Szwecja

Spisy flot, statystyki, dane taktyczno-techniczne itd. itp.

Moderator: jareksk

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Szwecja

Post autor: jareksk »

Okręt – baza wodnosamolotów

„Dristigheten“ (1900)
2218 t; 89x14.8x4,9m; 5400KM=16,5 w; pb 203, pag 203, pp 51; 4x75 AA, 2x40 AA, 4 MG AA, miny(1940dod. 2x25AA)19454x75AA, 2x40AA, 2 wsam; 262l;

DRISTIGHETEN

Pancerniki obrony wybrzeża

„Aran“ (1901-03)
3650 t; 87.5x15x5.25m; 6500KM/17w; pb 178, pag 190, pp 51; 2x210, 6x152, 10x76, 1x37, 2rt457(19392x210, 6x152, 4x57AA, 2x20AA, 1940dod. 2x40AA, 2zMG); 301l;

ARAN
TAPPERHETEN
MANLIGHETEN

„Oskar II” (1905)
4400 t; 95,6x15.4x5.6 m; 9400KM/17.8 w; 2x210, 8x152, 4x57AA, 2x25AA, 2 MG, 2rt457 ;pb 150, pag 190, pp 50; 326-335 l;

OSKAR II

„Sverige“ (1915-18)
7125 t; (Sverige 6852 t;); 121.6x18.6x6.7 (Sverige 120x18.6x6.5 m); 23910KM (Sverige 25400KM)/22.5 w; pb 200; pag 200; pp 100; 4x283/45, 8x152/50, 6x75/50, 2x57, 2 MG, 2 rt533; 427 l;

SVERIGE (2x1504x40AA)
DROTTNING VICTORIA (bez rt, dod. 4x40 AA)
GUSTAV V (dod. 4x40 AA)

Krążowniki

„Fylgia“ (1905)
4310 t; 115.2x14.8x5.9m; 12000KM/21.5w; pb 102, pag 127, pp 51; 8x152, 14x76, 2x37, 2rt457; 362l;

FYLGIA

„Gotland“(1933)
4700t; 134.8x15.4x5.5m; 33000KM/28w; pb51, pag 51, pp51; 6x152, 4x75AA, 4x25AA, 4MG, 6rt533, 100 min, 6 wdsm; 467l;

GOTLAND

Niszczyciele i torpedowce

Niszczyciele

„Ehrenskjold“ (1926)
974t; 89x8.88x3.8m; 34000KM/36w; 3x120, 2x40AA, 6rt533, 2wbg, 20min; 120l;

EHRENSKJOLD
NORDENSKJOLD

Ex wł „Sella“ (1926, 03.1940)
1250t; 84x8.6x2.6m; 36000KM/35w; 4x120, 2x40AA, 2x13AA, 4rt533, 10 min; 106l;

PSILANDER
PUKE

„Klas Horn“ (1931)
1020t; 91x8.9x3.7m; 26000KM/36w; 3x120, 4x25AA, 6rt533, 2wbg,20min; 130l;

KLAS HORN
KLAS UGLA (k+ 17.09.41 sabotaż)

„Goteborg“ (1935-40)
1040t; 94.6x9x3.8m; 32000KM/39w; 3x120, 6x25AA, 2MG, 6rt533, 2wbg,20min; 135l;

GOTEBORG (k= 17.09.41 sabotaż, późn. wyremontowany)
STOCKHOLM
MALMO
KARLSKRONA
NORRKOPING
GAVLE

„Visby“ (1942-43)
1135t; 98x9x3.8m; 36000KM/39w; 3x120, 4x40AA, 3x20AA, 6rt533, 4wbg, 20 min; 140l;

VISBY
SUNDSVALL
HALSINGBORG
KALMAR

Torpedowce


„Wale” (1907)
430 t; 66.1x6.3x1.8 m; 7200KM/30 w; 2x75/53, 4x57/55, 2 MG, 4rt457; 69 l;

WALE (wyc. 18.10.40)

„Ragnar” (1908-09)
430 t; jak Wale, ale zanurzenie 2.7 m; 3x75/50, 2x25 AA, 2 MG AA, 4rt457, 2 wbg; 69 l;

RAGNAR
SIGURD
VIDAR

„Hugin” (1910-11)
446 t; 66.1x6.5x2.1 m; 10330KM/30 w; uzbr. Jak Ragnar; 73 l;

HUGIN
MUNIN (wyc. 18.10.40)

„Wrangel“ (1917)
415 t; 72x6.9x2.4 m; 13000KM/34 W; 4x75/50, 2x25 AA, 2 MG AA, 4rt457, 2 wbg; 85 l;

WRANGLER
WACHTMEISTER

Ex wl „Spica“ (1934, 03.1940)
870t; 81.4x7.9x3.2m; 19000KM/34w; 3x100AA, 6x20AA, 4rt450, 2wbg, 24 miny; 100l;

ROMULUS
REMUS

„Mode“ (1942)
750t; 78x8.1x2.7m; 16000KM/30w; 3x105AA, 2x40AA, 2x20AA, 3rt533, 2wbg, miny; 100l;

MODE
MAGNE
MJOLNER
MUNIN

Okręty podwodne

„Hajen” (1917-18)
422/600 t; 54x5.2x3.5 m; 2000/700 KM; 15.5/9 w; 1x75, 4rt457; 30 l;

HAJEN (wyc. 19.03.43)
SALEN (wyc. 24.07.42)
VALROSSEN (wyc. 19.03.43)

“Bavern“ (1921)
472/650 t;, 57x5.8x? m; 2100/520 KM; 15.2/8.2 w; 1x75, 4rt457; 30 l;

BAVERN (wyc. 06.10.44)
ILLERN (b+ 12.08.43 skały)
UTTERN (wyc. 06.10.44)

„Valen“ (1925)
548/730t; 57.1x7.1x3.1m; 1340/700KM; 14.8/7.4w; 1x75AA, ax25AA, 4rt450, 20 min; 31l;

VALEN (wyc. 06.10.44)

„Draken“ (1926-30)
667/850t; 66.1x6.4x3.3m; 1920/1000KM; 13.8/8.3w; 1x105, 1x25AA, 4rt533; 35l;

DRAKEN
GRIPEN
ULVEN (+ 16.04.43 miny)

„Delfinen“ (1934-35)
540/720t; 1200/800KM; 15/9w; 1x57, 1x25AA, 4rt533, 20 min; 34 l;

DELFINEN
NORDKAPPEREN
SPRINGAREN

„Sjolejonet” (1936-41)
580/760t; 2100/1000KM; 16.2/10w; 2x40AA, 6rt533; 38l;

SJOLEJONET
SJOBJORNEN
SJOHUNDEN
SVARDFISKEN
TUMLAREN
DYKAREN
SJOHASTEN
SJOORMEN
SJOBORREN

„Neptun“ (1942)
550/730t; 1800/1000KM; 15/10w; 1x40AA, 1x20AA, 5rt533, 20min; 35l;

NEPTUN
NAJAD
NACKEN

„U 1” (1941-44)
367/450t; 49.6x4.7x3.8m; 1350/?KM; 13.8/7.5w; 1x20AA, 4rt533; 23l;

U 1
U 2
U 3
U 4
U 5
U 6
U 7
U 8
U 9


Okręty eskortowe i dozorowe

Kanonierki


„Ornen“ (1896-98)
800 t; 69,2x8,2x3,2 m;4000KM/20w; 2x120, 4x5719414x25AA, 12 min; 108 l;

ORNEN
JACOB BAGGE (tylko 2x25AA)

Dozorowce

Ex T „Komet“(1898-1903)
92 t; 2x37

BLIXT
METEOR
ORKAN
VIRGO (wyc. 1941)
MIRA (wyc. 1943)
ORION
SIRIUS (wyc. 1942)

Ex T “Plejad” (1907-10)
106-120 t; 2x57, 2x47;

CASTOR (wyc. 1940)
POLLUX (wyc. 1940)
ASTREA
SPICA
IRIS
THETIS
VEGA (wyc. 1941)
VESTRA (wyc. 1941)
ALTAIR
ARGO (wyc. 1940)
ANTARES
ARCTURUS (wyc. 1940)
PERSEUS
POLARIS
REGULUS (wyc. 1944)
RIGEL (wyc. 1944)

„Styrbjorn” (1923-25)
300-440t; 30-37x4-7x4.2-4.3m; 700-800KM/10w; 1x57 lub 1x37, 1 MG;

STYRBJORN
KANON
KRUT
GRANAT
HARPUN
STARKODDER

„Jageren“ (1932-34)
310t; 51.9x6x2.8m; 3600KM/23w; 2x75, 2x25AA, 2wbg; 41l;

JAGEREN
KAPAREN
SNAPPHANEN
VAKTAREN

„V 51“ (1944-45)
145t; 32x5.3x2.2m; 1x20AA, 1MG; 12l;

V 51 – V 56

Eks JMH typy różne (mob. 1939)
Wszystkie:. 1x57 AA, 1 MG, 2 wbg; 16 l;
I. (1902)
198 BRT; 37x6,6x3,7 m; 350 KM=10 w;

ALEXANDER (4.9.39 eks TY „Gretha”; 1904 eks br. „George Grimmer”)

II. (1906)
229 BRT; 36,2x6,8x3,7 m; 400KM=10 w;

FALKEN (5.9.39-23.11.41 i 1.1.43-16.5.44 eks TY bzn; eks nm. „Alte Liebe”)

III. (1908)
231 BRT; 37x6,5x3,5 m; 450KM=10 w;

NORMAN (18.9.39-26.9.40 jw.; eks br. „The Norman”)

IV. (1907)
247 BRT; 36,2x6,5x3,5 m; 300KM=9 w;

UTTERN (5.9.39-27.9.40 i 8.1.45-21.9.45 eks „Gamen”; eks „Comte Horace van der Burgh”)

Dozorowce pomocnicze

Typy różne ex JMH
I. (1916) 220 GRT; 30,9x9,5x4,4 m; 700KM=10,5 w; 1x57AA, 2x40AA, 2MGAA;
ISBRYTAREN II (też H i LŁ)

II. (1912) 683 GRT; 54,7x8,5x3,8 m; 850KM=10 w; 2x57AA, 2MGAA;
SVANEN

III. (1894) 374 GRT; 39,8x8,9x5,1 m; 600KM=11 w; 2x57AA, 1x40AA, 1MGAA;
BORE

IV.(1935) 510 GRT; 45,8x8,7x4,7 m; 850KM=? w; 2x57AA, 1x40AA, 2MGAA;
SKAGERACK (OOR)

V.(1926) 512 GRT; 51x8,5x3,7 m; 160KM=15 w; 1x57AA, 2x40AA, 2MGAA;
ODIN (SG)

VI. (1905) 227 GRT; 37,9x6,7x3,4 m; 325KM=11 w; 1x40AA, 2x37AA;
POSEIDON (SG)

VII. (1911) 286 GRT; 39,4x6,9x3,7 m; 600KM=10,5 w; 1x40AA, 2x37;
TRITON (SG)

Patrolowce


„Askofjard” (1931-32)
25t; 19.3x3.8x1.5m; 92KM/11.5w; 1x37; 7l;

ASKOFJARD
BAGGENSFJARD
NAMDOFJARD

„Edofjard” (1933)
28t; 21.2x3.8x1.5m; 92KM/11w; 1x37, 7l;

EDOFJARD
KANHOLMFJARD
LIDOFJARD

„SVK 1” (1944)
19t; 16.5x3.7x1.2m; 100KM/10.5w; 1x20AA

SVK 1 – SVK 5

Patrolowce pomocnicze

Ex H – typy różne

KUBIK (1874); 84 GRT; 26x4,9x2,7 m; 1x37, 1MG;
LAINE (1875); 64 GRT; 22x4,7x2,6 m; 1 MG;
SANDSLAN (1912); 67 GRT; 23x5,2x2,4 m; 10 w; 1x37;
KRAMSFOR (1892); 81 GRT; 23x5,3x2,7 m; 10 w; 1x37, 1MG;
FLOTTISTEN (1862); 88 GRT; 25x5,3x2,5 m; 1x57, 1MG;
HOFDING (1893); 96 GRT; 26x5,4x2,9 m; 1x57, 1 MG
ALNE (1899); 120 GRT; 25x4,9x3,3 m; 1x57, 1 MG
LERVIK (1871); 71 GRT; 22x4,9x3 m;
NORASTROM (1865); 103 GRT; 28x4,9x2,3 m; 1x57, 1MG;
SKUTSKAR I (1904) 74 GRT; 20x5,3x2,7 m; 8 w; 1MG;
ODEN (1927); 61 GRT; 22x5,6x3,3 m; 10,5 w; 1x57, 1 MG;
FRAM (1889); 70 GRT; 24x4,8x2,7 m; (zwr. 16.10.39)
KORSNAS I (1887); 44 GRT; 19x4,8x3; 9,5 w; 1 MG;
GERDA (1933); 20x5,1x2,7 m; 10 w; 1 MG
BRITA (1917); 47 GRT; 18x4,6x2,6 m; 9,5 w; b.u.
SANDHAMN (1871); 65 GRT; 21x4,6x3,2 m; 1x57, 1 MG;
BULL (1900); 69 GRT; 22x5,1x2,4 m; 8 w; 1x37;
VENUS (1883); 39 GRT; 19x4,2x2,8 m; 8,5 w; b.u.;
ISBJORN (1894); 55 GRT; 18x4,9x2,7m; 8 w; 1x37, 1 MG;
OLOFSFORDS (1918); 48 GRT; 18x4,6x2,6 m; 8 w; 1x37, 1 MG;
THOR (1870); 40 GRT; 18x4,7x2,2 m; 7,5 w; 1x37, 1 MG:
FIX (1907); 68 GRT; 22x5,2x2,5 m; 8 w; 1x57, 1 MG;
MIEN (1921); 65 GRT; 21x5,3x2,6 m; 1x57, 1 MG;
NALLE 1x57, 1MG
LIMHAMN b.u.
HURTIG (1913); 71 GRT; 22x5,5x ? m; 1x57, 1 MG;
BJORN b.u.
SUNDET (1911); 71 GRT; 25x5x2,3 m; 1 MG;
KLAGSHAMN (1905); 59 GRT; 1x37, 1 MG;
BORE (1899); 82 GRT; 23x5,6x2,8 m; 1x37, 1MG;
VIKING b.u.

Trawlery

Typy różne
I. (1902; 1939)\
198 BRT ; 37x6,6x3,7 n; 350KM=10 w; 1x57 AA, 1 MG, 2 wbg; 16 l;

ALEXANDER (ex Gretha, eks br. George Grimmer)

II. (1906; 1939)
229 BRT; 36,2x6,8x3,7 m; 400KM=10 w; 1x57AA, 1 MG, 2 wbg; 16 l;

FALKEN (ex Alte Liebe)

III. (1908; 1939)
231 BRT; 37x6,5x3,5 m; 450KM=10 w; 1x57AA, 1 MG, 2 wbg; 16 l;

NORMAN (ex The Norman)

IV. (1907; 1939)
247 BRT; 36,2x6,5x3,5 m; 300KM=9 w; 1x57AA, 1 MG, 2 wbg; 16 l;

UTTERN (ex Gamen, ex Comte horace van der Burgh)

V. (1906; 1939)
244 BRT; 39,4x6,7x3,8 m; 450KM=11 w; 1x57, 1 MG, 2 wbg od 1942 1x40AA, 2 MG, 2 wbg; 16 l;

OCEAN

VI. (1907; 1939)
250 BRT; 37,1x6,7x3,6 m; 420KM=10 w; 1x57, 1 MG, 2 wbg od 1942 1x40AA, 2 MG; 2 wbg; 16 l;

GRETHA (ex Kidwelly Castle)


Stawiacze min

„Class Fleming” (1912)
1550 t; 80.2x10.4x4.3 m; 6400KM/20,2 w; pp 25; 4x120/50, 3x40AA,2mbg, 100 min; 160 l;

CLASS FLEMING

“Alvsnabben” (1943)
4250t; 102x13.6x4.9m; 3000KM/14w; 4x152, 8x40AA, 6x20AA, miny; 255l;

ALVSNABBEN

“MUL 9“
120 t; 9.1 w;

MUL 9

„MUL 10“ (1939)
166t; 27.43x5.64x2.3m; 9.5w; 4MG;

MUL 10
MUL 11

Trałowce

Duże i średnie trałowce

„Sokaren“ (1917-18)
227 t; 28.8x6.8x3 m; 465KM/10 w; 1x57 AA; 17 l;

SOKAREN
SVEPAREN
SPRANGAREN

„Arholma” (1937-41)
365t; 56.7x7.6x2.1m; 3200KM/18w; 2x105AA, 2x25AA,2MG, 2wbg, 2 mbg,40 min; 46 l;

ARHOLMA
LANDSORT
BREDSKAR
BREMON
GRONSKAR
HOLMON
KOSTER
KULLEN
RAMSKAR
SANDON
ULVON
VEN
VINGA
ORSKAR

Kutry trałowe

„M 1” (1937)
61t; 30x4.3x1m; 630KM/17w; 1x20AA; 11l

M 1 - M 2

„M 3” (1940-41)
50t; 25x5.1x1.4m; 400KM/13w; 1x20AA;

M 3 – M 14

„M 15” (1941)
70t; 27.7x5x1.5m; 410KM/13w; 1x20AA;

M 15 – M 26


Trałowce pomocnicze (eks JMH)

Typy różne
I. (1906; 1939)
244 BRT; 39,4x6,7x3,8 m; 450KM=11 w; 1x57, 1 MG, 2 wbg → 1942 → 1x40AA, 2 MG; z. 16;

OCEAN (2.9.39-10.12.42 i 12.6.44-15.8.45 eks TY bzn)

II.(1907; 1939)
250 BRT; 37,1x6,7x3,6 m; 420KM=10 w; uzbr. i załoga jak I.

GRETHA (2.9.39-12.12.42 i 12.6.44-29.8. 45 jw.; eks br. „Kidwelly Castle”)

Ex jednostki rybackie

POLARIS (1938); 55 GRT; 19x6x2,4 m; 7 w; 1 MG;
GOTALAND (1938); 56 GRT; 19x5,9x2,7 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
KELON (1936); 62 GRT; 20x6,1x2,7 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
SVANHILD (1938); 58 GRT; 17x6,1x2,7 m; 7 w; 1 MG;
MARINA (1935); 50 GRT; 20x6x2,5 m; 1x37, 1 MG;
KUNGSHAMN (1937); 44 GRT; 17x5,3x2,7; 7 w; 1x37, 1 MG;
GULLMARN (1934); 51 GRT; 18x6x2,6 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
NYLAND (1935); 58 GRT; 20x6x2,4 m; 7,5 w; 1 MG;
SYDIC (1934); 58 GRT;19x6,1x2,5 m; 7,5 w; 1 MG;
BOHUSLAN (1933); 57 GRT; 20x6x2,7 m; 7,5 w; 1x37, 1 MG;
INGA (1933); 57 GRT; 19x6,1x2,7 m; 7,5 w; 1 MG;
GULLFORS (1937); 55 GRT; 19x6x2,9 m; 7 w; 1x37, 1 MG
ANITA (1933); 53 GRT; 19x6x2,7 m; 7 w; 1 MG;
BRITTA (1937); 47 GRT; 18x5,3x2,5 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
OLOF (1932); 51 GRT; 18x6x2,7 m; 7 w; 1 MG;
GANLER (1936); 40 GRT; 16x5,8x2,8 m; 7 w; 1 MG;
SLANDAN (1933); 48 GRT; 18x5,8x2,7 m; 8 w; 1x37, 1MG;
BELLONA (1928); 51 GRT; 18x5,9x3 m; 7 w;; 1 MG;
SVEADROTT (1936); 52 GRT; 19x6x3 m; 8,5 w; 1x37, 1 MG;
NORMANDIE (1935); 50 GRT; 19x5,9x2,4 m; 7,5 w; 1 MG;
OBERON (1932); 51 GRT; 19x6,1x2,6 m; 8 w; 1 MG;
SYDLAND (1936); 51 GRT; 19x6x2,8 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
TABOR (1933); 56 GRT; 18x6x2,7 m; 8 w; 1x37, 1 MG;
ROXY (1936); 57 GRT; 21x5,9x3,5 m; 8,5 w; 1 MG;
ERLY (1937); 58 GRT; 19x6x3 m; 8,5 w; 1 MG;
LIBANON (1938); 62 GRT; 20x5,9x2,8 m; 1x37, 1 MG;
TELLUS (1934); 53 GRT; 19x6x3,4 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
NORMANDIA (1937); 57 GRT; 19x6x2,8 m; 7 w; 1 MG;
ALINDE (1927); 56 GRT; 18x5,8x2,8 m; 8 w; 1 MG;
VALENCIA (1927); 49 GRT; 18x6,1x2,6 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
SOLVAG (1936); 43 GRT; 17x5,7x2,4 m; 7,5 w; 1 MG;
VASTANVAG (1934); 55 GRT; 18x6x2,5 m; 7,5 w; 1x37, 1MG;
ORNEN (1932); 44 GRT; 17x6x2,6 m; 1 MG;
HEBRON (1932); 50 GRT; 18x6,1x2,6 m; 7,5 w; 1x37, 1 MG;
KENNEDY (1932); 46 GRT; 17x5,9x2,6 m; 7 w; 1 MG;
RANDVAG (1932); 47 GRT; 17x6x2,5 m; 1x37, 1 MG;
POSEIDON (1937); 57 GRT; 19x6,1x3,4 m; 8,5 w; 1 MG;
VENUS (1938); 62 GRT; 20x6x3 m; 8,5 w; 1x37, 1 MG;
SVANLAND (1937); 54 GRT; 19x6,1x2,5 m; 8,5 w; 1x37, 1 MG;
BETTY (1932); 54 GRT; 18x6x2,6 m; 7,5 w; 1 MG;
BOLINDER (1932); 52 GRT; 18x6x2,6 m; 7,5 w; 1 MG;
CONDOR (1931); 55 GRT; 18x6,1x2,6 m; 1x37, 1 MG;
NORDKAP (1934); 54 GRT; 19x6x2,3; 7 w; 1 MG;
MITZY (1934); 59 GRT; 20x6x2,6 m; 7 w; 1 MG;
OCEAN (1935); 50 GRT; 17x5,8x2,6 m; 1x37, 1 MG;
ASTRID (1939); 61 GRT; 19x6,3x3 m; 7 w; 1 MG;
VESTKUSTEN (1933); 49 GRT; 20x5,9x2,5 m; 1 MG;
LISA (1934); 55 GRT; 19x6x2,6 m; 7 w; 1 MG;
CAIRO (1939); 61 GRT; 19x6,1x3 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
KLIPPAREN (1939); 50 GRT; 18x6x2,5 m; 1x37, 1 MG;
LYON (1939); 54 GRT; 19x5,5x2,5 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
MARITA (1938); 46 GRT; 17x5,9x2,5 m; 7 w; 1 MG;
MESSINA (19390; 55 GRT; 19x5,9x3 m; 7 w; 1x37, 1 MG;
NORDVAG (1938); 54 GRT; 18x6x3 m; 7 w; 1 MG;
SPERO (1937); 46 GRT; 18x5,8x3,6 m; 1 MG;
SYLVANI (1939); 51 GRT; 20x6x2,3 m; 1x37, 1 MG;
VANDIS (1939); 49 GRT; 18x6x2,5 m; 1 MG;
VENDLA (1935); 48 GRT; 18x6x2,7 m; 1 MG;
VIKING (1939); 56 GRT; 20x6x2,7 m; 1x37, 1 MG;
VINGAREN (1938); 61 GRT; 20x6,1x3 m; 7 w; 1 MG;


Ścigacze

Kutry torpedowe

Ex br „CMB“ (1925)
12.5t; 16.2x3.4x1.1m; 750KM/40w; 1MG, 2rt450; 7l;

MTB 3 (wyc.01.08.40)
MTB 4 (wyc.01.08.40)

„T 3“ (1940)
20t; 18.3x4.7x1.5m; 2300KM/40w; 2MG, 2rt450; 8l;

T 3 – T 4

Ex Wł „MAS“ (1936; 02.1940)
17t; 17x4.5x1.5m; 2000KM/47w; 1x13AA, 2rt450,6 bg; 10l;

T 11 – T 14

„T 15“
22.5t; 18.7x4.6x1.5m; 2300KM/45w; 1x20AA, 2rt533; 11l;

T 15 – T 18

„T 21“
27t; 20x5x1.5m; 3000KM/49 (51)w; 1x20AA, 2rt533; 11l;

T 21 – T 31

Bojowe okręty pomocnicze


Krążowniki pomocnicze

Typy różne – ex JMH

I.(1909; 1939)
3270 BRT; 112,3x15,6x6,8 m; 5800KM=18w; 3x120, 2x57AA, 2x40AA, 2 MG, 2 mbg, 450 min;

DROTTNING VICTORIA – NR 3

II. (1938)
883 BRT; 67,8x10,7x3,7 m; 1230KM=12 w; 2x120, 2x57AA2x40AA, 2MG2x20AA, 2 mbg, 2 wbg

WARIA – NR 4

III. (1935)
805 BRT; 65,9x10,7x3,7 m; 1040KM=11 w; 2x120, 2x57AA2x40AA, 2MG2x20AA, 2 mbg, 2 wbg

WARUN – NR 5

IV. (1939)
1489 BRT; 85,3x12,1x4,5 m; 1925KM=12 w; 2x120, 2x57AA, 2MG2x20AA, 2 mbg;

FIDRA – NR 10

V. (1937)
852 BRT; 68,5x10,9x3,7 m;1230KM=12 w; 2x120, 2x57AA, 2MG2x20AA, 2 mbg, 2 wbg

WIROS – NR 14

Okręt obrony przeciwlotniczej

Oden (1896-98)
3328 t; 86,3x14,8x5,5 m; 5350KM=15 w; 4x40AA; pb 240, pp 75; 254 l;

NIORD (OOPL; wyc. 1944)



Inne okręty pomocnicze

Okręty - bazy

Svea (1886-89)
3097 t; 75,7x14,8x5,2 m; 3100KM=15,9 w; 2x40AA; pb 297, pp 49; 232 l;

SVEA (OBOP wyc. 30.12.1941)
GOTA (wyc.1938 hulk)

Typy różne ex JMH (mob 1939)
I. (1900) 414 GRT; 44,2x8,1x2,3 m; 800KM=14,5 w;
NORRTELJE (zwr.1941)

II. (1876)
552 GRT; 48,6x7,2x3,8 m; 400KM=10 w; 1x57AA, 2MGAA;
RUNEBERG (OBOP)

III. (1927; mob.1940)
1235 GRT; 80,5x11,3x4,3 m; 970KM=11 w; 2x40AA; 2MGAA;
RANE (OBWDSM)

IV. (1876)
435 GRT; 45,6x7,6x3,5 m; 420KM=? w; 1x40AA, 1MGAA;
THJELVAR (OBOP)

V. (1934)
1166 GRT; 63,7x9,9x5,8 m; 950KM=12 w; 1x40AA, 2x25AA, 4MGAA;
MARIEHOLM

VI. (1884)
616 GRT; 50,6x7,6x3,8 m; 224KM= ?w; 2MGAA;
HYPERION (OBOP)

VII. (1876)
611 GRT; 51x7,8x3,7 m; 480KM=11 w; 2MGAA
VESTERBOTTEN

VIII. (1868; mob.1941)
299 GRT; 24,5x4,9x2,6 m; 400KM= ?w; 1MGAA;
NESTOR

Okręty szkolne

„Aran“ (1901-03)
3650 t; 87.5x15x5.25m; 6500KM/17w; pb 178, pag 190, pp 51; 2x210, 6x152, 10x76, 1x37, 2rt457; 301l;

WASA (OS)

Ex JMH (1914, zmob.1942)
574 GRT; 46,5x8,5x3,5 m; 372KM=10 w; 2x20AA, 2MGAA;

NORDEN

Okręt warsztatowy wodnosamolotów

Ex DOZ „Vedettbaten“ (1914; 1919)
58 t; 22.8x4.9x2.1 m; 101KM/10 w; 1x57/55, 1 MG; 10 l;

Vedettbaten N:R 19

Okręt ratowniczy

Svensksund (1891)
415 t; 12,5 w; 2x57;

SVENSKSUND (ORAT)

Lodołamacze

„Atle” (1925)
1725t; 62.2x17x6.3m; 6000KM/14w; 4x57AA,4MG; 44l

ATLE

„Ymer” (1932)
3465t; 78.6x19.3x6.8m; 9000KM/15.9w; 4x75AA,2x40AA,4x25AA; 44l;

YMER


Holowniki

Typy różne ex JMH (mob 1939)
I. (1912) 507 GRT; 40,7x10,6x4,9 m; 1100KM=10 w;
HOLMEN VIII
Fax et tuba
Marciano
Posty: 57
Rejestracja: 2006-07-12, 12:33
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: Marciano »

Z całym szacunkiem ale ARAN został wymieniony dwukrotnie: jako pancernik obrony wybrzeża i okręt szkolny.
Panowie pozwolą, że przedstawię: moja żona, ZOFIIA
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Okret szkolny to WASA typu "Aran".
Fax et tuba
Marciano
Posty: 57
Rejestracja: 2006-07-12, 12:33
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: Marciano »

Mea Culpa. Przepraszam, pośpiech złym doradcą
Panowie pozwolą, że przedstawię: moja żona, ZOFIIA
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Te jednostki rybackie byly zorhganizowana we flotylle jako pomocnicze parolowce oraz tralowce i posiadaly numery.

AvM
ODPOWIEDZ