Polonica
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Zobaczcie tutaj: http://stefanbatoryoceanliner.homestead ... story.html.
RYNDAM - jako statek handlowy, owszem.
Dla przyspieszenia budowy Holendrzy postanowili wykorzystac dokumentacje seryjnych statkow amerykanskich i istniejace juz maszyny dla tych statkow. Zamowiono w stoczni Wilton-Fijenord (Schiedam) trzy statki. Pierwszy - DIEMERDYK - wszedl do sluzby w grudniu 1949, zas pozostale dwa postanowiono zmienic w pasazerskie. DINTELDYK zostal zmieniony juz w czasie budowy i wszedl do sluzby jako RYNDAM, a MAASDAM zostal polozony od razu jako pasazer.
Ciekawe, jaka nazwe przewidywano dla niego jako frachtowca?
Ten link, ktory podalem wyzej chyba nie chce dzialac, wiec podaje na strone glowna: http://stefanbatoryoceanliner.homestead.com/
Trzeba wejsc na historie S.BATOREGO w wersji angielskiej, bo polska jest dosc zubozona.
Dla przyspieszenia budowy Holendrzy postanowili wykorzystac dokumentacje seryjnych statkow amerykanskich i istniejace juz maszyny dla tych statkow. Zamowiono w stoczni Wilton-Fijenord (Schiedam) trzy statki. Pierwszy - DIEMERDYK - wszedl do sluzby w grudniu 1949, zas pozostale dwa postanowiono zmienic w pasazerskie. DINTELDYK zostal zmieniony juz w czasie budowy i wszedl do sluzby jako RYNDAM, a MAASDAM zostal polozony od razu jako pasazer.
Ciekawe, jaka nazwe przewidywano dla niego jako frachtowca?
Ten link, ktory podalem wyzej chyba nie chce dzialac, wiec podaje na strone glowna: http://stefanbatoryoceanliner.homestead.com/
Trzeba wejsc na historie S.BATOREGO w wersji angielskiej, bo polska jest dosc zubozona.
Zdjęcie DIEMERDYK : http://unofficial.net/hal/diemer.html
i historia pasażerów : http://unofficial.net/hal/kohler.html
Pozdrowienia, Krzysztof
i historia pasażerów : http://unofficial.net/hal/kohler.html
Pozdrowienia, Krzysztof
Był taki jeden polski statek, co do którego nie mogę dojść korzeni, nazywał się PAWEŁ FINDER. Zbudowała go stocznia Wm Gray & Co. w West Hartlepool. Według wszystkich danych był standardowym typem Empire z okresu II w.św. ale ukończonym już po wojnie dla włoskiego armatora. Ciekawe jaki był zakres zmian w konstrukcji (komin ma jakby nieco przesunięty do tyłu) i czy miał się jakoś nazywać dla MOWT
Pozdrowienia, Krzysztof
Pozdrowienia, Krzysztof