Stocznia Wojana

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Stocznia Wojana

Post autor: AvM »

A.& W.Wojan / Danzig
Dieses Unternehmen war von 1869 bis 1945 im Bau und in der Reparatur von Binnenschiffen tätig. Bis 1936 wurden
mindestens 51 Neubauten fertig, darunter 1909 der 40 m lange Binnenfrachtdampfer "Emilie" und 1940 das 551 t Motorgüterschiff
"Amsel".
Oderkähne 8x 1907 40,2 m
Erdprahm 4x 1907 12 m WBI Kukerneese
Erdprahm 4x 1908 14 m WBI Marienwerder
Transportprahm 2x 1908 14 m WBI Kukerneese
Transportprahm 1908 18 m WBI Kukerneese
Baggerprahm 6x 1908 24 m Maschinenbauinspektion Plehnendorf
Oderkähne 5x 1908 40,2 m
Baggerprahm BP 3-4 (2x) 1909 22,5 m Hafenbauinspektion Neufahrwasser
Binnenfrachtdampfer Emilie 1909 40 m Schultz & Winnemer, Bromberg
Schleppkahn J J Nr.13-14 1909 310 t J.Ick, Danzig
Schleppkahn 1909 40,2 m R.Fichtmann, Küstrin
Schleppkahn 1909 40,2 m H.Schultz, Radensee/Meckl.
Schleppkahn 1909 50 m J.Kubacki, Thorn
Schleppkahn 1910 245 t A.Engelhardt, Danzig
Schleppkahn 1910 245 t T.Graszewitz, Thorn
Schleppkahn 1910 250 t J.Schlatkowski, Graudenz
Schleppkahn 1910 250 t F.Kopczinsky, Thorn
Schleppkahn 1910 140 t F.Landecki, Schwetz/Warthe
Schleppkahn 1910 140 t J.Draszkowski, Schwetz
Wohnprahm 4x 1910 18,8 m Maschinenbauinspektion Plehnendorf
Seitenklapp-Prahm 2x 1910 35 t Maschinenbauinspektion Plehnendorf
Wohnprahm 1910 Magistrat Danzig
Seitenklapp-Prahm 2x 1911 35 t Maschinenbauinspektion Plehnendorf
Schleppkahn 1911 345 t J.Drulla, Thorn
Schleppkahn 1911 345 t E.Kuley, Thorn
Schleppkahn 1911 280 t St.Tietz, Thorn
Schleppkahn 1911 155 t G.Hoffmann, Posen
Schleppkahn 1911 145 t J.Studszinski, Thorn
Schleppkahn 1911 145 t J.Lipke, Pieckel
Schleppkahn 1911 45 t C.Schulz, Elbing
Schleppkahn 1912 565 t O.Greiser, Thorn
Schleppkahn 1912 460 t K.Glaze, Thorn
Schleppkahn 1912 565 t J.Papierowski, Danzig
Schleppkahn 1912 261 t O.Fichtmann, Gr.Neuendorf
Schleppkahn 1912 462 t J.Jesiorski, Thorn
Schleppkahn 1912 461 t A.Kopczynski, Thorn
Transportprahm 1912 22 m Maschinenbauamt Plehnendorf
Spülprahm 6x 1912 22,2 m WBA Kukerneese
Spülprahm 4x 1912 30 m WBA Elbing
Schleppkahn 1912 560 t G.Mielke, Thorn
Schleppkahn 1912 260 t J.Orlowski, Peickel/Wpr
Spülprahm 6x 1913 60 t WBA Kukerneese
Spülprahm 4x 1913 150 t WBA Elbing
Schleppkahn 1913 560 t L.Mielke, Thorn
Schleppkahn 1913 270 t J.Orlowski, Peickel/Wpr
Schleppkahn 1913 560 t P.Ruttkowski, Thorn
Schleppkahn 1913 448 t Th.Wesolowski, Thorn
Leichter 1914 260 t Wieler & Hartmann, Danzig
Dampframme 1914 20 m Hafenbauamt Neufahrwasser
Schleppkahn 1914 560 t E.Schütz, Danzig
Schleppkahn 1914 290 t C.Fichtmann, Landsberg
Baggerprahm 1914 30 m WBA Elbing
Wohnprahm 1914 17 m Maschinenbauamt Plehnendorf
Schleppkahn 1915 560 t J.Ick, Danzig
Schleppkahn 1915 260 t A.Siebert, Güstebiese/O.
Schleppkahn 1915 260 t R.Finselberger, Tapiau
Schleppdampfer Elli Gertrud 1915 25,7 m Caputh
Schleppkahn 1927 638 t
Schleppkahn 1928 700 t
18/19 Tankkahn 1930 400 t
20 Schleppkahn 1930 680 t
21 Schleppkahn 1931 680 t
22 Schleppkahn 1932 680 t
23 Motorboot Plehnendorf 1934 10 m
24 Schleppkahn Imperator 1934 313 t
24a Schleppkahn Ora et Labora 1935 310 t
25 Schleppkahn Providence 1935 310 t
26 Schleppkahn Georgetta 1935 310 t
27 Schleppkahn Albatros 1935 310 t
28 Schleppkahn Apollonia 1935 303 t
29 Motorkahn Heimat 1936 312 t
30 Schleppkahn Santa Monika 1937 698 t
31 Schleppkahn Gretchen 1936 390 t
51 Binnenfrachter Amsel 1940 551 t Motorschiffahrt Osten, Tilsit
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Stocznia Wojana

