Adam pisze:Dla 3/4 pasażerów wystarczyłoby na pierwszym lepszym wycieczkowcu o architekturze stodoły skrzyżowanej z blokiem mieszkalnym postawić cztery kominy, pomalować kadłub na czarno, a przede wszystkim wymalować wielkimi literami TITANIC i płaciliby krocie za rejs "repliką Titanica"
zgadzam się... zresztą nie tylko ja... NIESTETY tak jest...
przeprowadzono kiedyś badania rynku pod kątem kryteriów wyboru rejsów (statków, powiedzmy)...
oczywiście wygrywały w rankingu takie "wartości" jak wygoda i komfort, atrakcyjność destynacji, jakość kuchni, dostępne atrakcje na pokładzie, przywiązanie do linii (armatora)...
a cechy indywidualne statku i upodobanie do "konkretnego" tego, a nie innego statku (ze względów wszelkich innych niż związane ze sprawami czysto turystycznymi, typu przestronność kabin czy atrakcje dostępne na pokładzie), a więc jakieś względy ogólno-estetyczne czy shiploverskie nawet - były (jak wynikało z ankiet w tych badaniach rynku) na szarym końcu kryteriów wyboru rejsu...
wiadomo też, że klienci cenią sobie ujednolicenie statków w ramach serii... niestety, jak jesteśmy w nowym dla siebie kraju, wybieramy McDonalda, bo jest W MIARĘ BEZPIECZNY (znajomy)...
tak samo - komuś się podobał dany statek (oferta na pokładzie), chętnie popłyynie TAKIM SAMYM w jakieś nowe miejsca...
zresztą... gdyby dla głównej MASY klientów wybór konkretnego _statku_ miał większe znaczenie - linie cruisingowe nie prowadziłyby takiego ujednolicenia pomiędzy swoimi statkami...
nawet starsze statki, przy modernizacjach, upodabnia się do "aktualnej linii" obowiązującej we flocie danego armatora...
-
Z kolei Carnival Breeze, trzeci statek klasy "Dream", który do pracy powrócił również w listopadzie 2012 r., jest - w stosunku do swego pierwotnego wystroju - nie do poznania w pomieszczeniach ogólnodostępnych, zawierających teraz cechy, styl i atrakcje z programu "Fun Ship 2.0" wprowadzonego przez armatora - Carnival - po zbudowaniu pierwszych dwóch jednostek serii "Dream".
- "
Retrofitting"
cech z nowych statków spotyka się też u innych armatorów. Np. Celebrity Cruises przeprowadza modyfikacje starszych statków - są one "solsticized", czyli wyposażone na podobieństwo statków najnowszej generacji tej kompanii - serii zapoczątkowanej przez Celebrity Solistice.
[
http://www.portalmorski.pl/zegluga/crui ... a-statkach ]
- - - - -
np.: tabela nr 11
UK Passengers – Reasons* For Choosing To Take A Cruise Holiday
Reasons 2009 % 2010 % 2011 %
Itinerary/destinations 65 75 69
Enjoyed previous cruise with line 54 58 64
Departure date 36 39 31
Duration 31 27 22
Flights from local airport 19 17 22
No flight 26 28 21
To try another cruise line 21 17 9
personal recommendation 11 7 9
Travel agent recommendation 6 5 4
Recommendation on web review/blog 7 4 4
* Asked to select three principal reasons
- patrz odpowiednia tabela tutaj:
http://www.irn-research.com/files/1113/ ... 202012.pdf
polecam to: Description of What Potential Cruisers Want
- od strony 71 pod:
http://www.cruising.org/sites/default/f ... e_2011.pdf
mamy długość rejsu, atmosfera rejsu (rejsu, nie statku, a ta zależy w znacznej mierze od ogólnej klasy linii cruisingowej i od planu rejsu / destynacji, a nie od poszczególnych statków, ani tym bardziej ich wyglądu zewnętrznego)
takie badania rynku, jak poniżej zlinkowane też ujawniają, że w ogóle nie bierze się pod uwagę kryteriów innych niż czysto turystyczno-konsumenckie... nie ma np. żadnego rankingu w rodzaju "ship style", "ship general impression", "ship architecture", "specific ship atmosphere", "ship appearance", etc.
-
http://www.prnewswire.com/news-releases ... 60537.html
-
http://blog.atlastravelweb.com/cruises/ ... ne-survey/
w tym ostatnim mamy:
Setting Course: When choosing a cruise line, 88% of surveyors say that Ports of Call is their principal consideration, with Past Experience (81%) and Ticket Price (80%) following close behind. Other major issues are Cruise Duration (72%), Dates (69%) and Balcony/Deluxe Room Availability (64%). Departure Ports are cited by 61% of surveyors, with Ship Size and Activities tying at 58%.
- ship size ma najmniejsze znaczenie z klasyfikowanych tu kryteriów, ale i tak nie jest to kryterium "dla samego statku", tylko wielkość statku w powiązaniu z dostępnymi na nim aktywnościami / atrakcjami...