Wykaz kutrów rybackich typu MIR-20/20a (KG/KS-150)
: 2018-02-04, 23:21
Wykaz polskich kutrów rybackich Nr 1 (wersja 3.1)
Kutry typu MIR-20/20a (KG/KS-150)
1.) Lech Gdy 14, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 20
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 20, położenie stępki VI.1936, ukończony XI.1936, rejestracja 30.IV.1937
oznaka MIR-u: MIR 20; od I.poł.50-tych: PRS 41042 --> od 1975: PRS 410042
sygnał wywoławczy: SOEJ (do X.1939) --> I.poł.50-tych: SOUF (odebrany ok. roku 1973)
charakterystyka w 1936: 22.9 BRT, 10.9 NRT; 15.15×4.81×? m, głębokość kadłuba 1.89 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Perkun, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.
charakterystyka w 1937: 22.24 BRT, 10.93 NRT; 15.10×4.81×? m, głębokość kadłuba 1.90 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Perkun, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.
charakterystyka w 1948: silnik Hundestedt, 75 KM
charakterystyka w I.1959: 23.43 BRT, 6.90 NRT, 7 ton; 15.20(całk.)/15.07(rej.)×5.00×? m, głębokość kadłuba 1.85 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 2-cyl. Vølund M-230, nr silnika 2689, rok produkcji silnika 1953, 70 KM, 2 maszty, .............pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; 8 węzłów
XI.1936: ukończony jako Lech Gdy 14 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Jakub Dettlaff II; Gdynia)
30.IV.1937: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
29.VIII.1939: zmobilizowany, T-? (z numerem w zakresie od 7 do 30) (Marynarka Wojenna Rzeczpospolitej Polskiej)
.............wcielony do Oddziału Kutrów, nie obsadzony przez załogę
UWAGA: Prawdopodobnie w Marynarce Wojennej Rzeczpospolitej Polskiej nie namalowano oznaczenia na kadłubie i kuter w dalszym ciągu używał swojego znaku rybackiego Gdy 14
1.IX.1939: w trakcie holowania z Gdyni do Helu, porzucony na Zat. Gdańskiej z powodu awarii silnika holującego go kutra „Daniel” (WWs 37)
2.IX.1939: dryfujący na Zatoce Gdańskiej, odnaleziony przez niemiecki kuter trałowy „R 38” i przeholowany do Piławy
3(?).IX.1939: pomocniczy trałowiec Gdy 14 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do Hafenschutzflotille Pillau
X.1939: Got 14 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Jakub Dettlaff II; Gotenhafen), bandera Niemiec
.............pozostawał w dyspozycji Kriegsmarine
1940: zarekwirowany, pomocniczy dozorowiec DH 17 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do Hafenschutzflotille Howacht
pocz.1941(?): pomocniczy trałowiec M 3118 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do 31.Minensuchflolotille
III.1945: odszedł na zachód ewakuując uciekinierów z Prus Wschodnich
po 9.V.1945: NFV 2 MA 1, bandera okupowanych Niemiec (kod „C”)
31.VII.1946: rewindykowany
25.VIII.1946: wyruszył do kraju
31.VIII.1946: powrócił do kraju
IX.1946: Der-6 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Wacław Grzelak; Derłowo)
pocz.1947(?): Dar-6 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Wacław Grzelak; Darłów)
V.1947(?): Dar-6 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Wacław Grzelak; Darłowo)
5.II.1948: Dar-6 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Wacław Grzelak; Darłowo)
27.III.1949 godz. 02:30: wszedł we mgle na mieliznę koło latarni Czołpino (szyper Wacław Grzelak)
10.V.1949: ściągnięty
II.poł.1949: Dar-6 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Darłowo)
I.1950: Dzi-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Rybacka „Belona”; Dziwnów)
VII.1950: Dzi-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Dziwnów)
VIII.1950: Koł-3 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
24.I.1951: Koł-3 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
VIII.1955: Koł-3 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
I.poł.1956: Koł-3 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Belona”; Kołobrzeg)
1953-1954: wymiana dotychczasowego silnika na silnik 2-cyl. Vølund M-230, nr silnika 2689, rok produkcji silnika 1953, 70 KM
VII.1956: Koł-3 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Bałtyk”; Kołobrzeg)
V.1963: Wła-63 (Józef Budzisz, Albert Dettlaff i Stefan Hadas; Władysławowo)
V.1975: Wła-63 (Franciszek Adas; Władysławowo)
1979: sprzedany Piotrowi Zalewskiemu z Gdańska, z przeznaczeniem na jacht
I.1980: przeholowany z Władysławowa do Gdańska
1980: wykreślony z Rejestru PRS
2.) Ludwika Gdy 67, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 21
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 21, położenie stępki VI.1936, ukończony I.1937, rejestracja 26.X.1937
oznaka MIR-u: MIR 21; od I.poł.50-tych: PRS 41313
sygnał wywoławczy: SOER (do X.1939) --> I.poł.50-tych: SOUG
charakterystyka w 1937: 22.4 BRT, 11.15 NRT; 15.14×4.85×? m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.
