MMS w polskich rękach

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

Po raz kolejny odwołuję się do Waszej wiedzy... :)
Książka >>Działalność Przedsiębiorstwa Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich "DALMOR" w Gdyni w latach 1946-1986<< na stronie 32 podaje:
W tymże roku (tzn. 1950 - uwaga moja) "Dalmor" przekazał "Arce" trzy stare trawlery bliskiego zasięgu.
Nic właściwie mi tu nie pasuje poza... eks-traowcami brytyjskiego typu "MMS 1001", które w ilości czterech jednostek otrzymał "Dalmor" w ramach pomocy UNRRA, ale...
Miciński i Kolicki podają, że "Neptunia" została przekazana "Arce" w czerwcu 1951, a w przypadku dwóch pozostałych (bo "Neptun" zatonął w marcu 1950) stoi tylko o przekazaniu do PMW.
Poniżej wszytko co wiem na temat ich losów (może "wojenniacy" coś dorzucą? może JB?, ale innych tez zapraszam do dyskusji :D )

MMS 1028 (FY 1028) (Wivenhoe Shipyard Ltd, Wivenhoe, Wielka Brytania, wod.18.X.1943, uk. 17.I.1944) (Royal Navy) --> 1946 wycofany ze służby, 1946-1947 zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki (przystosowany do zadań szkoleniowych) --> przejęty 25.IV.1947 w Plymouth Neptunia (Gdy 103) (Dalmor --> I.kw.1950 Arka --> 195? --> Polskie Ratownictwo Okrętowe) --> ~1956 wycofany z eksploatacji i złomowany (choć to trochę dziwnie brzmi dla drewnianego trałowca :P )

MMS 1045 (FY 1045) (George Forbes & Co, Ltd, Peterhead, Wielka Brytania, wod. 4.V.1943, uk. 19.X.1943) (Royal Navy) --> 1946-1947 zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki (przystosowany do zadań szkoleniowych) --> przejęty 1.II.1947 w Plymouth Neptun (Gdy 102) (Dalmor --> II.poł.1949? Państwowe Centrum Wychowania Morskiego) --> III.1950 zatonął przy nabrzeżu w porcie gdyńskim, w wyniku przebicia burty przez manewrujący s/t "Wega", VI.1950 podniesiony przez PRO i złomowany po 1951

MMS 1047 (FY 1047) (Herd & Mackinzie, Aberdeen, Wielka Brytania, wod.29.X.1943, uk. 17.I.1944) (Royal Navy) --> 1947 zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki --> przejęty 29.I.1948 w Appledore Uran (Gdy 104) (Dalmor --> I.kw.1950 Arka) --> pocz.1955 przekazany PMW i przebudowany na stację demagnetyzacyjną --> w służbie 22.IV.1956 SD-21 (Polska Marynarka Wojenna) --> wycofany ze służby 10.X.1972 --> dalsze losy?

MMS 1084 (FY 1984) (The Rowhedge Ironworks Co, Ltd, Rowhedge, Wielka Brytania, wod. 1944, uk. 5.III.1945) (Royal Navy) --> 1946 zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki --> 1946 Admiral Hawkins --> przejęty 17.II.1948 w Cowes Urania (Gdy 105) (Dalmor --> I.kw.1950 Arka) --> pocz.1955 przekazany PMW i przebudowany na stację demagnetyzacyjną --> w służbie 9.VI.1957 SD-22 (Polska Marynarka Wojenna) --> wycofany ze służby 10.I.1970 --> dalsze losy?

Z góry dziękuje za wszelkie uwagi i sprostowania :)

EDIT: wykaz zaktualizowany
Ostatnio zmieniony 2012-01-08, 21:51 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: JB »

Spis trawlerów z wiosny 1950 roku:
Dalmor - 15 jednostek;
Arka - 3 (NEPTUNIA, URAN, URANIA);
PCWM - 2 (KASTOR, NEPTUN);
Delfin - 1 (DELTRA I).
JB
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

JB pisze:Arka - 3 (NEPTUNIA, URAN, URANIA);
Dzięki :brawo: czy to znaczy, że one nie nie miały tradycyjnej nazwy ARKA i numer?
JB pisze:PCWM - 2 (KASTOR, NEPTUN)
A PCWM w jakim okresie je używał?
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: JB »

