Czyli ta F-5 jest Vorse'a???dakoblue pisze:warto zwryfikowac ,tam jest wiecej numerow
http://usnhistory.navylive.dodlive.mil/ ... -wildcats/
Wrak Lexingtona
Re: Wrak Lexingtona
Re: Wrak Lexingtona
albo Campbell się pomylił, ten 4531 na dnie wygląda na spalony - musiał być na pokładzie.dakoblue pisze:czyli w ksiedze numerów jest bładMiKo pisze:Według Marka Horana:
SBD-3 BuAer 4632, VS-2, S-9, Lt.(jg) A. J. Quigley/R. E. Wheelhouse, force-landing at Rossel Island
Re: Wrak Lexingtona
tak chyba pol na poł czyli wczesniej nią latał bo wypisane ma Gayler na 100%MiKo pisze:Czyli ta F-5 jest Vorse'a???dakoblue pisze:warto zwryfikowac ,tam jest wiecej numerow
http://usnhistory.navylive.dodlive.mil/ ... -wildcats/
Re: Wrak Lexingtona
No i ?dakoblue pisze:https://text-message.blogs.archives.gov ... otographs/
Re: Wrak Lexingtona
Nie mogę dojść jak maszyna Vorse'a znalazła się w wodzie, może jednak jeszcze zdążył wylądować na Lexingtonie.dakoblue pisze:tak chyba pol na poł czyli wczesniej nią latał bo wypisane ma Gayler na 100%MiKo pisze:Czyli ta F-5 jest Vorse'a???dakoblue pisze:warto zwryfikowac ,tam jest wiecej numerow
http://usnhistory.navylive.dodlive.mil/ ... -wildcats/
Re: Wrak Lexingtona
fajne zdjeciaMiKo pisze:No i ?dakoblue pisze:https://text-message.blogs.archives.gov ... otographs/
Re: Wrak Lexingtona
Czyli ta F-5 jest Vorse'a???[/quote]
tak chyba pol na poł czyli wczesniej nią latał bo wypisane ma Gayler na 100%[/quote]
Nie mogę dojść jak maszyna Vorse'a znalazła się w wodzie, może jednak jeszcze zdążył wylądować na Lexingtonie.[/quote]
czy Gayler wyladował własnie tym czy innym? wyglada na to że tym F-5
tak chyba pol na poł czyli wczesniej nią latał bo wypisane ma Gayler na 100%[/quote]
Nie mogę dojść jak maszyna Vorse'a znalazła się w wodzie, może jednak jeszcze zdążył wylądować na Lexingtonie.[/quote]
czy Gayler wyladował własnie tym czy innym? wyglada na to że tym F-5
Re: Wrak Lexingtona
Czyli ta F-5 jest Vorse'a???[/quote]
tak chyba pol na poł czyli wczesniej nią latał bo wypisane ma Gayler na 100%[/quote]
Nie mogę dojść jak maszyna Vorse'a znalazła się w wodzie, może jednak jeszcze zdążył wylądować na Lexingtonie.[/quote]
mówiąc o maszynie Vorsa mówisz o F-5 z napisem Gayler czy juz przeskoczyłeś?
tak chyba pol na poł czyli wczesniej nią latał bo wypisane ma Gayler na 100%[/quote]
Nie mogę dojść jak maszyna Vorse'a znalazła się w wodzie, może jednak jeszcze zdążył wylądować na Lexingtonie.[/quote]
mówiąc o maszynie Vorsa mówisz o F-5 z napisem Gayler czy juz przeskoczyłeś?
Re: Wrak Lexingtona
Zaczyna mi się mieszać.
Gayler po przejściu na Lexa dostał F-13, a jego F-5 trafiła do Vorsea.
Gayler wylądował na Lexie i już nie wystartował, F-13 poszła na dno (zdjeć podwodnych brak), Gayler jest na liście ewakuwanych pilotów, Voresea nie ma.
Vorse swoim F-5 wylądował, zatankował i poleciał na CAP wraz z 5-6 F4F z VF-2. Potem (choć to trochę enigmatyczne, bo Vorse nie jest wymieniony z nazwiska) te F4F lądowały na Yorktownie.
To jak się ta F-5 znalazła na dnie... zamienili się maszynami?
