Niemcy OL-T

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Niemcy OL-T

Post autor: jareksk »

Pancerniki

Okrety liniowe


Bismarck (1940)
41700 t; 248251x36x10,6 m; 138000KM=29 w.; 8x380, 12x150, 16x105 AA, 16x37AA, 12x20AA;—6 wsam., 1 kat.; pb 320, pp 170, pag 360; 2092 l;

BISMARCK (=24.5.41, Atl. Płn., br. P ,,Prince of Wales” i ,,Hood”, =25.5.41, br. sam. L ,,Victorious”, =26.5.41, br. sam. L ,,Ark Royal”, +27.5.41, ok. 400 Mm na zach. od Brestu, br. P ,,King George V”, ,,Rodney” i KR ,,Dorset¬shire”)

jw., lecz (1941)
42900 t; późn. 50—58x20 AA, dod. 8 rt 533; 2608 l;

TIRPITZ (=~3.4.44, =24.8.44, =15.9.44, pin. Norw., br. sam. L lub RAF, +12.11.44, Tromsö, br. sam.)

Krążowniki liniowe

Scharnhorst (1938-1939)
34 841 t; 229234,9x30x8,2 m; 165000KM=32 w.; 9x280, 12x150, 14x105 AA, 16x37 AA, 10 22—34x20 AA (od 1941: 6 rt 533) 4 wsam., 21 kat.; pb 350, pp 100, pag 360; 1669-1840 l;

GNEISENAU (=26/27.2.42, Kilonia, br. sam., wyc. 1.7.42; s+ 27.3.45, Gdynia, w celu zablokowania portu)
SCHARNHORST (+26.12.43, na płn. od Przyl. Płn,, zespół floty br.: P ,,Duke of York”, KR ,,Norfolk”, ,,Belfast”, ,,Jamaica”, N ,,Saumarez”, ,,Scor¬pion”, ,,Savage”, ,,Matchless”, ,,Musketeer”, ,,Opportune”, ,,Virago” i norw. N ,,Stord”)

Pancerniki szkolne

Deutschland (1908, 1936)
12 100 t; 127,6x22,2x7,7 m; 19330KM=18 w.; 4x280, 10x150 (1939 zdj.), 6x105AA, 4x37AA i x20AA (od 1944: 10x40AA i 22x20AA); pb 240, pp 40, pag 280

SCHLESIEN (=4.5.45, rej. Swinoujścia, miny i radz. sam., s+)
SCHLESWIG-HOLSTEIN (= 18.12.44, Gdynia, br. sam.; s+ 21.3.45, tamże)


Krążowniki

Krążowniki ciężkie

Deutschland (1933—1934)
11700 t; 186187,9x20,7x5,8 m; 54000KM=28 w.; 6x280, 8x150, 6x88105 AA, 8x37AA (od 11.44: 4-8x37 AA i 6x40AA), 10—12 24—26x20 AA, 8 rt 533; 2 wsam., 1 kat.; pb 60, pp 40, pag 140; 1150

ADMIRAL SCHEER (pp 45; +9.4.45, Kilonia, br. sam.)
DEUTSCHLAND 15.11.39 LUTZOW ( = 16.4.45, Świno¬ujście, br. sam.; s+ 4.5.45, tamże)

jw., lecz (1936)
12 100 t, 186x21,7x5,8 m; —28,5 w.; 6x280, 8x150, 6x105 AA, 8x37 AA, 108x20 AA; 2 wsarn., 1 kat.; pb 80, pp 45, pag 140

ADMIRAL GRAF SPEE (=13.12.39, rej. ujścia La Plata, br. KR ,,Exeter”, ,,Ajax” i nz. KR ,,Achilles”, s+ 17.12. 39, koło Montevideo, Urugwaj)


Admiral Hipper (1939)
14 050 t; 205,9x21,3x5,8 m; 132000KM=32 w.;8x203, 12x105 AA, 128x37 A, 8—28x20 AA (1944: 15x40 AA), 12 rt 533; 3 wsam., 1 kat.; pb 80, pp 50, pag 105; 1600 l;

ADMIRAL HIPPER (s+ 3.5.45, Kilonia)
BLUCHER (+9.4.40, fiord Oslo, norw. art. Nadb i wyrz. torp.)

jw., lecz (1940)
16 974 t; 32,5 w; 212,5x21,9x6,4 m

PRINZ EUGEN (1945  USA)


Krążowniki lekkie

Emden (1925, 1934)
5600 t; 155,5x14,3x5,8 m; 45900KM=29,4 w.; 8x150, 3x88 AA, 4x37 pAA, x20 AA, 4 rt 533; pb 50, pp 40, pag 20; 650 l;

EMDEN (= .4.45, Kilonia, sam.; s+ 3.5.45)

.,K” (1929—1930)
6650 t; 174x15,3x5,6 m; 65000KM=32 w.; 9x150, 6x88 AA, 8x37 AA, 8x20 AA, 12 rt 533 (od 1943: 6 rt); 2 wsam,, 1 kat. (1942:
wl zdj); pb 50, pp 40, pag 30; 850 l;

KARLSRUHE (po modern. 1940: 6730 t, sz. 16,6 m; =9.4.40, koio Kristiansan¬du, br. OP ,,Truant”, s+ 10.4.40, nm. T “Greif”)
KOLN (=30.4.45, Wllhelmshaven, sam., s+ 2.5.45)
KöNIGSBERG (+10.4.40, Bergen, Norw., br. sam.)


Leipzig (1931)
6515 t; 177,1x16,2x4,9 m; 60000KM=31 w.; 9x150, 6x88 AA, 8x37 AA, x20 AA, 12 rt 533 (od 1941: 6 rt, 1944: rt zdj.); 2 wsam., 1 kat.; pb 50, pp 20, pag 30; 850 l;

LEIPZIG (z=15.10.44, na płn. wsch. od HeIu, nm. KRC ,,Prinz Eugen”)

Nurnberg (1935)
6520 t; 181,3x16,4x4,9 m; 60000KM=32 w.; 9x150, 8x88 AA, 8x37 AA, x20 AA, 12 rt 533 (ad 1941: 6 rt); 2 wsam., 1 kat.; pb 60, pp 20, pag 80; 896 l;

NURNBERG


Niszczyciele i torpedowce

Duże niszczyciele

Leberecht Maas i typy ul.

I. (1937) „Typ 1934“
2232 t; 119,3x11,3x3,8 m; .70000KM=38,2 w.; 5x127, 4x37 AA, 6 (1942: 8)x20 AA, 8rt533,4mbg,60min; 315 l; ( Z 1 – 338 l;)

GEORG THIELE=Z 2 (=13.4.40, fiord Rombaks koło Narviku, br. N i P ,,Warspite”, s+)
LEBERECHT MAASS=Z 1 (+22.2.40, na płn. zach. od wyspy Borkum, miny, uchodzac przed pomyłkowym ata¬kiem nm. sam)
MAX SCHULTZ=Z 3 (+22.2.40, jw.)
RICHARD BEITZEN=Z 4 (1945 zd. WBr.)

II. jw., lecz (1937—1939) „Typ 1934A”
2171 t, dl. 121 m

BRUNO HEINEMANN=Z 8 (+25.1.42, La Manche, miny)
HERMANN SCHOEMANN=Z 7 (+2.5.42, M. Barentsa, br. KR ,,Edinburgh”, N ,,Forester” i ,,Foresight”)
PAUL JACOBI=Z 5 (1944: 4x127, 10x37 AA itd.; 1945 zd. br)
THEODOR RIEDEL=Z 6 (1945 zd. br.)
BERND VON ARNIM=Z 11 (s+ 13.4.40, fiord Rombaks, po boju z siłami br.)
ERICH GIESE=Z 12 (+13.4.40, na zach. od Narviku, br. N 1 P ,,Warspite”)
ERICH KOELLNER=Z 13 (+13.4.40, jw.)
HANS LODY=Z 10 (1944: 4x127, 12x37 AA. itd.; 1945 zd. br)
WOLFGANG ZENKER=Z 9 (s+ 13.4.40, jak ,,Bernd von Arnim”)
ERICH STEINBRINCK=Z 15 (1944: 4x127, 14x37 AA itd.;)
FRIEDRICH IHN=Z 14
FRIEDRICH ECKOLDT=Z 16(+31.12.42, M.Barentsa, br. KR ,,Sheffield’ i ,,Jamaica”)

III. (1938-—1939) „Typ 1936”
2411 t; 123,2 (*125)x11,8x3,8 m; 36—38,3 w.; jak I. -

ANTON SCHMITT=Z 22* (+10.4.40, koło Narviku, br. N ,,Hardy”, ,,Hunter” i ,,Havock”)
DIETHER VON ROEDER=Z 17 (=13.4.40, Narvik, br. N i P ,,War¬spite”, s+)
HANS LUDEMANNZ 18 (s+ 13.4.40, fiord Rombaks, po boju z siłami br.)
HERMANN KUNNE=Z 19 (s+ 13.4.40, fiord Herjangen, po boju z siłami br.)
KARL GALSTER=Z 20*
WILHELM HEIDKAMP=Z 21* (+l0-11.4.40, jak ,,Anton Schmitt”)

,,Z 23”

I.(1940—1942) „Typ 1936A“
2603 t; 127x12x3,7—3,9 m; 70000KM=38,5 w.; 4x150, 4x37 AA, 5—6x20 AA, 8 rt 533, bg, 60 mm; od 1942: 5x150, 4x37 AA,5—6 14x20AA itd. (* 4x150 bez zmia¬ny, itd.); 321 l;

Z 23 (+21.8.44, La Pallice, zach. Fr., br. sam.)
Z 24 (+25.8.44, reda Le Verdon, Zach. Fr., br. sam.)
Z25 (2543 t; od 1944: 4x150, 14x37 AA itd.; 1945 zd. WBr)
Z 26 (2543 t*; +29.3.42, na płn, ad Mur¬mańska, br. KR ,,Trinidad”, N ,,Fury” i ,,Eclipse”)
Z 27 (2543 t; +28.12.43, Bisk., br. KR „Glasgow”i“Enterprise”)
Z 30 (1945  WBr)
Z 31 (4.45: 3x150, 1x105 AA itd.; 1945 zd. WBr.)

II. jw. lecz (1942—1943) „Typ 1936A (Mob)”
2603 t; 5x150, 4x37 AA. 514x20 AA itd.

Z 32 (=9.6.44, rej. wyspy Ouessant, br. 10 fl. N: ,,Tartar”, ,,Ashanti”, ,,Eskimo”, ,,Javelin”, kan. ,,Haida” i ,,Hu¬ron”, ORP ,,Blyskawica” i ORP ,,Pio¬run”, sb+ wyspa Batz)
Z 33
Z 34 (1945 zd. USA)
Z 37 (+24.8.44, Bordeaux, sam.)
Z 38 (1945 zd WBr)
Z 39 (od 1944: 4x150, 14x37 AA itd.; 1945 USA)

„Z 35” (1943—1944) „Typ 1936B“
2527 t; 127x12x3,5 m; 70000KM=38 w.; 5x127, 4x37 AA, 6x20 AA, 8 rt 533, 76 min, bg; 313 l;

Z 35 (+12.12.44, na płn. wsch. od Tallina, miny)
Z 36 (+12.12.44, jw.)
Z 43 (+3.5.45, Zat. Flensburska, miny i sam.)
(Z 44) (+29.7.44, Brema, w stoczni, br. sam.)

Średnie niszczyciele

,,T 22” (1942—1944) „Typ 1939“
1294 t; 102,5x10x2,6 m; 29000KM=32,5 w.; 4x105, 4x37 AA, 7—12x20 AA, 6 rt 533, 50 min, bg; 206 l;

T 22 (+18.8.44, Zat. Fińska, rej. Narwy, miny)
T 23 (1945 zd. WBr.)
T 24 (+24.8.44, Le Verdon, zach. Fr., br.sam.)
T 25 (=28.12.43, Bisk., br. KR ,,Glas¬gow” i ,,Enterprise”, s+ 3.1.44, Bisk.)
T 26 (+28.12.43, Bisk., br. KR ,,Glasgaw”i,,Enterprise”)
T 27 (=29.4.44, zach. cz. La Manche, kan. N ,,Haida”, b=wyspa Batz, +7.5.44,br. KT)
T 28 (1945 zd. WBr.,)
T 29 (+26.4.44, zach. cz. La Manche, hr. KR ,,Black Prince”, kan. N ,,Haida”)
T 30 (+18.8.44, Zat. Fińska, rej. Narwy,miny)
T 31 (+20.6.44, Zat. Fińska, radz. KT)
T 32 (+18.8.44, Zat. Fińska, rej. Narwy,miny)
T 33 (1945 ZSRR)
T 34 (+20.11.44, na wsch. od Rugii, miny)
T 35 (1945 zd. USA)
T 36 (+4.5.45, śr. cz. Baityku, miny i radz. sam.)

Okręty zdobyte 1940—1941

I. (Hol. 1940; 1942)
1604 t; 106,x10,6x2,8 m; 45000KM=37,5 w.; 5x120, 4x37 AA, 4x20 AA, 8 rt 533, 4 mbg, 24 miny; 158 l;

ZH 1 (eks hol. +,,Gerard Callenburgh’, podn. 7.40, +9.6.44, rej. wyspy Oues¬sant, br. N ,,Ashanti” i ,,Tartar”; jak. ,,Z 32’)

II. (WBr. 1939; 1942)
1414 t; 101,2x10,4x2,3 im; 34000KM=32 w.; 4x127, 4x37 AA, 4x20 AA, 8 rt 533, bg; 150 l;

HERMES=ZG 3 (eks gr. +,,Vasilefs Georgios”, 1941 podn.; =5.43, Zat. Tu¬netańska, br. sam.; s+ 7.5.43, La Gou¬lette)

Okręty zdobyte 1943

I.(Wł.1928; 1943)
1073 t; t; 94,1x9,3x3,3 m; 40000KM=36 w.; 4x120, 2x37AA, 8x20 AA, 6 rt 533, bg; 142 l;

TA 14 (eks wł. ,,Turbine”; +15.9.44, am. sam.)

II.(Wł.1927, 1943)
86,3x8,2x3 m; 36000KM=35 w.; 4x120, 2x40AA, 8x20AA, 4 rt 533, bg; 152 l;

TA 15 (eks wł..Franceseo Crispi”; +8.03.44 Iraklion, Kreta, br. sam.)

III. (Wł. 1932; 1943/1944)
1206 t; 96x9,7x2,9 m; 44000KM=38 w.; 4x120, 4x37 AA, 8x20 AA, 6 rt 533, bg, 30 min; 185 l;

TA 31 (eks wł. ,,Dardo”; =25.10.44, Ge¬nua, sam., wyc.; s+ 24.4.45, Genua)

IV. (WBr. 1931; 1944)
2100 t; 113,2x10,7x4,1 m; 48000KM=37 w.; 4x105, 4x37 AA, 36x20 AA, 3 rt 533; 220 l;

TA 32 (eks wł. ,,Premuda”, eks jug. ,,Dubrovnik”, s+ 24.4.45, Genua)

V. (Fr. 1939; 1944)
1210 t; 98x9,5x3,2 m; 40000KM=38 w.; 4x120, 4x40 AA, 4x20 AA, 3 rt 550, bg; 145 l;

TA 43 (eks. wł. ,,Sebenico”, eks jug. ,,Beograd”; s+ 1.5.45, Triest)

VI. (Wł. 1931; 1944)
1912 t; 107,7x10,2x3,3 m; 50000KM=39 w.; 6x120, 2x37 AA, 9x20 AA, 4 rt 533, bg, 52 miny; 224l;

TA 44 (eks wł. ,,Antonio Pigafetta”; +17.2.45, Triest, br. sam.)

VII. NE (Wł. 1942—1943; 1943—1944)
1185 t; 89,3x9,9x2,9 in; 16000KM=25 w.; 3x100 AA, 10x20 AA, 4 rt 450, bg, miny; 177l;

TA 23 (16.9.43 eks wł. ,,Impavldo”; +25.4.44, na wsch. od Korsyki, miny)
TA 25 (9.43 eks wł. ,,Intrepida”; +15 lub 21.6.44, na zach. ad Spezii, br. KT)
TA 26 (16.9.43 eks wł ,,Ardito”; = 15.6.44, rej. Spezii, +6.7.44, Rapalla, partyzanci)

Torpedowce

,,Möwe” i typ zbl.
I. (1926—1928) „Typ 1923“
924 t; 87—87,7x8,4x2,8 m; 24829KM=33,6 w.; 3x105, 4x37 AA (1941: dod. 4x20 AA), 6 rt 533, bg, 30 min; 127 l;

ALBATROS (b=10.4.40, fiord Oslo, na mieliźnie, +norw. art. nadb.)
FALKE (+15.6.44, koło Hawru, br. sam.)
GREIF (+24.5.44, Zat. Sekwańska, br. sam.)
KONDOR (=15.6.44, Hawr, br. sam., s+ 28.6.44, tamże)
MOWE (+15.6.44, Hawr, br. sam.)
SEEADLER (+13.5.42, Cieśn. Kaletań¬ska, br. KT)

II. (1928—1929) „Typ 1924”
933 t; 92,6x8,6x2,8 m; 25160KM=34,6 w.; jak I.

ILTIS (+13.5.42, Cieśn. Kaletańska, br. KT)
JAGUAR (+15.6.44, kalo Hawru, br. sam.)
LEOPARD (3x127 itd.; z+ 30.4.40, Ska¬gerrak, nm. SMp ,,Preussen”)
LUCHS (3x127 itd.; +26.7.40, M. Pin., br. OP ,,Swordfish”?)
WOLF (+8.1.41, na płn, od Dunkierki, miny)

,,T 1” (1939—1940) „Typ 1935“
844 t; 84,3 -+ 87,1x8,6x2m in; 31000KM=35,5 w.; 1x105, 5—8x20 AA, 6 rt 533, bg, 30 min;od 1941 cz.: 1x40AA, 9x20AA, 3 rt 533 itd.; 119 l;

T 1 (+10.4.45, Kilonia, br. sam.)
T 2 (+29.7.44, Brema, br. sam.)
T 3 (+ .9.40, Hawr, br. sam.; 1941 podn., 12.43 w sł.; +14.3.45, na płn, od Helu, miny)
T 4 (1945 zd. USA)

j.w. lecz 839 t;

T 5 (+14.3.45, na płn, od Helu, miny)
T 6 (+7.11.40, na wsch. ad Aberdeen, miny)
T 7 (+29.7.44, Brema, sam.)
T 8 (s+ 3.5.45, koło Kilonii)
T 9 (s+ 3.5.45, koło Kilonii)
T 10 (+18.12.44, Gdynia, radz. sam.)
T 11 (1945 zd. WBr.,)
T 12 (1945 zd. ZSRR)

„T 13” (1939-41) „Typ 1937”
jak „T 1” lecz 853 t; 85,2x8,9x2,5 m; 32000KM=35,5 w;

T 13 (+10.4.45, Kattegat, br. sam.)
T 14 (1945 zd. USA,)
T 15 (+18.12.43, Kilonia, br. sam.)
T 16 (=13.4.45, Kattegat, Br. sam., wyc.)
T .17 (1945 zd. ZSRR)
T 18 (+17.9.44, na płn. zach. od Paldiski, radz.sam.)
T 19 (1945 zd. USA,)
T 20 (1945 zd. WBr.)
T 21 (l945 zd. USA,)

Okręty zdobyte 1940

(Norw. 1938—1940; 1940)
590 t: 74,1x7,7x2,1 m: 12500KM=30 w.; 21/100, 2—4x20.AA, 2—4 rt 533 (późn. zdj.), bg, ew. 24 miny; 75 l;

LEOPARD (4.40 eks norw. ,,Balder”; 1945Norw.)
LOWE (jw. eks norw. ,,Gyller”; jw.)
PANTHER (jw. eks norw. ,,Odin”; jw.)
TIGER (jw. eks norw. ,,Tor”; jw.)

Okręty zdobyte 1943

I. (Fr. 1936—1938; 1943)
Eks fr. przekazane Nm. przez Wł. 5.4.43.

610 t; 80x7,9x2,8 m; 22000KM=34,5 w.; 2x100, 2x37 AA, 4—8x20 AA, 2 rt 550 (zdj.), wbg; 105 l;

TA 9 (eks wł. ,,FR 41”, eks fr. ,,Bam¬barde”; +23.8.44, Tulon, sam.)
TA 10 (eks wł. ,,FR 42”, eks fr. ,,La Po¬mone”; =17.1.44, kolo Rodos, br. N ,,Eclipse”?, s+ 23.1.44)
TA 11 (eks wł. ,,FR 43”, eks fr. ,,L’Iphi¬genie”; +10.9.43, Piornbino, zach. Wł., wł. KT i czołgi)
TA 12 (eks wł. ,,FR 45”, eks fr. ,,Baliste”; =17.9.43, kale Rodos, br. N ,,Eclipse”, +22.9.43, kalo Rodos, sam.)

II. (Wł. 1922; 1943—1944)
822 t; 80,3x7,5x2,4 m; 18000KM=32 w.; 2x102, 6x20 AA, 4 2 rt 533, bg, 10 min; 118 l;

TA 17 (9.9.43 eks wł. ,,San Martino”; = 18.9.44, Pireus, br. sam.; § ; s+ 12.10.44, Pireus)
TA 18 (9.9.43 eks wł. ,,Solferino”; +19.10.44, na płd. od Volos, Gr., br. N ,,Termagant” i ,,Tuscan”)

III. (Wł. 1924—1925; 1943—1944)
863 t; 84,7x8x2,5 m; jak II. Lecz 22000KM; 117 l;

TA 16 (9.9.43 eks wł. ,,Castelfidardo”; +2.6.44, Iraklion, Kreta, br. sam.)
ACHILLES = TA 19 (9.9.43 eks wl. ,,Ca¬latafimi”; +9.8.44, na zach. od wyspy Samos, Dodekanez, gr. OP ,,Pipinos”)

IV. (WBr. 1916: 1944)
829 t; 86,3x8,4x m; 22000KM=31 w.; 2x102, 8x20 AA, bg, 20 min; 118 l;

TA 20 (12.9.43 eks wł. ,,Audace”; +1.11.44, koło wyspy Pag, płn. Adriatyk, br. N ,,Avon Vale” i ,,Wheatland”)

V. (Wł. 1915—1916; 1943—1944)
686 t; 73x7,3x2,3 m; 16000KM=32 w.; 2x102, 6x20 AA, 4 rt 450, bg, 10 min; 79 l;

TA 21 (11.43 eks wł. ,,Insidioso”; =9.8.44, wybrz. Istrii, sam., § 11.8.44; +5.11.44, Rijeka, br. sam.)
TA 22 (10.9.43 eks wł. ,,Giuseppe Missori”; =25.6.44, br. sam., § 11.8.44; s+ 2.5.45, kolo Triestu)
TA 35 (eks wł. ,,Giuseppe Dezza”; +17 lub 20.8.44, rej. Puli, mina)

VI. (Wł. 1943; 1943—1944)
783 t; 82,3x8,3x2,4 m; 22000KM=31,5 w.; 2x100 AA,10x20 AA, 6 rt 450, bg, 28 min; 150 l;

TA 24 (9.9.43 eks wł. ,,Artura”; +18.3.45, na płd. od Genui, br. N ,,Meteor’ i ,,Lookaut”)
TA 27 (jw. eks wł. ,,Auriga”; +9.6.44, Portoferraio, Elba, am. sam.)
TA 28 (jw. eks wł. ,,Rigel”; +4.9.44, Ge¬nua, am. sam.)
TA 29 (jw. eks wł. ,,Eridano”; +18.3.45, na płd. od Genui, br. N ,,Meteor”i,,Laokout”)
TA 30 (jw. eks wł. ,,Dragone”; +15.6.44, na zach. od Spezii, br. KT )
TA 36 (jw. eks wł. ,,Stella Palare”; +18.3.44, na płd. zach. od Rijeki, miny)
TA 37 (jw. eks wł. ,,Gladio”; +7.10.44, Zat. Salonicka, br. N ,,Termagant” I ,,Tuscan”)
TA 38 (jw. eks wł. ,,Spada”; +13.10.44, Volos, Gr., pa. sam.)
TA39 (jw. eks wł. ,,Daga”; +16.10.44, Zat. Salonicka, miny)
TA 40 (jw. eks wł. ,,Pugnale”; =20.2.45, koło Triestu, sam.; s+ 1.5.45)
TA 41 (jw. eks wł. ,,Lancia”; =17 lub 20.2.45, koło Triestu, sam.; wrak s+1.5.45)
TA 42 (jw. eks wł. ,,Alabarda”; +21.3.45, Wenecja, br. sam.)
TA 45 (jw. eks wł. ,,Spica”; +13.4.45, rej. Bijeki, br. KT )


VII. (A.-W. 1914; 1944)
237 t; 58x5,7x1,7 m; 5000KM=28 w.; 1x66, 1x66 AA, 4 rt 450, 10 min; 41 l;

TA 48 (16.9.43 eks wł. ,,T 3”, eks jug. ,,T 3”; +20.2.45, Rijeka, am. sam.)

Torpedowce szkolne

„V 150” (1907-08)
558 t; 72,5x7,8x3 m; 10900KM=30w; 2x88, 3rt450; 84 l;

T 151 ex V 151 (WT; 1945USA)
T 153 ex V 153 (OS; EDUARD JUNGMANN, bez uzbr; 1945USA)
T 155 ex V 155 (WT; 22 w; 1x88; s+22.4.45)
T 156 ex V 156 (jw; s+3.5.45)
T 157 ex V 157 (jw; +22.10.43 miny)
T 158 ex V 158 (jw; 1945ZSRR)

„ V 180“ (1911)
650t; 73,9x7,9x3,1 m; 18000KM=32 w; 2x88, 3rt450; 84 l;

BLITZ ex „V 185 (1945ZSRR)
CLAUS VON BEVERN ex „V 190“ (1945USA)

„G 192“ (1911)
660t; 74x7,6x3,1 m; 18200KM=27,3 w; 2x88, 3 rt450; 84l;

T 196 (1945ZSRR)

,,G 7” (1912, 1931)
760 t; 75x7,5x3,2 m; 16000KM=25 w.; 1x105, x20—37 AA, 3 rt450; 74 l;

T 107 (ZSRR)
T 108 (zd. Br.)
T 110 (s+5.5.45, rz. Trave)
T 111 (+3.4.45, Kilonia, sam.)

„S 13” (1913)
568 t; 71,5x7,4x2,8 m; 15700KM=32,5 w; 2x88; 74 l;

KOMET ex S 23  WT (1945 ZSRR)
Fax et tuba
Gangut
Posty: 157
Rejestracja: 2007-07-21, 19:48
Lokalizacja: Z.Góra

Post autor: Gangut »

Ja tylko względem T 12 (typ 1935)
W latach 1946-1953 jako radziecki PODWIŻNYJ (Podvizhnyi), od 1953 roku jako KIT - tu stan na 1978 rok :wink:

Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Navigare...
ODPOWIEDZ