Strona 21 z 28

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-04-26, 21:35
autor: pd
Statek w oznakowaniu szpitalnego z okresu DWŚ z napisem na burcie "Gradisca" (włoski).

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-04-27, 15:17
autor: dessire_62
Ale ten obraz jest tak za-je-bis-ty, że nie mogłem się nie odezwać. ]
https://it.wikipedia.org/wiki/Gradisca_(nave_ospedale)



Okręt z ciekawą historią, ratował nawet rozbitków pod Matapanem.
Nella giornata del 1° aprile, in tutto, la Gradisca trasse in salvo 106 superstiti del Fiume, da un totale di sedici zattere, oltre ad otto uomini dell’Alfieri da una diciassettesima zattera. Non ne avrebbe trovati altri, né dell’una né dell’altra nave. Uno dei 106 uomini del Fiume recuperati dalla nave ospedale morì a bordo il giorno seguente, 2 aprile, per gli effetti dell’assideramento, lo shock e le ferite. Centinaia di salme furono avvistate in mare durante le ricerche; solo sette furono recuperate, per le altre il cappellano della Gradisca impartì da bordo l’Assoluzione.
La Gradisca riprese a setacciare le acque del disastro ancora per alcuni giorni, fino al 5 aprile; conclusa la missione dopo aver salvato pochi altri uomini dello Zara (solo otto) e del Carducci (35, tutto ciò che restava di quell’equipaggio), la nave giunse a Messina alle 8.30 del 7 aprile, dove i sup]

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-05-11, 21:29
autor: dakoblue
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pfff

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-05-23, 19:18
autor: dakoblue

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-06-19, 22:58
autor: wpk
?

Obrazek

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-06-27, 14:59
autor: wpk
Co jest? Tylu profesjonalnych shiploverów i cisza?

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-07-01, 18:05
autor: jogi balboa
Teller pisze:czy ktoś ma pomysł, dlaczego barbeta wieży "Q" na typach Orion, King George V i Iron Duke była podniesiona o 0,3 m względem barbety wieży "Y"? Bo tak się sprawy mają, a w końcu na śródokręciu jest więcej miejsca, niż na rufie. Co ciekawe na Erinie (ex Reşadiye), gdzie wieża "Q" była na pokładzie dziobowym (czyli o pokład wyżej), udało się ją obniżyć względem wieży "X" i prawdę mówiąc, barbeta ledwo wystawała nad pokład. Wygląda na to, że było jakieś minimum wysokości dla barbety na śródokręciu, po przekroczeniu którego już można było dowolnie tę wysokość regulować. No, ale skąd to minimum się brało?
Skoro minęły dwa lata od postawienia tego zagadnienia, to odpowiedź musi być tak banalna że oczywista. Wieża MkII miała zakres kątów podniesienia od -3 do +20 stopni. Nie mam dość dokładnych rysunków żeby to sprawdzić ale skoro jest ona umieszczona na śródokręciu w najszerszym miejscu kadłuba, to żeby armaty przy minimalnym kącie podniesienia miały przestrzał przez pokład, trzeba było je posadzić o 0,3m wyżej niż na dziobie lub rufie. Tak banalne że chyba najbardziej prawdopodobne.
Czy ktoś już wpadł na taki pomysł? :)

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-07-08, 21:43
autor: dessire_62
Zastanawiamy się z kolegami który to?
Ktoś pomoże? Ponoć Dunkierka.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-07-08, 22:19
autor: wpk
HMS Basilisk?

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-07-09, 15:18
autor: dessire_62
wpk pisze:HMS Basilisk?
No słabo pasuje, zdjęcie jego wraku jest w Okrętach Wojennych Spec nr 42 i różni się znacznie.
Był brany pod uwagę jeszcze Keith, Grenade, Grafton, Havant, stanęło? na Codrington albo Havock???

http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=8 ... 2#p1831452

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-07-09, 17:59
autor: wpk
Jeśli z tych dwóch, to wg mnie Havock.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-07-09, 20:42
autor: pd
Na oko typ A lub B, nie lider.
[edit]
Może być Keith (lider typu B bez 5 działa, ale nie Codrington).
Zdjęcie z OW to nie wrak Basisliska, tylko typ poźniejszy, G lub H.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-08-21, 11:17
autor: Hideo
Witam
Mam pytanie. Może któryś z kolegów będzie w stanie podpowiedzieć mi, a raczej potwierdzić tożsamość okrętu z poniższych zdjęć. Wg źródła zdjęcia przedstawiają niszczyciel typu "B" HMS "LOCUST". Jednakże ze skromnej historii operacyjnej tego okrętu nie byłem w stanie dojść w jakich okolicznościach okręt ten doznał aż tak znacznych uszkodzeń. Możliwe więc iż nastąpiła pomyłka w identyfikacji okrętu.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-08-21, 17:49
autor: Grzechu
Może to nie naprawa, a rozbiórka?
Uszkodzonego okrętu nie stawia się na kilblokach byle jak...

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-08-21, 21:39
autor: crolick
Ma 3 kominy - to raczej HMS SUCCESS (D.24), który w 1914 roku wpadł na skały.

Re: Identyfikacja okrętów

: 2018-08-22, 17:57
autor: dessire_62
On 23 October the same year, while off the north-eastern coast of England, she had a collision with her sister ship Peterel, in which her stem was twisted and her bow "partly torn away".[56][Fn 18 ]


https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Spiteful_(1899)