Chińska flota 1860-1911

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)

Post autor: AvM »

The China Directory 1873

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:T7 tomow jest na chinskich stronach do sciagniecia Moze Oskar bys poszukal i zobaczyl moze Tobie sie uda,
Rzeczywiście jest, ale wcale nie w Chinach: http://pds.lib.harvard.edu/pds/view/44476647

Przy okazji - oto, co mam na temat Haiguan:

Britain's Imperial Cornerstone in China - The Chinese Maritime Customs Service, 1854-1949
......
Ale szczerze mówiąc, niczego nadzwyczajnego (tzn. w kontekście okrętów) tam nie ma.
Polecam

Foster Hall
"The Chinese Maritime Customs. An International Service, 1854-1959"
NMM No.26 1977
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4094
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: crolick »

Jak jeszcze chcecie przenieść jakieś posty do tego tematu to dajcie znać.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

crolick pisze:Jak jeszcze chcecie przenieść jakieś posty do tego tematu to dajcie znać.
Dzieki!

Byl tez artykul w OW o krazownikach
w tym samym temacie OW,
gdzie kilka osob opisywalo min Napoleon
warto tez tu przeniesc.

avm
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

Hong Kong Daily Press
1864-1941 on-line :)

https://mmis.hkpl.gov.hk/search-result? ... cnsc05.jsp
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Foster Hall "The Chinese Maritime Customs. An International Service, 1854-1959" NMM No.26 1977
Tego nie mam :(
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:Foster Hall "The Chinese Maritime Customs. An International Service, 1854-1959" NMM No.26 1977
Tego nie mam :(
Tam san nawet zdjecia (4) okrecikow

jeszcze dobra

"The I.G. in Peking.
Letters of Robert Hart.
Chinese Maritime Customs 1869-1907"

stad wzialem ten szkic.
jest o troznach okrecikach przy okazji
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Nowości wydawnicze: OW (w tym numery specjalne)

Post autor: AvM »

AvM pisze:
pothkan pisze:
AvM pisze:Chinese gunboats AN LAN and CHEN TO
A kto zbudował FEI LONG? Bo jeżeli np. również Denny, to może oznaczać, że pozostałe trzy zostały zamówione podobnie, w jednej stoczni (tzn. na pewno najwyżej w dwóch).
O ile pamietam FEI LONG byl promem przebudowanym na kanonierke.
Ale sprawdze kiedys.
s.p. prof Haviland (mialam okazje z nim korespondowac)
w historiach parowcow sluzacych w Chinach w "The American Neptune"

FE LUNG (FEI LOONG) & SYCEE
double ended paddle steamers
built Coller & Lambert, Shanghai
costs $19,000
served Hongkong. Victoria-Kowloon
early 1867 bought by Viceroy of Canton for $32,000

Viceroy of Canton also chartered by 1867
CUM FA
SIR JAMSETJEE JEEJEEBHOY
LINTIN (ex Rose)

MNL 1870 - ale to inny statek
ON41190 FEE LOONG reg Hong Kong 251nrt 90nhp
owner Hough Pitchard, Nagasaki, japan
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

The London and China Telegraph 4.Jan 1868
SHANGHAI
The Chinese Government had purchased Messrs E. D.Sassoon & Co.'s steamer WARATAH for 5,000 taels,
and refitting her at the new arsenal.
Three or four years ago this vessel was sold for 28,000 taels,
or nearly six times more than she has gone into Chinese hands for.

Moze ten?
WARATAH 31765 Sydney, 1852, Steam Appropriation Books, RSS More...
Sydney, NSW MNL, 1857
Sydney, Steam, 257 tons, 120 hp MNL, 1860

Ten :)

WARATAH 380 gross tons, 256 net. Lbd: 167'7" x 20' x 12'3".
Iron paddle steamer built by W Denny and Bros., Glasgow.
Equiped with Side lever steam engine at 140 horsepower.
Sold to 'foreign interests, Shanghai and register closed.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

The London and China Telegraph 25.01.1869

The TITAN which at the present employed as a marine surveying vessel has been armed with muzzle loading Armstrong guns,
which formerly belonged to the Customs Artillery Corps.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

Hong Kong Daily Press, 1886-03-06
(inne numery z listami tez mozna znalesc)

Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

The China Mail 14.12.1868

Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

I jeszcze jedna lista

TheChinaMail 01. 07. 1881

Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

Pancerniczek, dla tych co tylko pancerniczki kochaja :)

Obrazek

4467006.jpg
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: de Villars »

Piękny:) Przy okazji - zawsze mnie zastanawiało to umiejscowienie wież z działami 6-calowymi - czy nie cierpiały od podmuchu 12-calówek? zwłaszcza dziobowa wieża - która jest dość blisko..
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Chińska flota 1860-1911

Post autor: AvM »

http://hongkongheritageproject.blogspot ... -hong.html

1877: Property at Whampoa sold to the Chinese Government

Wtedy stocznia miala w planie i troche budowala okretow dla floty Kantonu

W 1894 jest juz opisywana jako zapuszczona. W kazdym razie dok.

Autor artykulu w OW jakos nie zawuwaza tegp waznego faktu.
ODPOWIEDZ