Albania

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Postprzez pothkan » 2008-07-15, 19:46

Iliria to nie ex-Lamproie. Poprawiona wersja spisu jest na DWS.

Albański jacht to ex-Cité d'Athènes (własciciel A. Puech z La Rochelle; do 33/34 Cie. Franco-Orientale de Transp. Mar.), ex-francuski Gardon (czyli pierwsza jednostka typu). Niepewna jest nazwa jednostki pod albańską banderą - żeśmy się o to troszkę spierali z crolickiem. Moim zdaniem brzmiała ona po prostu "Albania", ale głowy nie dam.

654 t (410 BRT); 49.5/45×7.6×2.9 m; 500-600KM/11 w, silnik Diesla, 1 kocioł typu Belleville; 2xII MG.

Niepewna również data przekazania (ponoć za pośrednictwem włoskim, jako "prezent") - ja obstawiam marzec 1939 r., jest taka wzmianka w LRS 38/39 "missing since 3/1939" (swoją drogą, dziwna?).
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Postprzez AvM » 2008-07-15, 22:33

pothkan napisał(a): Poprawiona wersja spisu jest na DWS.


Co to jest DWS ? A czemu nie tu ? Jak nie to czemu gdzies lepiej ?
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez crolick » 2008-07-15, 22:36

Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Avatar użytkownika
crolick
 
Posty: 3815
Dołączył(a): 2004-01-05, 21:18
Lokalizacja: East Staines Massive

Postprzez pothkan » 2008-07-15, 22:40

AvM napisał(a):Liasta statkow zbudowanych przez Augustin Normand
1918 LAMPROIE 665t 45,00m 500ihp=10,0kts Diesel A.Normand
Patrouilleurs pour la Marine Nationale

GARDON rowniez zbudowany u Normanda, wiec najpewniej charakterystyka identyczna.
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Postprzez AvM » 2008-07-15, 22:58

pothkan napisał(a):
AvM napisał(a):Liasta statkow zbudowanych przez Augustin Normand
1918 LAMPROIE 665t 45,00m 500ihp=10,0kts Diesel A.Normand
Patrouilleurs pour la Marine Nationale

GARDON rowniez zbudowany u Normanda, wiec najpewniej charakterystyka identyczna.


Damne te samo,e oprocz ,
1917 - GORDON , GOUJON - chalutiers transformes en patrouilleur pour la Marine Nationale

czyli byly w czasie budowy przebudowana (?) a nie jak LAMPROIE zbudowane bezposrednio dla Marine Nationale

Trzeba docac Diesel A.Normand.
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez AvM » 2008-07-15, 23:39

Wg hitorii Normanda:
W 1913 zalozono 2 traulery po 45m
ktore mialy byc wyposazone w silniki nowej generacji przeznaczone dla jednostek rybackich Diesel-Normand po 500M, bedac pierwszymi tego typu jednostkami z tego typu napedem. Zarekwirowane w chwili wybuchu wojny , zostaly przetfarmopwane w patrolowce i ukonczone jako GARDON i GOUJON.

jest w miramar
http://www.miramarshipindex.org.nz/ship/show/235660

a to wziete z Schell'a. (jak ktos chce moge zacytowac)


avm
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez pothkan » 2008-07-15, 23:42

AvM napisał(a):a to wziete z Schell'a. (jak ktos chce moge zacytowac)

Bym prosił. Bo m.in. ciekawi mnie, skąd owo "39 Albania" w Miramarze.
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Postprzez AvM » 2008-07-15, 23:47

pothkan napisał(a):
AvM napisał(a):a to wziete z Schell'a. (jak ktos chce moge zacytowac)

Bym prosił. Bo m.in. ciekawi mnie, skąd owo "39 Albania" w Miramarze.


1.1918 GARDON French Navy
1920 CITE D'ATHENES Cie.de Navigation Olivier, La Rochelle
1925 Cie. Franco-Orientale de Transpo. Mar., La Rochelle
1934 A.Puech, La Rochelle
Missing since calling at Sigri 16 March 1939, voy. Constantza-Puiraeus , petrol (per LQR)
(may refer another vessel of the same name - warship reference reports her becoming the Albanian Royal Yacht ALBANIA, then c.1940 ILLIRIA Italian Navy gunboat, stricken form navy list 1958.
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez pothkan » 2008-07-16, 00:28

AvM napisał(a):1.1918 GARDON French Navy
1920 CITE D'ATHENES Cie.de Navigation Olivier, La Rochelle
1925 Cie. Franco-Orientale de Transpo. Mar., La Rochelle
1934 A.Puech, La Rochelle
Missing since calling at Sigri 16 March 1939, voy. Constantza-Puiraeus , petrol (per LQR)
(may refer another vessel of the same name - warship reference reports her becoming the Albanian Royal Yacht ALBANIA, then c.1940 ILLIRIA Italian Navy gunboat, stricken form navy list 1958.

Ha! To się jednak robi podejrzane.

- CITE D'ATHENES to raczej dość rzadka nazwa
- Sigri-Pireus to trasa raczej krótka, i chyba ciężko tam o niewyjaśnione zniknięcie statku z przyczyn naturalnych
- data jest gorąco bliska ataku włoskiego na Albanię (7.4.1939), po którym to raczej można wcielenie królewskiego jachtu wykluczyć.

Chyba zatem zbyt nieopatrznie pojąłem owo "miss.".

A zatem może LAMPROIE? Co o nim w Schellu? Bo Miramar milczy nt. losów. Albo nawet inna jednostka z klasy*?

No i ciekawe, co to za "warship reference", z jakiego imć Schell korzystał.

A już super byłoby wyjaśnić skąd, jak i kiedy się ów stateczek wziął w Albanii.

* Były następujące:

EQUILLE
GARDON
GOUJON
LAMPROIE
MURENE
(Normand)

CIGALE II
COCCINELLE
LIBELLULE
(Port de Bouc)

CRIQUET
(Le Trait)

Z tym że zależnie od miejsca budowy się trochę różniły.
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Postprzez AvM » 2008-07-16, 01:02

;Lloyd's Wreck Returns (LQR)

CITE D'ATHENES Fr. 410grt zbud 1918 stalowy, niwe wymieniany w LR 1939/40

Missing since calling at Sigri 16 March 1939,
voy. Constantza-Puiraeus , petrol (per LQR)
10.3.1939 left Constantza
16.3.1939 called at Sigri
and not since heard of.

Nie mam BV (tylko 1956) tak ze ciezko znalesc :-(
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez pothkan » 2008-07-16, 01:11

Można zatem prosić coś więcej o pozostałych jednostkach klasy? Znane są zdjęcia Gardona z 1918, i Ilirii z II WŚ - podobieństwo takie, że można na 99% przyjąć iż klasa się zgadza. Gdyby losy pozostałej siódemki (CIGALE znam, bo "zaliczyła" epizod u Basków) były jasne, można uznać że CITE D'ATHENES dziwnym sposobem doturlał się z M. Egejskiego na przedpola Adriatyku. Chociaż teraz już w to wątpię.

PS. Po przejrzeniu Miramara (który rzecz jasna wyrocznią nie jest) - z wymienionych wszystkie mają pełne losy, tylko dwa nie: LAMPROIE oraz CRIQUET (II). Więc im się trza przyjrzeć przede wszystkim.
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Postprzez AvM » 2008-07-16, 10:18

JA nie mam nic o ILLIRI pod reku,

Skad sa te wiadomosci, gdzie jest to zdjecie ?

avm

Obrazek
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez pothkan » 2008-07-16, 13:38

Ilustracje są na mojej stronie :)

Obrazek
1) zdjęcie Gardona - otrzymałem od pana Krzysztofa Gerlacha, ale skąd nie wiem (na pewno z jakiegoś francuskiego tytułu)

Obrazek
2) zdjęcie Illirii - była włoska pocztówka na eBayu, obrazek słabej jakości skopiowany ze strony aukcji

Obrazek
3) rzut boczny - ze strony wloskiego stow. modelarskiego, sa tam plany na sprzedaz (a byla taka miniaturka); chyba identyczna ale tylko czesc nawodna jest w "Almanacco storico..."
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Postprzez AvM » 2008-07-16, 14:09

od Theo:
hier das m. E. ehemalige albanische Kanonenboot :
10.o3.44 ADu 01
= SAETTA gem.
Kanonenboot VIGILANTE ( AC 07 ) gem. 38 ~0 t
11.o3.44 Kümo
RODINELLA + S-Boote vor Halbinsel Peljesac 03- 50
14.o3.44 Kanonenboot VIGILANTE ( AC 07 ) im Bojafluß festgekommen
16.o3.44 Schl. NE 12,Seel.PLAVNITZA in Cattorro gem.
17.o3.44 Kanonenboot VIGILANTE ( AC 07 ) von 4 Jabos angegriffen und in Brand geworfen. 3 *,4 #
19.o3.44 Bei neuen Angriff ganz zerstört
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez AvM » 2008-07-16, 14:21

"Almanacco storico..."

Przepraszam , a co jest o nim w "Almanacco storico..."[
Avatar użytkownika
AvM
 
Posty: 5230
Dołączył(a): 2004-08-03, 01:56

Postprzez pothkan » 2008-07-16, 14:32

AvM napisał(a):od Theo:
hier das m. E. ehemalige albanische Kanonenboot :
10.o3.44 ADu 01
= SAETTA gem.
Kanonenboot VIGILANTE ( AC 07 ) gem. 38 ~0 t
11.o3.44 Kümo
RODINELLA + S-Boote vor Halbinsel Peljesac 03- 50
14.o3.44 Kanonenboot VIGILANTE ( AC 07 ) im Bojafluß festgekommen
16.o3.44 Schl. NE 12,Seel.PLAVNITZA in Cattorro gem.
17.o3.44 Kanonenboot VIGILANTE ( AC 07 ) von 4 Jabos angegriffen und in Brand geworfen. 3 *,4 #
19.o3.44 Bei neuen Angriff ganz zerstört

Co znaczą skróty m.E. i gem.?

VIGILANTE to włoski mały stawiacz min, zbudowany dla Regia Marina w latach 1937-39 w CRDA. Służył na jez. Scutari, i tam zagarnięty przez Niemców... Albański nigdy nie był?

Chyba że ową "ehemalige albanische Kanonenboot" ma być SAETTA? Jest taka jednostka u Gronera (chyba ta), ale pierwotnie statek rybacki niejakiego Tamburiniego z Triestu...
Avatar użytkownika
pothkan
 
Posty: 4400
Dołączył(a): 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Spis Flot II Wojny Światowej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości