Pod biało-czerwoną - zdjęcia

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Adam
Posty: 1743
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Piotr S. pisze:Polska nazwa WIGRY czy to przypadek, skąd u tego armatora ta nazwa? http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 595&cid=59
Stąd, że to armator polski. Statek dodatkowo pływa pod polską banderą. Oprócz Wigier, Rem-Service ma jeszcze mniejszy zbiornikowiec Mamry (wcześniej nazywał się Tatry), i miał/ma małego Beskida (ex. Murań). Ten ostatni już dawno był wystawiony na sprzedaż, a nijak nie mogę ustalić jego obecnych losów.
Do ub. roku był jeszcze wspomniany Ajax, a wcześniej kilka innych statków, w tym łowiący na południowo-zachodnim Atlantyku trawler Bonito, odkupiony od upadłego Gryfa.

Tu masz ujęcie Wigier na którym widać port macierzysty Gdynia. I jeszcze od dziobu.
Piotr S.
Posty: 2309
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Piotr S.
Posty: 2309
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

wrr
Posty: 110
Rejestracja: 2006-02-07, 15:53
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: wrr »

Kłopoty ze wzrokiem, mój błąd. Sorry.
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 09:34 przez wrr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2027
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Jak na jeden z klejnotów księżniczki ma chyba za dużo kominów?
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

bo to chyba Cap Polonio, a nie Polonia...
Piotr S.
Posty: 2309
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Były nasz prom kolejowy Mokołaj Kopernik już pod nową turecką banderą i nazwą Harput . Aż dziw bierze ,że są jeszcze chętni na tak stary prom zbudowany w 1974 roku http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 8074&cid=9
Adam
Posty: 1743
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Co jak najlepiej świadczy o dbałości przez nasze załogi, o nasze statki. Jakże różna to sytuacja w porównaniu z Marynarką Wojenną.
Poza tym ten prom przez całe życie pływał po mało słonym Bałtyku, co ma prawie zawsze przełożenie na długowieczność.
Ale powód do zdziwienia jest, bo prom wymaga gruntownej przebudowy przed wejściem na każdą inną, linię. Nie ma ramp wewnętrznych a cumować i ładować może praktycznie tylko w Świnoujściu i Ystad.
Tu jest więcej fotek, w tym zdjęcia z ostatniego wyjścia ze Świnoujścia:

http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=665614
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=667179
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=667184
Piotr S.
Posty: 2309
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Może ktoś wie? ile rejsów Mikołaj Kopernik odbył do Ystad i ile przewiózł przez te wszystkie lata wagonów i ton towarów
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

Piotr S. pisze:Były nasz prom kolejowy Mokołaj Kopernik już pod nową turecką banderą i nazwą Harput . Aż dziw bierze ,że są jeszcze chętni na tak stary prom zbudowany w 1974 roku http://www.shipspotting.com/modules/mya ... 8074&cid=9

może będzie tak, jak z Finnjet'em :) najpierw deklaracje o przebudowie i dalszej eksploatacji, ale ostatecznie sprzedaż na złom :)
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

jeżeli chodzi o utrzymanie statków...

Post autor: polsteam »

jeżeli chodzi o utrzymanie statków, to w Trójmieście daje się zauważyć ciekawa sprawa...


holowniki WUŻ'u Gdynia nie to, zeby były jakoś bardzo zaniedbane - nie jest tak źle... ale jednak, nawet na nowych jednostkach, tu i ówdzie widać rdzę, zacieki, "brudki" (np. od przeszorowania liną po nadburciu), etc, etc.

a holowniki WUŻ'u Gdańsk - właściwie można powiedzieć, że lśnią świeżością.. prawie zawsze wyglądają tak, jakby co 3 miesiące były w stoczni... przypuszczam / wydaje mi się, że panuje tam taka zasada: coś się przybrudzi.. coś się farba obetrze... coś zacieknie czy podrdzewieje... - od razu, na bieżąco czyścimy i malujemy...



rodzi się pytanie - skąd taka różnica w dbałości o mienie w dwóch analogicznych firmach odległych o 20 km...

prawdopodobnie forma własności jest odpowiedzią...

WUŻ Gdynia jest państwowy (należy do państwowego Zarządu Morskiego Portu Gdynia)

WUŻ Gdańsk jest prywatny (akcjonariat pracowniczy i chyba jest tak, że prawie wszyscy z załóg pływających mają przyzwoitej wielkości udziały, a nie tak, że dyrekcja czy jacyś pojedynczy właściciele mają ogromną większość udziałów, a załoganci jakieś "ogryzki")...
Gangut
Posty: 157
Rejestracja: 2007-07-21, 19:48
Lokalizacja: Z.Góra

Post autor: Gangut »

Nasza POLONIA w Konstancy

Obrazek

Pozdrawiam
Navigare...
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2027
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Na e-bayu . Jaki to statek ?

WWII Foto Polen Warschau Weichel Schiffe Dampfer 1940

Obrazek



Obrazek
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

dessire_62 pisze:Na e-bayu . Jaki to statek ?..
Wydaje mi się, że to BAŁTYK.
JB
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Na drugim zdjęciu jest na pewno "BAŁTYK" w tym czasie nazwany "BALTIG" natomiast pierwsze jest zbyt małe aby cośkolwiek powiedzieć ale wydaje mi się że jest to "KRAKUS" w czasie okupacji "DNIESTR".
W.DANIELEWICZ
ODPOWIEDZ