O polskich stoczniach.

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez polsteam » 2019-04-10, 18:53

Tadeusz Klimczyk napisał(a):Pewnie skończy się tak, jak podobny problem Remontowej z dwoma statkami zamówionymi przez Royal Arctic Line i właśnie wystawionymi na sprzedaż:

http://broncoshipbrokers.com/shipdetails?pid=1139


nie właśnie, tylko dawno.
Avatar użytkownika
polsteam
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Piotr S. » 2019-04-11, 11:51

https://www.gospodarkamorska.pl/Stoczni ... tatku.html
Dziś pojawił taki News że 33 mln zł dofinansowania przekazało Stoczni Szczecińskiej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Jego przedmiotem jest opracowanie, budowa i weryfikacja w warunkach rzeczywistych prototypu semi-autonomicznego statku towarowego żeglugi morskiej typu coaster –Jest to statek typu uniwersalny masowiec, o długości 90 m, szerokości 12,9 m i nośności 2 800 t .Statek ten ma być dla armatora niemieckiego czyli jak się nie mylę dofinansowujemy obcego armatora czy jest tu jakaś prawidłowość aby nie nazwać tego skandalem wobec polityki jaką zapowiadał rząd . całość projektu to 58 mln zł a 33 mln na jednostkę .
Piotr S.
 
Posty: 1356
Dołączył(a): 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez polsteam » 2019-06-04, 08:39

No i najprawdopodobniej tego samego statku, co program B-R z poprzedniego postu, dotyczy pierwszy przypadek możliwości inwestowania, w ramach crowdfundingu, w statek budowany (?) przez polską stocznię,

Kup sobie kawałek statku ...ze Stoczni Szczecińskiej
> www.portalmorski.pl/stocznie-statki/426 ... zecinskiej
Avatar użytkownika
polsteam
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Piotr S. » 2019-06-04, 18:26

polsteam napisał(a):No i najprawdopodobniej tego samego statku, co program B-R z poprzedniego postu, dotyczy pierwszy przypadek możliwości inwestowania, w ramach crowdfundingu, w statek budowany (?) przez polską stocznię,

Kup sobie kawałek statku ...ze Stoczni Szczecińskiej
> http://www.portalmorski.pl/stocznie-sta ... zecinskiej

I co mamy sponsorować niemieckiego armatora ? coś jest tu nie tak , czy tak ma wyglądać odbudowa stoczni i floty ? . W Polsce nie brakuje ludzi bogatych ,którzy byli by chętni zainwestować w udziały w firmy armatorskie ale czy musi być to armator niemiecki , czemu w Polsce nikt nie wpadnie na taki pomysł .
Piotr S.
 
Posty: 1356
Dołączył(a): 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez polsteam » 2019-06-05, 02:08

ale przecież to jest skierowane na rynek niemiecki...

"kup sobie", to taka figura retoryczna, żeby tytuł był nie za długi, a zwracający uwagę...
...a nie apel / inwokacja do potencjalnych polskich inwestorów.

przecież z tekstu wyraźnie wynika, że chodzi o rynek niemiecki drobnych inwestorów.
Avatar użytkownika
polsteam
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez polsteam » 2019-06-05, 02:15

w Polsce jest za mało kapitału, bo po prostu byliśmy wyniszczani długie kilkadziesiąt lat - wojną, potem systemem gospodarczym narzuconym przez ZSRR, jest za mało ludzi bogatych - z kapitałem.

żegluga to działalność bardzo kapitałochłonna, więc jest relatywnie wysoka bariera wejścia

w dodatku nie tylko w Polsce, ale i w świecie żegluga ma złą prasę (nadpodaż tonażu, więc niskie stawki frachtowe i straty)

w Polsce jest mało kapitału, a w dodatku Polacy sa bardzo nisko świadomi morsko i odróceni tyłem do morza, więc jak się już trafi ktoś, kto inwestuje to inwestycje w żeglugę czy stocznie są ostatnim kierunkiem dla niego.
Avatar użytkownika
polsteam
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Orlik » 2019-09-02, 08:59

Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Avatar użytkownika
Orlik
 
Posty: 602
Dołączył(a): 2008-12-15, 19:14

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Piotr S. » 2019-09-03, 17:43

Na Wyspie Ostrów w Gdańsku oddano do użytku płytę montażową i halę na potrzeby produkcji stoczniowej
https://www.gospodarkamorska.pl/Stoczni ... lu-40.html
cos w końcu zrobili
Piotr S.
 