Gayler po przejściu na Lexa dostał F-13, a jego F-5 trafiła do Vorsea.
Gayler wylądował na Lexie i już nie wystartował, F-13 poszła na dno (zdjeć podwodnych brak), Gayler jest na liście ewakuwanych pilotów, Voresea nie ma.
Vorse swoim F-5 wylądował, zatankował i poleciał na CAP wraz z 5-6 F4F z VF-2. Potem (choć to trochę enigmatyczne, bo Vorse nie jest wymieniony z nazwiska) te F4F lądowały na Yorktownie.
To jak się ta F-5 znalazła na dnie... zamienili się maszynami?
Re: Wrak Lexingtona
Vorse nie mogl wystartowac na F-5 musiala byc jeszcze inna maszyna i Vorsa na pewno nie bylo na Lex jak zatonałMiKo pisze:Zaczyna mi się mieszać.
Gayler po przejściu na Lexa dostał F-13, a jego F-5 trafiła do Vorsea.
Gayler wylądował na Lexie i już nie wystartował, F-13 poszła na dno (zdjeć podwodnych brak), Gayler jest na liście ewakuwanych pilotów, Voresea nie ma.
Vorse swoim F-5 wylądował, zatankował i poleciał na CAP wraz z 5-6 F4F z VF-2. Potem (choć to trochę enigmatyczne, bo Vorse nie jest wymieniony z nazwiska) te F4F lądowały na Yorktownie.
To jak się ta F-5 znalazła na dnie... zamienili się maszynami?
Re: Wrak Lexingtona
jest zdjecie tych co leca na YorktownMiKo pisze:Zaczyna mi się mieszać.
Gayler po przejściu na Lexa dostał F-13, a jego F-5 trafiła do Vorsea.
Gayler wylądował na Lexie i już nie wystartował, F-13 poszła na dno (zdjeć podwodnych brak), Gayler jest na liście ewakuwanych pilotów, Voresea nie ma.
Vorse swoim F-5 wylądował, zatankował i poleciał na CAP wraz z 5-6 F4F z VF-2. Potem (choć to trochę enigmatyczne, bo Vorse nie jest wymieniony z nazwiska) te F4F lądowały na Yorktownie.
To jak się ta F-5 znalazła na dnie... zamienili się maszynami?
Re: Wrak Lexingtona
Raczej tak, Vorse musiał chwycić pierwszego z brzegu zatankowanego F4F i jazda na Berdyczów....dakoblue pisze:Vorse nie mogl wystartowac na F-5 musiala byc jeszcze inna maszyna i Vorsa na pewno nie bylo na Lex jak zatonałMiKo pisze:Zaczyna mi się mieszać.
Gayler po przejściu na Lexa dostał F-13, a jego F-5 trafiła do Vorsea.
Gayler wylądował na Lexie i już nie wystartował, F-13 poszła na dno (zdjeć podwodnych brak), Gayler jest na liście ewakuwanych pilotów, Voresea nie ma.
Vorse swoim F-5 wylądował, zatankował i poleciał na CAP wraz z 5-6 F4F z VF-2. Potem (choć to trochę enigmatyczne, bo Vorse nie jest wymieniony z nazwiska) te F4F lądowały na Yorktownie.
To jak się ta F-5 znalazła na dnie... zamienili się maszynami?
Re: Wrak Lexingtona
pip
Ostatnio zmieniony 2018-03-15, 23:08 przez dakoblue, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wrak Lexingtona
A ta fotka to, że niby skąd wiadomo, że datowo coś nie pomieszane? Bo mnie to raczej nie wygląda na 8 maja, gdyż:
- taka formacja schodkowa to na paradę, a nie na CAPa w środku bitwy (latali raczej w kluczach)
- insygnia dywizjonowe był zamalowane na początku 1942 jakoś, ze względów antywywiadowczych, czyli powinno być F-14, a nie 2-F-14 (co też widać na wszystkich topielcach)
- taka formacja schodkowa to na paradę, a nie na CAPa w środku bitwy (latali raczej w kluczach)
- insygnia dywizjonowe był zamalowane na początku 1942 jakoś, ze względów antywywiadowczych, czyli powinno być F-14, a nie 2-F-14 (co też widać na wszystkich topielcach)