Nasze fantazje okrętowe

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Kpt.G » 2017-08-10, 13:04

Z tego co czytałem, to zastosowanie Diesli do napędu jednostki wymuszało poszerzenie okrętu o około 2m, więc w moim przypadku zastosowanie samych turbin, nawet "osłabionych" z S&G nie musi dać wiele gorszych osiągów od tych które "nakreśliłem", właściwie to skłonny jestem nawet zastosować nieco lżejszy pancerz burtowy (127-170mm) no i ofc żółwia, bo to standard niemiecki w tym okresie..
9 dział 280mm wystarczy na krążowniki ciężkie i lekkie, a dysponując lepszym od nich pancerzem i większym zasięgiem (dział) i dorównując im prędkością a przewyższając dzielnością morską to moim zdaniem są rzeczy nie do pogardzenia w tym wypadku.
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Kpt.G
 
Posty: 587
Dołączył(a): 2013-10-11, 14:22

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Marek-1969 » 2017-08-10, 19:17

I tak doszliśmy to holenderskich pomysłów na krążownik liniowy model 1940....
Avatar użytkownika
Marek-1969
 
Posty: 260
Dołączył(a): 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Maciej » 2017-08-10, 19:35

Przecież miał być ładny, Marku. :wink:

Pozdrawiam,
Maciej
Avatar użytkownika
Maciej
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 2004-10-21, 21:40
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez jogi balboa » 2017-08-10, 21:28

Kpt.G napisał(a):Z tego co czytałem, to zastosowanie Diesli do napędu jednostki wymuszało poszerzenie okrętu o około 2m, więc w moim przypadku zastosowanie samych turbin, nawet "osłabionych" z S&G nie musi dać wiele gorszych osiągów od tych które "nakreśliłem",

Wykorzystałem proporcje kadłuba niemieckich krążowników i sprawdziłem wzorem admiralicji moc niezbędną. Pamiętaj że Niemcy mieli swoje własne zwyczaje na architekturę okrętów wojennych, na przykład budowali niskie dwupoziomowe magazyny amunicji i kartuszy na około 120 pełnych salw, co powodowało że zajmowały dużo miejsca wzdłuż. Spójrz jak szeroko są rozstawione barbety w porównaniu z innymi nacjami. To tylko jeden z wielu powodów że da się zbudować niemieckiego okrętu tak uzbrojonego na takim krótkim kadłubie.
jogi balboa
 
Posty: 1560
Dołączył(a): 2007-01-18, 17:39

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-08-10, 22:20

jogi balboa napisał(a):...Spójrz jak szeroko są rozstawione barbety w porównaniu z innymi nacjami. To tylko jeden z wielu powodów że da się zbudować niemieckiego okrętu tak uzbrojonego na takim krótkim kadłubie.

Chyba miało być jeszcze nie w Twoim ostatnim zdaniu. ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-09-09, 21:32

Dawno ;) nic nie wrzucałem w tym wątku, dlatego dziś czas na kolejną odsłonę Convoy Defendera, tym razem w wersji niemieckiej.
Jest to moje opracowanie, ponieważ dostałem Springsharpa i samodzielnie na nim pracowałem. Efekty w załączonym obrazku.
Verteidiger Konvois.jpg
Verteidiger Konvois.jpg (88.91 KiB) Przeglądane 850 razy

Istnieje spore prawdopodobieństwo, że popełniłem jakieś błędy, ponieważ wyniki bardzo mnie zaskoczyły. Dlatego prosiłem kolegę De Villarsa o ich sprawdzenie.
Jeśli wskaże mi miejsca pomyłek, to wrzucę rysunek z poprawionymi danymi.
Prezentowany rysunek prezentuję, bo już od dawna mnie korciło, ale nie chciałem tego robić bez odpowiednich wyliczeń.

Jak policzę inne jeszcze ciekawsze rysunki, to pokażę ich sylwetki w jednym rysunku.
Wszystkie są opracowane jako planiki, ale dla demonstracji wystarczą - według mnie - sylwetki.
I jak zwykle liczę na litościwe przyjęcie.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-09-10, 21:54

A teraz niemiecki obrońca konwojów po poprawkach.
Nie będę ukrywał, że uwagi De Villarsa były bezcenne w procesie ulepszania "projektu".
Verteidiger Konvois 1.jpg
Verteidiger Konvois 1.jpg (91.14 KiB) Przeglądane 785 razy

Poniżej pełny raport z obliczeń. Miłej lektury, uwagi mogą być wielce użyteczne.

Veriteidiger Konvois

Deutschland armored cruiser laid down 1936 (Engine 1938)

Displacement: 15 884 t light; 16 551 t standard; 18 252 t normal; 19 612 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
614,96 ft / 594,59 ft x 75,07 ft x 26,90 ft (normal load)
187,44 m / 181,23 m x 22,88 m x 8,20 m

Armament:
6 - 10,00" / 254 mm guns (3x2 guns), 496,04lbs / 225,00kg shells, 1932 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority aft, 1 raised mount aft - superfiring
12 - 4,13" / 105 mm guns (6x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on side, all amidships, 2 raised mounts - superfiring
2 - 4,13" / 105 mm guns (1x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1934 Model
Dual purpose guns in deck mount
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
10 - 0,79" / 20,0 mm guns (7 mounts), 0,33lbs / 0,15kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, 6 raised mounts
Weight of broadside 3 493 lbs / 1 584 kg
Shells per gun, main battery: 150
8 - 21,0" / 533 mm above water torpedoes

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 7,99" / 203 mm 354,49 ft / 108,05 m 15,16 ft / 4,62 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 92% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces

- Torpedo Bulkhead: 1,57" / 40 mm 388,12 ft / 118,30 m 35,04 ft / 10,68 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 7,99" / 203 mm 3,94" / 100 mm 7,99" / 203 mm
2nd: 0,79" / 20 mm 0,59" / 15 mm -
3rd: 0,79" / 20 mm 0,59" / 15 mm -

- Armour deck: 2,76" / 70 mm, Conning tower: 5,91" / 150 mm

Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 98 623 shp / 73 573 Kw = 30,00 kts
Range 10 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 3 061 tons

Complement: 784 - 1 020

Cost: £6,871 million / $27,484 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 439 tons, 2,4%
Armour: 5 060 tons, 27,7%
- Belts: 1 860 tons, 10,2%
- Torpedo bulkhead: 792 tons, 4,3%
- Armament: 758 tons, 4,2%
- Armour Deck: 1 562 tons, 8,6%
- Conning Tower: 88 tons, 0,5%
Machinery: 2 701 tons, 14,8%
Hull, fittings & equipment: 7 684 tons, 42,1%
Fuel, ammunition & stores: 2 368 tons, 13,0%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
28 604 lbs / 12 975 Kg = 57,2 x 10,0 " / 254 mm shells or 4,8 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,18
Metacentric height 4,4 ft / 1,3 m
Roll period: 15,0 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 51 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,37
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,03

Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,532
Length to Beam Ratio: 7,92 : 1
'Natural speed' for length: 24,38 kts
Power going to wave formation at top speed: 58 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,00 degrees
Stern overhang: 5,14 ft / 1,57 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 29,89 ft / 9,11 m
- Forecastle (20%): 25,00 ft / 7,62 m
- Mid (50%): 24,61 ft / 7,50 m (15,55 ft / 4,74 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 15,55 ft / 4,74 m
- Stern: 15,55 ft / 4,74 m
- Average freeboard: 20,61 ft / 6,28 m

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 92,0%
- Above water (accommodation/working, high = better): 129,3%
Waterplane Area: 30 629 Square feet or 2 846 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 131%
Structure weight / hull surface area: 162 lbs/sq ft or 792 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,21
- Longitudinal: 2,00
- Overall: 1,28
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent

Głównymi błędami poprzedniej wersji były:
1. współczynnik pełnotliwości na poziomie 0,417
2. współczynnik wytrzymałości 0,50 przy wymaganym minimum na poziomie 1,0.
Dlatego wyporność standardowa była na poziomie niecałych 12 200 ton.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-09-25, 21:48

No i nadszedł czas na niemieckie niszczyciele konwojów.
Najpierw słabsza wersja,...
Konvoi Zerstorers 1.jpg
Konvoi Zerstorers 1.jpg (235.44 KiB) Przeglądane 637 razy

...a następnie wersja silniejsza.
Konvoi Zerstorers.jpg
Konvoi Zerstorers.jpg (239.69 KiB) Przeglądane 637 razy

Niby zbliżone, ale jednak co 10 to nie 8 150-tek na pokładzie. :lol:
Jak zwykle liczę na litościwe przyjęcie pomimo użycia Springsharpa do obliczeń.
Miłego oglądania. ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Maciej » 2017-09-26, 12:14

O b r z y d l i w s t w o !! :cfaniak:

Pozdrawiam,
Maciej
Avatar użytkownika
Maciej
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 2004-10-21, 21:40
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-09-26, 17:04

Maciej napisał(a):O b r z y d l i w s t w o !! :cfaniak:

A wiesz, że bywają brzydule tak bardzo brzydkie, że aż ładne ? :diabel:
A Ty się czepiasz teutońskich ślicznotek. ;)
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Kpt.G » 2017-09-26, 18:52

Gusta, guściki i Gustliczki..
Mnie tam się podoba..
Więc.. zgódźmy się.. że się nie zgadzamy i wychylmy szklanki! :piwo:
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. ;)
Jakże daleko z Domu do Morza!
Kpt.G
 
Posty: 587
Dołączył(a): 2013-10-11, 14:22

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Maciej » 2017-09-26, 21:03

OK!

Peperon napisał(a):
Maciej napisał(a):O b r z y d l i w s t w o !! :cfaniak:

A wiesz, że bywają brzydule tak bardzo brzydkie, że aż ładne ?

Peperonie; takich stanów świadomości jeszcze nie osiągnąłem! 8)

Powiem Wam, Panowie, że z tym pastwieniem się nad szkopami to trochę kopiecie leżącego.
Nawet te, które sami wymyślali, tak straszne nie były.. :wink:

Pozdrawiam,
Maciej
Avatar użytkownika
Maciej
 
Posty: 1832
Dołączył(a): 2004-10-21, 21:40
Lokalizacja: Puszczykowo

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-09-26, 22:04

Maciej napisał(a):Powiem Wam, Panowie, że z tym pastwieniem się nad szkopami to trochę kopiecie leżącego.
Nawet te, które sami wymyślali, tak straszne nie były.. :wink: ...

Wszak to są Fantazje, więc czemu nie wywlec postaci z horrorów ? :faja:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez jogi balboa » 2017-09-28, 21:44

Udało ci się stworzyć himerę. Mimo niemieckich nadbudówek i kominów, powstały okręty tak bardzo brytyjskie że kilka razy czytałem opis pod rysunkami czy aby to jest to co widzę :D
Technicznie powtórzę to co zawsze, toto jest naćkane uzbrojeniem ponad miarę - w staroamerykańskim stylu. Główny kaliber w prawdzie mniejszy niż na oryginalnym kieszonkowcu ale nadal znaczny, a na kieszonkowcach mimo że lawety drugiego kalibru były wcale sporo odsunięte od głównej, to i tak cierpiały od podmuchów - stąd później dorabiano deflektory które trochę poprawiały warunki ich obsługi. Tu na tym chyba wolałbym wyskoczyć za burtę niż obsługiwać stopięćdziesiątki :wink:
jogi balboa
 
Posty: 1560
Dołączył(a): 2007-01-18, 17:39

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez Peperon » 2017-09-28, 22:40

jogi balboa napisał(a):...Mimo niemieckich nadbudówek i kominów...

Całkiem możliwe, że masz rację.
Jutro wrzucę pełny planik wersji ZK - 4 i to razem z raportem Springsharpa.

Ale dopiero wieczorem.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Peperon
 
Posty: 3657
Dołączył(a): 2010-11-05, 15:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Postprzez SmokEustachy » 2017-09-29, 14:16

Springsharp płakał jak to liczył. Kompletnie nierealne
Avatar użytkownika
SmokEustachy
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 2004-01-06, 15:28
Lokalizacja: Oxenfurt

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wojny światowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości