Costa Concordia

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Costa Concordia

Post autor: RyszardL »

de Villars pisze:Poza tym po katastrofie Concordii wszystkie media zauważają i nagłaśniają każdy defekt czy awarię na statkach. Przedtem tego wogóle nie zauważały.
Pamiętam, że media nagłaśniały problemy z "Queen Elizabeth". Stara sprawa, ale wyłapywały wszystko.
Bardzo jestem ciekaw, jak sobie poradzą teraz z tym wrakiem. Ludzie zbudowali, to i ludzie sobie poradzą.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: pothkan »

de Villars pisze:No nie wiem, czy w maju - gdzie czytałem (tylko nie pamiętam gdzie) że wypompowywanie paliwa ma potrwać 9 miesięcy! Ponoć nie jest to takie łatwe, jakby się mogło wydawać.
Jedno nie wyklucza drugiego - w maju usuwanie wraku ma się rozpocząć. Zaczną zapewne od drobnych prac, jak demontaż wyposażenia.
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Costa Concordia

Post autor: RyszardL »

Wczoraj słyszałem w wiadomościach stacji SBS, że statek zostanie podniesiony w całości i przeholowany do stoczni na remont.
Prace rozpoczną się w maju, tak jak planowano, a cała operacja potrwa rok!!!
Pozostaje mieć nadzieję, że będą jakieś reportaże z poszczególnych etapów tej operacji.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Costa Concordia

Post autor: Peperon »

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2026
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Costa Concordia

Post autor: dessire_62 »

A tak to ma wyglądać...

Obrazek

Jeszcze bardziej obrazowo, krok po kroku.

http://gcaptain.com/costa-concordia-sal ... led/?46857
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Costa Concordia

Post autor: Peperon »

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: polsteam »

jeszcze nie podniesienie, tylko przygotowania do podniesienia...
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: de Villars »

Pytanie czy wyciagają go na złom czy do remontu (bo i takie opinie sie spotyka)?
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Costa Concordia

Post autor: RyszardL »

Czytałem, że ma pójść na złom a w zamian mają zbudować inny.
Tyle, że takie decyzje się zmieniają. Tam nie ma aż tak wielkich zniszczeń, żeby nie można ich naprawić.
Na pewno taniej wyniesie naprawa niż budowa nowego.
Ale, jest jedno ale. Czy będzie miał pasażerów. Ludzie są przesądni i mogą nie chcieć nim podróżować.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: polsteam »

RyszardL pisze:Czytałem, że ma pójść na złom a w zamian mają zbudować inny.
Tyle, że takie decyzje się zmieniają. Tam nie ma aż tak wielkich zniszczeń, żeby nie można ich naprawić.
Na pewno taniej wyniesie naprawa niż budowa nowego.
Ale, jest jedno ale. Czy będzie miał pasażerów. Ludzie są przesądni i mogą nie chcieć nim podróżować.

wątpię w słuszność tezy o niewielkich uszkodzeniach (ergo wyższej opłacalności naprawy / odbudowy)

sprawy finansowe są już "załatwione" (odszkodowania z jednej strony, koszty utraty statku i koszty akcji z drugiej)
Costa wie, na czym stoi... wątpię, żeby się połasiła na "oszczędność" przez wykorzystanie tego kadłuba...
(co do decyzji strategicznych, to myślę raczej o Carnivalu niż o Costa, bo decyzje ostatecznie zależą od Micky Arisona, a nie od kierownictwa Costy, Costa to tutaj skrót myślowy)

Costa może nie chcieć go użyć z powodów "politycznych" i PR-owskich (wizerunkowych)...

- - - - -

badania rynku dowodzą, że wybór konkretnego statku (z nazwy), łącznie z aspektami technicznymi, jest jednym z namniej ważnych, ostatnich kryteriów dla pasażera...
- za takimi czynnikami, jak itinerary (trasa, region wycieczki), cena, jakość serwisu i atrakcyjność trasy w stosunku do ceny, jakość serwisu, amenities - atrakcje dla pasażerów na pokładzie, etc....

jeżeli Costa (wbrew moim przypuszczeniom) zdecyduje się na wykorzystanie statku (remont), to na pewno zmieni nazwę, co powinno załatwić sprawę skojarzeń (łącznie z tym, co napisałem w poprzednim akapicie), bo większość pasażeró nie zwraca uwagi na to, jakim konkretnie statkiem płyną...

myślę, że jednak złom - nie sądzę, żeby aż tak małe byłyu zniszczenia, a remont aż tak opłacalny...
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: de Villars »

jeżeli Costa (wbrew moim przypuszczeniom) zdecyduje się na wykorzystanie statku (remont), to na pewno zmieni nazwę, co powinno załatwić sprawę skojarzeń
niby tak, ale z drugiej strony - założe się, że jakiś pismak sprawę wyniucha i odpowiednio nagłośni, a wtedy różnie może być z zainteresowaniem ludzi.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: polsteam »

de Villars pisze:
jeżeli Costa (wbrew moim przypuszczeniom) zdecyduje się na wykorzystanie statku (remont), to na pewno zmieni nazwę, co powinno załatwić sprawę skojarzeń
niby tak, ale z drugiej strony - założe się, że jakiś pismak sprawę wyniucha i odpowiednio nagłośni, a wtedy różnie może być z zainteresowaniem ludzi.

środowiska i media niszowe (takie, jak shiploverzy i ich fora, prasa fachowa) zawsze w takim przypadku znają tożsamość i historię statku, ale na masową "turystyczną stonkę" czy "turystycznych konsumentów" takie informacje nie mają większego wpływu, bo nie docierają (literalnie nie docierają, albo docierają, ale nie robią wrażenia) na ogół...

poza tym trzeba pamiętać, że w przypadku przynajmniej CZĘŚCI osób - taka informacja ("statek z historią") jest czymś przyciągającym do konkretnego statku, jeżeli w ogóle zwracają uwagę na to, którym statkiem płyną...

"wszyscy" z branży wiedzieli, że SR Mediterranean to były Exxon Valdez... - Exxon Valdez nazywał się SR Mediterranean przez lata po wyremontowaniu po słynnym wypadku (po którym flota Exxona przestała nosić "EXXON" na kominach i została przerejstrowana do spółki Sea River) i co?... brakowało mu ładunków czy czarterów?...
pływał do niedawna i skończył w stoczni złomowej w wieku raczej dość typowym i naturalnym dla wszystkich zbiornikowców pojedynczoposzyciowych po wprowadzeniu nowych przepisów ich dotyczących...
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6384
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Costa Concordia

Post autor: Peperon »

Można sobie nawet wyobrazić, że Costa podczas remontu dostaje nowszy "image" oraz wystrój wnętrz.
Hasło reklamowe: "Jesteś odważny ? Sprawdź statek wydarty morzu !" Tak na pierwszy rejs po remoncie :lol:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Re: Costa Concordia

Post autor: RyszardL »

polsteam pisze:"wszyscy" z branży wiedzieli, że SR Mediterranean to były Exxon Valdez... - Exxon Valdez nazywał się SR Mediterranean przez lata po wyremontowaniu po słynnym wypadku (po którym flota Exxona przestała nosić "EXXON" na kominach i została przerejstrowana do spółki Sea River) i co?... brakowało mu ładunków czy czarterów?...
pływał do niedawna i skończył w stoczni złomowej w wieku raczej dość typowym i naturalnym dla wszystkich zbiornikowców pojedynczoposzyciowych po wprowadzeniu nowych przepisów ich dotyczących...
Oj, tam. Zbiornikowiec, to co innego. Paru piwożłopów pływa i niczym się nie przejmują.
A na takim statku, to się może przesądny trafić i tylko kłopot z tego być może.
-Wisz pan, un sie topił.
-Co pan mówisz?
-To, co pan słyszysz.
-Rózia.. Róóóózia. Un sie topił i ja wysiadam. Panie kapitanie, zatrzymaj sie pan na troszkie.
-Lutek, cię przypominam, że podróż zapłacona, niech mu pan nie zatrzymuje.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Costa Concordia

Post autor: polsteam »

częściowo w temacie...

Financial Times

June 23, 2012 12:05 am

Carnival, operator of the world’s largest cruise ship fleet, is “catching up” after the bookings slowdown following January’s Costa Concordia disaster, according to its chief executive, but still expects net yields to be down on last year.

Booking volumes for brands other than Costa, the brand whose ship capsized in the accident, were up 8 per cent over the previous year in the last seven weeks, according to Carnival. Volumes at Costa were up 25 per cent over the previous year.

However, the company acknowledged that the revival in bookings had come partly as a result of reductions in ticket prices and that net revenue yields – a measure of the revenue earned for each berth – would be 3 to 4 per cent down.

Carnival nevertheless increased its guidance for earnings per share for the full year to $1.80-$1.90, compared with $1.40-$1.70 in March.
Carnival gives all such figures on a “non-GAAP basis,” excluding from the figures some of the technical gains and losses mandated under the US’s generally accepted accounting principles.

“The increase in booking volumes indicates that a progressive recovery is well under way and we are catching up following the slowdown in bookings during wave season, our peak booking period,” said Micky Arison, chief executive.

“The attractive pricing we have in the marketplace is clearly stimulating demand, especially for the Costa brand.”

Bookings at the Costa brand fell by 80 to 90 per cent in the immediate aftermath of the capsizing of the Costa Concordia, which killed 32 people on January 13 after the vessel hit rocks off the Italian coast.
Even at the company’s other brands, bookings were down in the “high single-digits” as recently as March.

However, the company has insisted throughout that the bookings downturn was likely to be brief.
Adam
Posty: 1737
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Costa Concordia

Post autor: Adam »

Co do możliwości dalszych losów - całkiem prawdopodobne jest też inna opcja: Costa sprzedaje statek po cenie złomu, kupuje go ktoś inny (jakiś Grek?) kto próbuje go odbudować i wprowadzić do dalszej eksploatacji. Choć z drugiej strony statek jest trochę za duży jak na armatora spoza "I ligi", może postoi gdzieś na greckim kotwicowisku w oczekiwaniu na lepsze czasy?
ODPOWIEDZ