Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Jak czytamy na stronie Kuriera Szczecińskiego, trwa pierwsza faza remontu barki samozanurzalnej, która w przyszłości będzie platformą dźwigu pływającego o unosie 5 tys. ton. Będzie on wykorzystywany m.in. przy budowie morskich farm wiatrowych. Prace te przeprowadza firma Hullkon, natomiast podwykonawcą jest Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych. To pierwsza taka jednostka w Szczecinie.
Jednostka Carrier 16, która ma 90 m długości i ponad 41 m szerokości, została przyholowana ze Szwecji, gdzie pełniła funkcję pływającej przystani - poinformował Kurier Szczeciński. Prace rozpoczęły się od tych organizacyjnych i zapewniających bezpieczeństwo, jak np. wykonanie relingów i odgazowanie zbiorników.Prace remontowe, które będą wymagały dokowania jednostki, zostaną wykonane w Trójmieście. Jak informuje Kurier Szczeciński, Carrier 16 trafi prawdopodobnie do gdyńskiej stoczni Crist.
Przebudowa wykonywana jest na zlecenie szczecińskiej spółki Marine Crane i ma zakończyć się planowo w połowie lutego.
http://www.portalmorski.pl/stocznie/rem ... lywajacego.
5 tyś ton to nie byle co ale czy rzeczywiście na wymiarach tego pontonu jest możliwość posadowienia dźwigu o takim unosie ,który wpisze się do światowej czołówki a na pewno będzie dominował na Bałtyku. Ciekawe też jaka firma dostarczy elementy dźwigu.
Jednostka Carrier 16, która ma 90 m długości i ponad 41 m szerokości, została przyholowana ze Szwecji, gdzie pełniła funkcję pływającej przystani - poinformował Kurier Szczeciński. Prace rozpoczęły się od tych organizacyjnych i zapewniających bezpieczeństwo, jak np. wykonanie relingów i odgazowanie zbiorników.Prace remontowe, które będą wymagały dokowania jednostki, zostaną wykonane w Trójmieście. Jak informuje Kurier Szczeciński, Carrier 16 trafi prawdopodobnie do gdyńskiej stoczni Crist.
Przebudowa wykonywana jest na zlecenie szczecińskiej spółki Marine Crane i ma zakończyć się planowo w połowie lutego.
http://www.portalmorski.pl/stocznie/rem ... lywajacego.
5 tyś ton to nie byle co ale czy rzeczywiście na wymiarach tego pontonu jest możliwość posadowienia dźwigu o takim unosie ,który wpisze się do światowej czołówki a na pewno będzie dominował na Bałtyku. Ciekawe też jaka firma dostarczy elementy dźwigu.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
To jest jakiś humbug, albo błąd (pierwsze informacje o tym dźwigu pojawiły się już jesienią). Dźwig o takim unosie to coś niezwykłego i jeśli już to powstaje od podstaw, a nie przez przebudowę starego pontonu.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Rzeczywiście jest to podejrzane ale czemu do tej pory nikt tego nie zweryfikował ? na tym pontonie to może będzie z 1 tyś ton ale 5 tyś ton dziwne to wszystko .
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Być może owo "5 tys ton unosu" oznacza ładowność pontonu? Przypuszczam, że powstaje właśnie to: http://www.marinegroup.se/future
I wtedy te 5 tys ton ładowności wydaje się realne.
I wtedy te 5 tys ton ładowności wydaje się realne.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Na 100% to ten projekt , szkoda bo jednak nie jest to dźwig o udzwigu 5 tyś. ton.Adam pisze: Przypuszczam, że powstaje właśnie to: http://www.marinegroup.se/future
I wtedy te 5 tys ton ładowności wydaje się realne.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
na 100% to NIE ten projektPiotr S. pisze:Na 100% to ten projekt , szkoda bo jednak nie jest to dźwig o udzwigu 5 tyś. ton.Adam pisze: Przypuszczam, że powstaje właśnie to: http://www.marinegroup.se/future
I wtedy te 5 tys ton ładowności wydaje się realne.
ten na podlinkowanej stronie, to (wbrew pozorom) NIE ten, o którym mowa, że ma być dźwig o unosie 5000 ton.
zresztą widać, że ten dźwig (na gąsiennicach, poruszający się na pokładzie) nie może mieć 5000 ton DOR
ale skąd inąd wiadomo, że ten o którym mowa, że 5000 t, to _nie_ ten z opisu na podlinkowanej stronie
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
ale przecież cały czas mowa o tym, że wszystko wskazuje na to, że owe 5 000 ton unosu to bzdura/błąd/nieprecyzyjna informacja. 5000 ton to może być np. nośność pontonu. Przecież dźwig 5000 ton to rzadkość na świecie i coś takiego buduje się od podstaw, a nie poprzez przebudowę starego pontonu.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
trochę nie do końca zrozumiałeś mój post albo sobie coś z mojego postu nadinterpretowujesz
zapomnij o dygresji (przypominającej albo potwierdzającej to, co już powiedziano wcześniej na forum): "zresztą widać..."
a skup się bardziej na "ale skąd inąd wiadomo..."
oczywiście, że rzadkość... ale coś wykluczonego, tylko dlatego, że rzadkość?... zresztą... skąd inąd wiadomo...
nie jest prawdą, że wszystkie dźwigi pływające o tak dużym udźwigu powstały jako takie od podstaw, że nie ma żadnego z przebudowy / adaptacji.
dla przykładu irański HL 5000, właśnie 5000 ton SWL (_chyba_ już nieaktywny), [dawniej McDermott'owski], został przebudowany z... / zbudowany na bazie barko-pontonu heavy lift do przewozu i wodowania płaszczowo-kratownicowych podstaw (jackets) posadowionych platform offshore
może powtórzę:
ale skąd inąd wiadomo, że ten o którym mowa, że 5000 t, to _nie_ ten z opisu na podlinkowanej stronie
i dodam wprost:
... ale wiadomo, że te 5000 t, to ma być SWL dźwigu, a nie deck payload, czy coś w tym rodzaju...
zapomnij o dygresji (przypominającej albo potwierdzającej to, co już powiedziano wcześniej na forum): "zresztą widać..."
a skup się bardziej na "ale skąd inąd wiadomo..."
oczywiście, że rzadkość... ale coś wykluczonego, tylko dlatego, że rzadkość?... zresztą... skąd inąd wiadomo...
nie jest prawdą, że wszystkie dźwigi pływające o tak dużym udźwigu powstały jako takie od podstaw, że nie ma żadnego z przebudowy / adaptacji.
dla przykładu irański HL 5000, właśnie 5000 ton SWL (_chyba_ już nieaktywny), [dawniej McDermott'owski], został przebudowany z... / zbudowany na bazie barko-pontonu heavy lift do przewozu i wodowania płaszczowo-kratownicowych podstaw (jackets) posadowionych platform offshore
może powtórzę:
ale skąd inąd wiadomo, że ten o którym mowa, że 5000 t, to _nie_ ten z opisu na podlinkowanej stronie
i dodam wprost:
... ale wiadomo, że te 5000 t, to ma być SWL dźwigu, a nie deck payload, czy coś w tym rodzaju...
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Nie wiem dlaczego, ale odnoszę wrażenie, że wiesz więcej niż chcesz napisać (powiedzieć).
Może podrzuciłbyś jakieś konkretniejsze informacje ?
Może podrzuciłbyś jakieś konkretniejsze informacje ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
nie wiem wiele więcej, ale i tak, niestety, nie mogę...Peperon pisze:Nie wiem dlaczego, ale odnoszę wrażenie, że wiesz więcej niż chcesz napisać (powiedzieć).
