Całkiem możliwe, że masz rację.jogi balboa pisze:...Mimo niemieckich nadbudówek i kominów...
Jutro wrzucę pełny planik wersji ZK - 4 i to razem z raportem Springsharpa.
Ale dopiero wieczorem.
Całkiem możliwe, że masz rację.jogi balboa pisze:...Mimo niemieckich nadbudówek i kominów...
Ciekawe, bo po obliczeniach mój komp był suchy.SmokEustachy pisze:Springsharp płakał jak to liczył...
Człowieku, czy nie zauważyłeś, ze ten okręt ma 20.000 ton? Więc po co wyjeżdżasz z Hipperami? Przecież to nie jest w żądnym razie porównywalna jednostka.SmokEustachy pisze:To pancerny jest? Hippery miały po ok 14 000 ton i 8x203 i blachę na burcie 80mm i nie widzę możliwości aby naćkać tyle dział i dać taką blachę na burcie przy tylu tonach. I Hippery dłuższe były i proporcje miały jakieś. Więc nie widzę tego.
Ano to, że wszystkie różnice kryją się w tych 6 tysiącach ton.SmokEustachy pisze:Ten ma 20 000 a Hipper miał 14 000. I co?
Jak nie widzisz różnicy, to szkoda mojego czasu na dyskusje z tobą. Infantylizm posunięty do granic przyzwoitości, przez tyle lat mógłbyś się z tego wyleczyć.SmokEustachy pisze:Ten ma 20 000 a Hipper miał 14 000. I co?
Przekopiowane z innej strony tego wątku.SmokEustachy pisze:Wrzućcie tego Hippera w owego springszarpa. W celach testowych.
2. Wzrost wyporu jest zbyt mały jak na nackanie.
de Villars pisze:...ps. dla Kpt. G - Admiral Hipper:
Admiral Hipper, german heavy cruiser laid down 1935 (Engine 1937)
Displacement:
13 570 t light; 14 049 t standard; 15 256 t normal; 16 222 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
675,54 ft / 638,45 ft x 69,88 ft x 25,39 ft (normal load)
205,90 m / 194,60 m x 21,30 m x 7,74 m
Armament:
8 - 7,99" / 203 mm guns (4x2 guns), 255,24lbs / 115,77kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread, 2 raised mounts - superfiring
12 - 4,13" / 105 mm guns (6x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on side, all amidships, 4 raised mounts - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
8 - 0,79" / 20,0 mm guns in single mounts, 0,24lbs / 0,11kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
Weight of broadside 2 486 lbs / 1 128 kg
Shells per gun, main battery: 120
12 - 21,0" / 533 mm above water torpedoes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 3,15" / 80 mm 448,46 ft / 136,69 m 12,47 ft / 3,80 m
Ends: 2,76" / 70 mm 159,06 ft / 48,48 m 12,47 ft / 3,80 m
30,94 ft / 9,43 m Unarmoured ends
Main Belt covers 108% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Torpedo Bulkhead:
0,75" / 19 mm 448,46 ft / 136,69 m 20,67 ft / 6,30 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 6,30" / 160 mm 4,13" / 105 mm 3,15" / 80 mm
2nd: 1,97" / 50 mm 1,57" / 40 mm -
- Armour deck: 1,18" / 30 mm, Conning tower: 5,91" / 150 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 112 902 shp / 84 225 Kw = 32,50 kts
Range 4 430nm at 19,00 kts
Bunker at max displacement = 2 173 tons
Complement:
686 - 892
Cost:
£5,977 million / $23,909 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 311 tons, 2,0%
Armour: 2 407 tons, 15,8%
- Belts: 930 tons, 6,1%
- Torpedo bulkhead: 257 tons, 1,7%
- Armament: 508 tons, 3,3%
- Armour Deck: 633 tons, 4,1%
- Conning Tower: 78 tons, 0,5%
Machinery: 3 129 tons, 20,5%
Hull, fittings & equipment: 7 574 tons, 49,6%
Fuel, ammunition & stores: 1 686 tons, 11,1%
Miscellaneous weights: 150 tons, 1,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
20 343 lbs / 9 228 Kg = 79,7 x 8,0 " / 203 mm shells or 2,9 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,14
Metacentric height 3,8 ft / 1,1 m
Roll period: 15,2 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 51 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,38
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,02
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,471
Length to Beam Ratio: 9,14 : 1
'Natural speed' for length: 25,27 kts
Power going to wave formation at top speed: 56 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 39,00 degrees
Stern overhang: 13,25 ft / 4,04 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 29,43 ft / 8,97 m
- Forecastle (19%): 20,44 ft / 6,23 m
- Mid (50%): 19,95 ft / 6,08 m
- Quarterdeck (18%): 19,95 ft / 6,08 m
- Stern: 21,95 ft / 6,69 m
- Average freeboard: 20,99 ft / 6,40 m
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 117,3%
- Above water (accommodation/working, high = better): 131,6%
Waterplane Area: 28 976 Square feet or 2 692 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 135%
Structure weight / hull surface area: 163 lbs/sq ft or 794 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,31
- Longitudinal: 1,85
- Overall: 1,35
Hull space for machinery, storage, compartmentation is cramped
Room for accommodation and workspaces is excellent
Prawdziwe Hippery miały miejsca na około 3500 m3 paliwa + kilkaset na wodę kotłową. To trochę więcej niż 2tys tonBunker at max displacement = 2 173 tons