Rejestry jachtów PRS

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez stara zientara » 2017-03-22, 02:41

Spis polskich jachtów został uzupełniony według indeksu nazw PZŻ z dnia 09.02.2017.

http://wojtekzientara.pl/files/jachty_polskie.xlsx
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 160
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez Marek T » 2017-03-22, 12:14

stara zientara napisał(a):Spis polskich jachtów został uzupełniony według indeksu nazw PZŻ z dnia 09.02.2017.

Dobra robota.

Proponuję:
- rozdzielić kolumnę K (ROK BUDOWY) na dwie: ROK BUDOWY i ROK ODBUDOWY (albo jakoś inaczej - może remontu kapitalnego?).
- dodać kolumnę z numerem PRS.
Marek T
 
Posty: 3186
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez stara zientara » 2017-03-22, 13:52

Numer PRS jest w kolumnie E. Wpis ZNTPZŻ oznacza, że jacht był pod nadzorem Zespołu Nadzoru Technicznego PZŻ.

Odbudów nie było tak dużo, żeby od razu robić osobną kolumnę. W przypadku odbudowy zapis jest podwójny, np.: 1973/2006.
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 160
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez Marek T » 2017-03-22, 20:02

Kolumna E jakoś mi umknęła.
Co do roku budowy - zauważyłem ten zapis i dlatego dałem sugestię.

A prócz tego:
- POL-15162 w sierpniu 2015 miał nazwę ALEXANDRIA
- BALTICO na rufie ma napis "575 HANSE"
- 07.2009 po redzie Gdyni kręcił się jacht żaglowy BEZ POŚPIECHU (nie widać było numeru POL)
- BULA TALE ma numer POL-14653
- POL-3890 nosł w sierpniu 2012 jacht CENTURION ("Balt-23")
- inny CENTURION POL-12765 (łódź motorowa) stał w lutym 2016 w Darłowie
- CHIEF (ze Szczecina) w 2012 miał numer POL-11974
- FLORYN (POL-8123) w 2015 występował w Gdyni jako DRAGON II
- ENDURO (katamaran) ma numer POL-14171
- FUNCLUB VI (POL-6244): mam zdjęcie z nazwą na burcie FANCLUB VI
- FLAMENKO (POL-9313) na burcie w 2011 r. ma FLAMENCO
- numer POL-2915 nosiły dwie zupełnie różne jednostki: w 2006 był to pływający domek FRYGA, a w 2011 r. jacht motorowy (duża motorówka) FRYGA II
- H2O LIMO ma numer POL-15162 i chyba zasilanie solarne
- w marcu 2015 w Basenie Żeglarskim w Gdyni stał wystawiony jacht motorowy HANSEATIC-1 z numerem POL-02421
- ILONA E (wodolot) był w Gdyni już w 2014 r.
- w maju 2015 w Gdyni stał jacht zaglowy INFOS (numeru nie widać)
- w lipcu 2007 w Gdyni stał jacht motorowy INTRUDER z numerem POL-537
- IRENE (motorowy) w październiku 2016 stał w Gdańsku z numerem POL-14991
- POL-7525 stał w marcu 2016 na terenie Dalmoru z nazwą BZJ i portem Jacksonville na rufie,
- w październiku 2016 w Gdańsku stało coś motorowego z numerem POL-17024
- w marcu 2015 Baltica Yachts miało jacht POL-9721, bez nazwy
- we Władysławowie w lutym 2016 stało coś motorowego, chyba w trakcie adaptacji, z nazwą KAPITAN SZREK i sygnałem SPG2356
- LAUMARLEN (POL8634) na zdjęciu z lipca 2009 ma napis LAU MAR LEN (wyraźnie rozdzielone trzy sylaby)
- MAŁA LOLA w lipcu 2009 na żaglu miała POL-8355 (o ile to był jej żagiel...)
- MARI-ANN na rufie ma port Maasholm (pewnie jeszcze stary)
- BUNG (POL-6061) w lutym 201 stoi we Włładysławowie jako MARINERO
- POL-6621 w spisie występuje 3x - jako DORSEA, MARKOS i RASZPI
- MARY LOU u mnie na zdjeciu ma numer POL-9453 (bardzo wyraźnie!), a nie 9452; w spisie numer POL-9452 występuje 2x: jako DREAM TWO i jako MARY LOU
- PENDRAGON (POL-5950) w spisie występuje też jako RENA 2, a u mnie na zdjęciu z czerwca 2011 jest jako MECHANIK (na terenie Kotwicy)
- MESA VERDE na zdjęciu z maja 2014 ma numer POL-12255
- MORT (nie ma namalowanego numeru) to dawna MAGDUSIA motorówka cumownicza
- w sierpniu 2009 przy "gryfowy" odcinku nabrzeża w Gdyni stał jacht żaglowy NIOSĄCA RADOŚĆ, bez widocznego numeru
- w sierpniu 2012 w Gdyni stał jacht motorowy NOWOŚĆ (bez widocznego numeru - może to były targi "Wiatr i Woda" ??)
- ONE AND ONLY u mnie na zdjęciu ma napis ONE&ONLY
- ORION: nie mam pod ręką kwitów ani książki o Gryfie, ale - o ile pamiętam - ORION nie miał nic wspólnego z A&R
- PERLA MARE na zdjęciu z października 2016 ma numer POL-15168
- w marcu 2014 w Gdańsku stało coś motorowego o nazwie PHOEBE
- w marcu 2015 jact motorowy PIERRE miał numer POL-03902
- w lipcu 2015 po Motławie kręcił się jacht motorowy SAND STORM (POL-14672)
- w lipcu 2009 SEA DOG miał numer PZN-001 (o ile to ten)
- we wrześniu 2009 w Gdyni stał jacht żaglowy SIGDRIFA, bez numeru, z polską ba derą i napisem na rufie ISHOJ
- na moim zdjęciu SKEIRON (z sylwetki przypomina rozbudowany kuter rybacki, ale raczej nie był kutrem) ma numer POL-7500. W spisie ten numer ma MARIANNA DREAM - ale to z kolei typowa łódź motorowa (duża motorówka albo jacht motorowy). Nie da rady jednej przerobić na drugą.
- na zdjęciach z 2008 i 2014 w Gdyni mam SŁOMIACZEK (żaglowy) - bez II. Nie wiem, czy to ten sam.
- SŁOŃ (o ile to ten) na żaglu ma numer NZ 103, napis http://www.Biskaje.pl i typ (chyba) Phila 880
- na zdjęciu z października 2016 w Gdańsku stoi łódź motorowa SOLLINGER (POL-17169, z zasilaniem solarnym?)
- na zdjęciu z października 2016 w Gdańsku SOLO TU ma numer POL-12255
- STRAŻNIK PORANKA to chyba dawny jacht Kuklińskiego? Stoi teraz trochę zapuszczony w Gdańsku
- SZTORM-IV (POL-6637) mam na zdjęciu w Gdańsku w latach 2015 i 2016, z pasażerami
- SZTORM-V (POL-6921) mam na zdjęciu we Władysławowie w sierpniu 2015 (przy nabrzeżu)
- UNIQUE to jest Dufour 410, port Gdynia, ale nie ma namalowanego numeru
- WAREG (PZ-II-5) jest wykazany 2x
- ZEENA: mam na zdjęciu w Gdyni w 2012, chyba ciągle jeszcze stoi na podwórku "Gryfa"
- ZUMAR mam na zdjęciu z lipca 2015 z numerem POL-14631

Jeszcze takie pytanie: czy zapis "23.12.16 ex MARYLLA" oznacza, że do tej daty nazywał się MARYLLA, czy od tej daty nosł tę nazwę?
Marek T
 
Posty: 3186
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez stara zientara » 2017-03-23, 00:50

- POL-15162 w sierpniu 2015 miał nazwę ALEXANDRIA
Jest ALEXANDRIA z POL-6912, może POL-15162 miał nazwę ALEXANDRIIA (numer nieznany).

Ponieważ zgodnie z przepisami nazwy nie mogą się powtarzać w jednym rejestrze, to niektóre nazwy są celowo zniekształcane (np. jak wyżej). Dodatkowo od paru lat własny rejestr prowadzi PZMiNW - numery PL-0....

