Identyfikacja statku z okresu przed I wojną Światową
Identyfikacja statku z okresu przed I wojną Światową
Witam, Chciałbym skierować prośbę w identyfikacji okrętu. Zdjęcie zostało zrobione prawdopodobnie w latach 1894-1896 u wybrzeży Egiptu. Prawdopodobnie okręt należał do floty pruskiej lub austro-węgierskiej. Nazwa okrętu zaczyna się prawdopodobnie od liter "Voswu..."
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
- Załączniki
-
- SKMBT_C253115042718030.jpg (392.5 KiB) Przejrzano 12238 razy
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
To żaden okręt, tylko zwyczajny statek handlowy. Dość typowej konstrukcji, zbudowany zapewne nie wcześniej niż koło 1885.
Co można dodać na podstawie zdjęcia:
* kod sygnałowy .N..
* nazwa ma 9-8 liter.
* długość jakieś 90-100 m (~300 stóp), zakładając że szalupa ma jakieś 1,6 m wysokości. W takim wypadku pojemność można (bardzo ogólnie) szacować na jakieś 2000-3000 BRT.
Niestety w rejestrach z tego okresu nic z nazwą na VO... i ww. nie pasuje.
Jeżeli natomiast zignorować kod sygnałowy, to teoretycznie w grę wchodzą (należałoby poszukać zdjęć lub rysunków, ja niestety niczego nie znalazłem):
brytyjski VOLTURNO (1888) KTWQ
brytyjski VORTIGERN (1892) MPKT
niemiecki VOLUMNIA (1892) RJPS
oraz ewentualnie:
amerykański VOLUNTEER (1888) - kodu nie znam, ale nie występuje w LRS, chyba chodził tylko na wodach USA
austriacki VORWARTS (1878) HTPJ - raczej za stary
Co można dodać na podstawie zdjęcia:
* kod sygnałowy .N..
* nazwa ma 9-8 liter.
* długość jakieś 90-100 m (~300 stóp), zakładając że szalupa ma jakieś 1,6 m wysokości. W takim wypadku pojemność można (bardzo ogólnie) szacować na jakieś 2000-3000 BRT.
Niestety w rejestrach z tego okresu nic z nazwą na VO... i ww. nie pasuje.
Jeżeli natomiast zignorować kod sygnałowy, to teoretycznie w grę wchodzą (należałoby poszukać zdjęć lub rysunków, ja niestety niczego nie znalazłem):
brytyjski VOLTURNO (1888) KTWQ
brytyjski VORTIGERN (1892) MPKT
niemiecki VOLUMNIA (1892) RJPS
oraz ewentualnie:
amerykański VOLUNTEER (1888) - kodu nie znam, ale nie występuje w LRS, chyba chodził tylko na wodach USA
austriacki VORWARTS (1878) HTPJ - raczej za stary
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-08-08, 11:17
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Nie ignorujmy kodu, to ważny dowód (poszlaka).
Po pierwsze, znaki czteroliterowe przed 1934 - dwie pierwsze litery oznaczały port macierzysty (trzeba by szukać takich zestawień)
Po drugie, czwarta flaga wygląda na 'R'
Po trzecie, statek nosił co najmniej dwa żagle gaflowe, po jednym na I i II maszcie, w jego "tyle"
Po czwarte, liter nazwy jest moim zdaniem 9, niestety żadnej nie mogę rozpoznać
Po piąte, statek jest studniowcem, tzn. luk I ładowni jest o jeden pokład niżej niż pozostałych, to dość istotna jego cecha.
Walczymy dalej
Andrzej
PS.: Wg Aberta; 1869 erfolgt die Umstellung von der damaligen Flaggennummer auf eine international geregelte vierstellige Buchstabenkombination. Anhand des ersten und zweiten Buchstaben kann man den Heimathafen des Schiffes erkennen und somit auch beim Vergleichen den Zeitpunkt der Ersteintragung ermitteln. Im Januar 1934 erfolgt die Umstellung mit Beginn des Nationalitätenbuchstaben "D” und drei weiteren; auch hier trifft das oben Gesagte zu. Die letzte Umstellung erfolgt Mitte 1949 und hat noch heute ihre Gültigkeit.
PS2.: Zmieńcie tytuł na 'statku' i przenieście do innego miejsca
Po pierwsze, znaki czteroliterowe przed 1934 - dwie pierwsze litery oznaczały port macierzysty (trzeba by szukać takich zestawień)
Po drugie, czwarta flaga wygląda na 'R'
Po trzecie, statek nosił co najmniej dwa żagle gaflowe, po jednym na I i II maszcie, w jego "tyle"
Po czwarte, liter nazwy jest moim zdaniem 9, niestety żadnej nie mogę rozpoznać
Po piąte, statek jest studniowcem, tzn. luk I ładowni jest o jeden pokład niżej niż pozostałych, to dość istotna jego cecha.
Walczymy dalej
Andrzej
PS.: Wg Aberta; 1869 erfolgt die Umstellung von der damaligen Flaggennummer auf eine international geregelte vierstellige Buchstabenkombination. Anhand des ersten und zweiten Buchstaben kann man den Heimathafen des Schiffes erkennen und somit auch beim Vergleichen den Zeitpunkt der Ersteintragung ermitteln. Im Januar 1934 erfolgt die Umstellung mit Beginn des Nationalitätenbuchstaben "D” und drei weiteren; auch hier trifft das oben Gesagte zu. Die letzte Umstellung erfolgt Mitte 1949 und hat noch heute ihre Gültigkeit.
PS2.: Zmieńcie tytuł na 'statku' i przenieście do innego miejsca
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
O, to jest ważny trop! Znalazłem listę wg numeru kodowego w LRS 1901-02. Niestety, jest pewno ale: ta zasada działała tylko w niektórych krajach (np. nie w Anglii), np. w Belgii i Norwegii. A w państwach łacińskich (np. Francja, Włochy) dwie pierwsze litery kodu oznaczają... pierwszą literę nazwy statku (co sugeruje, że zostały nadane jakoś hurtowo). Analizę podam za chwilę. Pomogłoby mi, gdyby ktoś chociaż spróbował zawęzić pozostałe flagi do zestawu kilku liter.Andrzej Jaskuła pisze:Po pierwsze, znaki czteroliterowe przed 1934 - dwie pierwsze litery oznaczały port macierzysty (trzeba by szukać takich zestawień)
Zgodnie z ww. zestawieniem, pierwsza litera powinna należeć do zbioru: H, J, K, L, M, P, Q, R, S, T, V, W (jest jeszcze NN, ale odrzuciłem - byłoby jasno widać). Na pierwszy rzut oka nie pasuje mi żadna... no może T? Ale też dziwnie ta flaga jest na zdjęciu zwinięta.
Inna zagwozdka: trzecia flaga wygląda na numeryczną, a ww. kody są wyłącznie literowe...?
Sęk w tym, że w tym okresie to raczej była częsta cecha w okrętownictwie...?Andrzej Jaskuła pisze:Po piąte, statek jest studniowcem, tzn. luk I ładowni jest o jeden pokład niżej niż pozostałych, to dość istotna jego cecha.
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
A mi się wydaje, że Was wpuszczono w maliny.... i to jest ten sam kolo co tutaj: http://www.fow.pl/forum/viewtopic.php?f ... 55#p153255 i zobaczycie że już się nie pojawi.....
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Linkujesz do własnego postu.
Wpuszczono nie wpuszczono, zagadka fajna.
Przejrzałem listę pod kątem numerów .N.R - pasuje tylko ten statek: Oczywiście, przypominam - lista jest kilka lat późniejsza.
Wpuszczono nie wpuszczono, zagadka fajna.
Przejrzałem listę pod kątem numerów .N.R - pasuje tylko ten statek: Oczywiście, przypominam - lista jest kilka lat późniejsza.
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
bo on ostatni, trochę wyzęj jest foto Capt Morgana... ten sam styl....pothkan pisze:Linkujesz do własnego postu.
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Nadinterpretujesz, mało to na forum jednopostowców?Chemik pisze:bo on ostatni, trochę wyzęj jest foto Capt Morgana... ten sam styl....
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Tyle ze jednopostowcy się logują...pothkan pisze:Nadinterpretujesz, mało to na forum jednopostowców?Chemik pisze:bo on ostatni, trochę wyzęj jest foto Capt Morgana... ten sam styl....
a tu piętnaście minut pobytu, aby zapodać "arcyważną" identyfikację i słuch po nim ginie... tzn. nie loguje się już więcej... założę się że to samo IP w obu przypadkach
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
O co się zakładamy?Chemik pisze: założę się że to samo IP w obu przypadkach
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
nie mam pomysłu o co... jakieś sugestie?
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-08-08, 11:17
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Weźcie wyp... te kilka postów nie na temat do kosza.
A zagadka bardzo fajna.
Ciekawy jestem czy w wydawnictwach żeglugowych nie było pełnej listy AAAA-ZZZZ, tak by oficer na innym statku mógł szybko rozpoznać jednostkę.
Po drugie, czy można odczytać nazwę HAMPSTEAD ze zdjęcia?
Po trzecie, czy ktoś szukał foto Hampsteada na google image?
A tak w ogóle to pothkan może mieć rację, pytanie tylko czy te 4 flagi kodu to na pewno KNFR?
Walczymy dalej
Andrzej
A zagadka bardzo fajna.
Ciekawy jestem czy w wydawnictwach żeglugowych nie było pełnej listy AAAA-ZZZZ, tak by oficer na innym statku mógł szybko rozpoznać jednostkę.
Po drugie, czy można odczytać nazwę HAMPSTEAD ze zdjęcia?
Po trzecie, czy ktoś szukał foto Hampsteada na google image?
A tak w ogóle to pothkan może mieć rację, pytanie tylko czy te 4 flagi kodu to na pewno KNFR?
Walczymy dalej
Andrzej
- pothkan
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Szukałem, cisza.Andrzej Jaskuła pisze:Po trzecie, czy ktoś szukał foto Hampsteada na google image?
Pierwotnie pasował mi także Earnwell (1887, KNGR), ale jego fotkę znalazłem - no i niepodobny.
http://www.tynebuiltships.co.uk/E-Ships ... l1887.html
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Na Google Grafika nie ma ani HAMPSTEADA ani KASHIMA MARU
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-08-08, 11:17
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Wydaje mi się, że obecnie problem polega na tym czy foto studniowca to Hampstead.
Na wrecksite.eu nie ma dostęnego foto statku patrz http://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?209350
Dalsze strzępy meldunków, tym razem z http://www.shipsnostalgia.com/showthread.php?t=34891
HAMPSTEAD (1887-1905) Iron screw steamship O.N. 94313 2,313g, 86.0 x 11.5 metres Triple expansion steam engine 7.1887 launched 7.1887 completed by William Gray & Co., West Hartlepool Yard No. 323 for Watts, Ward & Co., Newcastle. 1896 company restyled as Watts, Watts & Co., London. 1905 sold to M.O. Kumura, Japan renamed KASHIMA MARU. 1.1. 1929 wrecked.
Nie mam niestety dostępu do Miramaru (jest płatny).
Może AvM ma jakieś foty Hampsteada, np. w hipotetycznych książkach o W. Gray z West Hartlepool lub o armatorach ewtl. trampach. Gdzieś wszakże powinien ten statek być sfotografowany, co metodą master-minda lub prawda-fałsz potwierdziłoby lub zaprzeczyło tezie głównej z mojego pierwszego zdania. To w końcu nie szpilka.
AJ
Na wrecksite.eu nie ma dostęnego foto statku patrz http://www.wrecksite.eu/wreck.aspx?209350
Dalsze strzępy meldunków, tym razem z http://www.shipsnostalgia.com/showthread.php?t=34891
HAMPSTEAD (1887-1905) Iron screw steamship O.N. 94313 2,313g, 86.0 x 11.5 metres Triple expansion steam engine 7.1887 launched 7.1887 completed by William Gray & Co., West Hartlepool Yard No. 323 for Watts, Ward & Co., Newcastle. 1896 company restyled as Watts, Watts & Co., London. 1905 sold to M.O. Kumura, Japan renamed KASHIMA MARU. 1.1. 1929 wrecked.
Nie mam niestety dostępu do Miramaru (jest płatny).
Może AvM ma jakieś foty Hampsteada, np. w hipotetycznych książkach o W. Gray z West Hartlepool lub o armatorach ewtl. trampach. Gdzieś wszakże powinien ten statek być sfotografowany, co metodą master-minda lub prawda-fałsz potwierdziłoby lub zaprzeczyło tezie głównej z mojego pierwszego zdania. To w końcu nie szpilka.
AJ
Re: Identyfikacja okrętu z okresu przed I wojną Światową
Swego czasu przez tydzień po rejestracji można było za darmo śmigać po Miramarze, więc może Andrzeju spróbuj się zarejestrować. Nie obligowało to do późniejszego wykupienia konta płatnego.Andrzej Jaskuła pisze:Nie mam niestety dostępu do Miramaru (jest płatny).