Końiec PŻB

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Tadeusz Klimczyk
Posty: 1169
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: Końiec PŻB

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Dla jasności obrazu - gdy Siergiej obejmował firmę miała 27 mln strat. Gdy wywalała go zakładowa Solidarność, ktorej panoszenie się probował ukrócić spółka miała zyski.
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 964
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Re: Końiec PŻB

Post autor: Gregski »

Piotr S. pisze: Jarosław Siergiej jeszcze jako prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wydał zgodę otworzył drogę TT-Line do terminalu promowego w Świnoujściu (wcześniej funkcjonowali tam wyłącznie polscy armatorzy) utrudniając polskim przewoźnikom choćby Unity Line konkurencję na i tak bardzo trudnym rynku.
I bardzo dobrze. Gdyby tego nie zrobił to mógłby być posądzony o działanie na niekorzyść firmy dla której pracuje.
Port ma zarabiać pieniądze. Jeśli zjawia się nowy kontrahent a port ma wolne moce przerobowe to logicznym jest, że podpisuje się umowę satysfakcjonującą obie strony.
To sprawa PŻB by być konkurencyjnym przewoźnikiem a nie jest sprawą portu by konkurentom PŻB utrudniać życie.

Powtarzam.
To jest wolny rynek!
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Końiec PŻB

Post autor: Piotr S. »

Gregski pisze:
Piotr S. pisze: Jarosław Siergiej jeszcze jako prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wydał zgodę otworzył drogę TT-Line do terminalu promowego w Świnoujściu (wcześniej funkcjonowali tam wyłącznie polscy armatorzy) utrudniając polskim przewoźnikom choćby Unity Line konkurencję na i tak bardzo trudnym rynku.
I bardzo dobrze. Gdyby tego nie zrobił to mógłby być posądzony o działanie na niekorzyść firmy dla której pracuje.
Port ma zarabiać pieniądze. Jeśli zjawia się nowy kontrahent a port ma wolne moce przerobowe to logicznym jest, że podpisuje się umowę satysfakcjonującą obie strony.
To sprawa PŻB by być konkurencyjnym przewoźnikiem a nie jest sprawą portu by konkurentom PŻB utrudniać życie.

Powtarzam.
To jest wolny rynek!
Tak na pewno to jest wolny rynek gdzie prezes PŻB uprzednio wydał zgodę dla TT Line a później uczestniczył w prywatyzacji tej firmy a jedna z firm tj. TT Line, która już dostała zgodę od tego prezesa na korzystanie z terminala miała brać udział w tzw. prywatyzacji (likwidacji) aby przejąć ładunki razem z PŻB - to to jest wolny rynek według ciebie gratuluje braku spostrzegawczości i rozróżnienia konia trojańskiego , który miał wykosić polską firmę tak samo jak OTL Expres PLL LOT.
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 964
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Re: Końiec PŻB

Post autor: Gregski »

Piotr S. pisze: Tak na pewno to jest wolny rynek gdzie prezes PŻB uprzednio wydał zgodę dla TT Line a później uczestniczył w prywatyzacji tej firmy a jedna z firm tj. TT Line, która już dostała zgodę od tego prezesa na korzystanie z terminala miała brać udział w tzw. prywatyzacji (likwidacji) aby przejąć ładunki razem z PŻB - to to jest wolny rynek według ciebie gratuluje braku spostrzegawczości i rozróżnienia konia trojańskiego , który miał wykosić polską firmę tak samo jak OTL Expres PLL LOT.
To akurat nie jest prawdą.
Na korzystanie z terminala zgodę wydał prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Prywatyzację PŻB przygotowywał prezes PŻB.

A teraz odpowiedz mi. Na jakiej podstawie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście mógł odmówić współpracy z TT-Line?
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Końiec PŻB

Post autor: Piotr S. »

Gregski pisze:
Piotr S. pisze: Tak na pewno to jest wolny rynek gdzie prezes PŻB uprzednio wydał zgodę dla TT Line a później uczestniczył w prywatyzacji tej firmy a jedna z firm tj. TT Line, która już dostała zgodę od tego prezesa na korzystanie z terminala miała brać udział w tzw. prywatyzacji (likwidacji) aby przejąć ładunki razem z PŻB - to to jest wolny rynek według ciebie gratuluje braku spostrzegawczości i rozróżnienia konia trojańskiego , który miał wykosić polską firmę tak samo jak OTL Expres PLL LOT.
To akurat nie jest prawdą.
Na korzystanie z terminala zgodę wydał prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Prywatyzację PŻB przygotowywał prezes PŻB.

A teraz odpowiedz mi. Na jakiej podstawie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście mógł odmówić współpracy z TT-Line?
No nie żartuj, a jakie były podstawy do wydania zgody dla TT Line ? a może Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście( gdzie też prezesem był Jarosław Siergiej i to on wydał zgodę) leży w granicach Niemiec? a może było tak ,że Niemcom z TT Line skurczyły się ładunki na ich własnym rynku i pilnie szukali frajerów i takowych znaleźli w Szczecinie , którzy nie za darmo wcisnęli ich swoimi decyzjami na polski bardzo dochodowy rynek , który notował dużo większe przyrosty ładunków niż mieli u siebie . Tak o polski interes dbała Platforma Obywatelska czego skutki ponosimy do dzisiaj.
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 964
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Re: Końiec PŻB

Post autor: Gregski »

Chyba zatrzymałeś się w czasach PRL-u.
TT-Line mają takie samo prawo operować w Polsce jak PŻB w Niemczech czy Holandii.
Tak działa unijny wspólny rynek.

A poza tym Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ma dbać o wyniki finansowe podlegających mu firm a nie jakiegoś konkretnego armatora.

Podobnie sprawa się ma z gazem.
W innym temacie martwiłeś się, że PŻM nie ma gazowców by wozić gaz do świnoujskiego terminala.
No cóż jeśli PŻM nie potrafi przedstawić konkurencyjnej oferty to trudno.

Nie widzę powodów by promować i na siłę ratować nieudaczników którzy nie potrafią się utrzymać na rynku.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Piotr S.
Posty: 2289
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Końiec PŻB

Post autor: Piotr S. »

Gregski pisze:Chyba zatrzymałeś się w czasach PRL-u.
TT-Line mają takie samo prawo operować w Polsce jak PŻB w Niemczech czy Holandii.
Tak działa unijny wspólny rynek.

A poza tym Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ma dbać o wyniki finansowe podlegających mu firm a nie jakiegoś konkretnego armatora.

Podobnie sprawa się ma z gazem.
W innym temacie martwiłeś się, że PŻM nie ma gazowców by wozić gaz do świnoujskiego terminala.
No cóż jeśli PŻM nie potrafi przedstawić konkurencyjnej oferty to trudno.

Nie widzę powodów by promować i na siłę ratować nieudaczników którzy nie potrafią się utrzymać na rynku.
Widzę ,że kompletnie nie potrafisz rozróżnić wrogą próbę przejęcia PŻB przez układy i podstawione osoby , i według twoich kryteriów OTL Expres z Amber Gold to też wolny rynek ,gratuluje celności w rozróżnianiu sytuacji .
ODPOWIEDZ