- 07.2009 po redzie Gdyni kręcił się jacht żaglowy BEZ POŚPIECHU (nie widać było numeru POL)
W indeksach nazw 2012, 2014 i 2017 nie ma takiego. Mógł mieć rejestrację śródlądową lub zagraniczną.

- FLORYN (POL-8123) w 2015 występował w Gdyni jako DRAGON II
Z tym samym POL?

- numer POL-2915 nosiły dwie zupełnie różne jednostki: w 2006 był to pływający domek FRYGA, a w 2011 r. jacht motorowy (duża motorówka) FRYGA II
Ktoś tu mocno namieszał. W 2004 r. zostało wystawione Orzeczenie Techniczne na hausboot FRYGA, a w 2010 na hausboot FRYGA II (rok budowy ten sam). Może inspektor wystawiał na odległość - znane są takie przypadki.

- H2O LIMO ma numer POL-15162
Ten sam, co ALEXANDRIA? Te solarne widziałem pływające po Gdańsku, ale oznakowanie miały podłe i nie zawsze dało sie doczytać.

- w marcu 2015 w Basenie Żeglarskim w Gdyni stał wystawiony jacht motorowy HANSEATIC-1 z numerem POL-02421
Numer zaczynający się od zera sugeruje rejestr PZMiNW, ale wtedy powinno być PL-02421.

- ILONA E (wodolot) był w Gdyni już w 2014 r.
Informacja, że był jest głównie po to, żeby stwierdzić, że jeszcze istniał.

- w maju 2015 w Gdyni stał jacht zaglowy INFOS (numeru nie widać)
Raczej nie polski.

- w lipcu 2007 w Gdyni stał jacht motorowy INTRUDER z numerem POL-537
IMHO starła/odkleiła się jedna cyfra.

- POL-7525 stał w marcu 2016 na terenie Dalmoru z nazwą BZJ i portem Jacksonville na rufie
Wg PZŻ jego pełna nazwa to BZJ JACKSONVILLE, NC.

- we Władysławowie w lutym 2016 stało coś motorowego, chyba w trakcie adaptacji, z nazwą KAPITAN SZREK i sygnałem SPG2356
Może jakiś pasażer - ani nazwa, ani sygnał nigdzie u mnie nie występują.

- POL-6621 w spisie występuje 3x - jako DORSEA, MARKOS i RASZPI
To kolejne nazwy tego samego jachtu.

- MARY LOU u mnie na zdjeciu ma numer POL-9453 (bardzo wyraźnie!), a nie 9452; w spisie numer POL-9452 występuje 2x: jako DREAM TWO i jako MARY LOU
Dwie nazwy tej samej jednostki, ale nie wiem, co z numerem. Wg indeksu z 2012 POL-9453 to jacht RIB-AM.

- PENDRAGON (POL-5950) w spisie występuje też jako RENA 2, a u mnie na zdjęciu z czerwca 2011 jest jako MECHANIK (na terenie Kotwicy)
Podejrzewam, że to zdjęcie przed rejestracją jako jacht - u mnie jest: RENA 2, wyrejestrowany 15.04.13, 13/14: PENDRAGON.
Czy to może być ten: MECHANIK, –, PRS 62228, ex „?”; motorówka; zbud. w 19.. r., ; stal; . BRT, . NRT; 14,80×2,84×. m; 1 SW26 Gray Marine (nr C-54468), 165 KM, 1 śr, . w; 1 pokł.; zał. . (../58: Stocznia Marynarki Wojennej, Gdynia; skreślona z RSM 62/66)

- w sierpniu 2009 przy "gryfowy" odcinku nabrzeża w Gdyni stał jacht żaglowy NIOSĄCA RADOŚĆ, bez widocznego numeru
Polska nazwa nie determinuje bandery - mam paru kolegów, którzy jachty zarejestrowali w Szwecji, Belgii itd.

- ONE AND ONLY u mnie na zdjęciu ma napis ONE&ONLY
W indeksie nazw występują obie wersje.

- w marcu 2015 jact motorowy PIERRE miał numer POL-03902
IMHO raczej PL-03902

- w lipcu 2009 SEA DOG miał numer PZN-001 (o ile to ten)
Raczej nie te.

- we wrześniu 2009 w Gdyni stał jacht żaglowy SIGDRIFA, bez numeru, z polską ba derą i napisem na rufie ISHOJ
Prawdopodobnie świeżo nabyty i jeszcze z duńską nazwą.