charakterystyka w I.1959: 23 BRT, 7 NRT; 15.10(rej.)×4.99×? m, głębokość kadłuba 1.84 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 2-cyl. Skandia 262A, nr silnika 222724, rok produkcji silnika 1948, 85 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie .............ok. 43 m kw.; 9 węzłów
I.1937: ukończony jako Ludwika Gdy 67 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Ludwik Staszewski; Gdynia)
26.X.1937: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
X.1939: Got 67 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Ludwik Staszewski; Gotenhafen), bandera Niemiec
VIII.1940: zarekwirowany, Got 67 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............w związku z przygotowaniami do Operacji „Seelöwe” odszedł na zachód
1941(?): zwrócony, Got 47 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Ludwik Staszewski; Gotenhafen), bandera Niemiec
I.poł.40-tych: Got 7 (????, Gotenhafen), bandera Niemiec
III.1945: odszedł na zachód ewakuując uciekinierów z Prus Wschodnich
po 9.V.1945: NFV 1, bandera okupowanych Niemiec (kod „C”)
31.VII.1946: rewindykowany
25.VIII.1946: wyruszył do kraju
31.VIII.1946: powrócił do kraju
IX.1946: Der-8 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Bolesław Tomicki; Derłowo)
pocz.1947(?): Dar-8 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Bolesław Tomicki; Darłów)
V.1947(?): Dar-8 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Bolesław Tomicki; Darłowo)
5.II.1948: Dar-8 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Bolesław Tomicki; Darłowo)
poł.1950: b]Dzi-75[/b] (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Rybacka „Belona”; Dziwnów)
VII.1950: Dzi-75 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Dziwnów)
VIII(?).1950: Koł-4 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
24.I.1951: Koł-4 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
1955(?): Koł-4 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
I.poł.1956: Koł-4 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Belona”; Kołobrzeg)
VII.1956: Dzi-3 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Belona”; Dziwnów)
1964: skasowany
3.) Rekin Kuź 17, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 22
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 22, położenie stępki VI.1936, ukończony XII.1936, rejestracja 26.X.1937
oznaka MIR-u: MIR 22; od I.poł.60-tych(?): PRS 41096 --> od 1975: PRS 410096
sygnał wywoławczy: SOES (do X.1939) --> po IX.1939: DBJA --> po 1942: DBFA (do VII.1946) --> I.poł.50-tych(?):SNJM (odebrany w połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1937: 22.43 BRT, 11.53 NRT; 15.10×4.81×? m, głębokość kadłuba 1.90m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w 1957: 23.45 BRT, 9.60 NRT, 6 ton; 15.10(rej.)×4.85×? m, głębokość kadłuba 1.38 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Callesen 195, nr silnika 3315, rok produkcji silnika 1950, 100 KM, 2 maszty, pomocnicze .............ożaglowanie ok. 43 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w I.1969: 23 BRT, 10 NRT, 6 ton; 15.10(rej.)×4.85×? m, głębokość kadłuba 1.38 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Callesen 195, nr silnika 3315, rok produkcji silnika 1950, 100 KM, 2 maszty, pomocnicze .............ożaglowanie ok. 43 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w I.1972: 23 BRT, 10 NRT, 6 ton; 15.10(rej.)×4.85×? m, głębokość kadłuba 1.38 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Puck B-100, nr silnika 44/55, 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.;
.............7 węzłów
XII.1936: ukończony jako Rekin Kuź 17 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Edmund Budzisz; Kuźnica)
26.X.1937: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
X.1939: Rekin Kuß 17 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Edmund Budzisz; Kußfelt), bandera Niemiec
24.VIII.1940: zmobilizowany, jednostka pomocnicza Kuß 17 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............w związku z przygotowaniami do Operacji „Seelöwe” odszedł na zachód
15.IV.1941: zwrócony, Kuß 17 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Edmund Budzisz; Kußfelt), bandera Niemiec
1941: Kuß 17 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Franciszek Hermann; Kußfelt), bandera Niemiec
VII.1942: Germania Kra 2 (Gerhard i Anna Parschauer; Danzig-Krakau), bandera Niemiec
X(?).1942: Germania Kra 2 (właściciel: Gerhard i Anna Parschauer; użytkownik: Marine-Arsenal Gotenhafen), bandera Niemiec
III.1945: zarekwirowany, Germania Kra 2 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............odszedł na zachód ewakuując uciekinierów z Prus Wschodnich
po 9.V.1945: LUF 135 (Fishery Control Board; Lubeka), bandera okupowanych Niemiec (kod „C”)
31.VII.1946: rewindykowany
25.VIII.1946: wyruszył do kraju
31.VIII.1946: powrócił do kraju
IX.1946: Kuź-68 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Edmund Budzisz; Kuźnica)
5.II.1948: Kuź-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Edmund Budzisz; Kuźnica)
16.III.1949: Wła-40 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Edmund Budzisz; Władysławowo)
24.I.1951: Wła-40 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Edmund Budzisz; Władysławowo)
1951(?): wymiana dotychczasowego silnika na silnik 4-cyl. Callesen 195, rok produkcji silnika 1950, nr silnika 3315, 100 KM
11.VI.1957: Jas-12 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Józef Muża; Jastarnia)
VI.1957: Jas-12 (Józef Muża; Jastarnia)
X.1957: Jas-12 (Józef, Stefan i Henryk Muża; Jastarnia)
XI.1966: Jas-12 (Jan i Jan Józef Murański; Jastarnia)
XI.1967: w trakcie postoju w porcie helskim (szyper Robert Boszke) został uderzony i uszkodzony przez kuter „Hel-131”
po 1969/przed 1972: wymiana dotychczasowego silnika na silnik 4-cyl. Puck B-100, nr silnika 44/55, 100 KM
XI.1973: Jas-12 (Józef, Kazimierz i Andrzej Józef Dettlaffowie; Jastarnia)
30.III.1974 ok. godz. 7:40: w trakcie połowów na Głębi Gdańskiej, wypadł za burtę i utonął szyper (i współwłaściciel) Józef Detlaff
IV.1974: Jas-12 (Kazimierz i Andrzej Józef Dettlaffowie; Jastarnia)
ok.1980: Jas-12 (Teofil Dettlaff; Jastarnia)
VII.1983: rozebrany na opał
4.) Brygida Jas 4, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 28
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 28, ukończony XII.1937, rejestracja 12.V.1938
oznaka MIR-u: MIR 28; od I.poł.50-tych: PRS 41365 --> od 1975: PRS 410365
sygnał wywoławczy: SOEZ (do X.1939) --> I.poł.50-tych: SOEW (odebrany w połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1938: 22.49 BRT, 8.47 NRT; 15.22(rej.)×4.91×1.90 m, głębokość kadłuba 1.78 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.; 7 węzłów;
.............4 ludzi załogi
charakterystyka w I.1959: 22 BRT, 8 NRT, 6 ton; 15.22(rej.)×4.91×1.90 m, głębokość kadłuba 1.78 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Demag, nr silnika 12059, rok produkcji silnika 1944, 72 KM, 2 maszty, pomocnicze .............ożaglowanie ok. 43 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w I.1969: 22 BRT, 5 NRT, 6 ton; 15.32(rej.)×4.91×? m, głębokość kadłuba 1.78 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Demag, nr silnika 12059, rok produkcji silnika 1947, 72 KM, 2 maszty, pomocnicze ............. ożaglowanie ok. 43 m kw.
XII.1937: ukończony jako Brygida Jas 4 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
12.V.1938: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
VIII.1939: unieruchomiony na łowisku przez awarię silnika, przyholowany do Gdyni przez kuter dozorczy „Kania”
1.IX.1939: unieruchomiony w Gdyni w oczekiwaniu na naprawę silnika
13.IX.1939: zdobyty przez Niemców w Gdyni, w stanie uszkodzonym
XI.1939: Brigitte P.Hei 4 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
25.VIII.1940: zmobilizowany P.Hei 4 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............w związku z przygotowaniami do Operacji „Seelöwe” odszedł na zachód
I.1941: zwrócony, Brigitte P.Hei 4 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
.............przybył z Francji na holu
30.IV.1941: poławiacz torped P.Hei 4 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do TVA Eckernförde
II.1942: zwrócony, Brigitte P.Hei 4 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
VII.1943: Brigitte P.Hei 4 (Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
IV.1945: na polecenie władz niemieckich uczestniczył w ewakuacji wojsk niemieckich, ostrzelany przez sowiecką artylerię, został osadzony na mieliźnie pomiędzy Borem a Helem na Zatoce Gdańskiej,
przed VII.1945: podniesiony
VII.1945: Jas-1 (Jan Długi; Jastarnia)
II.poł.1945: zarekwirowany, Jas-1 (Marynarka Wojenna Rzeczpospolitej Polskiej)
pocz.1946: zwrócony, Jas-1 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
4.II.1948: w trakcie połowów wyłowił minę morską
5.II.1948: Jas-1 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
12.IX.1949: 25 Mm na płn-zach. od Władysławowa, zderzył się (szyper Antoni Długi) z kutrem „Ust-31”
24.I.1951: Jas-1 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
V.1955: Jas-1 (Antoni Długi; Jastarnia)
VI.1974: sprzedany Pawłowi Budziszowi z Władysławowa
24.VII.1974: Wła-30 (Paweł Budzisz; Władysławowo)
III.1982: Wła-30 (Klemens Budzisz; Władysławowo)
1984: sprzedany do Jastarni
.............„uprowadzony” do Karlskrony w Szwecji, załoga poprosiła o azyl, sprzedany
1984(1985?): jacht ???? (Jack Nilsson; Karlskrona), bandera Szwecji
1989: istniał
dalsze losy nieznane
Kutry typu MIR-20/20a (KG/KS-150)
1.) Lech Gdy 14, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 20
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 20, położenie stępki VI.1936, ukończony XI.1936, rejestracja 30.IV.1937
oznaka MIR-u: MIR 20; od I.poł.50-tych: PRS 41042 --> od 1975: PRS 410042
sygnał wywoławczy: SOEJ (do X.1939) --> I.poł.50-tych: SOUF (odebrany ok. roku 1973)
charakterystyka w 1936: 22.9 BRT, 10.9 NRT; 15.15×4.81×? m, głębokość kadłuba 1.89 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Perkun, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.
charakterystyka w 1937: 22.24 BRT, 10.93 NRT; 15.10×4.81×? m, głębokość kadłuba 1.90 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Perkun, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.
charakterystyka w 1948: silnik Hundestedt, 75 KM
charakterystyka w I.1959: 23.43 BRT, 6.90 NRT, 7 ton; 15.20(całk.)/15.07(rej.)×5.00×? m, głębokość kadłuba 1.85 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 2-cyl. Vølund M-230, nr silnika 2689, rok produkcji silnika 1953, 70 KM, 2 maszty, .............pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.; 8 węzłów
XI.1936: ukończony jako Lech Gdy 14 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Jakub Dettlaff II; Gdynia)
30.IV.1937: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
29.VIII.1939: zmobilizowany, T-? (z numerem w zakresie od 7 do 30) (Marynarka Wojenna Rzeczpospolitej Polskiej)
.............wcielony do Oddziału Kutrów, nie obsadzony przez załogę
UWAGA: Prawdopodobnie w Marynarce Wojennej Rzeczpospolitej Polskiej nie namalowano oznaczenia na kadłubie i kuter w dalszym ciągu używał swojego znaku rybackiego Gdy 14
1.IX.1939: w trakcie holowania z Gdyni do Helu, porzucony na Zat. Gdańskiej z powodu awarii silnika holującego go kutra „Daniel” (WWs 37)
2.IX.1939: dryfujący na Zatoce Gdańskiej, odnaleziony przez niemiecki kuter trałowy „R 38” i przeholowany do Piławy
3(?).IX.1939: pomocniczy trałowiec Gdy 14 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do Hafenschutzflotille Pillau
X.1939: Got 14 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Jakub Dettlaff II; Gotenhafen), bandera Niemiec
.............pozostawał w dyspozycji Kriegsmarine
1940: zarekwirowany, pomocniczy dozorowiec DH 17 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do Hafenschutzflotille Howacht
pocz.1941(?): pomocniczy trałowiec M 3118 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do 31.Minensuchflolotille
III.1945: odszedł na zachód ewakuując uciekinierów z Prus Wschodnich
po 9.V.1945: NFV 2 MA 1, bandera okupowanych Niemiec (kod „C”)
31.VII.1946: rewindykowany
25.VIII.1946: wyruszył do kraju
31.VIII.1946: powrócił do kraju
IX.1946: Der-6 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Wacław Grzelak; Derłowo)
pocz.1947(?): Dar-6 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Wacław Grzelak; Darłów)
V.1947(?): Dar-6 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Wacław Grzelak; Darłowo)
5.II.1948: Dar-6 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Wacław Grzelak; Darłowo)
27.III.1949 godz. 02:30: wszedł we mgle na mieliznę koło latarni Czołpino (szyper Wacław Grzelak)
10.V.1949: ściągnięty
II.poł.1949: Dar-6 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Rybacko-Przemysłowa Spółdzielnia Pracy „Łosoś”; Darłowo)
I.1950: Dzi-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Rybacka „Belona”; Dziwnów)
VII.1950: Dzi-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Dziwnów)
VIII.1950: Koł-3 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
24.I.1951: Koł-3 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
VIII.1955: Koł-3 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
I.poł.1956: Koł-3 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Belona”; Kołobrzeg)
1953-1954: wymiana dotychczasowego silnika na silnik 2-cyl. Vølund M-230, nr silnika 2689, rok produkcji silnika 1953, 70 KM
VII.1956: Koł-3 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Bałtyk”; Kołobrzeg)
V.1963: Wła-63 (Józef Budzisz, Albert Dettlaff i Stefan Hadas; Władysławowo)
V.1975: Wła-63 (Franciszek Adas; Władysławowo)
1979: sprzedany Piotrowi Zalewskiemu z Gdańska, z przeznaczeniem na jacht
I.1980: przeholowany z Władysławowa do Gdańska
1980: wykreślony z Rejestru PRS
2.) Ludwika Gdy 67, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 21
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 21, położenie stępki VI.1936, ukończony I.1937, rejestracja 26.X.1937
oznaka MIR-u: MIR 21; od I.poł.50-tych: PRS 41313
sygnał wywoławczy: SOER (do X.1939) --> I.poł.50-tych: SOUG
charakterystyka w 1937: 22.4 BRT, 11.15 NRT; 15.14×4.85×? m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.
charakterystyka w I.1959: 23 BRT, 7 NRT; 15.10(rej.)×4.99×? m, głębokość kadłuba 1.84 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 2-cyl. Skandia 262A, nr silnika 222724, rok produkcji silnika 1948, 85 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie .............ok. 43 m kw.; 9 węzłów
I.1937: ukończony jako Ludwika Gdy 67 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Ludwik Staszewski; Gdynia)
26.X.1937: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
X.1939: Got 67 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Ludwik Staszewski; Gotenhafen), bandera Niemiec
VIII.1940: zarekwirowany, Got 67 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............w związku z przygotowaniami do Operacji „Seelöwe” odszedł na zachód
1941(?): zwrócony, Got 47 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Ludwik Staszewski; Gotenhafen), bandera Niemiec
I.poł.40-tych: Got 7 (????, Gotenhafen), bandera Niemiec
III.1945: odszedł na zachód ewakuując uciekinierów z Prus Wschodnich
po 9.V.1945: NFV 1, bandera okupowanych Niemiec (kod „C”)
31.VII.1946: rewindykowany
25.VIII.1946: wyruszył do kraju
31.VIII.1946: powrócił do kraju
IX.1946: Der-8 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Bolesław Tomicki; Derłowo)
pocz.1947(?): Dar-8 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Bolesław Tomicki; Darłów)
V.1947(?): Dar-8 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Bolesław Tomicki; Darłowo)
5.II.1948: Dar-8 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Bolesław Tomicki; Darłowo)
poł.1950: b]Dzi-75[/b] (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Rybacka „Belona”; Dziwnów)
VII.1950: Dzi-75 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Dziwnów)
VIII(?).1950: Koł-4 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
24.I.1951: Koł-4 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
1955(?): Koł-4 (Spółdzielnia Pracy Rybaków Morskich „Belona”; Kołobrzeg)
I.poł.1956: Koł-4 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Belona”; Kołobrzeg)
VII.1956: Dzi-3 (Spółdzielnia Pracy Rybołówstwa Morskiego „Belona”; Dziwnów)
1964: skasowany
3.) Rekin Kuź 17, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 22
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 22, położenie stępki VI.1936, ukończony XII.1936, rejestracja 26.X.1937
oznaka MIR-u: MIR 22; od I.poł.60-tych(?): PRS 41096 --> od 1975: PRS 410096
sygnał wywoławczy: SOES (do X.1939) --> po IX.1939: DBJA --> po 1942: DBFA (do VII.1946) --> I.poł.50-tych(?):SNJM (odebrany w połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1937: 22.43 BRT, 11.53 NRT; 15.10×4.81×? m, głębokość kadłuba 1.90m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w 1957: 23.45 BRT, 9.60 NRT, 6 ton; 15.10(rej.)×4.85×? m, głębokość kadłuba 1.38 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Callesen 195, nr silnika 3315, rok produkcji silnika 1950, 100 KM, 2 maszty, pomocnicze .............ożaglowanie ok. 43 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w I.1969: 23 BRT, 10 NRT, 6 ton; 15.10(rej.)×4.85×? m, głębokość kadłuba 1.38 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Callesen 195, nr silnika 3315, rok produkcji silnika 1950, 100 KM, 2 maszty, pomocnicze .............ożaglowanie ok. 43 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w I.1972: 23 BRT, 10 NRT, 6 ton; 15.10(rej.)×4.85×? m, głębokość kadłuba 1.38 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Puck B-100, nr silnika 44/55, 100 KM, 2 maszty, pomocnicze ożaglowanie ok. 43 m kw.;
.............7 węzłów
XII.1936: ukończony jako Rekin Kuź 17 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Edmund Budzisz; Kuźnica)
26.X.1937: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
X.1939: Rekin Kuß 17 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Edmund Budzisz; Kußfelt), bandera Niemiec
24.VIII.1940: zmobilizowany, jednostka pomocnicza Kuß 17 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............w związku z przygotowaniami do Operacji „Seelöwe” odszedł na zachód
15.IV.1941: zwrócony, Kuß 17 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Edmund Budzisz; Kußfelt), bandera Niemiec
1941: Kuß 17 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Franciszek Hermann; Kußfelt), bandera Niemiec
VII.1942: Germania Kra 2 (Gerhard i Anna Parschauer; Danzig-Krakau), bandera Niemiec
X(?).1942: Germania Kra 2 (właściciel: Gerhard i Anna Parschauer; użytkownik: Marine-Arsenal Gotenhafen), bandera Niemiec
III.1945: zarekwirowany, Germania Kra 2 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............odszedł na zachód ewakuując uciekinierów z Prus Wschodnich
po 9.V.1945: LUF 135 (Fishery Control Board; Lubeka), bandera okupowanych Niemiec (kod „C”)
31.VII.1946: rewindykowany
25.VIII.1946: wyruszył do kraju
31.VIII.1946: powrócił do kraju
IX.1946: Kuź-68 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Edmund Budzisz; Kuźnica)
5.II.1948: Kuź-68 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Edmund Budzisz; Kuźnica)
16.III.1949: Wła-40 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Edmund Budzisz; Władysławowo)
24.I.1951: Wła-40 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Edmund Budzisz; Władysławowo)
1951(?): wymiana dotychczasowego silnika na silnik 4-cyl. Callesen 195, rok produkcji silnika 1950, nr silnika 3315, 100 KM
11.VI.1957: Jas-12 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Józef Muża; Jastarnia)
VI.1957: Jas-12 (Józef Muża; Jastarnia)
X.1957: Jas-12 (Józef, Stefan i Henryk Muża; Jastarnia)
XI.1966: Jas-12 (Jan i Jan Józef Murański; Jastarnia)
XI.1967: w trakcie postoju w porcie helskim (szyper Robert Boszke) został uderzony i uszkodzony przez kuter „Hel-131”
po 1969/przed 1972: wymiana dotychczasowego silnika na silnik 4-cyl. Puck B-100, nr silnika 44/55, 100 KM
XI.1973: Jas-12 (Józef, Kazimierz i Andrzej Józef Dettlaffowie; Jastarnia)
30.III.1974 ok. godz. 7:40: w trakcie połowów na Głębi Gdańskiej, wypadł za burtę i utonął szyper (i współwłaściciel) Józef Detlaff
IV.1974: Jas-12 (Kazimierz i Andrzej Józef Dettlaffowie; Jastarnia)
ok.1980: Jas-12 (Teofil Dettlaff; Jastarnia)
VII.1983: rozebrany na opał
4.) Brygida Jas 4, Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 28
Stocznia Rybacka w Gdyni, typ MIR-20, nr budowy 28, ukończony XII.1937, rejestracja 12.V.1938
oznaka MIR-u: MIR 28; od I.poł.50-tych: PRS 41365 --> od 1975: PRS 410365
sygnał wywoławczy: SOEZ (do X.1939) --> I.poł.50-tych: SOEW (odebrany w połowie lat 60-tych)
charakterystyka w 1938: 22.49 BRT, 8.47 NRT; 15.22(rej.)×4.91×1.90 m, głębokość kadłuba 1.78 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik Lilpop, Rau i Löwenstein, 60 KM, 1 maszt, pomocnicze ożaglowanie ok. 30 m kw.; 7 węzłów;
.............4 ludzi załogi
charakterystyka w I.1959: 22 BRT, 8 NRT, 6 ton; 15.22(rej.)×4.91×1.90 m, głębokość kadłuba 1.78 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Demag, nr silnika 12059, rok produkcji silnika 1944, 72 KM, 2 maszty, pomocnicze .............ożaglowanie ok. 43 m kw.; 7 węzłów
charakterystyka w I.1969: 22 BRT, 5 NRT, 6 ton; 15.32(rej.)×4.91×? m, głębokość kadłuba 1.78 m; kadłub drewniany, 1 pokład, 1 ładownia; silnik 4-cyl. Demag, nr silnika 12059, rok produkcji silnika 1947, 72 KM, 2 maszty, pomocnicze ............. ożaglowanie ok. 43 m kw.
XII.1937: ukończony jako Brygida Jas 4 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
12.V.1938: zarejestrowany w Urzędzie Morskim
VIII.1939: unieruchomiony na łowisku przez awarię silnika, przyholowany do Gdyni przez kuter dozorczy „Kania”
1.IX.1939: unieruchomiony w Gdyni w oczekiwaniu na naprawę silnika
13.IX.1939: zdobyty przez Niemców w Gdyni, w stanie uszkodzonym
XI.1939: Brigitte P.Hei 4 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
25.VIII.1940: zmobilizowany P.Hei 4 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............w związku z przygotowaniami do Operacji „Seelöwe” odszedł na zachód
I.1941: zwrócony, Brigitte P.Hei 4 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
.............przybył z Francji na holu
30.IV.1941: poławiacz torped P.Hei 4 (Kriegsmarine), bandera Niemiec
.............przydzielony do TVA Eckernförde
II.1942: zwrócony, Brigitte P.Hei 4 (właściciel: Treuhandstelle Ost; użytkownik: Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
VII.1943: Brigitte P.Hei 4 (Adam Długi; Putzig-Heisternest), bandera Niemiec
IV.1945: na polecenie władz niemieckich uczestniczył w ewakuacji wojsk niemieckich, ostrzelany przez sowiecką artylerię, został osadzony na mieliźnie pomiędzy Borem a Helem na Zatoce Gdańskiej,
przed VII.1945: podniesiony
VII.1945: Jas-1 (Jan Długi; Jastarnia)
II.poł.1945: zarekwirowany, Jas-1 (Marynarka Wojenna Rzeczpospolitej Polskiej)
pocz.1946: zwrócony, Jas-1 (właściciel: Morski Instytut Rybacki; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
4.II.1948: w trakcie połowów wyłowił minę morską
5.II.1948: Jas-1 (właściciel: Morska Centrala Handlowa; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
12.IX.1949: 25 Mm na płn-zach. od Władysławowa, zderzył się (szyper Antoni Długi) z kutrem „Ust-31”
24.I.1951: Jas-1 (właściciel: Morska Centrala Zaopatrzenia; użytkownik: Adam Długi; Jastarnia)
V.1955: Jas-1 (Antoni Długi; Jastarnia)
VI.1974: sprzedany Pawłowi Budziszowi z Władysławowa
24.VII.1974: Wła-30 (Paweł Budzisz; Władysławowo)
III.1982: Wła-30 (Klemens Budzisz; Władysławowo)
1984: sprzedany do Jastarni
.............„uprowadzony” do Karlskrony w Szwecji, załoga poprosiła o azyl, sprzedany
1984(1985?): jacht ???? (Jack Nilsson; Karlskrona), bandera Szwecji
1989: istniał
dalsze losy nieznane