFJORD (uk. 03.44) - ten chyba za późno ukończony

Może ktoś ma dostęp do jakichś informacji o losach tych holowników.
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez pothkan » 2017-01-25, 14:05

Dane techniczne (Bronisława i ww.) się pokrywają, to ten sam typ. Ale niestety, wszystkie mają "sprawdzone" powojenne losy.

#174 Beisfjord: 1946 norw. Tomma, 1963 Snapp, 1986 Vildanden.

Kvasefjord, Tromsdalen i Fanafjord: w 1946 przekazane w ramach reparacji Sowietom; Bogatyr, Riezwyj i Gordyj; skreślone między 1970 i 1975

Komlefjord: 1945-54 w służbie amerykańskiej w Niemczech (m.in. OMGUS), potem niem. Duburg, fiń. Allö.

Lofjord: 1945 norw. Sørslep I.

W "Strandgucie" jest wojenny fragment listy stoczniowej tej stoczni, i teoretycznie jest luka w numerze #182. Ale to tylko przesłanka.
Ostatnio edytowano 2017-01-25, 14:16 przez pothkan, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4395
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2017-01-25, 15:26

Myślałem, że po prostu nikt wcześniej się tym nie zainteresował...

Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął. :)
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez AvM » 2017-01-25, 19:43

stara zientara napisał(a):Myślałem, że po prostu nikt wcześniej się tym nie zainteresował...

Nosz... z powietrza przecież BRONISŁAW się nie wziął. :)



Mnie dziwi ze nie ma danych dotyczacych producenta maszyn i kotlow,
Normalnie musza byc tabliczki znamionowe, i kontrole kotla dostepne.
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5001
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2017-01-25, 20:01

AvM napisał(a):nie ma danych dotyczacych producenta maszyn i kotlow

Kotłów to chyba na tych holownikach nie było. :)

Tabliczka znamionowa na silniku jest "zastępcza" czyli nowa.
_tabl.jpg
_tabl.jpg (465.88 KiB) Przeglądane 1310 razy


Ponadto jest kserokopia specyfikacji producenta silnika ze wskazaniem, że przeznaczeniem jest Norwegia.
SAM_0343.JPG
SAM_0343.JPG (341.53 KiB) Przeglądane 1310 razy
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 150
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez HYDROSERVIS » 2017-11-01, 01:37

Witam.
Chcę wyjaśnić i sprostować co napisano, a dotyczy okrętu ratowniczego R-21.
Zgodnie z decyzją Szefa Sztabu Generalnego WP Nr 886/P/I , z dnia 23.12.1982 r., Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn rozkazem nr 15
z dnia 02.02.2983r. rozkazał : "Dowódcy Zespołu Okrętów Ratowniczych Marynarki Wojennej w dniu 3 lutego 1983r. przekazać Przedsiębiorstwu Robót Podwodnych Ligi Morskiej w Poznaniu okręt ratowniczy R-21". Uroczystość przekazania miała miejsce w Porcie Wojennym na Oksywiu, w obecności przedstawicieli władz województwa poznańskiego, ZGLM i Przedsiębiorstwa Robót Podwodnych LM w Poznaniu z jednej strony oraz władz województwa gdańskiego i Marynarki Wojennej z drugiej strony. Dowódca Marynarki Wojennej admirał Ludwik Janczyszyn oficjalnie przekazał dyrektorowi naczelnemu PRPLM inż. Konradowi Kołbikowi okręt ratowniczy R-21, a Prezes Zarządu Głównego kontradmirał Henryk Pietraszkiewicz wręczył banderę, która została podniesiona na ms "Podwodnik" (dotychczas ORP R-21) . Nazwa "PODWODNIK" została wybrana w drodze konkursu ogłoszonego przez TVP. Z uwagi przejścia okrętu z MW "do cywila" tj. pod nadzór PRS na statku musiano dokonać szeregu zmian. Po uzgodnieniach, remontu dokonano w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni. 25 czerwca 1985 r. statek został wpisany do rejestru okrętowego w Izbie Morskiej przy Sądzie Wojewódzkim w Gdańsku z siedzibą w Gdyni pod nr ROG 2310 i z tą datą oficjalnie armatorem zostało PRP LM w Poznaniu. Z tego co się orientuję, to w stoczni MW pozostawał do 1986/1987 r.
HYDROSERVIS
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-11-01, 00:21

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2017-11-01, 08:34

Wielkie dzięki!!, Akurat jestem w trakcie aktualizacji "Ptaszków"
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1223
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Poprzednia strona

Powrót do Statki Handlowe, Pasażerskie i inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 4 gości