Yamato

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Yamato

Post autor: CIA »

Juz dawno nie było o Yamato :D
Nie wiem czy już znacie: http://www.waffenhq.com/schiffe/yamato.html
Fajne ciekawostki można tam znaleźć np:
- 28,05 węzła dla Musashi
- TDS odporny na 400 kg TNT
- możliwość przeciążenia siłowni o 10%
- pancerz 410 mm nachylony pod kątem 20 stopni - równoważny z pionowym pancerzem 584mm (zapewne dla 20000m) - liczyli pewnie wzorem Tellera :-) , bo się z nim zgadza
dakoblue
Posty: 1556
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Post autor: dakoblue »

tez mi nowosc :D
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

To czego sie nie odzywałeś jak co niektórzy ;) twierdzili , że typ Yamato wyciągał maks 27 węzłów, a o przeciążeniu siłowni nie może być mowy? :lol:
dakoblue
Posty: 1556
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Post autor: dakoblue »

mysle ze wyciagal spokojnie 28,06 bez przeciazenia ale z wiatrem :D
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

A z górki to pewnie nawet 30 w :wink: ? :lol:
Gość

Post autor: Gość »

a mnie zintrygowało coś innego na stronie
lotniskowiec i jego samoloty nigdy wcześniej tego nie widziałem ciekawe czy prawdziwa fantastyka ?
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

CIA mozesz wrzucić tu wzór Tellera i objaśnić co jest co? coś go nie mogę wyniuchać na kocim, a nawet jeśli wyniucham to pewno i tak nie zajarzę zdań Tellera ;)

Marek, dawałeś kiedyś wzór admiralicji, ten o prędkości, mozesz jeszcze raz? i objaśnić jw....
:)
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Proszę bardzo - wzór Admiralicji z objaśnieniami:
Obrazek

W - wyporność
v - prędkość
h.p. - moc

Trzeba pamiętać, że wzór ten może służyć tylko do SZACOWANIA mocy/prędkości. W dodatku porównywalne wielkości uzyskuje si e dla podobnych maszyn, prędkości i kształtów kadłuba oraz dla liczby Frouda (prędkość dzielona przez pierwiastek z długości; prędkość w węzłach, długość w stopach) w zakresie 0,45 do 0,65.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Wzór Tellera:
q={cos x / cos (x+y)}^2×n
gdzie:
q - grubość pancerza pionowego, którą trzeba by zastosować, aby pancerz był tak odporny jak nachylony. Uwaga - q będzie różne dla różnych kątów upadku pocisku, a więc dla różnych dystansów walki - im mniejszy dystans tym pochylenie pancerza mniej daje
x - kąt padania pocisku,
y - kąt pochylenia pancerza
n - grubość pancerza pochylonego

Ciśnie mi się też na klawisze uwaga jak w powyższym wzorze Marka:
"Trzeba pamiętać, że wzór ten może służyć tylko do SZACOWANIA" :wink: Wiadomo bowiem, że duży wpływ na przebijalność pancerza przy dużych kątach upadku ma kształt czepca ochronnego, czego wzór nie uwzględnia (muszę przyznać, że nie wiem na razie jak duży jest to wpływ :( ). Z testów wiadomo, że dla pocisków z różnymi czepcami ochronnymi (nawet przy tej samej masie, kalibrze i jakości użytego materiału) będziemy mieli różne przebijalności pancerza. Wydaje mi się jednak (i nie tylko mi :D ), że w wielu opracowaniach wykorzystywano właśnie "wzór Tellera" do podawania ekwiwalentów pancerza i tym samym, zapewne, do określania IZ. Niemcy stosowali inne wzory - bardziej skomplikowane... Jest też jeszcze jedna sprawa - nawet dwa teoretycznie identyczne pociski mogą dawać w praktyce różne rezultaty.
Ostatnio zmieniony 2004-03-08, 00:35 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Marek T pisze:Proszę bardzo - wzór Admiralicji z objaśnieniami:
Obrazek

W - wyporność
v - prędkość
h.p. - moc

Trzeba pamiętać, że wzór ten może służyć tylko do SZACOWANIA mocy/prędkości. W dodatku porównywalne wielkości uzyskuje si e dla podobnych maszyn, prędkości i kształtów kadłuba oraz dla liczby Frouda (prędkość dzielona przez pierwiastek z długości; prędkość w węzłach, długość w stopach) w zakresie 0,45 do 0,65.
Wiemy, ze Yamato wyciągał 27,46 w przy 153 553 KM, stąd przy 165000 KM (przeciążenie o 10% w stosunku do wartości nominalnej 150000KM), powinien iśc z prędkością ok. 28 w. Teraz tylko pytanie: czy wartośc dla Musashi to wartośc z prób, czy tez może z wyliczeń wzorem Admiralicji :lol:
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Ten wzór jest zbyt mało precyzujny. Służy tylko do wstępnego określenia mocy na etapie doboru siłowni.
Odnośnie MUSASHI - myślę, że były to raczej wyniki z prób.
Ale to mogliby powiedzieć znawcy tematu - czy przechodził próby.
dakoblue
Posty: 1556
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Post autor: dakoblue »

te pol wezla to i tak mozna w buty wsadzic jak bedzie wieksza fala :D
MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

apropo odkopali czwarty kadłub... ;) :

Obrazek
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

Miko - nic nie wspominałeś że wysłałeś swego Yamato do Japonii ...
uzbrojenie zdjęte bo na granicy problemy stwarzali ? :lol:
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4094
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

MiKo pisze:apropo odkopali czwarty kadłub... ;) :

Obrazek
o zesz ty :shock: :shock: :shock:
na co komu takie bydle!?
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

takie robi sie muzea...

Obrazek
ODPOWIEDZ