Z życia flot.

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Dobry wieczór

A tymczasem w Wietnamie (źródło takie sobie, ale podane informacje można sobie zweryfikować):

http://www.nowastrategia.org.pl/marynar ... ibr-wideo/
Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Krzysztof Kucharski pisze:Dobry wieczór

A tymczasem w Wietnamie (źródło takie sobie, ale podane informacje można sobie zweryfikować):

http://www.nowastrategia.org.pl/marynar ... ibr-wideo/
Już nawet Altair o tym pisze:
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=24099
Czyli to musi być prawda :wink:
Piotr S.
Posty: 2304
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

Japońskie Morskie Siły Samoobrony planują modernizację śmigłowcowca Izumo - podają lokalne media. Zgodnie z założeniami Japończyków, jednostka ma zostać „przebudowana” na lotniskowiec, stanowiąc tym samym jedyną tego typu jednostkę na wyposażeniu sił kraju, zdolną do obsługi takich maszyn, jak F-35B. Podobne kroki mają rozważać władze Korei Południowej na jednostce desantowej Dokdo.
http://www.defence24.pl/721225,lotnisko ... ia-na-f-35
Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Ciekawostka przyrodnicza z północy:
https://navaltoday.com/2017/12/29/saab- ... esa-radar/
SAAB wprowadza do oferowanych przez siebie "zabawek" nową wersję radaru SEA GIRAFFE 4A AESA.
Ciekawe, co na to NATO... :-)
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Piotr S. pisze:Japońskie Morskie Siły Samoobrony planują modernizację śmigłowcowca Izumo ...
Jeśli Japończycy zmienią konstytucję...
http://www.defence24.pl/718814,japonia- ... fistycznej
...to zapewne zmodernizują wszystkie śmigłowcowce opierając się na doświadczeniach z Izumo.
Wtedy będą mieli 2 odpowiedniki brytyjskiego typu Invincible (Hyuga i Ise) i kolejne 2 włoskiego Cavoura (Izumo i Kaga).
A budowa klasycznego lotniskowca uderzeniowego będzie tylko kwestią czasu i rozwoju sytuacji w Azji.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

Z tego co wiem konstytucja nie zabrania posiadania lotniskowcow a jedynie ofensywnych sil zbrojnych.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6401
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Jednak japońska konstytucja ogranicza użyteczność lotniskowców do zadań stricte obronnych.
Zresztą klasyfikacja obecnych śmigłowcowców jako niszczyciele, daje dużo do myślenia. Tym bardziej, że Izumo pod względem rozmiarów jest większy niż Kaga z roku 1941. Ma tą samą długość, ale jest szerszy o 2 metry na pokładzie lotniczym.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
oskarm
Posty: 1417
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

Ale defensywnie mozna je uzywac tak samo jak czolgi czy wielozadaniowe mysliwce. Wiec jedyne ograniczenie to brak mozliwosci ataku prewencyjnego. W wojnie obronnej pelne spektrum dzialan.
Awatar użytkownika
viribus unitis
Posty: 11
Rejestracja: 2017-07-09, 18:18
Lokalizacja: Daleko od morza
Kontakt:

Re: Z życia flot.

Post autor: viribus unitis »

Temat jest punktem czułym politycznie zarówno wewnątrz Japonii jak i na zewnątrz. Oto preambuła Konstytucji:
"My naród japoński pragniemy pokoju po wszystkie czasy, jesteśmy głęboko świadomi szczytnych ideałów rządzących stosunkami między ludźmi, jesteśmy zdecydowani zabezpieczyć nasze bezpieczeństwo i nasze istnienie, ufając w sprawiedliwość i dobrą wiarę pokój miłujących narodów świata."

Oraz Artykuł IX:
"Naród japoński, dążąc szczerze do międzynarodowego pokoju opartego na sprawiedliwości i porządku, wyrzeka się na zawsze wojny jako suwerennego prawa narodu, jak również użycia lub groźby użycia siły jako środka rozwiązywania sporów międzynarodowych.
Dla osiągnięcia celu określonego w poprzednim ustępie nie będą nigdy utrzymywane siły zbrojne lądowe, morskie i powietrzne ani inne środki mogące służyć wojnie. Nie uznaje się prawa państwa do prowadzenia wojny."

Tak więc samo istnienie tak zwanych Sił Samoobrony może być punktem spornym. Aktualna polityka Chin i Korei Północnej pomaga Japonii w takiej konwersji, choć wymaga ona zgody wewnątrz kraju, gdyż lotniskowce są dla Japończyków symbolem siły ofensywnej floty. Stąd aktualna nomenklatura. Natomiast znacznie ciekawsze jest to w jaki sposób mają zamiar wykorzystać możliwość bazowania F-35 na pokładzie. Okręt aktualnie posiada skład śmigłowców ASW i SAR. Ma możliwość transportu wojska i pojazdów, ale nie ma doku. Istnieją możliwości desantowe z użyciem śmigłowców, ale się tego tematu unika. Nie znane są ostateczne decyzje co do ewentualnego zakupu wersji F-35B czyli VSTOL. Wsparcie desantu jest tematem delikatnym i z ograniczeniami na zasięg/ładunek z powodu braku ski-jump. Osłona przed atakiem z powietrza jest również ograniczona do alarmowego startu pary samolotów a i to nie przez całą dobę (za mało samolotów). Być może kluczem będą nowe zdolności samolotu i będzie użyty do rozpoznania czy wczesnego ostrzegania? Temat całkiem ciekawy.
Anwenoit
Posty: 53
Rejestracja: 2016-05-05, 10:47
Lokalizacja: Krakowo Podgórne

Re: Z życia flot.

Post autor: Anwenoit »

Jak donosi brytyjska prasa, HMS "Ocean" został sprzedany Brazylii ("najbliższemu sojusznikowi Argentyny", jak skwapliwie piszą) za 84 miliony funtów, raptem cztery lata po kosztującym 65 milionów gruntownym remoncie...
To już nie ta sama Wyspa...

T.
Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Dzień dobry

Na australijskim portalu defenceconnect ciekawy (IMHO) artykuł poświęcony problemom budowy OP typu COLLINS i związane z tym wnioski i uwagi:
https://www.defenceconnect.com.au/air-s ... -sub-build

W komentarzu do powyższego zawarte są konkluzje, warte poświęcenia im uwagi, zwłaszcza w kontekście programu ORKA.
cytuję:
"These lessons include but are not restricted to the following:
1. essential to treat the first of class as more than the first unit of production, investing greater time and effort on confirming the safety, reliability and performance of new design features.
2. subjecting the propulsion system integration and the combat systems integration to intensive and realistic testing in so-called land-based test sites
3. making provision in the program for major re-engineering of aspects that require modification or remediation, including the full consideration of access for this to occur
4. only continuing competition between vendors to derive optimum benefit for the program, and thereafter to achieve deep collaborative engagement within acceptable contractual terms and conditions
5. expecting the inevitable unexpected issues to arise and providing resilience in the design and construction for this to be accommodated without major detriment to the program or its public reputation
Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Dobry wieczór

Телеграфное Aгентство Советского Союза via portal navyrecognition donosi:
https://www.navyrecognition.com/index.p ... -2018.html
W skrócie: w bieżącym roku nasi sąsiedzi ze wschodu zamierzają przeprowadzić próby (początkowo lądowe, a potem morskie) morskiego zestawu obrony plot bliskiego zasięgu PANCYR-ME.

Lektura uzupełniająca:
1. https://en.wikipedia.org/wiki/Pantsir-S1
2. https://en.wikipedia.org/wiki/Gryazev-Shipunov_GSh-6-30
3. https://en.wikipedia.org/wiki/Kashtan_CIWS
Piotr S.
Posty: 2304
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

Chiny rozpoczeły budowę trzeciego lotniskowca dla swojej floty Jednostka będzie pierwszym chińskim okrętem lotniczym wyposażonym w katapulty wspomagające start maszyn. Umożliwi to operowanie z jej pokładu większych, cięższych i lepiej uzbrojonych samolotów. Prace nad kadłubem lotnickowca mają zakończyć się w przeciągu dwóch lat, po tym okręt czeka etap wyposażania i kompletacji wyposażenia elektronicznego.
Wedle informacji udzielonych chińskiej gazecie "South China Morning Post" okręt będzie posiadał około 80 tysięcy ton wyporności, ma mu to umożliwić bazowanie większej ilości samolotów i śmigłowców w porównaniu do wcześniejszych jednostek.
http://www.gospodarkamorska.pl/MW,Sluzb ... floty.html
Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Dzień dobry

Info z TT dotyczące ARA SAN JUAN:

Wg analizy materiału z nasłuchu oceniono (Bruce Rule z ONI), że implozja kadłuba nastąpiła na głębokości 388 metrów.

Wiki podaje, że: Test depth: 300 m (980 ft)
https://en.wikipedia.org/wiki/TR-1700-class_submarine

Można było się spodziewać implozji na znacznie większej głębokości, przynajmniej rzędu 500 metrów. Nasuwa się pytanie: czy remont połączony z cięciem kadłuba nie osłabił jego wytrzymałości?
Krzysztof Kucharski

Re: Z życia flot.

Post autor: Krzysztof Kucharski »

Krzysztof Kucharski pisze: Info z TT dotyczące ARA SAN JUAN:
Wg analizy materiału z nasłuchu oceniono (Bruce Rule z ONI), że implozja kadłuba nastąpiła na głębokości 388 metrów.
To samo, tylko bardziej oficjalnie, info za portalem "Mer et Marine": https://www.meretmarine.com/fr/content/ ... profondeur

cytat całości tekstu do nakarmienia tłumoczki:
"Publié le 12/01/2018 par Rédaction
Défense
Selon le Bureau américain du renseignement naval, l'anomalie acoustique détectée au large des côtes argentines le 15 novembre dernier correspond bien à l'implosion de la coque du sous-marin San Juan, disparu le même jour avec ses 44 membres d'équipage après une ultime communication avec sa base. L'analyse du signal démontrerait que le bâtiment a implosé en atteignant une profondeur de 400 mètres, au-delà de la capacité de résistance de sa coque épaisse. L'épave aurait ensuite coulé verticalement, à la vitesse de 10 à 13 noeuds, l'impact sur le fond marin ne produisant pas un signal sonore suffisamment important pour être capté à grande distance. Toujours selon l'US Office of Naval Intelligence, l'implosion a libéré une énergie équivalente à l'explosion de près de 6 tonnes de TNT, faisant que la coque aurait été détruite en "40 millisecondes". Les analystes du Bureau américain du renseignement naval en concluent donc que si les marins pouvaient avoir conscience que la fin était proche, ils n'ont pas eu le temps de comprendre ce qui se passait : "ils n'ont pas souffert. La mort a été instantanée".

Une affirmation à tempérer car on ne sait pas quelle était la situation du sous-marin avant son implosion. Pour descendre inévitablement vers le fond (sur une durée que l'on ne connait pas) sans pouvoir remonter à la surface malgré les dispositifs de secours, il a fallu une avarie majeure à bord. Lors de la dernière communication avec la terre, le commandant a évoqué un problème avec les batteries. Ces équipements sont peut-être en cause, mais le naufrage peut avoir d'autres origines. Toujours est-il que l'accident initial ayant entrainé la perte du San Juan a pu tuer une partie de l'équipage avant la destruction totale de la coque. Explosion, incendie, voie d'eau, peut-être tout en même temps... certains marins ont pu mourir brûlés, asphyxiés ou noyés.

Connaître avec certitude les causes de l’accident sera sans doute impossible sans une inspection des restes du sous-marin. Or, malgré les très importants moyens de recherche argentins et internationaux mis en oeuvre depuis près de deux mois, l'épave n'a pas encore été retrouvée, y compris dans la zone de l'anomalie acoustique détectée le 15 novembre et qui se trouve près de la bordure du plateau continental (46-10S, 59-42W).
"
Majestro
Posty: 201
Rejestracja: 2010-01-08, 18:22

Re: Z życia flot.

Post autor: Majestro »

Dzieje się na świecie...
Japan's Defense Ministry says a foreign submarine was sailing underwater in the contiguous zone just outside territorial waters in Okinawa Prefecture on Wednesday and Thursday.

Ministry officials say the submarine apparently belongs to the Chinese Navy, as a Chinese frigate was spotted nearby.

The officials say a Maritime Self-Defense Force vessel on Wednesday afternoon spotted a submarine sailing underwater off Miyako Island in the southern prefecture.

They say the submarine continued to move northwest and left the contiguous zone into the East China Sea without resurfacing.

The officials say the submarine again entered Japan's contiguous zone on Thursday morning off Taisho Island of the Senkaku Islands.

International law requires submarines to surface and hoist the national flag when navigating through territorial waters of other nations, but not in contiguous zones.
Dziś ten "foreign submarine was sailing underwater" wyszła na powierzchnię i tak się prezentowała

Obrazek

Ktoś się chce zabawić w identyfikację? W każdym razie Japończycy do jej wykrycia i dalszego śledzenia "użyli" P3 i potem JS Onami. Niezłe ćwiczenia dla Japończyków :-D
ODPOWIEDZ