Strona 2 z 3

Re: SuperDunkierka

: 2018-07-30, 17:57
autor: jogi balboa
Z dwóch pierwszych dunkierek w sumie 18000ton. Resztę dokładamy z oszczędności :)

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-03, 01:03
autor: SmokEustachy
Eee.
Proponuję uściślić warunki zabawy:
Budujemy Dunkierkę zachowując podstawowe założenia Dunkierki ale wyporność dajemy pełna traktatową.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-03, 19:28
autor: Peperon
A nie myślisz, że 8 x 330 (2 x IV) i 16 x 130 (3 x IV + 2 x II), powiększone do 35 tysi jest bez sensu ? Przecież wystarczy Ryśkowi pocienić trochę opancerzenie i mieści się jak ulał w wyporności traktatowej.
Jeśli chcesz stawiać super Dunkierkę / Strasbourga, to tylko przy ogólnym założeniu kalibrów artylerii głównej i średniej oraz wyporności standardowej. Reszta powinna być inwencją chętnych do odpowiedzi na wyzwanie. :faja:
Oczywiście dodałbym ograniczenie elementów architektury, żeby za bardzo nie odbiegały od oryginałów. :diabel:

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-04, 12:17
autor: jogi balboa
SmokEustachy pisze:Budujemy Dunkierkę zachowując podstawowe założenia Dunkierki
Uściślijmy jakie były podstawowe założenia dunkierki. Zbudować pancernik kieszonkowy do obijania włoskich krążowników waszyngtońskich, niemieckich pancerników kieszonkowych i potencjalnych włoskich pancerników kieszonkowych, względnie starych włoskich pancerników. W tej kolejności. Wyporność traktatowa to antyzałożenie dunkierki.
SmokEustachy pisze:ale wyporność dajemy pełna traktatową.
Czyli chcesz mieć takiego Bismarcka we wczesnej fazie rozwojowej tyle że w wersji francuskiej. 8x330mm, pb 350mm, pp150mm, prędkość 30-33knoty, 35tys ton.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-05, 01:42
autor: SmokEustachy
Owszem, kaliber 330 zachowany ale dział nie musi być 8 może być nawet i 12. Zdolność do pościgu i niszczenia pancerników kieszonkowych, Może być 4xII w wieżach, mogą być samoloty, Różne rzeczy mogą być.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-12, 20:20
autor: Peperon
Brest.jpg
Brest.jpg (64.95 KiB) Przejrzano 10027 razy
Poniżej raport ze Springsharpa. Dotyczy on powiększonego Strasbourga, którego nazwałem Brest.
Usunąłem część swoich rysunków i w ten sposób zrobiła sie przestrzeń dla sylwetki Brestu. Oczywiście jest to wersja niedopieszczona, ponieważ brakuje działek 37 mm i wyposażenia (łodzie, samoloty, żurawie). Jednak wystarczy dla naszych rozważań.
Życzę miłej lektury.

Brest
France Battleship laid down 1935 (Engine 1938)

Displacement:
32 720 t light; 34 412 t standard; 36 711 t normal; 38 550 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
774,00 ft / 754,04 ft x 102,36 ft x 28,22 ft (normal load)
235,92 m / 229,83 m x 31,20 m x 8,60 m

Armament:
9 - 12,99" / 330 mm guns (3x3 guns), 1 096,51lbs / 497,37kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 1 raised mount - superfiring
16 - 5,12" / 130 mm guns (4x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
on side, all amidships
4 - 5,12" / 130 mm guns (1x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in a turret (on a barbette)
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts

Weight of broadside 11 228 lbs / 5 093 kg
Shells per gun, main battery: 150

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,0" / 280 mm 461,94 ft / 140,80 m 16,40 ft / 5,00 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 94% of normal length

- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 519,91 ft / 158,47 m 37,80 ft / 11,52 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,4" / 340 mm 7,87" / 200 mm 13,4" / 340 mm
2nd: 4,72" / 120 mm 3,15" / 80 mm 3,15" / 80 mm
3rd: 4,72" / 120 mm 3,15" / 80 mm 3,15" / 80 mm
4th: 0,59" / 15 mm - -

