Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Marek T » 2012-01-03, 23:34

Adam napisał(a):CZAPLA - w 1984 r. sprzedany szczecińskiej firmie "Selekta". Co dalej ???
Mam niepotwierdzoną informację, że w 1985 r. pocięto go na złom.
Marek T
 
Posty: 3154
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-01-04, 11:54

Wykaz poprawiony... Część statków poszła pod palniki, wiadomo może gdzie i kiedy je cięto na żyletki?
Co się stało z czterema statkami GUM-u?

A eks-"Mazurka" jest oferowana jako "sala weselna"?... słabo u mnie z japońskim, trzeba by Jabu poprosić o tłumaczenie :)
http://aprodite9353.sakura.ne.jp/collabo.html
Ostatnio edytowano 2012-01-04, 13:06 przez Chemik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Adam » 2012-01-04, 12:43

Chemik napisał(a):Wykaz poprawiony...

Mały błąd przy Zenicie - do dziś pływa pod tą nazawą.

Co się stało z czterema statkami GUM-u?

Konstelacja pływała aż do roku 2000, a potem przez parę lat robiła za knajpę w Gdańsku, ale nie wiem co się z nią ostatecznie stało.
Adam
 
Posty: 1634
Dołączył(a): 2005-09-06, 12:58

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-01-04, 13:05

Adam napisał(a):
Chemik napisał(a):Wykaz poprawiony...

Mały błąd przy Zenicie - do dziś pływa pod tą nazawą..

nie poprawiłem wklejki... :czarodziej:
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Marek T » 2012-01-04, 13:58

Adam napisał(a):Konstelacja pływała aż do roku 2000, a potem przez parę lat robiła za knajpę w Gdańsku, ale nie wiem co się z nią ostatecznie stało.
W 2004 r. została wystawiona na sprzedaż (na http://www.yacht.gda.pl ), ale co potem, to też nie wiem.

Pod linkiem powyżej otwiera się strona, na której wystawiony do sprzedaży jest m.in. ZENIT.
http://www.ships.pl/new/index.php/pl/pokaz/24/83/
Marek T
 
Posty: 3154
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-04-12, 12:35

Chemik napisał(a):6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”

Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Shinano » 2012-04-12, 13:28

Chemik napisał(a):
Chemik napisał(a):6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”

Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?


W internecie jest informacja, o tu:
http://24kurier.pl/W-Kurierze/Lenistwo- ... iedliwione jakoby była ona jeszcze na miejscu w 2011 roku. Dawno nie byłem w okolicach Mostu Cłowego, więc nie wiem, czy dalej tam jest. Ktoś zmotoryzowany ze Szczecina mógłby sprawdzić.
Duże koty zjadam na przystawkę.
Shinano
 
Posty: 656
Dołączył(a): 2004-03-07, 23:25

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-04-12, 13:53

Shinano napisał(a):W internecie jest informacja, o tu:
http://24kurier.pl/W-Kurierze/Lenistwo- ... iedliwione jakoby była ona jeszcze na miejscu w 2011 roku.

Link kieruje do artykułu o maszcie z "Konstantego Maciejewicza" i nie ma ani słowa o "Dropie" bądź jego nadbudówce.
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Shinano » 2012-04-12, 14:42

Chemik napisał(a):
Shinano napisał(a):W internecie jest informacja, o tu:
http://24kurier.pl/W-Kurierze/Lenistwo- ... iedliwione jakoby była ona jeszcze na miejscu w 2011 roku.

Link kieruje do artykułu o maszcie z "Konstantego Maciejewicza" i nie ma ani słowa o "Dropie" bądź jego nadbudówce.


Jednakże w tym artykule jest informacja o tej nadbudowie, która stała na przystani Pogoni - to ta, czy była jakaś inna?
Duże koty zjadam na przystawkę.
Shinano
 
Posty: 656
Dołączył(a): 2004-03-07, 23:25

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Adam » 2012-04-12, 14:49

Na przystani Pogonii do dziś stoi nadbudówka, dobrze widoczna właśnie z mostu Cłowego, ale z tego co wiem, to jest to nadbudówka z Maciejewicza a nie Dropia. Co zresztą wynika z jej kształtu i wymiarów.
Adam
 
Posty: 1634
Dołączył(a): 2005-09-06, 12:58

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-04-12, 16:44

Adam napisał(a):Na przystani Pogonii do dziś stoi nadbudówka, dobrze widoczna właśnie z mostu Cłowego, ale z tego co wiem, to jest to nadbudówka z Maciejewicza a nie Dropia

Początkowo były to nadbudówki z "Morskiej Woli" i "Dropa":
http://www.magemar.com.pl/_files_/auto_ ... a%2037.jpg
A "Maciejewicz" poszedł na złom do Szwecji bez nadbudówki?
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez stara zientara » 2012-04-26, 17:50

Tu się podłączę :)

Odwiedziłem kolegę ze studiów, który pracuje jako kustosz "Daru Pomorza". Po zwyczajowych wspominkach rozmowa zeszła polskie jachty poniemieckie*, a tą drogą na silnik "Zawiszy". Zainspirowany nieco przeze mnie Marek T. pogrzebał trochę w źródłach.

Legenda o silniku z U-Boota legła w gruzach, ale nadal jest ciekawie. Przede wszystkim, wbrew panującej opinii "Zawisza" miał w swojej historii trzy silniki a nie dwa.

Lugrotrawler "Cietrzew" miał pierwotnie 3-cylindrowy silnik wysokoprężny June Munktell 1003MV o mocy 300 KM. W trakcie przebudowy na żaglowiec silnik napędowy został wymieniony na używany 6-cylindrowy silnik firmy DWK typu 6Mu421 o mocy 330 KM. Podczas kolejnej przebudowy w latach 1966-67 przedłużono kadłub i zmieniono takielunek, ale silnik pozostał bez zmian. Dopiero podczas przebudowy w latach 1979-80, gdy zmieniano nadbudówkę (zlikwidowano przejścia między nadbudówką a burtami), zużyty silnik (rok budowy 1937) zamieniono na inną jednostkę napędową - także używaną. Jest to obecny silnik "Zawiszy" - MaK (DWK) 6Mu423 o mocy 390 KM i numerze fabrycznym 7142.

Drugi silnik (DWK 6Mu421) był pierwotnie zainstalowany na lugrotrawlerze "Korab II".

Trzeci silnik (DWK 6Mu423 nr 7142) został zbudowany ok. 1942 roku na zamówienie niemieckiej Kriegsmarine. Następnie wysłano go do Norwegii i w stoczni Kristiansand Mekaniska Verkstad zabudowano na nowo budowanym holowniku Kriegsmarine, którego nazwy nie udało się (jeszcze) ustalić. Po wojnie holownik trafił do Polski jako "Leon" -> "DP-86" -> "Tkacz" -> "Niedźwiedź" -> "Bronisław". Dalej napiszę trochę dokładniej, bo właśnie to poskładałem wczoraj z różnych źródeł. Pozbawiony silnika kadłub przerobiony na stoczniowy ośrodek wczasowy cumował od 1981 r. przy ośrodku wychowania morskiego LOK w Jastarni. W kwietniu 1984 r. zakupił go poznański okręg Ligi Morskiej i zacumował go w Sobieszewie z takim samym wczasowym przeznaczeniem. Od 1 sierpnia 1998 r. właścicielem „Bronisława” stał się Mariusz Gałęcki z Nowego Tomyśla, a od 29 kwietnia 2003 Bernadeta Orłowska z Rumi. 1 listopada 2008 statek został zatopiony przez nieznanych sprawców przy nabrzeżu portu w Jastarni przy pomocy kilkudziesięciu ton wody z portowego kranu. Wrak podniesiono 30 marca 2011 r.
Avatar użytkownika
stara zientara
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2010-04-27, 13:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Marek T » 2012-04-26, 18:20

Marek T
 
Posty: 3154
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Jacek Pytkowski » 2012-04-26, 19:55

Wojtku, (pytanie do przedostatniego postu) a skąd się zatem wzięła wieloletnia legenda o tym, że silnik do Zawiszy był znaleziony po wojnie (jako fabryczna nówka nierozpakowana ze skrzyń) w elbląskim ZAMECH-u?

ps. A może wspomógłbyś nas także w temacie o KFK w polskich rękach? Znasz wszak te różne "trzebieskie legendy" o pochodzeniu kadłuba H.Rutkowskiego, tyle (setek? tysięcy?) godzin na nim wypływałeś. :-)
Jacek Pytkowski
 
Posty: 200
Dołączył(a): 2011-12-17, 22:14

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Marek T » 2012-04-26, 20:36

Jacek Pytkowski napisał(a):... skąd się zatem wzięła wieloletnia legenda o tym, że silnik do Zawiszy był znaleziony po wojnie (jako fabryczna nówka nierozpakowana ze skrzyń) w elbląskim ZAMECH-u? ...
Jak zwykle - z mchów i paproci.
Albo z nudów i zaniedbania.










A teraz serio: kiedy ta legenda się pojawiła?
Bo jeżeli w latach 60tych - to mógłbym nawet podejrzewać Romanowskiego o taką sensację.

Inna rzecz, że z elbląskiego Schichaua chyba wszystko pojechało do ZSRR? Więc skąd by się tam znalazł silnik?
Marek T
 
Posty: 3154
Dołączył(a): 2004-01-04, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"

Postprzez Chemik » 2012-04-26, 21:36

Marek T napisał(a):
Jacek Pytkowski napisał(a):... skąd się zatem wzięła wieloletnia legenda o tym, że silnik do Zawiszy był znaleziony po wojnie (jako fabryczna nówka nierozpakowana ze skrzyń) w elbląskim ZAMECH-u? ...
Jak zwykle - z mchów i paproci.
Albo z nudów i zaniedbania.

A teraz serio: kiedy ta legenda się pojawiła?
Bo jeżeli w latach 60tych - to mógłbym nawet podejrzewać Romanowskiego o taką sensację.

Inna rzecz, że z elbląskiego Schichaua chyba wszystko pojechało do ZSRR? Więc skąd by się tam znalazł silnik?

A może stąd że w Deutsche Werke trochę U-boot'ów powstało? poprzez skojarzenie?
Avatar użytkownika
Chemik
 
Posty: 1260
Dołączył(a): 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Statki Handlowe, Pasażerskie i inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości