Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-Go

czyli malarstwo, literatura, muzyka, szanty i... dowcip morski

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Przydałby się taki edytor, zarobku może z niego nie ma, ale ciekawa opcja promocji przedłużenia żywotności gry. Jednak mechanika jego musiałaby być bardziej rozbudowana, niż prosta zmiana umiejscowienia dział, czy tym podobnych rzeczy. Do przemyślenia i zaimplementowania jak będzie czas.

Zrzynanie 1:1 nie wchodzi w grę, szybko znajdzie się właściciel :) ale raczej o sam pomysł i koncepcję niż wymyślać na siłę coś oczywistego
Ostatnio zmieniony 2015-12-30, 21:28 przez theyamatogame, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Dzisiaj zakończone zostały pracę nad głównym modelem oraz kończę pierwszą wersję mechaniki niszczyciela klasy Kagero. Materiały wkrótce, gdyż pracujemy nad nowym filmem promocyjnym, który obecnie jest mało zrozumiały i mało pokazuje o co chodzi w samej grze.
Załączniki
The Yamato 2015-12-30 17-50-11-25.jpg
The Yamato 2015-12-30 17-50-11-25.jpg (90.08 KiB) Przejrzano 11451 razy
The Yamato 2015-12-30 10-59-55-67.jpg
The Yamato 2015-12-30 10-59-55-67.jpg (136.54 KiB) Przejrzano 11451 razy
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Peperon »

Ładne obrazki, ale...
Tak szybciutko co rzuca się w oczy to:
1. Za długie lufy armat 460 mm. Lufy wieży B (wyższej na dziobie) nie sięgały nawet do osi obrotu niższej wieży. Na dodatek dachy wież wyglądają jakby ich tylna część była pozioma - tak od stanowisk działek 25 mm, a część przednia opadała. Tymczasem na zdjęciach widać, że na całej długości dachy opadają pod stałym kątem (mniej więcej).
2. Wieże armat 155 mm zaczynają się przed przednią krawędzią barbety. Nie wiem z czego to wynika, ale na grafice wygląda to tak, że po cofnięciu dziobowej wieży na właściwą pozycję będzie ona ocierać o "coning tower", czyli pancerne stanowisko dowodzenia położone zaraz za nią.
3. Górna część komina wygląda na zbyt wysoką.
4. Może wynika to z ujęcia grafiki, ale mam wrażenie, że zbyt słabo jest zaznaczone charakterystyczne podniesienie pokładu w rejonie wieży B (lub nr 2 - jak kto woli) artylerii głównej.
To były uwagi do widoku z burty.

A teraz widok od dziobu - grafika nr 2.
5. Na dzień dobry za małe kotwice.
6. w tym widoku widać, że bąbel przeciwtorpedowy jest wyciągnięty za wysoko. Nie powinien "wychodzić z wody". Zresztą odnoszę wrażenie, że są zachwiane proporcje między częścią zanurzoną kadłuba, a częścią nadwodną. Tak na szybko to powinno być zbliżone do stosunku 1:1 w rejonie śródokręcia.
7. Główny pancerz burtowy był płaski. Nie miał załamań, ani nie biegł po łuku w pionie.
8. Dziwnie wyglądają burty w części dziobowej. Tak jakby w pewnym momencie (niewiele poniżej linii pokładu) po łuku przechodziły w pion. Również zaślepki iluminatorów wydają się za małe.

To tyle jeśli chodzi o wstawione grafiki. Może wyglądać na to, że się czepiam, ale naprawdę trzymam kciuki i życzę powodzenia.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4748
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Maciej3 »

Dopiero teraz obejrzałem obrazki na komputerze a nie telefonie.
Faktycznie działa za długie i to stanowczo.
Choć, tak "na oko" sądząc z tego jak wyglądają, to długość mają dobrą ( w końcu co tu może być złe? 460x45 = 20,7 m + coś tam na długość zamka, nie będzie prawie metr, to całość jakieś 21,5 metra ). Jak popatrzysz na te badziewia na działach tuż przed płytą czołową, to zdaje się, że komuś się ręka obsunęła i działa po prostu za mało są wsunięte do środka wieży.
Poprawa tego nie zajmie wiele.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Macie racje z lufami, nawet nie zauważyłem z tego całego zamieszania. Wieże są robione oddzielnie, a potem eksportowane do silnika, który łączy je z kadłubem. Robiłem te śmieszne balkoniki:

U Skulskiego tego nie ma, w Kure też nie, ale w filmie i innych modelach, czy książkach są, co źródło to inaczej ... :gazeta: wysunąłem, zrobiłem i zostało, poszło do eksportera i :o
Balkoniki
Balkoniki
yamato mod.jpg (97.06 KiB) Przejrzano 11401 razy
Kure i skulski
Kure i skulski
kure 460.jpg (72.75 KiB) Przejrzano 11401 razy
Poprawione photo:
Poprawione
Poprawione
yam ocean.jpg (90.89 KiB) Przejrzano 11401 razy
game menu
game menu
yam menu.jpg (44.28 KiB) Przejrzano 11401 razy
Dzięki za podpowiedzi, jest parę drobnostek, jak z kotwicami czy burtami, dzięki Peperon :lol:
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4748
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Maciej3 »

Modelarzy pewnie będą drażnić inne rzeczy - jak kształt wieży czy coś, ale mnie boli jeszcze co innego.
Wieże ( w tym również te 155 mm ) były wyważone. Miały z tyłu "overhang" za barbettą, w celu zrównoważenia masy luf wystających z przodu.
Na moje oko, Twoje 155-tki są przesunięte o mniej więcej dobrą wartość względem "środka wieży", ale w drugą stronę - do przodu a nie do tyłu. Dziwnie to wygląda.
Tu trochę widać, mimo że to nie optymalne ujęcie.
Obrazek
Nie przejmuj się takimi rzeczami. Nie takie rzeczy można przeoczyć jak się człek nad czymś zafiksuje. Ważne żeby ktoś to zauważył przed wypuszczeniem wersji "ostatecznej" niż przed.
Ja nie dawno zajrzałem do rysunku z mojego artykułu z przed jakiegoś czasu. Oczy mi wyszły z orbit jak zobaczyłem, że nie było tam tak z połowy nadbudówki. Wiadomo - robisz pół, odbijasz symetrycznie i wstawiasz na miejsce. Cóż, jakoś mi się zapomniało. Ja nie zauważyłem, kilka osób co to oglądało przed puszczeniem do druku nie zauważyło. I tak poszło....
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Faktycznie, pierwsza 155 ma odbity nie tą stronę środek ciężkości, poszła do przodu i jak teraz cofnę to uderzy w coning tower. Ogólnie wydaje mi się, że wieże 460'tek są przeskalowane za mocno, dlatego cofają barbette 155.
yam mov
yam mov
Yamato-onomichi2.jpg (55.51 KiB) Przejrzano 11386 razy
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Parę modyfikacji i jest lepiej, jest jeszcze przy nim pracy, silnik ciągle dostaje nowe modyfikacje, więc i okręty będą musiały podlegać modyfikacji, głównie z powodu możliwości wchodzenia do nadbudówek i łażenia korytarzami, już prawie gotowa jest wieża dowodzenia ze starami, itp., ale pracy jest jeszcze mnóstwo. Muszę sobie blog założyć, bo wam serwer zawalę tymi zdjęciami :D
155
155
155.jpg (118.52 KiB) Przejrzano 11382 razy
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4748
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Maciej3 »

Tak się zastanawiam czy te "balkoniki" to nie była jakaś konstrukcja składana. Rozkładali jak była potrzeba zrobienia czegoś tam przy lufach ( nie wiem, poprawić fartuchy orzeciwpodmuhcowe czy coś ), a potem rozkładali.
Zresztą tak "na oko" to wydaje się, że po paru strzałach z artylerii głównej same się rozmontują ;)

A wracając jeszcze do starego stwierdzenia o strzelaniu pełnymi salwami. Ależ oczywiście że Yamaciak mógł i strzelał. Na pewno strzelał pełnymi salwami do amerykańskich jednostek pod Samar. Oczywiście to były okręty nie samoloty, ale pełna salwa to pełna salwa. Dlaczego niby miałby nie strzelić pełną salwą przeciwlotniczymi?
Japończycy wzdragali się trochę przed tymi pociskami, bo była obawa że wybuchną jeszcze w lufie ( podobno się zdarzało, nie wiem jak często ), a to jej na zdrowie nie wychodziło.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Dziwna sprawa z tymi "balkonikami", na filmie podczas strzelania były zamontowane :lol:
film
film
movie.PNG (331.32 KiB) Przejrzano 11369 razy
Niby to film, ale ktoś z pojęciem nad tym musiał czuwać, nie wiem :D Zagadka jak narazie, trzeba poczytać :D
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4748
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Maciej3 »

Film to film, podobnie jak model. Udało cie się je dostrzec na jakimś zdjęciu?
Te co ja mam, to albo za mało dokładne, albo z etapu budowy, więc mogą być jeszcze niezamontowane.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Peperon »

theyamatogame pisze:Macie racje z lufami... Robiłem te śmieszne balkoniki:
U Skulskiego tego nie ma, w Kure też nie, ale w filmie i innych modelach, czy książkach są, co źródło to inaczej ... wysunąłem, zrobiłem i zostało, poszło do eksportera i :o
Dzięki za podpowiedzi...
To może taka fotka Ci pomoże ?
skanowanie0036.jpg
skanowanie0036.jpg (377.5 KiB) Przejrzano 11364 razy
Tak wygląda jakby "balkoniki" były po obu stronach luf. Poza tym dobrze widać te "szpeje" na zewnętrznych lufach.
Jeśli mam być szczery to wątpię w strzelania z tymi badziewiami na lufach. Dotyczy to również "balkoników".

Jeśli mogę Ci jeszcze coś podszepnąć, to w pierwszym rzędzie przestudiowanie rysunków w monografii autorstwa J. Skulskiego. Zwłaszcza rysunki planu generalnego. Tam najszybciej uchwycisz ogólne proporcje.
Jeśli jest tak z tym modelem jak piszesz to obawiam się, że nie obejdzie się bez przeliczenia wymiarów całego okrętu od nowa.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Mam dość dużo dobrej jakości zdjęć z Musashi i te balkoniki są wszędzie, ale też wątpię czy strzelano by z nimi. Z yamato nie ma żadnego dokładnego, aż do takiego stopnia aby było je widać.
musashi
musashi
Musashi - View from the Main Tower Forward (Ukos).jpg (118.43 KiB) Przejrzano 11360 razy
Kadłub był modelowany według wręgów z "Military Model" dość dawno temu, więc przydałoby się go odświeżyć, już na tip top.
military
military
mm.jpg (34.95 KiB) Przejrzano 11360 razy
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4748
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Maciej3 »

więc przydałoby się go odświeżyć, już na tip top.
Im wcześniej tym lepiej. Z doświadczenia wiem, że im dalej zabrniesz, tym trudniej się zdecydować na zmianę modelu. Przecież jest i widać, że Yamato, to po co zmieniać?
Zwłaszcza, że ruszysz jedną rzecz, to czasem trzeba poprzesuwać pół okrętu.
A co do balkoników i innego badziewia na lufach. Bodaj Skulski podawał wartości ciśnienia przy jakiś tam odległościach od wylotu luf. Tak z pamięci, to wydaje mi się, że przy trzylufowej salwie, z tych balkoników i innej konstrukcji przyczepionej do skrajnych luf, to by zostały gustownie powyginane resztki.
Historia jest najlepszą nauczycielką życia, bo
Jeszcze nigdy, nikogo, niczego nie nauczyła.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: Peperon »

Przy odnawianiu kadłuba proponuję zajrzeć jeszcze na poniższy temat.
Są tam nowsze rysunki rufy Yamato.
http://fow.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=7096

W monografii masz zaznaczone rozmieszczenie wręg konstrukcyjnych. Tak w widoku burtowym, jak i w rzutach pokładów.
To będzie najbardziej pomocne w rozmieszczeniu elementów na pokładzie.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
theyamatogame
Posty: 23
Rejestracja: 2015-12-19, 15:20

Re: Nowy Polski symulator pancernika Yamato i operacji Ten-G

Post autor: theyamatogame »

Dzięki za materiały. Przestudiuję. Ciekawe co by Skulski powiedziałby o moim modelu. Zbladłem ...
ODPOWIEDZ