- Armour deck: 5,51" / 140 mm, Conning tower: 11,02" / 280 mm

Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 125 962 shp / 93 967 Kw = 29,00 kts
Range 8 500nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 4 138 tons

Complement:
1 325 - 1 723

Cost:
£14,290 million / $57,160 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 403 tons, 3,8%
Armour: 13 234 tons, 36,0%
- Belts: 3 641 tons, 9,9%
- Torpedo bulkhead: 859 tons, 2,3%
- Armament: 2 769 tons, 7,5%
- Armour Deck: 5 703 tons, 15,5%
- Conning Tower: 262 tons, 0,7%
Machinery: 3 449 tons, 9,4%
Hull, fittings & equipment: 14 033 tons, 38,2%
Fuel, ammunition & stores: 3 992 tons, 10,9%
Miscellaneous weights: 600 tons, 1,6%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
60 825 lbs / 27 590 Kg = 55,5 x 13,0 " / 330 mm shells or 9,9 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,17
Metacentric height 6,9 ft / 2,1 m
Roll period: 16,3 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 56 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,41
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,12

Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,590
Length to Beam Ratio: 7,37 : 1
'Natural speed' for length: 27,46 kts
Power going to wave formation at top speed: 52 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 20,00 degrees
Stern overhang: 9,74 ft / 2,97 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,08 ft / 8,56 m
- Forecastle (20%): 22,38 ft / 6,82 m
- Mid (50%): 20,57 ft / 6,27 m
- Quarterdeck (19%): 20,96 ft / 6,39 m
- Stern: 21,69 ft / 6,61 m
- Average freeboard: 21,85 ft / 6,66 m
Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 77,9%
- Above water (accommodation/working, high = better): 169,8%
Waterplane Area: 55 926 Square feet or 5 196 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 115%
Structure weight / hull surface area: 184 lbs/sq ft or 900 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,01
- Longitudinal: 1,18
- Overall: 1,03
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-17, 23:24
autor: Peperon
Poniżej wyliczenie Springsharpa dla uzbrojenia postulowanego przez Smoka.
Oczywiście sylwetka bez zmian.

Brest 3,
France Battleship laid down 1935 (Engine 1938)

Displacement:
33 043 t light; 34 684 t standard; 36 860 t normal; 38 600 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
774,00 ft / 754,04 ft x 103,35 ft x 28,54 ft (normal load)
235,92 m / 229,83 m x 31,50 m x 8,70 m

Armament:
12 - 12,99" / 330 mm guns (3 mounts), 1 096,51lbs / 497,37kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 3 raised guns - superfiring
16 - 5,12" / 130 mm guns (4x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
on side, all amidships
4 - 5,12" / 130 mm guns (1x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in a turret (on a barbette)
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
12 - 1,46" / 37,0 mm guns in single mounts, 0,00lbs / 0,00kg shells, 4 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline, all aft
Weight of broadside 14 517 lbs / 6 585 kg
Shells per gun, main battery: 110

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,0" / 280 mm 461,94 ft / 140,80 m 16,40 ft / 5,00 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 94% of normal length

- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 519,91 ft / 158,47 m 37,80 ft / 11,52 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,0" / 330 mm 7,48" / 190 mm 13,4" / 340 mm
2nd: 3,94" / 100 mm 2,36" / 60 mm 3,15" / 80 mm
3rd: 3,94" / 100 mm 2,36" / 60 mm 3,15" / 80 mm
4th: 0,59" / 15 mm - -
5th: 0,59" / 15 mm - -

- Armour deck: 5,12" / 130 mm, Conning tower: 11,02" / 280 mm

Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 109 652 shp / 81 801 Kw = 28,00 kts
Range 8 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 3 916 tons

Complement:
1 329 - 1 729

Cost:
£15,788 million / $63,151 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 815 tons, 4,9%
Armour: 12 879 tons, 34,9%
- Belts: 3 643 tons, 9,9%
- Torpedo bulkhead: 859 tons, 2,3%
- Armament: 2 818 tons, 7,6%
- Armour Deck: 5 296 tons, 14,4%
- Conning Tower: 263 tons, 0,7%
Machinery: 3 003 tons, 8,1%
Hull, fittings & equipment: 14 946 tons, 40,5%
Fuel, ammunition & stores: 3 817 tons, 10,4%
Miscellaneous weights: 400 tons, 1,1%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
58 055 lbs / 26 333 Kg = 52,9 x 13,0 " / 330 mm shells or 9,3 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,16
Metacentric height 6,9 ft / 2,1 m
Roll period: 16,5 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 60 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,52
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,20

Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,580
Length to Beam Ratio: 7,30 : 1
'Natural speed' for length: 27,46 kts
Power going to wave formation at top speed: 50 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 20,00 degrees
Stern overhang: 9,74 ft / 2,97 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,08 ft / 8,56 m
- Forecastle (20%): 22,38 ft / 6,82 m
- Mid (50%): 20,57 ft / 6,27 m
- Quarterdeck (19%): 20,96 ft / 6,39 m
- Stern: 21,69 ft / 6,61 m
- Average freeboard: 21,85 ft / 6,66 m
Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 81,1%
- Above water (accommodation/working, high = better): 169,3%
Waterplane Area: 55 937 Square feet or 5 197 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 109%
Structure weight / hull surface area: 196 lbs/sq ft or 958 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,00
- Longitudinal: 1,25
- Overall: 1,03
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-18, 19:53
autor: Marek-1969
Proponuję darować sobie 4 działowe 130 przecież tym nie dało się że strzelić żadnego nowoczesnego samolotu, no chyba że amunicja z zapalnikami zblizeniowymi ale takich w 35 nie było. Angielski rozkład 130 mm ala książunio jest bardzie optymalny.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-18, 19:58
autor: Peperon
Jeśli pozbywamy się "uniwersalnych" 130-stek (układ 5 x IV), to zastępujemy je sześciocalówkami (układ 3 x III) i przynajmniej sześcioma zdwojonymi zestawami setek.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-18, 20:35
autor: Marek-1969
To drugie naturalne rozwiązanie

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-18, 22:23
autor: Peperon
Marek-1969 pisze:To drugie naturalne rozwiązanie
Niby tak. Jednak do momentu wprowadzenia do służby Dunkierki nie wiedziano o nieużyteczności w zwalczaniu celów powietrznych przez poczwórne wieże 130-tek. Wszystko wyszło w czasie prób, a wtedy Brest byłby bardzo zaawansowany w budowie...
Można również zastosować układ 10 x 203 (5 x II). Myślę, że wieże z Focha byłyby w sam raz. :diabel:
A zamiast setek postawić 90-tki. Jednak na pokładzie zrobiłoby się dość ciasno.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-19, 08:23
autor: Marek-1969
Widzę cofam się do czasów semi-drednotow.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-19, 21:38
autor: Peperon
Marek-1969 pisze:Widzę cofam się do czasów semi-drednotow.
A czy to nie były piękne czasy ?

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-20, 11:22
autor: Marek-1969
Czas świetności semi trwał właściwie jeden sezon. PS jeżeli Francuzi to nie 10x203 tylko 10x194.to nawet było.

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-20, 20:37
autor: Peperon
Marek-1969 pisze:Czas świetności semi trwał właściwie jeden sezon. PS jeżeli Francuzi to nie 10x203 tylko 10x194.to nawet było.
Nie trwał, bo Dreadnought powstał wcześniej niż większość semidrednotów :clever:
Natomiast odnośnie armat 194 mm. Czy były jakieś projekty nowych armat z wieżami dla okrętów ?
Pisałem o ośmiocalówkach, ponieważ były dostępne niejako "od ręki". Gotowe projekty armat i wież zastosowanych na krążownikach. :diabel:

Re: SuperDunkierka

: 2018-08-26, 13:54
autor: SmokEustachy
trochę tak, trochę nie. Rozpatrzmy ten projekt Brest jako pełnowymiarową Dunkierkę. I czterodziałowe wieże 130mm znajdują tu uzasadnienie. Potem być może modernizacja i zastąpienie 2 z nich przez 8 dział 100mm. Ale czy nie lepiej zastosować tu 3 wieże 330mm na śródokręciu, bo mamy wygodny hangar?