Post autor: Marek T »

AvM pisze:A.& W.Wojan / Danzig
18/19 Tankkahn 1930 400 t
To były dwa statki, czy jeden taki duży, że policzyli za dwa?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Ze spisu wynika ze byly dwa. Mam tylko kilka spisow statkow nowozbudowanych Germanischer Lloyd.
Na razie moge podac dane:
28 Schleppkahn Apollonia 1935 303 t 43,26x4,82x2,15m
29 Motorkahn Heimat 1936 312 t 43,25x4,82x2,20m
30 Schleppkahn Santa Monika 1937 698 t 55x8,2x2,25m
31 Schleppkahn Gretchen 1936 390 t 50,00x5,2x1,7m 1 Mot 175iKM
?? Breslauermasskahn c530t 57,00x8,2x21,m (ten sam co 31)

Trzeba by Gdanskie czasopisma i archiwa przejzec. Ja zbieralem tylko do I WS, i to tez niekompletne.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Breslauermasskahn i NR31 maja zupełnie inne dane?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Prezent od Waldka Danielewicza, zamieszczony za jego zgodą.

Najlepiej skopiować do worda i cały blok (poczynając od słów DAWNA NAZWA) przekonwertować na tabelę (separatorami są średniki).

WYKAZ STATKÓW ODBUDOWANYCH, WYREMONTOWANYCH LUB PRZEBUDOWANYCH PRZEZ , STOCZNIĘ NR 4 w GDAŃSKU., (DAWNA WOJAN WERFT),

DAWNA NAZWA; NAZWA PO ODBUDOWIE; ROK BUDOWY, STOCZNIA; WYMIARY W M, L x B x T; TYP STATKU, NAPĘD, MOC W KM; ARMATOR
FRAM; DANUTA; 1899, H.MERTEN,DANZIG; 22,3 x 4,3 x 1,5; PASAŻERSKI, PAROWY, 80 KM; MZKGG „ŻEGLUGA GDAŃSKA”, GDAŃSK
KURT; ; ; ; HOLOWNIK, PAROWY; GDAŃSKI URZĄD MORSKI,GDAŃSK
; ADAM; 1913; 13,75 x 2,83 x 1,6; HOLOWNIK, PAROWY, 40 KM; J. W.
WEICHSELMUNDE; MARIA; 1925, KLAWITTER,DANZIG; 15,2 x 4,2 x 1,6; PASAŻERSKI, PAROWY, 60 KM; MZKGG „ŻEGLUGA GDAŃSKA”, GDAŃSK
WESTERPLATTE; JAN; 1884, KLAWITTER,DANZIG; 11,7 x 5,7 x 1,8; PROM PASAŻ, PAROWY, 55 KM; J.W.
HERCULES; KONARSKI; 1886, MALCZ (ROSJA); 43,2 x 5,49/10,0 x 0,7; HOLOWNIK, PAROWY, 180 KM; PAŃSTWOWA ŻEGLUGA NA WIŚLE,WARSZAWA
ELSA; ELZA; 1896, F.SCHICHAU,ELBING; 27,2 x 5,25 x 1,6; HOLOWNIK, PAROWY, 160 KM; PAŃSTWOWA ŻEGLUGA NA WIŚLE,GDAŃSK
ZORŻETTA; ; ; ; BARKA B., NAPĘDU; PAŃSTWOWA ŻEGLUGA NA WIŚLE,BYDGOSZCZ,
TRANSPORT; ; ; ; BARKA B.NAPĘDU; J.W.
NEUFAHR; ALEKSANDRA; 1901; 35,7 x 5,9 x 1,6; PASAŻERSKI, PAROWY, 2 x 80 KM; MZKGG „ŻEGLUGA GDAŃSKA”, GDAŃSK
OSTMARK; ; ; ; TOW-PASAŻ, PAROWY;
ECKHARDT; STEINKELLER; 1866, RUSTON,PRAG; 51,1 x 4,5/10,0x0,7; TOW-PASAZ, PAROWY, 125 KM;
HEINZ; ; ; ; HOLOWNIK, MOTOROWY;
HELA; GNIEW; ; 14,6 x 3,8 x 0,8; HOLOWNIK, MOTOROWY, 120 KM; PAŃSTWOWA ŻEGLUGA NA WISLE, BYDGOSZCZ
GISELA; PISA; 1942, WOJAN, DANZIG; 19,5 x 3,4 x 1,6; HOLOWNIK, MOTOROWY, 140 KM; PAŃSTWOWA ŻEGLUGA NA WISLE, GDAŃSK
; WANDA; 1938; 15,3 x 3,5 x 1,5; MOTORÓWKA, MOTOROWY, 100 KM; GDAŃSKI URZĄD MORSKI,GDAŃSK
SOKÓŁ; ŻUŁAWY; 1939, PŁOCK; 19,6 x 4,1 x 0,9; HOLOWNIK, MOTOROWY, 100 KM; PAŃSTWOWA ŻEGLUGA NA WISLE, GDAŃSK,
MORITZ; ; ; ; HOLOWNIK;
L 12; ; ; ; Ł.MOTOROW; GDAŃSKI URZĄD MORSKI,GDAŃSK
EKSPRESS; EKSPRESS; 1903, FAJANS,WARSZAWA; 51,2 x 5,5/9,7 x 0,5; TOWAROWY, PAROWY, 150 KM; POLSKA ŻEGLUGA, PAŃSTWOWA,KRAKÓW
NEUFAHRWASSER; KWIDZYŃ; 1907; 17,4 x 4,1 x 2,0; HOLOWNIK, PAROWY, 165 KM; POLSKA ŻEGLUGA, PAŃSTWOWA,GDAŃSK
; PN-59; 1947, STOCZNIA NR 4, GDAŃSK; ; PONTON; BIURO ODBUDOWY PORTÓW, GDAŃSK
; BA – 3; J.W; 22,05 x 5,0; BARKA; STOCZNIA NR 1,GDAŃSK
; BA – 9; J.W; 24,7 x 5,7; BARKA; BIURO ODBUDOWY PORTÓW, GDAŃSK

OPRACOWAŁ: WALDEMAR DANIELEWICZ 2004
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

A propo może ktoś ma informację o samej stoczni kiedy powstała, połozenie jej to dzielnica Gdańska Troyl dziś Przeróbka a krótko po 1945 Zawiśle, Trojan i Przeróbka. Właściciele to Andreas & Waldemar Wojan, spotkałem się też z pisownią Wohjan. Po wojnie czyli w 1945 Stocznia Nr 4 we wrześniu 1945 rozebrana ze stocznia Nr 5 dawny Klawitter i wywieziona do Szczecina do Stoczni "Odra". W ten sposób przeniesiono sporo zakładów na tzw tereny odzyskane. Dziś baza PRCiP
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Małą pomyłka winno być we wrześniu 1947 a nie 1945
W.DANIELEWICZ
a-v-m

Post autor: a-v-m »

Motorowiec DROSSEL 9 byl zbudowany 1944 we stoczni Wojana
KDM Danzig (byl ter w Memlu)
podobny AMSEL. W 1945 doplynal do Elsfleth.
OSTEN (Bieber & Meyer) 500t lub 775t
Poszukam o nicm cos wiecej.

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Dla tych co nie wiedza gdzie byla stocznia Wojana:

Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Produkcja Wojana w 1944 roku:

Obrazek
Obrazek
Theodor Dorgeist
Posty: 183
Rejestracja: 2004-09-24, 20:38
Lokalizacja: Deutschland

Post autor: Theodor Dorgeist »

Hallo Andreas,
dank dir das Du die Listen der TROYLWERFT eingefügt hast.

Sie zeigen ja u.a, das KR 3 lt. Planung vom 20.8.1944 frühstens am 15.9.1944 fertig sein würde,
Also war der Minenleichter noch nicht einmal im5. Kriegsjahr im Einsatz.
Die Reparaturlisten zeigen sehr viele Schiffe welche sicher 1939 noch unter polnischer Flagge gefahren haben und jetzt als BERLIN, STROTT, ALBERT NEUMANN usw. für dortige Reedereien aufgeführt werden.
Vielleicht kann Jemand ja noch etwas zu ERLIN usw. schreiben ??

Grüße

Theo
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

W.Danielewicz pisze:A propo może ktoś ma informację o samej stoczni kiedy powstała, połozenie jej to dzielnica Gdańska Troyl dziś Przeróbka a krótko po 1945 Zawiśle, Trojan i Przeróbka. Właściciele to Andreas & Waldemar Wojan, spotkałem się też z pisownią Wohjan. Po wojnie czyli w 1945 Stocznia Nr 4 we wrześniu 1945 rozebrana ze stocznia Nr 5 dawny Klawitter i wywieziona do Szczecina do Stoczni "Odra". W ten sposób przeniesiono sporo zakładów na tzw tereny odzyskane. Dziś baza PRCiP
W spisie gdańskich zakładów przemysłowych zamieszczonym w "Danzig und seine Bauten" (tytuł mylący, albowiem książka ma szerszą zawartość tematyczną) wyd. 1908 jest:
Alexander Wojan, Kahnbauerei, 65 zatrudnionych
Ze stoczni opisywanych w tekście detalicznie - poza Kaiserliche Werft i Schechauem - są 4 strony o st. Klawittera i pół strony o (upadłej chyba???) st. Johanssena.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Andrzej J.

Nie mozesz tego zeskanowac i dac tutaj lub mailem ?

AvM
ODPOWIEDZ