Zarządzeniem Ministra Żeglugi Nr 20 z 30 września 1950 roku przekazano (z dnim 1 października 1950 r.) 12 trawlerów, będących własnością Skarbu Państwa, Dalmorowi. Były to: 1) ORION, 2) KASTOR, 3) SYRIUSZ, 4) JUPITER, 5) SATURNIA, 6) KASTORIA,7) URAN, 8) URANIA, 9) SATURN, 10) MERKURY, 11) NEPTUN, 12) NEPTUNIA.
JB
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

1. października 1950 roku "Neptun" to już chyba był kasowany (po zatopieniu i podniesieniu), wiec po co go przekazywać było "Dalmorowi"? Na pewno chodzi o ta datę?
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3082
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: JB »

Tak. Jeszcze w spisie z listopada 1951 roku figuruje jako jednostka "Dalmoru" z dopiskiem wrak.
JB
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

Chemik pisze:
JB pisze:Arka - 3 (NEPTUNIA, URAN, URANIA);
Dzięki :brawo: czy to znaczy, że one nie nie miały tradycyjnej nazwy ARKA i numer?
JB pisze:PCWM - 2 (KASTOR, NEPTUN)
A PCWM w jakim okresie je używał?
A co w takim razie z tymi pytaniami? nasuwa mi sie jeszcze pytanie w jakim okresie pływały w "Arce"
Chemik pisze:1. października 1950 roku "Neptun" to już chyba był kasowany (po zatopieniu i podniesieniu), wiec po co go przekazywać było "Dalmorowi"? Na pewno chodzi o ta datę?
JB pisze:Tak. Jeszcze w spisie z listopada 1951 roku figuruje jako jednostka "Dalmoru" z dopiskiem wrak.
Kiedy w takim razie go rozebrano na opał/pocięto na złom?
Jacek Pytkowski
Posty: 200
Rejestracja: 2011-12-17, 21:14

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Jacek Pytkowski »

Chemik pisze:
JB pisze:PCWM - 2 (KASTOR, NEPTUN)
A PCWM w jakim okresie je używał?
A co w takim razie z tymi pytaniami? nasuwa mi sie jeszcze pytanie w jakim okresie pływały w "Arce"
Na to pytanie mogę odpowiedzieć ja, ale połowicznie. Z dokumentów opisujących likwidację PCWM i parcelację jego statków wynika, że KASTOR został przydzielony do "Technikum Morskie Mechaniczne w Gdyni". A więc powinien być w tym technikum gdzieś tak od wczesnej jesieni 1951 roku.
Natomiast NEPTUNA nie ma wśród jednostek parcelowanych z PCWM, widocznie pozbyli się go wcześniej.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

Jacek Pytkowski pisze:
Chemik pisze:
JB pisze:PCWM - 2 (KASTOR, NEPTUN)
A PCWM w jakim okresie je używał?
KASTOR został przydzielony do "Technikum Morskie Mechaniczne w Gdyni". A więc powinien być w tym technikum gdzieś tak od wczesnej jesieni 1951 roku.
Natomiast NEPTUNA nie ma wśród jednostek parcelowanych z PCWM, widocznie pozbyli się go wcześniej.
To kwestię do kiedy służyły w PCWM-ie mamy już prawie rozpracowaną :) (choć przydałoby się info o Kastorze w TMM tzn. do kiedy) bo:
Chemik pisze:bo "Neptun" zatonął w marcu 1950
prawie bo "Kastor" służył jeszcze jako kotłownia dla "Beniowskiego", a Beniowski to należał do PCWM bodajże :P a może ta kotłownia to właśnie była pod zarządem TMM?
Pozostaje kwestia od kiedy służyły w PCWM-ie?
Miciński i Kolicki podają że "Kastora" wycofano z eksploatacji w "Dalmorze" 27.VII.1949 toku, to od września mógł "pójść do szkoły" ;) A "Neptun"?????
Ostatnio zmieniony 2012-01-08, 21:50 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek Pytkowski
Posty: 200
Rejestracja: 2011-12-17, 21:14

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Jacek Pytkowski »

Przy likwidacji PCWM i parcelacji jego statków, na Beniowskiego też dostało przydział Technikum Morskie Mechaniczne w Gdyni.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

Uaktualniony wykaz z garścią fotografii:

Trawlery typu MMS 126-foot
Źródło: http://soviet-trawler.narod.ru/main_en/list32pol.html
Źródło: http://soviet-trawler.narod.ru/main_en/list32pol.html
MMS 126-foot(3).jpg (35.98 KiB) Przejrzano 10986 razy
1) Neptunia Gdy-103
Wivenhoe Shipyard Ltd, Wivenhoe, Wielka Brytania, nr budowy 34, zam. 9.VI.1942, wod. 18.X.1943, uk. 17.I.1944
sygn. wyw. SPDB
charakterystyka w I.1944: wyp. 369ts, wyp. pełna 430ts; 42.67(całk.)/38.41(m.p.)×8.51×2.59/2.74m; 1 sil. National Superior, 500KM; 10w; zał. 21 ludzi; uzbr. 2×20plot (2×I), 4×kmplot (2×II)
charakterystyka w 1951: 299BRT, 92NRT; 42.6(całk.)×7.9×3.2m; 1 sil. 5-cyl. Harland & Wolf, 500KM; 10w; zał. 22 ludzi
9.VI.1942: zamówiony dla Royal Navy
18.X.1943: wodowany
17.I.1944: ukończony jako MMS 1028 (FY 1028) (Royal Navy) przydzielony do 208 Flotylli Trałowej, bazującej w North Shields; bandera Wielkiej Brytanii
1945: zmienił port bazowy na Dover
1946: sprzedany
do IV.1947: zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki (przystosowany do zadań szkoleniowych)
25.IV.1947: Neptunia Gdy-103 (Szkoła Rybaków Dalekomorskich; Gdynia), przejęty w Plymouth
pocz.1948: Neptunia Gdy-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
IV.1949(?): Neptunia Gdy-103 („Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
2.VI.1949: na wsch. od Bornholmu, w czasie silnej mgły, zderzył się (skipper Arie Akkerman) z zach.niem. kutrem „Orion”(HF 424)
I.kw.1950: Neptunia Gdy-103 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1951: Neptunia Gdy-103 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
VI.1951: przekazany Polskiemu Ratownictwu Okrętowemu skierowany do stoczni w celu adaptacji na bazę ratowniczą, wymiana silnika na silnik marki Harlad & Wolf (możliwe, że pochodził z zatopionego bliźniaczego trawlera „Neptun”)
1952: baza nurkowo-wydobywcza Neptunia (Polskie Ratownictwo Okrętowe; Gdynia)
ok.1956: wycofany z eksploatacji
1958: rozebrany na opał
Źródło:Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Źródło:Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
MMS 126-foot(2).jpg (127.14 KiB) Przejrzano 10986 razy
Źródło: internet
Źródło: internet
Neptunia(1).jpg (102.21 KiB) Przejrzano 10986 razy
Neptunia(2).jpg
Neptunia(2).jpg (181.13 KiB) Przejrzano 10985 razy
Załoga Neptunii w VIII.1948; Źródło: zbiory kpt. Henryka Roszaka via Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom II. Seria Księgi Floty Ojczystej tom 21;, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdynia 2005, ISBN 83-919488-8-9
Załoga Neptunii w VIII.1948; Źródło: zbiory kpt. Henryka Roszaka via Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom II. Seria Księgi Floty Ojczystej tom 21;, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdynia 2005, ISBN 83-919488-8-9
Neptunia(3).jpg (400.46 KiB) Przejrzano 10985 razy
2) Neptun Gdy-102
George Forbes & Co, Ltd, Peterhead, Wielka Brytania, zam. 21.VIII.1942, wod. 4.V.1943, uk. 19.X.1943
sygn. wyw. SPDA
charakterystyka w I.1944: wyp. 369ts, wyp. pełna 430ts; 42.67(całk.)/38.41(m.p.)×8.51×2.59/2.74m; 1 sil. Harland & Wolf, 500KM; 10w; zał. 21 ludzi; uzbr. 2×20plot (2×I), 4×kmplot (2×II)
charakterystyka w 1947: 299BRT, 104NRT; 42.6(całk.)×7.9×ok.3.5m; 1 sil. 5-cyl. Harland & Wolf, 500KM; 11w; zał. 14 ludzi
21.VIII.1942: zamówiony dla Royal Navy
4.V.1943: wodowany
19.X.1943: ukończony jako MMS 1045 (FY 1045) (Royal Navy) przydzielony do 208 Flotylli Trałowej, bazuje w North Shields; bandera Wielkiej Brytanii
1945: zmienił port bazowy na Dover
1.III.1946: sprzedany
do II.1947: zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki (przystosowany do zadań szkoleniowych)
1.II.1947: Neptun Gdy-102 (Szkoła Rybaków Dalekomorskich; Gdynia), przejęty w Plymouth
kon.1947: Neptun Gdy-102 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
IV.1949(?): Neptun Gdy-102 („Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
II.poł.1949(?): Neptun Gdy-102 (Państwowe Centrum Wyszkolenia Morskiego; Gdynia)
†2.III.1950: zatonął w Basenie nr 2 portu gdyńskiego, w wyniku przebicia burty przez manewrujący trawler "Wega" (Gdy-92)
VI.1950: podniesiony przez Polskie Ratownictwo Okrętowe
po 1951: rozebrany na opał
Źródło:Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
Źródło:Miciński Jerzy, Kolicki Stefan Pod polską banderą, Seria Biblioteka Miesięcznika Morze tom 2, Wydawnictwo Morskie, Gdynia 1962
MMS 126-foot(1).jpg (126.09 KiB) Przejrzano 10985 razy
3) Uran Gdy-104
Herd & Mackinzie, Buckie, Wielka Brytania, zam. 21.VIII.1942, wod. 29.X.1943, uk. 17.I.1944
sygn. wyw. SPDC
charakterystyka w I.1944: wyp. 369ts, wyp. pełna 430ts; 42.67(całk.)/38.41(m.p.)×8.51×2.59/2.74m; 1 sil. Harland & Wolf, 500KM; 10w; zał. 21 ludzi; uzbr. 2×20plot (2×I), 4×kmplot (2×II)
charakterystyka w 1948: 299BRT, 111NRT; 42.7(całk.)×8.1×ok.3.5m; 1 sil. 5-cyl. Harland & Wolf, 500KM; 11w; zał. 14 ludzi
21.VIII.1942: zamówiony dla Royal Navy
29.X.1943: wodowany
17.I.1944: ukończony jako MMS 1047 (FY 1047) (Royal Navy) przydzielony do 206 Flotylli Trałowej, bazującej w Liverpool; bandera Wielkiej Brytanii
1944-1945: zmienił port bazowy na Yarmouth
26.XI.1946: sprzedany
1947: zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki
29.I.1948: Uran Gdy-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia), przejęty w Appledore
IV.1949(?): Uran Gdy-104 („Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
13.VI.1949: o godz. 18:05 w porcie gdyńskim (kanał południowy), zderzył się ze statkiem pasażerskim „Barbara”
I.kw.1950: Uran Gdy-104 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1951: Uran Gdy-104 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
VI(?).1951: Uran Gdy-104 („Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
22.VII.1951: uświetnił uroczystość otwarcia nowo zbudowanej bazy rybołówstwa morskiego w Świnoujściu
10.I.1952: Uran Gdy-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”; Gdynia)
1954: wycofany z eksploatacji
pocz.1955: przekazany Polskiej Marynarce Wojennej i skierowany do przebudowy na stację demagnetyzacyjną
22.IV.1956: stacja demagnetyzacyjna SD-21 (Polska Marynarka Wojenna)
10.X.1972: wycofany ze służby
Źródło: Huras Bohdan, Twardowski Marek Księga statków polskich 1918-1945. Tom IV, Polnord Wydawnictwo Oskar, Gdańsk 2002, ISBN 83-86181-78-8
Źródło: Huras Bohdan, Twardowski Marek Księga statków polskich 1918-1945. Tom IV, Polnord Wydawnictwo Oskar, Gdańsk 2002, ISBN 83-86181-78-8
Uran(1).jpg (388.82 KiB) Przejrzano 10985 razy
Źródło: internet
Źródło: internet
SD-21(1).jpg (97.32 KiB) Przejrzano 10985 razy
4) Urania Gdy-105
Wivenhoe Shipyard Ltd, Wivenhoe, Wielka Brytania, zam. 3.XI.1942, wod. 1944, uk. 5.III.1945
sygn. wyw. SPDD
charakterystyka w I.1944: wyp. 369ts, wyp. pełna 430ts; 42.67(całk.)/38.41(m.p.)×8.51×2.59/2.74m; 1 sil. Harland & Wolf, 500KM; 10w; zał. 21 ludzi; uzbr. 2×20plot (2×I), 4×kmplot (2×II)
charakterystyka w 1948: 297BRT, 108NRT; 42.6(całk.)×7.9×ok.3.5m; 1 sil. 5-cyl. Harland & Wolf, 500KM; 11w; zał. 14 ludzi
3.XI.1942: zamówiony dla Royal Navy
1944: wodowany
5.III.1945: ukończony jako MMS 1084 (FY 1084) (Royal Navy) przydzielony do 117 Flotylli Trałowej, bazującej w płn.-zach. Europie; bandera Wielkiej Brytanii
1946: sprzedany
1946: Admiral Hawkins (ON 181535) (Wiliam A. Phillips; London), bandera Wielkiej Brytanii
1947: zakupiony przez UNRRA, zdemilitaryzowany i przebudowany na trawler rybacki
17.II.1948: Urania Gdy-105 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia), przejęty w Cowes
IV.1949(?): Urania Gdy-105 („Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
I.kw.1950: Urania Gdy-105 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Kutrowych „Arka”; Gdynia)
1.I.1951: Urania Gdy-105 (Przedsiębiorstwo Połowów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
VI(?).1951: Urania Gdy-105 („Dalmor” Połowy Dalekomorskie; Gdynia)
10.I.1952: Urania Gdy-105 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich „Dalmor”; Gdynia)
1954: wycofany z eksploatacji
pocz.1955: przekazany Polskiej Marynarce Wojennej i skierowany do przebudowy na stację demagnetyzacyjną
9.VI.1957: stacja demagnetyzacyjna SD-22 (Polska Marynarka Wojenna)
10.I.1970: wycofany ze służby
UWAGA: MIciński & Kolicki podają inną stocznię: The Rowhedge Ironworks Co, Ltd, Rowhedge, Wielka Brytania
Źródło: Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom II. Seria Księgi Floty Ojczystej tom 21;, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdynia 2005, ISBN 83-919488-8-9
Źródło: Leszczyński Ryszard Tragedie rybackiego morza. Tom II. Seria Księgi Floty Ojczystej tom 21;, Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdynia 2005, ISBN 83-919488-8-9
Urania(1).jpg (346.67 KiB) Przejrzano 10985 razy
Ostatnio zmieniony 2014-05-18, 22:01 przez Chemik, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: AvM »

MMS 1028 (FY 1028) (Wivenhoe Shipyard Ltd, Wivenhoe, Wielka Brytania, wod.18.X.1943, uk. 17.I.1944)

MMS 1045 (FY 1045) (George Forbes & Co, Ltd, Peterhead, Wielka Brytania, wod. 4.V.1943, uk. 19.X.1943)

MMS 1047 (FY 1047) (Herd & Mackinzie, Aberdeen, Wielka Brytania, wod.29.X.1943, uk. 17.I.1944)

MMS 1084 (FY 1984) (The Rowhedge Ironworks Co, Ltd, Rowhedge, Wielka Brytania, wod. 1944, uk. 5.III.1945)

Nr.stoczniwych nie ma,
Rowhege i Wivenhoe powinenem miec.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

Przecież daty i stocznie są podane
AvM pisze:MMS 1084 (FY 1984) (The Rowhedge Ironworks Co, Ltd, Rowhedge, Wielka Brytania, wod. 1944, uk. 5.III.1945)
Co do MMS 1084 tą stocznię podaje Miciński z Kolickim, ja stocznię podałem za: The World Ships Society "Warships Supplement #51 April 1978 - RN M.M.S. of W.W. II" która podaje stocznię w Wivenhoe
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: AvM »

AvM pisze:MMS 1028 (FY 1028) (Wivenhoe Shipyard Ltd, Wivenhoe, Wielka Brytania, wod.18.X.1943, uk. 17.I.1944)

Nr.stoczniwych nie ma
Wivenhoe powinenem miec.
#34 ordered 9.06.1942

maszyny Harland & Wolff Ltd Belfast
Ostatnio zmieniony 2014-05-18, 22:54 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: AvM »

AvM pisze:MMS 1084 (FY 1984) (The Rowhedge Ironworks Co, Ltd, Rowhedge, Wielka Brytania, wod. 1944, uk. 5.III.1945)

Nr.stoczniwych nie ma,
Wivenhoe powinenem miec.

zamowiony 3.11.1942

#37 Wivenhoe Shipyard Ltd, Wivenhoe, Wielka Brytania,

maszyny Harland & Wolff Ltd Belfast
1946 Admiral Hawkins owned William A. Phillips, London ON181535
1947 -> UNRRA -> Poland
Ostatnio zmieniony 2014-05-18, 21:38 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: MMS w polskich rękach

Post autor: Chemik »

Wielkie dzięki, dorzucam do wykazu :)
ODPOWIEDZ