Może podrzuciłbyś jakieś konkretniejsze informacje ?
ale to, co dotychczas napisałem - podtrzymuję
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
I co z tym dźwigiem ? tyle było szumu a efektów nie widać, co się dzieje z jego budową?
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Piotr S. pisze:I co z tym dźwigiem ? tyle było szumu a efektów nie widać, co się dzieje z jego budową?
się projektuje i się organizuje finansowanie budowy
a nadbudówka stoi w Świnoujściu po sprowadzeniu z Gdyni...
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Przy czym to 5 tys. ton unosu to raczej utopia czy też fantastyka. Na świecie jest tylko kilka jednostek o podobnych parametrach i takie jednostki projektuje się i buduje "od zera", a nie przebudowuje ze starego pontonu na którym stawia się nadbudówkę ze złomowanego statku, ciągle zbierając środki na dalszą budowę. Co najwyżej może chodzić o coś tak nietypowego czy też specjalistycznego jak Svanen, czy też powtórzenie nietypowej budowy irańskiego dźwigu HL 5000 (ale to już historia, raczej nie przystająca do obecnych standardów). Tym niemjej trudno uwierzyć, że to jakaś poważna inwestycja, patrząc na sposób jej finansowania i "budowy" owej jednostki.
Pobieżny przegląd największych dźwigów:
http://www.heavyliftspecialist.com/cran ... nes-world/
https://en.wikipedia.org/wiki/Floating_sheerleg
Natomiast ponton Carrier 16 na którym niby ma powstać ów dźwig, jak na razie jest eksploatowany zgodnie ze swoim przeznaczeniem, pracując przy budowie nowego terminala dla statków pasażerskich na Gotlandii, dokąd woził m.in. elementy żelbetowe budowane w Świnoujściu: http://www.marinegroup.se/
Pobieżny przegląd największych dźwigów:
http://www.heavyliftspecialist.com/cran ... nes-world/
https://en.wikipedia.org/wiki/Floating_sheerleg
Natomiast ponton Carrier 16 na którym niby ma powstać ów dźwig, jak na razie jest eksploatowany zgodnie ze swoim przeznaczeniem, pracując przy budowie nowego terminala dla statków pasażerskich na Gotlandii, dokąd woził m.in. elementy żelbetowe budowane w Świnoujściu: http://www.marinegroup.se/
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
... pewnie skończy się na 5000 t nośności pontonu, a nie na 5000 t SWL kranu
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
Jaka jest wartość zestawienia Wikipedii, skoro brakuje w nim Mai ?Adam pisze:...Pobieżny przegląd największych dźwigów...
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nie ... 85367.html
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Szykuje sie nam niezły dzwig pływający 5 tyś ton unosu
To są raczej wybrane przykłady, wiadomo, że "góra" tabeli jest w miarę dobrze reprezentowana, a dół to już tylko przykłady. Maja to w obecnych czasach nic nadzwyczajnego, takich dźwigów są pewnie dziesiątki, a masa statków ma własne dźwigi o podobnym i większym unosie (daleko nie szukając - patrz nowe jednostki Chioplbroku). Zresztą ze względu na konstrukcję to Maja raczej nie mieści się w kategorii "sheerleg" czyli dźwigu nożycowego.
Natomiast jednym w większych braków jest np. nie umieszczenie w zestawieniu duńskiego Samsona o udźwigu 800, bardzo dobrze znanego m.in. w Szczecinie, gdzie bez niego nie byłaby możliwa budowa dużej części statków budowanych w ostatnich latach istnienia Stoczni Szczecińskiej (dokładniej - Stoczni Szczecińskiej Nowa).
Natomiast jednym w większych braków jest np. nie umieszczenie w zestawieniu duńskiego Samsona o udźwigu 800, bardzo dobrze znanego m.in. w Szczecinie, gdzie bez niego nie byłaby możliwa budowa dużej części statków budowanych w ostatnich latach istnienia Stoczni Szczecińskiej (dokładniej - Stoczni Szczecińskiej Nowa).