- na zdjęciach z 2008 i 2014 w Gdyni mam SŁOMIACZEK (żaglowy) - bez II. Nie wiem, czy to ten sam.
Na 99% ten sam.

- SŁOŃ (o ile to ten) na żaglu ma numer NZ 103, napis http://www.Biskaje.pl i typ (chyba) Phila 880
Nie ten - rejestracja śródlądowa z Olsztyna.

- na zdjęciu z października 2016 w Gdańsku stoi łódź motorowa SOLLINGER (POL-17169, z zasilaniem solarnym?)
To chyba nie jest nazwa własna, ale nazwa typu.

- SZTORM-IV (POL-6637) i SZTORM-V (POL-6921)
Czy to mogą być te same, których dane są podane w spisie według Rejestru łodzi motorowych PRS 2013?

- WAREG (PZ-II-5) jest wykazany 2x
Najpierw był to jacht drewniany (chyba Folkboat), a następnie laminatowy Nefryt.

czy zapis "23.12.16 ex MARYLLA" oznacza, że do tej daty nazywał się MARYLLA, czy od tej daty nosł tę nazwę?
"data ex nazwa" = nazwa do tej daty; "data: nazwa" = nazwa od tej daty

Pisałem już na początku o zniekształcaniu nazw, żeby nie było dwóch jednakowych oraz o drugim rejestrze dla jachtów motorowych. Zmusza to bardzo dokładnego przyglądania się nazwom i numerom. Dodatkowo niektórzy armatorzy celowo stosują czcionkę zniekształcającą nazwę lub pomijają "zbędne" elementy (jak przy SŁOMIACZKU).

Teoretycznie numery powinny być nadawane po kolei (od pierwszego wolnego), a nazwa może się powtórzyć dopiero po 5 latach od wyrejestrowaniu poprzedniej jednostki o tej nazwie. Niestety, z różnych powodów system ten nie jest przestrzegany. M.in. obecnie mało jest jachtów z numerami dwucyfrowymi. Numery te armatorzy wyrejestrowanych jachtów zarezerwowali dla nowych. Podobnie jest z nazwami, przy czym często "2" lub "II" w nazwie nie jest malowane, a niektóre nazwy też są zastrzegane przez armatorów jako tradycyjne. Ponadto w rejestrach jachtów wydanych przez ZNT PZŻ roi się od błędów - w nazwach, numerach, latach budowy.

PS. Zapis w uwagach "info'xx" oznacza, że informacje zostału uzyskane od armatora bezpośrednio lub poprzez stronę internetową.
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 160
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez Marek T » 2017-03-23, 11:52

stara zientara napisał(a):Numer zaczynający się od zera sugeruje rejestr PZMiNW, ale wtedy powinno być PL-02421.
Dzieki za wyjaśnienie. Jutro jeszcze raz popatrzę na zdjęcia.
Zastanawiało mnie to zero na początku numeru, a przy tym nie zauważyłem, że to jest PL, anie POL.

Z wodolotem ILONA jest sprawa o tyle ciekawa, że zachował płaty.
Inne jednostki tego typu były sprzedawane w ręce prywatne, ale płaty im obcinano,
Marek T
 
Posty: 3186
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez Marek T » 2017-03-23, 12:00

stara zientara napisał(a):
- na zdjęciu z października 2016 w Gdańsku stoi łódź motorowa SOLLINGER (POL-17169, z zasilaniem solarnym?)
To chyba nie jest nazwa własna, ale nazwa typu.
Na jachtach jest teraz tyle treści reklamowej, że często mam wątpliwości, co jest nazwą jachtu, a co reklamą.
Marek T
 
Posty: 3186
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rejestry jachtów PRS

Postprzez stara zientara » 2019-05-09, 15:02

Spis uzupełniony według indeksu nazw PZŻ z dnia 05.03.2019, wykazu numerów MMSI z sygnałów wywoławczych z marca 2019 oraz ze wszystkimi poprawkami, które otrzymałem od innych osób.

http://wojtekzientara.pl/files/jachty_polskie.xlsx
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 160
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Statki Handlowe, Pasażerskie i inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości