Superkutry typu MFV-75

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: AvM »

Chemik pisze:Czyżby więc jednak Montrose????
Ja bym polegal wiadomoscia z gazet i dokumentow.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: Chemik »

Źródło: Miciński J, Kolicki S. "Pod polską banderą", Wyd. Morskie, Gdańsk 1962
Źródło: Miciński J, Kolicki S. "Pod polską banderą", Wyd. Morskie, Gdańsk 1962
MFV-75(2).jpg (123.3 KiB) Przejrzano 8457 razy
Małe trawlery typu”Y” (później przemianowane na Superkutry typu MFV-75)

1) Hilary Gdy-115, uk. III.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. III.1947, podn. band. 21.III.1947
PRS 41220, sygn. wyw. SPDN
78BRT, 26NRT, 40t;
22,87(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1947: ukończony jako Hilary Gdy-115 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.III.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-60 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 94(?) Gdy-134 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957: wymiana silnika na 1 sil. 2-suw, 3-cyl. June Munktell 3LD350, 240KM, nr sil. 8396/98, 10w
1957(?): Wła-130 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 94 prawdopodobna.

2) Walery Gdy-116, uk. V.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. V.1947, podn. band. 14.V.1947
PRS 41108, sygn. wyw. SPDO
78BRT, 26NRT, 40t;
24,00(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, nr sil. 239416, 9w
V.1947: ukończony jako Walery Gdy-116 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
14.V.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-58 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 96 Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1955: Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
po 1955/przed 1959: Arka 96 Gdy-252 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1959: Hel-103 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1962(?): przebudowany na statek łącznikowy, wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 12-cyl. Wola DVMa300, 300KM, nr sil. 4881, 9w
1962: statek lącznikowy Iwona (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1966/przed 1969: wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR-330, 225KM, nr sil. 5181, 9w
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.

3) January Gdy-117, uk. VIII.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. VIII.1947, podn. band. 21.VIII.1947
PRS 41021, sygn. wyw. SPDP
72BRT, 28NRT, 40t;
21,87(rej.)×6,04×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
VIII.1947: ukończony jako January Gdy-116 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.VIII.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-61 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 97 Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
I. poł. lat 50-tych(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 6-cyl. MWM RHS 230, 250KM, nr sil. 2631-015, 10w
1.I.1955: Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1960: Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)
1961: Dar-23 (Żak Bartoszewicz; Darłowo)
1962: Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)]
1967: Świ-31 (Leszek Ciborowski; Świnoujście)]
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.

4) Ksawery Gdy-118, uk. III.1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, wod. 1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Montrose, Wielka Brytania, uk. III.1948, podn. band. 5.III.1948
PRS 41217, sygn. wyw. SPDQ
85BRT, 30NRT, 40t;
24,00(całk.)/22,88(rej.)×5,75×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1948: ukończony jako Ksawery Gdy-118 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
5.III.1948: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-59 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 95(?) Gdy-149 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR 330, 225KM, nr sil. 5181, 10w
1957(?): Wła-131 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 95 prawdopodobna.
Źródło: Morski Instytut Rybacki ©
Źródło: Morski Instytut Rybacki ©
Michał Siedlecki(1).jpg (120.64 KiB) Przejrzano 8457 razy
5) Aleksy Gdy-119, uk. X.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. X.1947, podn. band. 4.X.1947
PRS 63002, sygn. wyw. SPDR
85BRT, 30(?)NRT, 40t;
22,88 (rej.)×5,75×?m;
1 sil. 2-suw, 4-cyl. Petters 4PC, 240KM, nr sil. 326, ok. 8w
X.1947: ukończony jako Aleksy Gdy-119 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
4.X.1947: podniesienie bandery
VI.1948: Aleksy Gdy-119 (Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
VI.1948: rozpoczęcie w St. Rybackiej w Gdyni, przebudowy na statek badawczy rybołówstwa
XI.1948: zakończenie przebudowy
6.XI.1948: Michał Siedlecki Gdy-119 (Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
1.I.1949: Michał Siedlecki Gdy-119 (Morski Instytut Rybacki; Gdynia)
1956: Gdy 119 (Jan Niegrzybowski; Gdynia)
†22.VII.1961: zatonął na M. Północnym w wyniku kolizji ze wschodnioniemieckim kutrem rybackim „Sas 291”

6) Damazy Gdy-120, nie zbubowany
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, zamówiony, nie rozpoczęty
1947: planowany jako Damazy Gdy-120 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia), plan niezralizowany z powodu bankructwa stoczni
Ostatnio zmieniony 2022-04-23, 15:57 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
davidc
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-22, 17:42

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: davidc »

Chemik pisze:Dzięki za "prasówkę" :-)
Can supply a copy of photo of Alexei if required
davidc
Posty: 2
Rejestracja: 2014-04-22, 17:42

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: davidc »

Can also supply photo of Ksawery on day of compass adjusting
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: Marek T »

davidc pisze:
Chemik pisze:Dzięki za "prasówkę" :-)
Can supply a copy of photo of Alexei if required

Can also supply photo of Ksawery on day of compass adjusting
Do not hesitate with either. Both are very much welcome. Thanks in advance.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: Chemik »

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Superkutry typu MFV-75

Post autor: AvM »

James V. Hepburn & Co, Ltd, Montrose - all fishing boats
#1 30.07.1947 O'BOB LEAH -> ; fitted out at Aberdeen (MONTROSE-BUILT VESSEL LAUNCHED First for 21 Years.) (61ft)
#2 9.12.1946 MOR I-> HILARY UNRRA->Poland ; engine fitted out at Aberdeen (matka chrzesna Eleanor Macdonald, Aberdeen)
#3 21.01.1947 EVENING STAR -> Robert Goodland (50ft)
#4 06.02.1947 MOR III -> ???? -> UNRRA->Poland
#5 25.04.1947 MOR IV -> ALEKSY ; engine fitted out at Aberdeen
#6
#7 03.09.1947 STUART T.M'IVER -> Harry Leach, Brighton ; engined at Aberdeen (56ft)
#8 30.10.1947 PRIVET -> Buckie (63ft) (waiting for engines 17.10.1947 to be launched)
#9 on stock 10.1947 (launched 11.1947?) ALOJZY -> UNRRA->Poland (75ft)
#10 LD 17.10.1947 L10.03.1948 OCEAN MAID -> James C.Nobvle, John B.Noble & George Milne, all of Peterhead (68ft)

od 10.1948 Montrose Shipyard Ltd
01.1949 SILVER CLOUR -> Stonehaven ; fitted at Montrose
01.1949 on the stock 75ft

James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen
02.1947 MOR II -> ???? -> UNRRA->Poland
ODPOWIEDZ