na planach jest ,ale na przedstawionym modelu nie ma tej beczułki z tyłu wieży ,co to jest ,jakas wentylacja?
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 14:10
autor: dakoblue
Podobno Isuzu 1943 ,a cos wiecej ?
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 20:23
autor: MiKo
dakoblue pisze:co to jest ,jakas wentylacja?
Nie wiem, ten dalmierz taki nie symetryczny (lewy kaptur większy). Może jakiś napęd? (do obrotu dalmierza w poziomie).
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 20:30
autor: MiKo
dakoblue pisze:Podobno Isuzu 1943 ,a cos wiecej ?
Z Lacroixa
nagara.jpg (411.74 KiB) Przejrzano 11552 razy
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 23:10
autor: dakoblue
MiKo pisze:
dakoblue pisze:co to jest ,jakas wentylacja?
Nie wiem, ten dalmierz taki nie symetryczny (lewy kaptur większy). Może jakiś napęd? (do obrotu dalmierza w poziomie).
jak napisałem to pewnie głupio ,to tez tak pomyslałem ,że jakis silnik elektryczny ,serio jest tak mało danych ? nie ma planów , nikt nie wie co to?
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 23:15
autor: dakoblue
MiKo pisze:
dakoblue pisze:Podobno Isuzu 1943 ,a cos wiecej ?
Z Lacroixa
nagara.jpg
coś takiego
,a to ?
i to ?
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 23:27
autor: wpk
Wg cytowanego powyżej przez Michała CruBible pierwsze to Isuzu a drugie prawdopodobnie też, z 5 grudnia 1943.
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 23:31
autor: dakoblue
wpk pisze:Wg cytowanego powyżej przez Michała CruBible pierwsze to Isuzu a drugie prawdopodobnie też, z 5 grudnia 1943.
a ja znalazłem ,że to Nagara
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-19, 23:42
autor: wpk
TROMy u Tullego:
Isuzu:
5 December 1943:
At 0455, Roi is attacked by SBD dive-bombers and TBF torpedo-bombers from Rear Admiral (later Vice Admiral) Charles A. Pownall's (former CO of RANGER, CV-4) TG 50.1's new carriers USS YORKTOWN (CV-10) and LEXINGTON (CV-16).
During the raid, ISUZU’s No. 6 main turret is hit by a bomb starboard side. A fire starts and the rear ammunition storehouse is flooded as a precaution. A bomb hit near the ward room also renders the aft telegraph room unserviceable. A near-miss bomb so damages the starboard rudder compartment's external wall that the propeller shaft is unuseable. ISUZU’s speed is thus decreased to 12 knots and she reverts to manual power steering.
TG 50.1's planes also strafe the cruiser. During the attacks, 20 crewmen are KIA and another 40 WIA. Converted coal and oil transport ASAKAZE MARU is also sunk.
Nagara:
5 December 1943:
En route to Roi, the cruiser force is attacked by TBF torpedo-bombers and SBD dive-bombers from Rear Admiral (later Vice Admiral) Alfred E. Montgomery's (USNA '12) Task Group 50.3's USS ENTERPRISE (CV-6) and ESSEX (CV-9). NAGARA is damaged slightly by near misses. That same day, repair ship YAMASHIMO MARU begins repairs on NAGARA.
Re: Identyfikacja okrętów
: 2019-10-20, 00:01
autor: dakoblue
wpk pisze:TROMy u Tullego:
Isuzu:
5 December 1943:
At 0455, Roi is attacked by SBD dive-bombers and TBF torpedo-bombers from Rear Admiral (later Vice Admiral) Charles A. Pownall's (former CO of RANGER, CV-4) TG 50.1's new carriers USS YORKTOWN (CV-10) and LEXINGTON (CV-16).
During the raid, ISUZU’s No. 6 main turret is hit by a bomb starboard side. A fire starts and the rear ammunition storehouse is flooded as a precaution. A bomb hit near the ward room also renders the aft telegraph room unserviceable. A near-miss bomb so damages the starboard rudder compartment's external wall that the propeller shaft is unuseable. ISUZU’s speed is thus decreased to 12 knots and she reverts to manual power steering.
TG 50.1's planes also strafe the cruiser. During the attacks, 20 crewmen are KIA and another 40 WIA. Converted coal and oil transport ASAKAZE MARU is also sunk.
Nagara:
5 December 1943:
En route to Roi, the cruiser force is attacked by TBF torpedo-bombers and SBD dive-bombers from Rear Admiral (later Vice Admiral) Alfred E. Montgomery's (USNA '12) Task Group 50.3's USS ENTERPRISE (CV-6) and ESSEX (CV-9). NAGARA is damaged slightly by near misses. That same day, repair ship YAMASHIMO MARU begins repairs on NAGARA.