Nasze fantazje okrętowe

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: oskarm »

Peperon pisze:
oskarm pisze:...1) POW za 1 174 000 funtow,
2) Doliczajac kolejna dwojke Gromow planowana do budowy w Polsce 1 694 000 funtow za okret.
Ktos da rade wymyslic cos sensownego?
POW tańszy od niszczyciela ??? :o
Ciekawe jakie parametry dla niego wymyślisz, że o uzbrojeniu nie wspomnę.
Jaki tanszy od niszczyciela? Chyba tylko Mogador moglby tyle kosztowac. Masz na POW ponad 2x lub 3x tyle co za Groma.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

oskarm pisze:Jaki tanszy od niszczyciela? Chyba tylko Mogador moglby tyle kosztowac. Masz na POW ponad 2x lub 3x tyle co za Groma.
Aaaaahhhaaaa....
No nieźle mi się powaliło z cyferkami. :oops: Następnym razem, jak będziesz pisał krotności to użyj z łaski swojej iksa (x) zamiast gwiazdki (*). Będzie czytelniejszy.
A wracając do tematu.
Jak robiłem obliczenia w Springsharpie do mojego Świętego Jerzego, to wyszła mi cena prawie 2,3 miliona funtów.
Myślę, że ograniczenie pancerza burtowego do 120-150 mm i artylerii głównej do max. 203 mm dałoby pożądany efekt cenowy. Ale wtedy mamy bliżej do syjamskiego Thomburi, niż do Sverige.
Mogę spróbować jeszcze w inny sposób, ale to będzie wymagało czasu, żeby wszystko dograć. Myślę oczywiście o planiku, bo rachunkowo będzie szybciej, ale bez obrazka to takie jakieś...
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

oskarm pisze:... 2) Doliczajac kolejna dwojke Gromow planowana do budowy w Polsce 1 694 000 funtow za okret.
Ktos da rade wymyslic cos sensownego?
Myślałem, że będzie to trudniejsze, ale jakoś w miarę się udało. Przynajmniej tak sądzę...
Poniżej prezentuję dwa raporty ze Springsharpa, które powstały dla POW.
Pierwszy dotyczy prezentowanego na stronie 164 Świętego Jerzego. Natomiast pod nim jest jego wersja dopasowana (jak sądzę nawet nieźle) do budżetu zaproponowanego przez Oskara. Artylerię główną tworzą brytyjskie ośmiocalówki z Kentów. Jak stwierdziłem wcześniej, jest jej bliżej do okrętu syjamskiego, niż szwedzkiego. Ale taka jest cena za słabość ekonomiczną. :diabel:
I jeszcze jedno. W słabszej wersji wytłuściłem zmiany wprowadzone przeze mnie. ;)

Święty Jerzy, Poland coast defense battleship (254 mm) laid down 1934 (Engine 1936).

Displacement:
5 550 t light; 6 028 t standard; 6 243 t normal; 6 416 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
369,04 ft / 365,32 ft x 58,92 ft x 17,06 ft (normal load)
112,48 m / 111,35 m x 17,96 m x 5,20 m

Armament:
4 - 10,00" / 254 mm guns (2x2 guns), 500,00lbs / 226,80kg shells, 1932 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread
8 - 4,72" / 120 mm guns (4x2 guns), 52,72lbs / 23,91kg shells, 1936 Model
Quick firing guns in deck mounts
on side, all amidships
4 - 1,57" / 40,0 mm guns (2x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1936 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on centreline ends, evenly spread, all raised mounts
4 - 1,57" / 40,0 mm guns (2x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
8 - 0,52" / 13,2 mm guns (4x2 guns), 0,07lbs / 0,03kg shells, 1935 Model
Machine guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
Weight of broadside 2 438 lbs / 1 106 kg
Shells per gun, main battery: 250

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 7,87" / 200 mm 236,22 ft / 72,00 m 8,40 ft / 2,56 m
Ends: 1,57" / 40 mm 67,26 ft / 20,50 m 6,96 ft / 2,12 m
61,84 ft / 18,85 m Unarmoured ends
Upper: 7,87" / 200 mm 236,22 ft / 72,00 m 8,33 ft / 2,54 m
Main Belt covers 99% of normal length

- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 239,50 ft / 73,00 m 19,88 ft / 6,06 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 7,87" / 200 mm 3,94" / 100 mm 7,87" / 200 mm
2nd: 1,18" / 30 mm 0,79" / 20 mm -
3rd: 0,59" / 15 mm - -
4th: 0,59" / 15 mm - -

- Armour deck: 1,97" / 50 mm, Conning tower: 3,94" / 100 mm

Machinery:
Diesel Internal combustion motors,
Geared drive, 2 shafts, 4 326 shp / 3 227 Kw = 15,00 kts
Range 3 500nm at 12,00 kts
Bunker at max displacement = 388 tons

Complement:
350 - 456

Cost:
£2,294 million / $9,175 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 305 tons, 4,9%
Armour: 2 582 tons, 41,4%
- Belts: 1 396 tons, 22,4%
- Torpedo bulkhead: 208 tons, 3,3%
- Armament: 379 tons, 6,1%
- Armour Deck: 571 tons, 9,1%
- Conning Tower: 29 tons, 0,5%
Machinery: 121 tons, 1,9%
Hull, fittings & equipment: 2 422 tons, 38,8%
Fuel, ammunition & stores: 693 tons, 11,1%
Miscellaneous weights: 120 tons, 1,9%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
12 583 lbs / 5 708 Kg = 25,2 x 10,0 " / 254 mm shells or 3,6 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,14
Metacentric height 2,9 ft / 0,9 m
Roll period: 14,5 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 76 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,50
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,53

Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,595
Length to Beam Ratio: 6,20 : 1
'Natural speed' for length: 19,11 kts
Power going to wave formation at top speed: 37 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 12,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 17,49 ft / 5,33 m
- Forecastle (18%): 13,19 ft / 4,02 m
- Mid (50%): 11,81 ft / 3,60 m
- Quarterdeck (16%): 11,81 ft / 3,60 m
- Stern: 11,81 ft / 3,60 m
- Average freeboard: 12,59 ft / 3,84 m
Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 75,1%
- Above water (accommodation/working, high = better): 103,6%
Waterplane Area: 15 670 Square feet or 1 456 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 116%
Structure weight / hull surface area: 112 lbs/sq ft or 549 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,05
- Longitudinal: 1,87
- Overall: 1,11
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is adequate
Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather




Święty Jerzy, Poland coast battleship (203 mm) laid down 1934 (Engine 1936)

Displacement:
4 716 t light; 4 920 t standard; 5 036 t normal; 5 129 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
369,04 ft / 365,32 ft x 58,92 ft x 17,06 ft (normal load)
112,48 m / 111,35 m x 17,96 m x 5,20 m

Armament:
4 - 7,99" / 203 mm guns (2x2 guns), 255,24lbs / 115,77kg shells, 1927 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, evenly spread
8 - 4,72" / 120 mm guns (4x2 guns), 52,72lbs / 23,91kg shells, 1936 Model
Quick firing guns in deck mounts
on side, all amidships
4 - 1,57" / 40,0 mm guns (2x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1936 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on centreline ends, evenly spread, all raised mounts
4 - 1,57" / 40,0 mm guns (2x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
8 - 0,52" / 13,2 mm guns (4x2 guns), 0,07lbs / 0,03kg shells, 1935 Model
Machine guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
Weight of broadside 1 459 lbs / 662 kg
Shells per gun, main battery: 120

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 5,51" / 140 mm 229,66 ft / 70,00 m 8,40 ft / 2,56 m
Ends: 1,57" / 40 mm 67,26 ft / 20,50 m 6,96 ft / 2,12 m
68,41 ft / 20,85 m Unarmoured ends
Upper: 5,51" / 140 mm 229,66 ft / 70,00 m 8,33 ft / 2,54 m
Main Belt covers 97% of normal length

- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 229,66 ft / 70,00 m 19,88 ft / 6,06 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 7,09" / 180 mm 3,54" / 90 mm 7,87" / 200 mm
2nd: 1,18" / 30 mm 0,79" / 20 mm -
3rd: 0,59" / 15 mm - -
4th: 0,59" / 15 mm - -

- Armour deck: 1,97" / 50 mm, Conning tower: 3,94" / 100 mm

Machinery:
Diesel Internal combustion motors,
Geared drive, 2 shafts, 3 681 shp / 2 746 Kw = 15,00 kts
Range 2 000nm at 12,00 kts
Bunker at max displacement = 209 tons

Complement:
298 - 388

Cost:
£1,633 million / $6,533 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 182 tons, 3,6%
Armour: 1 976 tons, 39,2%
- Belts: 955 tons, 19,0%
- Torpedo bulkhead: 200 tons, 4,0%
- Armament: 283 tons, 5,6%
- Armour Deck: 513 tons, 10,2%
- Conning Tower: 25 tons, 0,5%
Machinery: 103 tons, 2,1%
Hull, fittings & equipment: 2 334 tons, 46,4%
Fuel, ammunition & stores: 321 tons, 6,4%
Miscellaneous weights: 120 tons, 2,4%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
13 999 lbs / 6 350 Kg = 54,8 x 8,0 " / 203 mm shells or 4,9 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,15
Metacentric height 3,0 ft / 0,9 m
Roll period: 14,4 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 78 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,31
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,56

Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,480
Length to Beam Ratio: 6,20 : 1
'Natural speed' for length: 19,11 kts
Power going to wave formation at top speed: 34 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 12,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 17,49 ft / 5,33 m
- Forecastle (18%): 13,19 ft / 4,02 m
- Mid (50%): 11,81 ft / 3,60 m
- Quarterdeck (16%): 11,81 ft / 3,60 m
- Stern: 11,81 ft / 3,60 m
- Average freeboard: 12,59 ft / 3,84 m
Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 57,6%
- Above water (accommodation/working, high = better): 109,4%
Waterplane Area: 14 087 Square feet or 1 309 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 134%
Structure weight / hull surface area: 118 lbs/sq ft or 577 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,22
- Longitudinal: 2,35
- Overall: 1,31
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is adequate
Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4481
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

Idea Pancernika Obrony Wybrzeża jest szeroka. Nie jest bowiem powiedziane, którego wybrzeża ma bronić.

Dlatego wypada zdefiniować wymagania następująco:

1. Zdolność do współpracy z flotą sojuszniczą. A ta w interesującym nas zakresie dysponuje okrętami przekraczającymi 30w prędkości. I taki musi być też nasz pancernik.
2. Artyleria składająca się z dział kalibru przynajmniej 254mm.

Dlatego finalnie otrzymamy po prostu silnie uzbrojony krążownik
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

Silnie, czyli jak ?
Prezentowałem już wcześniej różne wersje krążowników uzbrojonych w 6 - 8 armat 254 mm.
Którą wybierasz ?
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: jogi balboa »

Zgodnie z tymi wymaganiami otrzymujemy Richelieu :P
Proponuję wykorzystać go do obrony wybrzeża Chin.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

jogi balboa pisze:Zgodnie z tymi wymaganiami otrzymujemy Richelieu :P...
A nawet może i Iowkę. :lol:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2229
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: de Villars »

SmokEustachy pisze:
de Villars pisze:
SmokEustachy pisze:18 węzłów co to jest jak Sverige miał 23.
Takie teksty świadczą o kompletnym nie rozumieniu czym jest POW i do czego taki okręt służy i w jaki sposób ma walczyć.
No to oświeć kolektyw w tym aspekcie rzeczywistości. Skoro Sverige wyciągał 23 w to znaczy że taka prędkość była stosowna dla POW. Mówiąc szczerze to nie widzę zastosowania dla POW w warunkach Zatoki Gdańskiej.
A proszę bardzo. POW nie ma za zadanie uczestniczyć w bojach manewrowych z pancernikami przeciwnika, tylko pełnić rolę pływającej baterii chroniącej odcinek wybrzeża, gdzie akurat jest taka potrzeba a nie ma stacjonarnej baterii na lądzie. Najlepiej, jeśli wybrzeże ma bogatą i skomplikowaną linię brzegową (np. jakieś fiordy jak w Skandynawii) – wtedy taki POW można ukryć/zamaskować i gdy wróg zaatakuje – będzie to dla niego zaskoczenie. Prędkość dla POW jest istotna tylko o tyle, że trzeba go czasem przemieścić z jednej pozycji na drugą. Szwecja to akurat dość rozległy kraj z długą linią brzegową, więc jakaś przyzwoita prędkość w tym celu mogła się przydać, by nier trwało to zbyt długo. Ale dużo większa do niczego nie jest potrzebna. Znamienne, że międzywojenne projekty nie przewidywały wzrostu prędkości – Fadernesladet miał mieć 23 w., a oszczędnościowy Svardet – ledwie 18 w. Podobnie niektóre niemieckie projekty powersalskie zadowalały się prędkością na poziomie 18 w.
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: oskarm »

Peperon pisze:
oskarm pisze:... 2) Doliczajac kolejna dwojke Gromow planowana do budowy w Polsce 1 694 000 funtow za okret.
Ktos da rade wymyslic cos sensownego?
Myślałem, że będzie to trudniejsze, ale jakoś w miarę się udało. Przynajmniej tak sądzę...
Poniżej prezentuję dwa raporty ze Springsharpa, które powstały dla POW.
Pierwszy dotyczy prezentowanego na stronie 164 Świętego Jerzego. Natomiast pod nim jest jego wersja dopasowana (jak sądzę nawet nieźle) do budżetu zaproponowanego przez Oskara. Artylerię główną tworzą brytyjskie ośmiocalówki z Kentów. Jak stwierdziłem wcześniej, jest jej bliżej do okrętu syjamskiego, niż szwedzkiego. Ale taka jest cena za słabość ekonomiczną. :diabel:
I jeszcze jedno. W słabszej wersji wytłuściłem zmiany wprowadzone przeze mnie. ;)

Święty Jerzy, Poland coast defense battleship (254 mm) laid down 1934 (Engine 1936).
[/quote]
203mm to chyba za mało by taki okręt miał sens. Być może coś w układzie Dunkerque / Richelieu dałoby jakieś oszczędności? Tylko jeśli dobrze pamiętam, to Springsharp nie radzi sobie z takimi układami?
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Marek-1969 »

Program minimum to 8000TS , 4x283, 6x152 . pl 22 w. , maksimum 25000 TS 8x283,14x120un , 28w. Dlaczego ?
pierwszy to typowy POW bałtycki , drugi jednostka ofensywna minimum by pogadać z każdym na Bałtyku do wprowadzenia Bismarka .
Co do art. głównej 305 nikt wtedy nie produkuje a większych zachód niema lub nie sprzeda .

Na współpracę z sojusznikami na Bałtyku bym nie liczył chyba że z Finlandią . Alianci nie wdarli się w PWS , DWS na nasze morze . Zresztą w czasie CWS też na nich bym nie liczył.
Awatar użytkownika
Maciej
Posty: 2035
Rejestracja: 2004-10-21, 21:40
Lokalizacja: Puszczykowo
Kontakt:

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Maciej »

Co to jest CWS, Marku?

Pozdrawiam,
Maciej
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Marek-1969 »

całkowita wś
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

oskarm pisze:203mm to chyba za mało by taki okręt miał sens. Być może coś w układzie Dunkerque / Richelieu dałoby jakieś oszczędności? Tylko jeśli dobrze pamiętam, to Springsharp nie radzi sobie z takimi układami?
Jeśli ogranicza się budżet na budowę POW-a do około 1,7 mln funtów, to mamy to co mamy. Zresztą ostrzegałem, że przycięcie wielkości okrętu do dostępnej kasy spowoduje budowę kanonierki z armatami 203 mm a'la Thomburi.
Jak widać z moich zestawień, pierwotny POW z dziesięciocalówkami kosztować miałby 2,294 mln funtów. Próbowałem zostawić te armaty i ciąłem początkowo pancerz ile się da. Jednak pomimo zejścia na burcie do 120 mm i 150 mm na czołach wież AG, poziom ceny oscylował w okolicach 2,1 mln funtów. Dopiero wymiana armat AG skutkowała spadkiem ceny do akceptowalnego poziomu około 1,55 mln funtów. Pozwoliło to poprawić opancerzenie okrętu i zmieścić się w 1,63 mln funtów, czyli w budżecie, który dla niego przewidziałeś. ;)
Natomiast wymiana armat na szwedzkie 283 mm (wieże ze Sverige) powoduje wzrost ceny okrętu do poziomu ok. 2,77 mln funtów.
Wersja z trzema wieżami (Biały Lew), którą prezentowałem na Forum, kosztować miałaby prawie 4,22 mln funtów przy prędkości max. na poziomie 18 węzłów. Natomiast wmontowanie w niego siłowni pozwalającej osiągnąć 25 węzłów podnosi koszt okrętu do poziomu 5,16 mln funtów.
Zresztą wyporność też idzie do góry z 10 072 t standard do 11 803 t standard.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4481
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: SmokEustachy »

de Villars pisze: A proszę bardzo. POW nie ma za zadanie uczestniczyć w bojach manewrowych z pancernikami przeciwnika, tylko pełnić rolę pływającej baterii chroniącej odcinek wybrzeża, gdzie akurat jest taka potrzeba a nie ma stacjonarnej baterii na lądzie.
Nie mamy takiego wybrzeża.
Najlepiej, jeśli wybrzeże ma bogatą i skomplikowaną linię brzegową (np. jakieś fiordy jak w Skandynawii) – wtedy taki POW można ukryć/zamaskować i gdy wróg zaatakuje – będzie to dla niego zaskoczenie.
Takiego też.
Prędkość dla POW jest istotna tylko o tyle, że trzeba go czasem przemieścić z jednej pozycji na drugą. Szwecja to akurat dość rozległy kraj z długą linią brzegową, więc jakaś przyzwoita prędkość w tym celu mogła się przydać, by nier trwało to zbyt długo. Ale dużo większa do niczego nie jest potrzebna. Znamienne, że międzywojenne projekty nie przewidywały wzrostu prędkości – Fadernesladet miał mieć 23 w., a oszczędnościowy Svardet – ledwie 18 w. Podobnie niektóre niemieckie projekty powersalskie zadowalały się prędkością na poziomie 18 w.
Dlatego pozostają naszemu POW zadania ofensywne.
Awatar użytkownika
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: jogi balboa »

Nasz POW powinien przede wszystkim być zdolnym do wyprowadzenia lub wprowadzenia konwoju do Zatoki Gdańskiej i móc mu towarzyszyć do mamentu gdy znajdzie się on poza zasięgiem oddziaływania Marata i Rewolucji. Musi więc być zdolnym do przełamania blokady realizowanej przez eskadrę z pancernikiem w składzie.
Potrzebne tu coś w rodzaju konfederackiego Virginia albo USA Indiana BB1. Pancerz i uzbrojenie kosztem wszystkich cech oceaniczności.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6408
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Nasze fantazje okrętowe

Post autor: Peperon »

jogi balboa pisze:...Musi więc być zdolnym do przełamania blokady realizowanej przez eskadrę z pancernikiem w składzie... Pancerz i uzbrojenie kosztem wszystkich cech oceaniczności.
Z tego co piszesz wynika, że parka poniższych POW byłaby w sam raz.
Tylko skąd wziąć prawie 9 mln funtów na ich budowę ?

Biały Lew
Poland Battleship laid down 1934 (Engine 1936)

Displacement:
10 545 t light; 11 062 t standard; 11 438 t normal; 11 738 t full load

Dimensions: Length overall / water x beam x draught
466,46 ft / 456,27 ft x 74,80 ft x 21,33 ft (normal load)
142,18 m / 139,07 m x 22,80 m x 6,50 m

Armament:
6 - 11,14" / 283 mm guns (3x2 guns), 691,56lbs / 313,69kg shells, 1912 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 1 raised mount - superfiring
12 - 4,13" / 105 mm guns (6x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1932 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on side, all amidships
2 - 1,57" / 40,0 mm guns (1x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1936 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline aft, all raised guns - superfiring
8 - 1,57" / 40,0 mm guns (4x2 guns), 1,95lbs / 0,88kg shells, 1936 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, all amidships, all raised mounts - superfiring
8 - 0,52" / 13,2 mm guns (4x2 guns), 0,07lbs / 0,03kg shells, 1934 Model
Machine guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
Weight of broadside 4 593 lbs / 2 083 kg
Shells per gun, main battery: 110

Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,8" / 300 mm 308,63 ft / 94,07 m 12,01 ft / 3,66 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 104% of normal length

- Torpedo Bulkhead:
0,98" / 25 mm 328,08 ft / 100,00 m 26,77 ft / 8,16 m

- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 11,0" / 280 mm 4,72" / 120 mm 11,0" / 280 mm
2nd: 1,18" / 30 mm 0,59" / 15 mm -
3rd: 0,59" / 15 mm - -
4th: 0,59" / 15 mm - -

- Armour deck: 2,76" / 70 mm, Conning tower: 7,87" / 200 mm

Machinery:
Diesel Internal combustion motors,
Geared drive, 2 shafts, 11 512 shp / 8 588 Kw = 18,00 kts
Range 2 500nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 677 tons

Complement:
552 - 718

Cost:
£4,401 million / $17,606 million

Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 574 tons, 5,0%
Armour: 4 566 tons, 39,9%
- Belts: 1 900 tons, 16,6%
- Torpedo bulkhead: 320 tons, 2,8%
- Armament: 1 046 tons, 9,1%
- Armour Deck: 1 214 tons, 10,6%
- Conning Tower: 86 tons, 0,8%
Machinery: 323 tons, 2,8%
Hull, fittings & equipment: 4 832 tons, 42,2%
Fuel, ammunition & stores: 893 tons, 7,8%
Miscellaneous weights: 250 tons, 2,2%

Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
23 004 lbs / 10 435 Kg = 33,3 x 11,1 " / 283 mm shells or 5,4 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,07
Metacentric height 3,7 ft / 1,1 m
Roll period: 16,4 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 80 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,63
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,59

Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,550
Length to Beam Ratio: 6,10 : 1
'Natural speed' for length: 21,36 kts
Power going to wave formation at top speed: 41 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,00 degrees
Stern overhang: 0,00 ft / 0,00 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 20,01 ft / 6,10 m
- Forecastle (21%): 16,11 ft / 4,91 m
- Mid (50%): 16,11 ft / 4,91 m
- Quarterdeck (18%): 16,11 ft / 4,91 m
- Stern: 16,11 ft / 4,91 m
- Average freeboard: 16,43 ft / 5,01 m
Ship tends to be wet forward

Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 68,7%
- Above water (accommodation/working, high = better): 132,4%
Waterplane Area: 23 819 Square feet or 2 213 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 114%
Structure weight / hull surface area: 146 lbs/sq ft or 713 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,00
- Longitudinal: 2,00
- Overall: 1,08
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent
Ship has slow, easy roll, a good, steady gun platform
Excellent seaboat, comfortable, can fire her guns in the heaviest weather
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
ODPOWIEDZ