[quote="Waldek K"]Kolejne informacje:
[...]
We wtorek, 16 maja br. w siedzibie MON spotkano się z przedstawicielami Francji, która oferuje Polsce okręty podwodne typu Scorpène,
[...]
Wcześniej zaś pisałeś m.in:
[...]
Ponieważ w polityce wszystko ma znaczenie (zwłaszcza kolejność wizyt), rozumiem to tak, że w pierwszej kolejności zależy nam na przystąpieniu do kontraktu Norweskiego i podpięcie się pod zakup typu 212. Jeśli się nie dogadamy, wówczas rozważymy propozycję Saaba. Jeśli w najbliższych dniach wiceminister nie uda się do Francji, będzie znaczyło, że oferta DCNS wypadła z kręgu naszego zainteresowania.
[...]
Skoro z Francuzami spotkaliśmy się już we wtorek, to by znaczyło, że są na topie, a SAAB dołuje
Osobiście sądzę, że obecny MON raczej "bierze na przeczekanie" - czeka z podjęciem wiążących decyzji na pojawienie się A26 "w metalu", tak, aby między innymi nie narazić się na zarzut wyboru nieistniejącego okrętu. Sądzę, że wyboru OP dokona się w momencie znacznego zaawansowania budowy prototypowej jednostki A26. Zaś jakikolwiek pośpiech wskazywałby na wybór jednostki rodem z TKMS. Inaczej - jakiekolwiek zaostrzenie sytuacji wewnętrznej czy międzynarodowej spowoduje wybór oferty TKMS. Spokój i pokój wskazuje na SAABa.
Wątpię, aby doszło do znaczących rozstrzygnięć w kwestii wyboru nowych OP przed podjęciem decyzji w programach "Wisła" i "Homar". Te są przecież absolutnym priorytetem, "Orka" jest niestety na trzecim miejscu.
Tak, uważam, że podpiszemy kontrakt ze Szwedami, zwłaszcza, że obu stronom na tym zależy. Stawiam na przełom lat 2019 i 2020. Nie zdziwiłbym się, gdyby w umowie została zawarta opcja na kolejne jednostki, może w wersji "myśliwskiej" & SpecOps, nie zaś "boomera dla ubogich"
Stawiam na sfinalizowanie "Wisły" w tym roku, "Homara" w przyszłym, a "Orki" - jak wyżej pisałem. W tym roku, być może we wrześniu, na MSO zostanie ogłoszenia decyzja rozpoczęcia rozmów z SAABEM.
Ale to już z mojej strony bicie piany & wróżenie z fusów w wykonaniu kompletnego laika...
Serdecznie pozdrawiam - K.