Strona 2 z 3

Re: Titanic II

: 2013-03-08, 12:50
autor: Peperon
Masz racje, ale ...
Ogłaszając budowę repliki właściciel do czegoś się zobowiązuje. A przynajmniej powinien.
Statek wyglądem zewnętrznym powinien wytrzymać porównanie z oryginałem.

Jeśli natomiast buduje wariację na temat, to nie ma sensu ogłaszać budowy repliki.

Re: Titanic II

: 2013-03-09, 13:54
autor: Maciej3
Pewnie, że niby powinien.
Replika to replika.

Ale ile osób zapisze się na rejs "statkiem podobnym do Titanica ale o tej samej nazwie" a ile na "replikę Titanica"?
Odpowiedź chyba dość oczywista.
No i ileż to osób będzie w ogóle widziało różnice.
Nie każdy zwraca uwagę na takie "szczegóły".
Dziób prosty jest? Jest. Kominy są? Są. Burty są i kolor pasuje? Pasuje.
Znaczy Titanic.
Interes się kręci.

EDIT:
W porównaniu z tym co jest często prezentowane w filmach z epoki jako repliki jakiś historycznych jednostek, to ten Titanic to i tak 300% normy ( znaczy repliki w oryginale czy oryginału w replice czy jak tam )

Re: Titanic II

: 2013-03-09, 21:30
autor: Adam
Dla 3/4 pasażerów wystarczyłoby na pierwszym lepszym wycieczkowcu o architekturze stodoły skrzyżowanej z blokiem mieszkalnym postawić cztery kominy, pomalować kadłub na czarno, a przede wszystkim wymalować wielkimi literami TITANIC i płaciliby krocie za rejs "repliką Titanica" ;)

Re: Titanic II

: 2013-03-10, 03:26
autor: RyszardL
Nie należy oczekiwać, że "Titanic II" będzie idealny z pierwowzorem. Przykładowo, kto dzisiaj będzie budował kadłub z płyt i nitował na zakładkę, a może jeszcze o tej samej strukturze materiału. Jeżeli będą zachowane wymiary i główne elementy sylwetki, a także układ wewnętrzny, to już będzie sukces.
Adam pisze:Dla 3/4 pasażerów wystarczyłoby na pierwszym lepszym wycieczkowcu o architekturze stodoły skrzyżowanej z blokiem mieszkalnym postawić cztery kominy, pomalować kadłub na czarno, a przede wszystkim wymalować wielkimi literami TITANIC i płaciliby krocie za rejs "repliką Titanica" ;)
I tak i nie, zależy. Na pewno taki numer nie przejdzie, jeżeli na pokład zawitają użytkownicy FOW :wink:
Jeszcze zanim wypłynąłby z portu zostałby obmierzony dokładnie wzdłuż i wszerz, wszystkie pokłady zostałyby dokładnie przejrzane pod kątem pomieszczeń i ich wyposażenia. Zbadano by siłownię, opukano i ostukano co się da. Na końcu werdykt, albo - dobra robota - albo - chińska robota.

Re: Titanic II

: 2013-03-10, 11:32
autor: polsteam
Adam pisze:Dla 3/4 pasażerów wystarczyłoby na pierwszym lepszym wycieczkowcu o architekturze stodoły skrzyżowanej z blokiem mieszkalnym postawić cztery kominy, pomalować kadłub na czarno, a przede wszystkim wymalować wielkimi literami TITANIC i płaciliby krocie za rejs "repliką Titanica" ;)
zgadzam się... zresztą nie tylko ja... NIESTETY tak jest...

przeprowadzono kiedyś badania rynku pod kątem kryteriów wyboru rejsów (statków, powiedzmy)...

oczywiście wygrywały w rankingu takie "wartości" jak wygoda i komfort, atrakcyjność destynacji, jakość kuchni, dostępne atrakcje na pokładzie, przywiązanie do linii (armatora)...

a cechy indywidualne statku i upodobanie do "konkretnego" tego, a nie innego statku (ze względów wszelkich innych niż związane ze sprawami czysto turystycznymi, typu przestronność kabin czy atrakcje dostępne na pokładzie), a więc jakieś względy ogólno-estetyczne czy shiploverskie nawet - były (jak wynikało z ankiet w tych badaniach rynku) na szarym końcu kryteriów wyboru rejsu...

wiadomo też, że klienci cenią sobie ujednolicenie statków w ramach serii... niestety, jak jesteśmy w nowym dla siebie kraju, wybieramy McDonalda, bo jest W MIARĘ BEZPIECZNY (znajomy)...
tak samo - komuś się podobał dany statek (oferta na pokładzie), chętnie popłyynie TAKIM SAMYM w jakieś nowe miejsca...

zresztą... gdyby dla głównej MASY klientów wybór konkretnego _statku_ miał większe znaczenie - linie cruisingowe nie prowadziłyby takiego ujednolicenia pomiędzy swoimi statkami...

nawet starsze statki, przy modernizacjach, upodabnia się do "aktualnej linii" obowiązującej we flocie danego armatora...

- Z kolei Carnival Breeze, trzeci statek klasy "Dream", który do pracy powrócił również w listopadzie 2012 r., jest - w stosunku do swego pierwotnego wystroju - nie do poznania w pomieszczeniach ogólnodostępnych, zawierających teraz cechy, styl i atrakcje z programu "Fun Ship 2.0" wprowadzonego przez armatora - Carnival - po zbudowaniu pierwszych dwóch jednostek serii "Dream".
- "Retrofitting" cech z nowych statków spotyka się też u innych armatorów. Np. Celebrity Cruises przeprowadza modyfikacje starszych statków - są one "solsticized", czyli wyposażone na podobieństwo statków najnowszej generacji tej kompanii - serii zapoczątkowanej przez Celebrity Solistice.
[ http://www.portalmorski.pl/zegluga/crui ... a-statkach ]

- - - - -

np.: tabela nr 11
UK Passengers – Reasons* For Choosing To Take A Cruise Holiday
Reasons 2009 % 2010 % 2011 %
Itinerary/destinations 65 75 69
Enjoyed previous cruise with line 54 58 64
Departure date 36 39 31
Duration 31 27 22
Flights from local airport 19 17 22
No flight 26 28 21
To try another cruise line 21 17 9
personal recommendation 11 7 9
Travel agent recommendation 6 5 4
Recommendation on web review/blog 7 4 4
* Asked to select three principal reasons
- patrz odpowiednia tabela tutaj: http://www.irn-research.com/files/1113/ ... 202012.pdf

polecam to: Description of What Potential Cruisers Want
- od strony 71 pod: http://www.cruising.org/sites/default/f ... e_2011.pdf
mamy długość rejsu, atmosfera rejsu (rejsu, nie statku, a ta zależy w znacznej mierze od ogólnej klasy linii cruisingowej i od planu rejsu / destynacji, a nie od poszczególnych statków, ani tym bardziej ich wyglądu zewnętrznego)

takie badania rynku, jak poniżej zlinkowane też ujawniają, że w ogóle nie bierze się pod uwagę kryteriów innych niż czysto turystyczno-konsumenckie... nie ma np. żadnego rankingu w rodzaju "ship style", "ship general impression", "ship architecture", "specific ship atmosphere", "ship appearance", etc.
- http://www.prnewswire.com/news-releases ... 60537.html
- http://blog.atlastravelweb.com/cruises/ ... ne-survey/
w tym ostatnim mamy:
Setting Course: When choosing a cruise line, 88% of surveyors say that Ports of Call is their principal consideration, with Past Experience (81%) and Ticket Price (80%) following close behind. Other major issues are Cruise Duration (72%), Dates (69%) and Balcony/Deluxe Room Availability (64%). Departure Ports are cited by 61% of surveyors, with Ship Size and Activities tying at 58%.
- ship size ma najmniejsze znaczenie z klasyfikowanych tu kryteriów, ale i tak nie jest to kryterium "dla samego statku", tylko wielkość statku w powiązaniu z dostępnymi na nim aktywnościami / atrakcjami...

Re: Titanic II

: 2013-03-10, 12:48
autor: Maciej3
Ależ Ryszardzie, do 3/4 turystów to dokładność wykonania Titanica nie ma znaczenia.
FOW'owcy to pewnie się mieszczą w pozostałych 1/4 ;)

Re: Titanic II

: 2013-03-10, 14:04
autor: SmokEustachy
Myślę, że ktoś powinien już zacząć przymierzać się do produkcji stosownej góry lodowej. To dopiero by była atrakcja, walnać nowym Titanikiem w nową górę lodową po 100 latach.

Re: Titanic II

: 2013-03-11, 09:03
autor: de Villars
na stulecie już nie zdążą :lol:

Re: Titanic II

: 2013-06-14, 18:07
autor: Darkness
Peperon pisze:[quote="Podsumowując.
Niby replika będzie miała zbliżoną do Titanica dziobnicę, maszty przed i za nadbudówkami i cztery pochyłe kominy, z których część będzie atrapami. I to jest całe podobieństwo do Titanica.
Zaiste replika :hahaha:
Dokładnie 2 kominy mają działać, a drugie 2 służyć jako wentylacja. Nie narzekajcie, czas pokarze jak będzie ten statek wyglądać na żywo, a jeśli odda od 80% tego co pierwowzór to będzie dość dobrze. :)

Re: Titanic II

: 2013-06-14, 19:12
autor: Peperon
Z tego co widziałem na wizualizacjach, to nie będzie nawet 50 % :diabel:

Re: Titanic II

: 2013-06-14, 21:07
autor: Adam
I spokojnie wystarczy, liczy się PR a nie szczegółowe podobieństwo do Titanica. To jest rynek rejsów wycieczkowych, gdzie dla większości pasażerów nie ma nawet znaczenia jak statek wygląda z zewnątrz (zresztą będąc na pokładzie i tak tego nie widzą ;) , a nie modelarstwo ;)

Re: Titanic II

: 2014-10-22, 00:10
autor: Marek T

Re: Titanic II

: 2014-10-23, 05:04
autor: RyszardL
Bardzo interesująca strona.
Nie napotkałem na żadne informacje z postępów w budowie. Spodziewam się, że już dawno położono stępkę i budowa kadłuba idzie pełną parą. Skoro ma być oddany armatorowi w 2016, to już najwyższa pora.

Re: Titanic II

: 2016-12-01, 21:12
autor: de Villars
Dziś z teleexpresie podali, że Chińczycy właśnie zaczęli budowę repliki Titanica. Niestety, nic bliżej nie podano, poza tym, że ma być gotowa ponoć w przyszłym roku.

Re: Titanic II

: 2016-12-01, 22:13
autor: crolick
de Villars pisze:Dziś z teleexpresie podali, że Chińczycy właśnie zaczęli budowę repliki Titanica. Niestety, nic bliżej nie podano, poza tym, że ma być gotowa ponoć w przyszłym roku.
https://twitter.com/new_titanic

Re: Titanic II

: 2016-12-03, 13:33
autor: Piotr S.
Budowa Titanica 2 się rozpoczęła ale jest już jego replika o długości 100 stóp, która robi wrażenie a zbudował ją 46 letni szkot.
http://www.likep.com/2011/04/man-builds ... tanic.html