AvM pisze:Te barki Janie pasuja do tych ktore wymienilem.
Naczelnik Wydziału Dróg Wodnych Urzędu Wojewódzkiego Warszawskiego, inż. Kazimierz Rodowicz, na polecenie władz wojskowych (Szefa Komunikacji Wojskowych), przedłożył (19 maja 1934 r.)
wykaz taboru żeglugowego przewidzianego do świadczeń na rzecz wojska na wypadek wojny. Dla Warszawy przewidziano 4 parostatki
dla przewozu rannych i chorych oraz 4 holowniki i 12 barek do tych samych celów, jak również 4 holowniki i 12 barek
dla przewozów kwatermistrzowskich i wycofania.
PZW Toruń i PZW Pińsk miały dostarczyć po 4 holowniki i 12 barek
dla przewozów kwatermistrzowskich i wycofania.
Wśród jednostek "warszawskich" były jednostki firmy
Standard Nobel w Polsce (Warszawa, Al. Jerozolimskie 57): 2 statki (KOŁŁĄTAJ - # PZW 44 oraz LUBECKI - # PZW 45) i 7 barek. Te ostatnie to jednostki, które były zarejestrowane w PZW Warszawa (w nawiasie podałem nośność, zanurzenie próżnej barki i zanurzenie maksymalne):
# rej. 4187 (239 t, 0,11/0,87 m);
# rej. 4188 (244 t, 0,12/0,70 m);
# rej. 4189 (245 t, 0,11/0,89 m);
# rej. 4190 (239 t, 0,11/0,91 m);
# rej. 4191 (526 t, 0,28/1,62 m);
# rej. 4192 (520 t, 0,19/1,50 m);
# rej. 4193 (246 t, 0,10/0,88 m).
Pasują jak ulał do tych wymienionych przez AvM!
No może brakuje jednej dużej barki, ale są za to dwie mniejsze "zapasowe"
.
JB