Chemik pisze:B-12/25 to na pewno nie jest
A ja napisałbym, że "na pewno" to właśnie KU-134 nie jest! Sugerujesz, że ten kadłub ma 13,5 m długości? Przecież ze zdjęć 2 i 3 wynika, że jest
dobre parę metrów dłuższy od stojącego obok niebieskawego pontonu-smażalni. Ile taka barka-ponton może mieć długości?
Wg mnie ten drewniany kadłub wygląda właśnie na jakieś 24 m długości i ponad 3 m wysokości bocznej, a więc coś KFKopodobnego. Może ktoś sprowadził to sobie z Niemiec lub Skandynawii (tam też po wojnie jakieś wyroby KFKopodobne powstawały) celem remontu i przebudowy?
ps. rysunki Kolicki&Miciński to nie jest dobry materiał do weryfikacji sylwetki kutra. To są uproszczone schematyczne rysunki a przecież budowane w długich seriach B-12 i B-25 ulegały różnym modyfikacjom. Mnie właśnie rzuciły się w oczy te trzy szczegóły, o których napisałem powyżej:
1) bardziej kanciaste niż zaokrąglone (jak było w KFK) przejście stępki w dziobnicę,
2) pionowa, a nie ukośna (jak u SKS-240, SKG-240A, B-12, B-25) pawęż rufowa - ale głowy bym nie dał, czy jakieś B-25 takiej nie miały?
3) brak kluzy kotwicznej, która na ogół była w tych polskich kutrach na prawej burcie tuż za dziobnicą i tuż nad linią wodną (patrz stare zdjęcie H.Rutkowskiego w tym drugim wątku).