Posty: 1356
Dołączył(a): 2006-05-24, 18:48

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Peperon » 2019-09-03, 18:36

Tylko co w tej hali będzie budowane ? Na fotkach wydaje się wąska i niska, jak na możliwość budowy statków o długości do 90 metrów.
Zresztą w komentarzach pod zalinkowanym tekstem jest sporo złośliwości. Mam nadzieję, że bezpodstawnie...
https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... oczniowego
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 4410
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez polsteam » 2019-09-11, 23:35

Peperon napisał(a):Tylko co w tej hali będzie budowane ?


sekcje dla Meyera i Chantiers de l'Atlantique.
Avatar użytkownika
polsteam
 
Posty: 1518
Dołączył(a): 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Peperon » 2019-09-12, 19:21

polsteam napisał(a):sekcje dla Meyera i Chantiers de l'Atlantique.

Wychodzi na to, że jednak złośliwości w komentarzach są uzasadnione.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 4410
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Waldek K » 2019-09-20, 11:04

A tyle było naśmiewania ze Stoczni Wojennej że sobie 2 tygodnie wolnego zrobiła. A tu proszę: http://pgzsw.com.pl/index/pl/news/141/18/Pracowita-przerwa-technologiczna-w-PGZ-Stoczni-Wojennej
19 sierpnia zakończyła się dwutygodniowa przerwa technologiczna w Stoczni Wojennej w Gdyni, podczas której prowadzone były intensywne prace związane z remontami krytycznej infrastruktury produkcyjnej.

Przeprowadzono m.in. kompleksowy remont podstacji zasilania stoczni w energię elektryczną i ciągu spawania sekcji płaskich, które gruntownego serwisu wymagały już od wielu lat i obfitowały w awarie. Wymieniono także część rurociągów ciepłowniczych, dzięki czemu w sezonie grzewczym spodziewane są znaczące oszczędności. Zamontowano również nowe rurociągi na niektórych odcinkach instalacji acetylenu, w której nieszczelności groziły poważnymi wypadkami. Przeprowadzono także wymianę wielu części zamiennych w stoczniowych żurawiach.

Ze względu na te naprawy ograniczono znacznie prowadzenie zadań produkcyjnych zabezpieczając tylko najbardziej kluczowe. Wykonywano m.in. próby morskie ORP Piast oraz piaskowanie i malowanie okrętów ORP Czernicki i ORP Arctowski przy użyciu agregatów spalinowych.


Ciekawe ilu "wyśmiewających" i wyrażających "niedowierzanie" odszczeka teraz swoje słowa :roll:
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
Waldek K
 
Posty: 1513
Dołączył(a): 2004-01-30, 11:16
Lokalizacja: Szałsza

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Tadeusz Klimczyk » 2019-09-20, 12:04

Stocznia MW: 26.000.000 PLN straty w zeszłym roku i prawdopodobnie 6.000.000 PLN straty do kwietnia 2019 (oficjalne dane są ukrywane). Pod światłą prezesurą pana Konefała - odpowiedzialnego w funduszu MARS (mależącym do PGZ) za stocznie (100.000.000 PLN strat), potem członka zarządu Gryfii - tej od "poświeconej" sekcji sławnego promu. No ale teraz jak widzę ruszyli z kopyta....
Tadeusz Klimczyk
 
Posty: 856
Dołączył(a): 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Waldek K » 2019-09-20, 15:02

Nie wiem, czy Konefał jest dobrym prezesem, czy nie i czy inny prezes w 2 lata z bankruta zrobiłby firmę na plusie. Nawet nie próbuję tego oceniać. Ale czy 2 tyg. de facto przerwy technologicznej dla zaniedbanego technicznie i finansowo zakładu to taki dramat? Znam firmy w moim regionie (także te znane), gdzie takie przerwy to standard, a nie sądzę, żeby nie mieli tego zoptymalizawanego kosztowo.
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
Waldek K
 
Posty: 1513
Dołączył(a): 2004-01-30, 11:16
Lokalizacja: Szałsza

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Peperon » 2019-09-20, 15:16

Przerwy technologiczne są najczęściej w firmach produkcyjnych, w których podstawą jest linia technologiczna. Najczęściej wygląda to tak, że robi się przerwę i wygania na urlopy pracowników produkcji. W tym czasie utrzymanie ruchu i firmy serwisowe robią remont linii. Po powrocie z urlopów pracownicy produkcji robią rozruch i fabryka rusza z kopyta. Jednak w stoczni trudno znaleźć aż tak ścisłe powiązania między wydziałami, jak w fabryce samochodów.
Inną rzeczą jest fakt, że każda instalacja wymaga okresowych remontów. Można więc zrobić i w ten sposób, jak w SW.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 4410
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: O polskich stoczniach.

Postprzez Kawowa Kawaleria » 2019-10-07, 10:26

Niby ciężko o znalezienie równowagi, ale w takiej sytuacji, gdy linie są bardzo zaniedbane, o wiele większą korzyścią będzie chwilowe skupienie się na usunięciu większych usterek i zaplanowaniu nowego trybu pracy.
Kawowa Kawaleria
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2019-09-04, 15:50

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Statki Handlowe, Pasażerskie i inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości