Rosja TR-SC

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Rosja TR-SC

Post autor: jareksk »

Trałowce


Duże tralowce


Ex trawlery rybackie – typy różne
I. (1930) 1036 t; 51,1x9,1x4,5 m; 650 KM=10,6 w; 2x45AA, 2x20AA,

T 870(A)

II. (1930) 1150t; 51,1x9,1x4,5 m; 700KM= 10,6 w; 2x45AA

T 880(A)
T 886(A) (+ 9.05.44)
T 894(A)
T 895(A)

III. (1930) 1500t; 51,3x9x4,5 m; 650KM=10,5w; 2x76, 1x37AA, 1x20AA, 2x13AA;

T 881(A)

IV. (1930) 1287 t; 53,4x9,1x4,8m; 675 KM=9,5w; 2x76

T 882(A)
T 896(A) (+ 1.10.43)

V. (1930) 1165t; 50,7x9x4,5 m; 650KM=10w; 2x76, 2x20AA;

T 883(A) (+ 29.12.44)
T 887(A)
T 903(A)
T 904(A) ( + 25.07.43)

VI. (1929) 1200t; 57,1x9x4,5 m; 690KM=11,5w; 2x76, 1x37AA,1x20AA, 1x13AA,

T 884(A)
T 885(A)
T 898(A) (+ 25.08.41)
T 889(A)
No 16(P)

VII. (1930) 1416t; 51,3x9,4,5 m; 675KM=10w; 2x76, 1x37AA, 1x20AA, 2x13AA;

T 888(A)

VIII. (1930) 1100t; 51,1x9,1x3,8 m; 700KM=10,5 w; 2x76;

T 889(A) (+ 15.11.41)
T 901(A)
T 902(A)
T 907(A) – T 909(A)

IX. (1913) 500t; 44,5x7,5x4,1m; 2x45AA;

T 889(A) (+ 9.07.41)
T 890(A)
T 891(A)

X. (1931) 1050 t; 49,5x9x5 m; 650KM=10w; 2x45AA

T 897(A)
T 910(A)
T 911(A) - + 30.07.43

XI. (1931) 1140 t; 51,5x9x4,5m; 690KM=10w; 2x45AA, 3x20AA;

T 905(A)

XII. (1931) 1255t; 54,8x9x4,6 m; 675KM=10w; 2x45AA;

T 906(A)

XIII. (1931) 1306t; 51,1x9x4,8m; 675KM=9,7w; 1x102

No 11(P)

XIV. (1932) 1260t; 54,8x9,4x5m; 650KM=8,5w; 1x102, 2x45AA;

No 12(P)

XV. (1930) 1250t; 54,8x9x4,4m; 770KM=10w; 1x102

No 13(P)

XVI. (1930) 1107t; 49,3x9x4,8m; 675KM=9w; 1x102, 2x45AA;

No 14(P)

XVII. (1931) 633t; 51,1x9x4,8m; 700KM=9w; 1x76, 40min;

No 17(P)

Władimir Połuchin

I. (1941?)
600 t; 76x8x2,3 m; 8000KM=24 w.; 2x100 AA, 3x37 AA, 2x20 AA, 2 mbg, 15 min; 120l;

WASILIJ GROMOW (B)
WLADIMIR POLUCHIN (B)

II. (1944—1945?)
700 t; 18w; jak I.

ADRIAN ZOSIMOW (B)
IWAN SLADKOW (B)
SIEMION PALEJKOW (B)
SIERGIEJ SZUWALOW (B)

Ex am.,,Admirable” (USA 1943—1944. L-L 1943—1945)
850 t; 56,2x10,1x2,7 m; 2000KM=15,1 w.; 1x76 AA, 6x40 AA, 4x20AA, jeż, 2 wbg, 4 mbg; 96l;

TSzcz 111 = Starszyj Lejtienant Lekariew (A) (25.6.43 eks am. ,,Advo¬cate”/AM 138)
TSzcz 112 = Starszyj Lejtienant Wiadimirow (A) (10.7.43 eks am. ,,Agent”/AM 139)
TSzcz 113 (A) (5.8.43 eks am. ,,Alarm”j AM 140)
TSzcz 114 (A) (11.8.43 eks am. ,,Alchemy”IAM 141; + 12.8.44, M. Karskie,,,U 365”)
TSzcz 115 (A) (17.8.43 eks am. ,,Apex”/ AM 142)
TSzcz 116 (A) (28.8.43 eks am. ,,Arca¬de”/AM 143)
TSzcz 117 (A) (6.9.43 eks am. ,,Arch”I AM 144)
TSzcz 118 (A) (16.9.43 eks am. ,,Arma¬da”/AM 145; +12.8.44, M. Karskie, ,,U 365”)
TSzcz 119 (A) (29.9.43 eks am. ,,Aspire”/ AM 146)
TSzcz 120 (A) (5.10.43 eks am. ,,Assail”I AM 147; +24.9.44, M. Karskie, ,,U 739”)
TSzcz 271 (D) (20.5.45 eks am. ,,Fancy”I AM 234)
TSzcz 272 (D) (21.5.45 eks am. ,,Mar¬vel”IAM 262)
TSzcz 273 (D) (jw. eks am. ,,Measure”I AM 263)
TSzcz 274 (D) (jw. eks am. ,,Method”/ AM 264)
TSzcz 275 (D) (jw. eks am. ,,Mirth”/ AM 265)
TSzcz 276 (D) (jw. eks am. ,,Nucleus”/ AM 268)
TSzcz 277 (D) (22.5.45 eks am. ,,Disda~ in”/AM 222)
TSzcz 278 (D) (jw. eks am. ,,Pallsade”I AM 270)
TSzcz 279 (D) (5.4.45 eks am. ,,Indica¬tive”/AM 250; +10.8.45, wybrz. Korei, miny)
TSzcz 280 (D) (22.5.45 eks am. ,,Pene¬trate”/AM 271)
TSzcz 281 (D) (jw. eks am. ,,Pcril”/AM 272)
TSzcz 282 (D) (20.5.45 eks nra. ,,Riiin¬part”/AM 282)
TSzcz 521 (D) (18.7.45 eks am. ,,Admi¬rable”/AM 136)
TSzcz 522 (D) (jw. eks aim ,,Adopt”IAM 137)
TSzcz 523 (D) (19.7.45 eks am. ,,Astu¬te”/AM 148)
TSzcz 524 (D) (jw. eks am. ,,Augury”/AM 149)
TSzcz 525 (D) (jw. eks am. ,,Barrier”/ AM 150)
TSzcz 526 (D) (jw. eks am. ,,Bomhard”/ AM 151)
TSzcz 593 (D) (17.8.45 eks am. ,,Bond”/ AM 152)
TSzcz 594 (D) (jw. eks am. ,,Candid”/ AM 154)
TSzcz 595 (D) (jw. eks am. ,,Capable”,’AM 155)
TSzcz 596 (D) (jw. eks am. ,,Captivate”/ AM 156)
TSzcz 597 (D) (jw. eks am. ,,Caravan”I AM 157)
TSzcz 598 (D) (jw. eks am. ,,Caution”/ AM 158)

Średnie tralowce


Typy różne

I. (WBr. 1913, zakup 1915)
450 t; 44(mp)x7,5x3 m; 11 w.; 2x75 AA, 1x37 AA

ISKRA (B)
IZORA (B)

II. (1924)
500 t; 46,2x6,5x4 m; 400KM=8 w.; 2x45 AA, 6 min; 41l;

DOROTIEJA (C)

III. (1926)
400 t; 40,5x6,3x2,9 m; 300KM=7 w.; 1x45 AA, 6 min; 41 l;

DZALITA (C)

IV. (Nm. 1917; 1940)
500 t; 59,3x7,4x2,1 m; 1850KM=16 w.; 2x75-105; 40l;

TSzcz 297 = Virsaitis (B) (do 13.8.40 w lot. mar. woj.; +2.12.41, rej. Hanko, miny)
OTLICZNIK (B) (do 13.8.40 w lit. mar. woj. jako ,,Antanas Smetona”; +1941, Baltyk)

V. (Fr., 1926; 1940)
256 t; 49x6,4x1,5 m; 750KM=14 w.;1x75 AA, 4MG, 30min; 39l;

TSzcz 298 = Viesturs (B) (do 13.8.40 w łot. mar. woj.; +1941, Bałtyk, rnina?)
TSzcz 299 = Imanta (B) (jw.)

Dzierzynski (1934) - bocznokołowce
470t; 38,1x7,6x3 m; 450KM=9w; 2x45AA, 2MG;

No 72(B)
No 73(B) (+ 22.11.41)
No 74(B)
No 75(B)

Ex JMH typy bliżone (1928)
1958-2010 BRT; 73,8x10,4x3,2m; 750KM=9,5w; 2x76, 1x45AA, 2MG; 52 l;

T 481 – T 483(C)
T 504(C) ( +2.11.41)
T 506 (C)
T 507(C) ( +27.10.41)
T 517(C)
T 505(C)

Ex JMH typy różne (1889 – 1932)
330-1795t; 5-9w; 2x76 lub 2-4x45AA

T 486(C)
T 489(C)
T 491 – T 492(C)
T 493(C) ( + 6.09.41 Odessa)
T 494(C) ( + 29.04.42)
T 495(C)
T 496(C) (+ 2.11.41 mina)
T 497(C)
T 501 – T 502(C)
T 511(C) (+ 26.03.43)
T 512(C)
T 516(C)

Ex HOL (1927-35)
200-325t; 350-450KM=9-12w; 1x45AA, 2MG;

T 484(C) ( ?+ 7.11.41)
T 485(C) ( + 23.12.41)
T 487(C)
T 503(C) ( + 18.08.41)
T 515(C)

Nord (1931-32)
285t; 37,6x6,6x2,9m; 375KM=12w; 2x45AA, 2x13AA;

T 513(C)
T 514(C) ( + 4.03.43)

Sergey Kirov
45x7,5x1,4m; 255KM=8w; 2x45AA, 2x13AA;

BTszcz 11 – BTszcz 12(K)

Demosfen (1917)
351t; 51,4x7,6x2,5m; 600KM=9w; 2x45AA, 2x13AA;

BTszcz 13(K)

„TAM” (ex nor trawlery wielorybnicze) (1929-31) - WB (L-L)
500-540t; 35-37,4x6,5-7,4x4-4,7m; 840-850KM=11-12w; 1x20AA, 1x13AA;

T 101 – T 104(A)
T 105(A) ( ?+24.11.42)
T 106 –T 107(A)

Fugas (1938—1944?)
434 t; 62x7,6x2,4 x; 2800KM=18 w.; 1x100, 13x45AA, 30 min; 52l;

BTSzcz 201 = Zariad (B) (+3.8.41, Zat. Fińska, miny)
BTSzcz 202 = Buj (B) (+15.8.41, jw.)
BTSzcz 203 = Patron (B) (+25.10.41, jw.)
BTSzcz 204 = Fugas (B) (+23.8.42, na zach. od Kronsztadtu, miny)
BTSzcz 205 = Gafiel (B)
BTSzcz 206 = Wierp (B) (+14.11.41, na wsch. od Hanko, miny)
BTSzcz 207 = Szpil (B)
BTSzcz 208 Szkiw (B) (+24.6.4l, rej.Tallina, miny)
BTSzcz 209 = Kniecht (B) (+24.8.41, rej.przyl. Juminda, miny)
BTSzcz 210 =Gak (B)
BTSzcz 211 = Rym (B)
BTSzcz 212 = Sztag (B)
BTSzcz 213 =Krambol (B) (+l0.8 lub 24.8.41, Zat. Fińska, miny)
BTSzcz 214 = Bugiel (B) (+28.8.41, na płn. wsch. od Tallina, miny)
BTSzcz 215 (B)
BTSzcz 216 (B) (+28.8.41, na płn. wsch. od Tallina, miny)
BTSzcz 217 (B)
BTSzcz 218 (B)
BTSzcz 219 = Kontradmiral Choroszkin(B)
BTSzcz 401= Trał (C)
BTSzcz 492 = Minriep (C) (?+12.9.41, kolo Teodozji, miny albo ?+24.9.41, koło Odessy, nm. Sam.)
BTSzcz 403 = Gruz (C) (?+2.7.42, Nowo¬rosyjsk, nm. sam. lub ?+27.2.43, koło przyl. Mysehako, nm. KT)
BTSzcz 404 = Szczit (C)
BTSzcz 405 = Wzrywatiel (C) (=7.1.42, kolo Eupatorii, nm. art. nadb., b+)
BTSzcz 406 = Iskatiei (C)
BTSzcz 407 = Mina (C)
BTSzcz 408 Jakor’ (C)
BTSzcz 409 = Garpun (C)
BTSzcz 410 = Wzryw (C) (+2.9.44, na pn. wsch. od Konstancy, ,,U 19”)
BTSzcz 411 = Zaszczitnik (C) (+15.6.43, na zach. od Suchumi, ,,U 24”)
BTSzcz 412 Arsienij Raskin (C)
BTSzcz 413 = (C) (?+10.6.42, kolo Sewa¬stopola, nm. sam. lub ?+22.6.42, nm. sam.)
CZEKA (D)
KAPSIUL (D)
PARAWAN (D)
PODSIEKATIEL (D)
PROWODNIK (D)
STRIELA (D)
TROS (D)
WIECIIA (D)


Male trałowce

Zashhitnik 1916
190 t; 45x6.2x1,7m; 550KM=12 w; 1x75, 1x45 AA, 2 MG, 30 min; 35l;

UDARNIK (B) ( + miny 2.10.42)
KLYUZ (B) ( + miny 24.11.42)

Zapal (1911)
150t; 45,1x6,1x1,9 m; 300KM=11w; 1x57, 1 MG, 50 min;

ZAPAL(B)

Teplokhod (1914-16)
80t; 22x4,6x1,2 m; 80KM=9w; 1x47, 80 min; 10l;

KALEV (B) – (ex est bzn) ( wyc 1942)
VAINDLO (B) – (ex est bzn) ( wyc 1942)
OLEV (B) – (ex est bzn) ( s+ 27.08.41)
KERI (B) – (ex est bzn) ( s+ 27.08.41)

Ex HOL, LOD, O.HYDR
140-488 t; 8-12 w; 1-2x45AA

No 31 – No 39 (B)
No 51 – No 52 (B)
No 56 – No 56(B)
No 58(A)
No 71(B)
No 71 (B) II
No 76(B)
No 79(B)
No 91- No 92(B)
No 100(B) - eks fin Aunus
No 122(L)
No 171 – No 174(B)
No 177 – No 178(B)
ZARNICA(B)
ZARJAD(B)
ODESSA(B)
RADUGA(B)
No 49(B) ex est Laine
STEPAN RAZIN(B)

Izorec (1935-40)
140t; 23x5,5x1,95m; 200KM=7,5w; 1x45AA, 2MG,

No 35(B)
No 41(B) ( + 13.08.41)
No 42(B) ( + 13.08.41)
No 43 – No 44(B)
No 45(B) ( + 21.06.44)
No 46(B) ( + 1.11.41)
No 47(B)
No 48(B) ( + 26.08.44)
No 59(B)
No 63(L)
No 65(B)
No 80(B) ( + 18.08.41)
No 81(B) ( + 16.09.41)
No 81(B) II
No 82(B)
No 82(B) II ( + 5.12.44)
No 83(L) ( + 18.10.44)
No 84(B)
No 85(B) ( + 09.41)
No 86 – No 87(B)
No 88(B) ( + 19.09.41)
No 89(B) ( intern. w Szwecji 09.41)
No 93(B)
No 94(B)
No 121 – No 122(B)
No 125(B)
No 126(L)
No 127(L) ( + 3.08.44)
No 128(B) ( + 30.11.41)
No 129(B)
No 175 – No 176(B)
No 179(A)
Uk 4(B)

Tszcz 310 (1941)
180t; 27,7x6,6x2,4m; 200KM=9,5w; 1x45AA, 2MG; 44l;

BTszcz 14 – BTszcz 15(K)


Ex am. ,,YMS”
I. (USA 1941—1943, L—L 1945)
251 t; 41,5x7,5x2,4 m; 800KM=14,1 w.; 1x76 AA, 2x20 AA; 60l;

TSzcz 156 (D) (6.6.45 eks am. ,,YMS 59”)
TSzcz 581 (D) (9.7.45 eks am. ,,YMS 38”)
TSzcz 582 (D) (1w. eks am. ,,YMS 42”)
TS.zcz 583 (D) (1w. eks am. ,,YMS 75”)
TSzcz 599 (D) (17.8.45 eks am. .,YMS 33”)
TSzcz 600 (D) (1w. eks am. ,,YMS 85”)
TSzcz 601 (D) (1w. eks am. ,,YMS 100”)
TSzcz 605 (D) (1w. 27.8.45 eks am.,,YMS 88”)

II. (USA 1942—1945, L-L 1945) .

TSzcz 151 (D) (17.5.45 eks am.,,YMS 143”)
TSzcz 152 (D) (1w. eks am. ,,YMS 144”)
TSzcz 153 (D) (jw. eks am. ,,YMS 428”)
TSzcz 154 (D) (jw. eks am. ,,YMS 435”)
TSzcz 155 (D) (22.5.45 eks am. ,YMS 145”)
TSzcz 584 (D) (19.7.45 eks am. ,,YMS 139”)
TSzcz 585 (D) (jw. eks am. ,,YMS 178”)
TSzcz 586 (D) (jw. eks am. ,,YMS 184”)
TSzcz 587 (D) (jw. eks am. ,,YMS 216”)
TSzcz 588 (D) (1w. eks am. ,,YMS 237”)
TSzcz 589 (D) (1w. eks am. ,,YMS 241”)
TSzcz 590 (D) (1w. eks am. ,,YMS 272”)
TSzcz 591 (D) (jw. eks am. ,,YMS 273”)
TSzcz 592 (D) (jw. eks am. ,,YMS 273”)
TSzcz 602 (D) ,(j.w. eks am ,YMS 266”)
TSzcz 603 (B) 1w. eks am. ,,YMS 288”)
TSzcz 604 (B) (jw. eks am. ,,YMS 301”)
TSzcz 606 (B) (27.8.45 ëkss am. ,,YMS 180”)
TSzcz 607 (B) (2.8.45 eks am. ,,YMS 260”)
TSzcz 608 (B) (2.9.45 eks am. ,,YMS 287”)
TSzcz 609 (B) ( .9.45 eks am. ,,YMS 135”)
TSzcz 610 (D) (1w. eks am. ,,YMS 285”)
TSzcz 611 (B) (jw. eks am. ,,YMS 332”)

III. (USA 1944, L-L 1945) jak II.

TSzcz 181 — TSzcz 186 (27.3-30.4.45 eks am. ,,YMS 447”, ,,YMS 448” ,,YMS 457”, ,,YMS 460”, YMS 462”,,YMS 469”)
Tszcz 187 ( C) (24.5.45 eks am. ,,YMS 453”)
TSzcz 188(C) (30.5.45 eks am. ,,YMS 455”)
TSzcz 189( C) (16.5.45 eks am. .,YMS 456”)
TSzcz 190( C) (15.5.45 eks am. ,,YMS 464”)
TSzcz 191(C) (8.5.45 eks am. ,.YMS 465”)
TSzcz 192 ((C) (31.5.45 eks am. ,,YMS 466”)
Uwaga: Różnice w sylwetkach: I. — 2 kominy. II. — 1 komln, III. — bez komi¬nów.

Ex br. ,,MMS 1,” (WBr. 1943; 1944)
255 t; 36,4x7,1x2,7 m; 500KM=10 w.; 2x20 AA; 20l;

Tszcz 108 – Tszcz 110 (A)

Ex br „MMS 1001” (WBr. 1943-45)
360t; 42,7x8,5x3,2 m; 500KM=10w; 2x20AA; 21l;

Tszcz 193 – Tszcz 202 (C)
TSzcz 121 — TSzcz 122 (C) (1944 eks br. ,,MMS 1005,’ i MM 1023”)

„T 301” (1942)
130t; 31x4.9x1.4m; 960KM=12,5w; 2x20AA, 4x13AA, miny; 32l;

T 301

„T 371” – „MT“ (1944)
150t; 39x5.5x1.5m; 1440KM=14w; 2x45AA, 4x13AA, 18 min; 32l;

T 222 – T 228
T 231
T 237 – T 241
T 351 – T 372
T 374 – T 391
T 434
T 440 – T 441
T 459 – T 479

Kutry trałowe

„R“
30t; 21x3,3x1,1m; 140KM=9w; 1-2x13AA; 11l;

„K”
16t; 15,6x3x0,7 m; 10w; 2x13AA; 7l;

140 jednostek

„MSV”
13t; 14x3x0,7 m; 10w; 1x13AA; 6l;

„KM 2“ (1934)
7 t; 13,8x3,1x0,8 m; 63KM=9 w; 1 MG;

41 jednostek

„KM 4”
9t; 14x3,2x0,8m; 146KM=10w; 1x13AA, 10l;

184 jednostki

„KM 5”
10t; 14x3,3x0,9 m; 170KM=10,5 w; 1x13AA, 10l;

“Ya 5”(1943-44)
23 t; 18,7x3,6x1 m; 93KM=10 w; 1m82, 2x13;

33 jednostek

„YA 6“(1944)
23 t; 19,8x3,4x1 m; 93KM=10 w; 1m82, 2x13;

8 jednostek

„R“ (1941)
30 t; 20,8x3,3x1,1 m; 136KM=9,2 w; 1-2 MG;

44 jednostki

Ex pol „T 4”(1927-30)
4,8 t; 9x3,8x0,3 m; 20KM=5,4 w; 2 MG; 6 l;

No 33 - No 35

Ścigacze


Kutry torpedowe

„MTB Nicolson” 1906
35t; 27,4x3,7x1,5 m; 600KM=20 w; 1x47, 2MG, 1 rt 457; 11l;

MO 312 (ex No 1)


„G 5“ (1934-45)
14-16 t; 17.3x3.4x0.6 m; 1250-2000KM=45-56 w; 1-2 MG, 2 torp 533; 6-7l;

292 jednostki ( 73 jednostki stracone, 31 wycofanych)

„G 6” (1935)
70 t; 6800KM=42 w; 1x45AA, 3MG, 3rt533;

G 6

„G 8” (1938)
26 t; 3200KM=47w; 3 MG, 2 torp 533

G 8

„D 2” (1939)
17 t; 2200KM, 2MG, 52 bg

D 2

„D 3“ (1939-45)
32 t; 21,6x4x1,3 m; 2025-3600KM=32-39 w; 1-2x20AA, 1-4x13AA, 9-14 l;

około 130 jednostek (110 B, 16 A, 4 C) - (stracono około 10 jednostek)

„SM 3” (1940)
26t; 3300KM=45w; 2 Mg, 2 torp. 533

SM 3

„D 4” (1940)
22 t; 3300KM=39 w; 2MG, 2 torp 533;

D 4

Komsomolec (1945)
15t; 3300KM=57 w; 4x13 AA, 2rt533;

12 jednostek (D)

Ścigacze okrętów podwodnych

„MO 2” (1935)
51 t; 26x4x1,3 m; 1350KM=14 w; 2x45AA, 2x13 AA; 14 l;

?6 - ? 12

„MO 4” (1936)
50,5 t; 26,9x4x1,5 m; 2025-2550KM=24-26 w; 2x45AA, 2x13AA, 3MG; 24 l;

około 80 jednostek

„Artillierist” [„BO 2”]
I. (1941) [„122”]
225 t, 238.4 tppw; 48.50 x 5.75 x . /1.93 m; 3 SD, 3300 KM=22-24 w; 1750Mm/12 w, 690Mm/23 w; 1x76AA, 3x12.7AA, 18-48 bg; 49 l;

OChT-1 – Topaz (+ .8.1941) (B)
OChT-2 – Korall (B)

II. (1944-45) [„122a”]
275 tn, 325 tppw; 48.50 x 5.45 x . /1.93 m; SD, 3300 KM=23,2 w; 1900Mm/11 w, 450Mm/21 w; 1x76AA, 3x12.7AA, 2 mbg (16-40 bg); 49 l;

BO-101 – Artillerist (6.1941 eks NKWD „OChT-3 – Ałmaz”) (9.1948:-> Bułgaria) (K 30.6.1944:-> C)
BO-102 – Minier (jw. „OChT-4 – Jachont”) (K 30.6.1944:-> C)

I seria – jw. II, lecz – 229.3 tn, 238.3 tppw; 48.50 x 5.75 x . /1.93 m;
BO-103 – Torpiedist (K 30.6.1944:-> C)
BO-104 – Zienitczik (10.1948:-> Bułgaria) (K 30.6.1944:-> C)
BO-105 – Bocman (K 30.6.1944:-> C)

II seria – jw. II, lecz – 235 tn, 244.2 tppw; 50.35 x 5.75 x . /1.97 m; SD, 3600 KM=21,4 w; 1x76AA, 2x37AA, 2x12.7AA; 50 l;
BO-106 – Dalnomierszczik (K 30.6.1944:-> C)
BO-107 – Marsowyj (Onega 16.7.1944:-> C)
BO-108 – Prożiektorist (K)
BO-109 – Nawodczik (K)
BO-110 – Ogniemietczik (K)
BO-131 – Szturman (A)
BO-132 – Ruliewoj 24.4.1944:-> Kirowiec (A)
BO-133 – Miechanik (A)
BO-134 – Maszinist (A)
BO-135 – Motorist (A)
BO-136 – Turbinist (A)
BO-137 – Eliektrik (A)
BO-138 – Trjumnyj (A)
BO-139 – Inżienier (A)
BO-140 – Kocziegar (A)
BO-141 – Lietczik (A)
BO-142 – Pilot (A)

Uwaga – numeracja „BO” nadana od 4.1.1945 r.


„BMO” (?)
74 t; 25x4,3x1,2 m; 2400KM=20w; 1x45AA, 1x37AA, 1x13AA lub 1x37AA, 4x13AA; 24 l;

1 jednostka

„TK” (?)
32 t; 21,6x4x1,3 m; 1700KM=24w; 1x37AA, 2x13AA; 12 l;

1 jednostka

ex am „S.C.” (1941-44)
121 t; 32,8x5,2x1,9 m; 2400KM=21 w; 1x40AA, 3x20AA, 2 jeż, 1 wbg, 2 mbg; 27l;

BO 201 – BO 246
BO 301 – BO 335


„PK”
23 t; 22,5x4x1,3 m; 1650KM=27 w; 1x13AA; 23 l;

„MKM”
18t; 16,2x3,2x1,2 m; 1650KM=27 w; 1x13AA; 9l;
„OD 200” (1943-45)
44 t; 24x4x1,7 m; 24 w; 1x37AA, 2x13AA; 2bg;

88 jednostek
Ostatnio zmieniony 2006-05-08, 14:55 przez jareksk, łącznie zmieniany 2 razy.
Fax et tuba
Marek S.
Posty: 674
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Typ – Artillierist [„BO 2”]
I. (1941) [„122”]
225 t2, 238.4 tppw; 48.50 x 5.75 x . /1.93 m; 22-24 w; 3 D, 3300 KM; zasięg 1750-12.1, 690-23.2; 1x76pl, 3x12.7pl, 18-48 bg; z. 49;
OChT-1 – Topaz (+ .8.1941) (B)
OChT-2 – Korall (B)

II. (1944-45) [„122a”]
275 tn, 325 tppw; 48.50 x 5.45 x . /1.93 m; 23.2 w; D, 3300 KM; zasięg 1900-11.3, 450-21.3;1x76pl, 3x12.7pl, 2 mbg (16-40 bg); z. 49;
BO-101 – Artillerist (6.1941 eks NKWD „OChT-3 – Ałmaz”) (9.1948:-> Bułgaria) (K 30.6.1944:-> C)
BO-102 – Minier (jw. „OChT-4 – Jachont”) (K 30.6.1944:-> C)

I seria – jw. II, lecz – 229.3 tn, 238.3 tppw; 48.50 x 5.75 x . /1.93 m;
BO-103 – Torpiedist (K 30.6.1944:-> C)
BO-104 – Zienitczik (10.1948:-> Bułgaria) (K 30.6.1944:-> C)
BO-105 – Bocman (K 30.6.1944:-> C)

II seria – jw. II, lecz – 235 tn, 244.2 tppw; 50.35 x 5.75 x . /1.97 m; 21.4 w; D, 3600 KM; 1x76pl, 2x37pl, 2x12.7pl; z. 50;
BO-106 – Dalnomierszczik (K 30.6.1944:-> C)
BO-107 – Marsowyj (Onega 16.7.1944:-> C)
BO-108 – Prożiektorist (K)
BO-109 – Nawodczik (K)
BO-110 – Ogniemietczik (K)
BO-131 – Szturman (A)
BO-132 – Ruliewoj 24.4.1944:-> Kirowiec (A)
BO-133 – Miechanik (A)
BO-134 – Maszinist (A)
BO-135 – Motorist (A)
BO-136 – Turbinist (A)
BO-137 – Eliektrik (A)
BO-138 – Trjumnyj (A)
BO-139 – Inżienier (A)
BO-140 – Kocziegar (A)
BO-141 – Lietczik (A)
BO-142 – Pilot (A)

Uwaga – numeracja „BO” nadana od 4.1.1945 r.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

BO 2 na miejscu !
Fax et tuba
Awatar użytkownika
janik41
Posty: 1326
Rejestracja: 2004-07-03, 22:16
Lokalizacja: Kopavogur
Kontakt:

Post autor: janik41 »

Jarku do twego spisu łapią się trałowce typu KFK, 29 sztuk, byłe niemieckie zdobyte na wybrzeżu Bułgarii pod koniec 1944 roku, zostały wcielone do służby przed końcem wojny, no może z drobnymi wyjątkami. Miały numeracje od T-651do T-655 i T-666 do T-694
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1148
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Czy można jakoś dopasować numerację rosyjską do numeracji niemieckich KFK-s.
T-651 ex KFK-38
T-652 ex KFK-39
T-653 ex KFK-40
T-654 ex KFK-41
T-655 ex KFK-64
T-666 ex KFK-199
T-667 ex KFK-201
T-668 ex KFK-198
T-671-680 ex KFK-574 do KFK 582
T-685-689 ex KFK-583 do KFK-587
T-691-694 ex KFK-588 do KFK-591.
Oprócz tego to Rosjanie przejęli od 10.45 do 02.46 następujące KFK-s:
35,50, 51, 56,57,98,106,107,114,116,118-120,122,123,126,130,132,134,141,148,149,151,154,160,161,168,170-172,178,179,192,205,206,211,212,221,226,229-231,243,254,270-272,304-306,308,310,311,313,314,339,341-345,348.349,352-354,361,362,367,374,378,383-386,391,399-402,404,408,415,424,426,429,430,439,440,442,444,445,448,452-456,407,471,475,489,490,497,501,507,516,520,521,527,528,535,536,542,548,550,556-559,602,603,,609-611,636,663-665.
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Wyrywkowo sprawdzony Danner nie podaje nic poza datą oddania (aczkolwiek chyba na 02.1946 nie zakończono przekazywania, np. KFK-362 jest podany na 11.1946).
Obrazek
Awatar użytkownika
janik41
Posty: 1326
Rejestracja: 2004-07-03, 22:16
Lokalizacja: Kopavogur
Kontakt:

Post autor: janik41 »

Ja mam że jednostki o radzieckiej numeracji T-651 - T-655 odpowiadały niemieckim KFK-1 - KFK-5, pozostałe jednostki posiadały numerację rumuńską bądz jej nie miały wcale bo zostały zdobyte przez Rosjan przed nadaniem numeracji w Warnie. Dotyczy to oczywiście 29 jednostek przejętych przez Rosjan.
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1148
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Znalazłem enigmatyczne informacje, że rumuńskie kutry torpedowe typu Vedenia" (hol. typu TM-63), zdobyte 05.09.1944 w Konstancy, to w służbie rosyjskiej:
Vedenia > TK-951
Vantul > TK-952
Vijelia > TK-953
Viforul > TK-954
Vartejul > TK-956
Vulcanul > TK-957.

Może ktoś dysponuje więcej danymi na ten temat.
Dlaczego pominięto numer TK-955? (Pewnie inny zdobyty kuter torpedowy, tylko jaki i z którego państwa).
Marek S.
Posty: 674
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Jeśli się nie mylę TK-955 to rumuński Viscolul (br. typ Vosper).
ODPOWIEDZ