Re: Rozpierzchnęło się stado "ptaszków"
: 2012-01-03, 22:34
Mam niepotwierdzoną informację, że w 1985 r. pocięto go na złom.Adam pisze:CZAPLA - w 1984 r. sprzedany szczecińskiej firmie "Selekta". Co dalej ???
Warship Discussion Board
https://fow.pl/forum/
Mam niepotwierdzoną informację, że w 1985 r. pocięto go na złom.Adam pisze:CZAPLA - w 1984 r. sprzedany szczecińskiej firmie "Selekta". Co dalej ???
Mały błąd przy Zenicie - do dziś pływa pod tą nazawą.Chemik pisze:Wykaz poprawiony...
Konstelacja pływała aż do roku 2000, a potem przez parę lat robiła za knajpę w Gdańsku, ale nie wiem co się z nią ostatecznie stało.Co się stało z czterema statkami GUM-u?
nie poprawiłem wklejki...Adam pisze:Mały błąd przy Zenicie - do dziś pływa pod tą nazawą..Chemik pisze:Wykaz poprawiony...
W 2004 r. została wystawiona na sprzedaż (na http://www.yacht.gda.pl ), ale co potem, to też nie wiem.Adam pisze:Konstelacja pływała aż do roku 2000, a potem przez parę lat robiła za knajpę w Gdańsku, ale nie wiem co się z nią ostatecznie stało.
Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?Chemik pisze:6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”
W internecie jest informacja, o tu:Chemik pisze:Informacje o ustawieniu nadbudówki "Dropa" na lądzie znalazłem w "Morzu" z sierpnia 1972 roku, pewnie już nie istnieje, ale może ktoś wie do kiedy była na przystani "Pogoni"?Chemik pisze:6) DROP, Świ 99, (Dalmor --> pocz. 1954 Odra) [SPBG; nr budowy S-169, wod. 11.XI.50, podn. band. 25.III.52; 159 BRT, 57 NRT; dł. rej. 29,9 m; 8-cyl Diesel Buckau Wolf 8DV136 – pozostałe dane jak „Kulik”] --> 1957? Szn 10 (Gryf) --> 1971 kasacja, zachowano nadbudówkę jako pomieszczenia klubo wena przystani szczecińskiej „Pogoni”
Link kieruje do artykułu o maszcie z "Konstantego Maciejewicza" i nie ma ani słowa o "Dropie" bądź jego nadbudówce.Shinano pisze:W internecie jest informacja, o tu:
http://24kurier.pl/W-Kurierze/Lenistwo- ... iedliwione jakoby była ona jeszcze na miejscu w 2011 roku.
Jednakże w tym artykule jest informacja o tej nadbudowie, która stała na przystani Pogoni - to ta, czy była jakaś inna?Chemik pisze:Link kieruje do artykułu o maszcie z "Konstantego Maciejewicza" i nie ma ani słowa o "Dropie" bądź jego nadbudówce.Shinano pisze:W internecie jest informacja, o tu:
http://24kurier.pl/W-Kurierze/Lenistwo- ... iedliwione jakoby była ona jeszcze na miejscu w 2011 roku.
Początkowo były to nadbudówki z "Morskiej Woli" i "Dropa":Adam pisze:Na przystani Pogonii do dziś stoi nadbudówka, dobrze widoczna właśnie z mostu Cłowego, ale z tego co wiem, to jest to nadbudówka z Maciejewicza a nie Dropia
Jak zwykle - z mchów i paproci.Jacek Pytkowski pisze:... skąd się zatem wzięła wieloletnia legenda o tym, że silnik do Zawiszy był znaleziony po wojnie (jako fabryczna nówka nierozpakowana ze skrzyń) w elbląskim ZAMECH-u? ...
A może stąd że w Deutsche Werke trochę U-boot'ów powstało? poprzez skojarzenie?Marek T pisze:Jak zwykle - z mchów i paproci.Jacek Pytkowski pisze:... skąd się zatem wzięła wieloletnia legenda o tym, że silnik do Zawiszy był znaleziony po wojnie (jako fabryczna nówka nierozpakowana ze skrzyń) w elbląskim ZAMECH-u? ...
Albo z nudów i zaniedbania.
A teraz serio: kiedy ta legenda się pojawiła?
Bo jeżeli w latach 60tych - to mógłbym nawet podejrzewać Romanowskiego o taką sensację.
Inna rzecz, że z elbląskiego Schichaua chyba wszystko pojechało do ZSRR? Więc skąd by się tam znalazł silnik?