Polonica

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Polonica

Post autor: AvM »

Chce zalozyc taki temat , gdzie mozna wrzucas cos o Polsce, co gdzies indziej nie pasuje, zeby nie zapomniec, a komus sie przydac moze :-)
Obrazek

AvM
Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

No właśnie, straciłem wiele czasu, żeby się dowiedzieć rodowodu wyżej zamieszczonego i jego holenderskiego bliźniaka, czy ktoś wie na jakich kadłubach je zbudowano (numery Maritime Commission ?)
Gość

Post autor: Gość »

Skad znalazles ze one powinny miec jakies numery Maritime Commission ?

AvM
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

Miały standardowe turbiny USA z zakładów General Electric Co., Erie, Pensylwania - pisze o o tym Duncan Haws w Holland American Line s.70-71.
Tamże nie ma nic o Maritime Commission, ale nie ma tez nrów budowy Wilton Fijenoord.
O genezie nie szukałem.
Gość

Post autor: Gość »

#732 RIJNDAM
#733 MAASDAM

Gdzies mam ksiazke o tej stoczni.

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Obrazek
NRP.Bonsor
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

Miałem zapisane, że zbudowano je na kadłubach typu C3, gdzieś to musiałem przeczytać, ale widać, że użyto tylko amerykańskich turbin, dziękuję za objaśnienia
Pozdrowienia, Krzysztof
Gość

Post autor: Gość »

RYNDAM byl zalozony jako statek handlowy

AvM
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Obrazek
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

RYNDAM - jako statek handlowy, owszem.
Dla przyspieszenia budowy Holendrzy postanowili wykorzystac dokumentacje seryjnych statkow amerykanskich i istniejace juz maszyny dla tych statkow. Zamowiono w stoczni Wilton-Fijenord (Schiedam) trzy statki. Pierwszy - DIEMERDYK - wszedl do sluzby w grudniu 1949, zas pozostale dwa postanowiono zmienic w pasazerskie. DINTELDYK zostal zmieniony juz w czasie budowy i wszedl do sluzby jako RYNDAM, a MAASDAM zostal polozony od razu jako pasazer.
Ciekawe, jaka nazwe przewidywano dla niego jako frachtowca?

Ten link, ktory podalem wyzej chyba nie chce dzialac, wiec podaje na strone glowna: http://stefanbatoryoceanliner.homestead.com/
Trzeba wejsc na historie S.BATOREGO w wersji angielskiej, bo polska jest dosc zubozona.
Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

Zdjęcie DIEMERDYK : http://unofficial.net/hal/diemer.html
i historia pasażerów : http://unofficial.net/hal/kohler.html
Pozdrowienia, Krzysztof
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Nie wiem dlaczego ta strona o STEFANIE BATORYM nie chce się otwierać.
Ale - tak czy owak - też ma artykuł P. Kohlera.
Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

Mnie się otwiera
Pozdrowienia, Krzysztof
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Cieszę się.
Umnie nie chciała na dwóch różnych komputerach.
Krzysztof Nowak

Post autor: Krzysztof Nowak »

Był taki jeden polski statek, co do którego nie mogę dojść korzeni, nazywał się PAWEŁ FINDER. Zbudowała go stocznia Wm Gray & Co. w West Hartlepool. Według wszystkich danych był standardowym typem Empire z okresu II w.św. ale ukończonym już po wojnie dla włoskiego armatora. Ciekawe jaki był zakres zmian w konstrukcji (komin ma jakby nieco przesunięty do tyłu) i czy miał się jakoś nazywać dla MOWT
Pozdrowienia, Krzysztof
ODPOWIEDZ