Strona 57 z 117

Re: Z życia flot.

: 2017-05-02, 22:52
autor: Peperon
Współczesny okręt nie musi być zatopiony, żeby się do niczego nie nadawać.
Zapewne odpowiednio był przygotowany do tych ćwiczeń, dlatego powoli nabierał wody.
A tutaj masz uderzenie "prawdziwej" :lol: torpedy w cel...

Re: Z życia flot.

: 2017-05-03, 10:05
autor: de Villars
Wow, to było trafienie! W tym kontekście to czym katowano tamtą OHP, było chyba bez głowicy ;)

Re: Z życia flot.

: 2017-05-03, 14:01
autor: marek8
A właśnie, że nie :P bo w wyniku modernizacji okręty te mają wewnętrzne "tajemnice", które uniemożliwiają eksplozję ładunku wybuchowego nosiciela-pocisku :x Stąd też nawet i z 5 moskitów im niestraszne... słuszną linię ma nasza władza i planiści :diabel:

Re: Z życia flot.

: 2017-05-03, 22:30
autor: Peperon
Eeech Mareczku...
Nie ma co dorabiać ideologii na siłę...
Nawet stara Warszawa, odpowiednio przygotowana, przeżyłaby kilka dobrych trafień Harpoonów + torpeda.

Re: Z życia flot.

: 2017-05-04, 09:46
autor: marek8
Drogi Peperonie to tylko niewinna wzmianka pokazująca w co wierzą lub mogą wierzyć nasze szeroko rozumiane "elity" - jeszcze w tym roku bowiem czeka nas taki wysyp ich kreatywności w tej materii, że to prawdziwe "figliki" som... :(
Ale praktyczne pytanie - dlaczego całkiem sporo tych wcale niestarych (wedle oczywiście tylko naszych norm) okrętów nie jest zwyczajnie złomowanych? Okrętów celi jeżeli już się tego trzymać US-navy jednak trochę przecież ma...

Re: Z życia flot.

: 2017-05-04, 10:37
autor: Peperon
W co wierzą nasze tzw. "elyty", to wcale nie tajemnica...
Rządzący wierzą w to co każe "wiecznie dziewica".

Mam pytanie zwrotne - Amerykanie mają jeszcze zakłady złomujące okręty ?
Jeśli nie, to mamy zagadkę rozwiązaną.

Re: Z życia flot.

: 2017-05-04, 14:52
autor: marek8
Być może rządzący wierzą i w to, że Amerykanie takie jednak jeszcze mają (bo chyba w ogóle oni mają wszystko i nawet jeszcze więcej) i co wtedy? ;) U nas w ogóle wierzy się w bardzo wiele dziwnych rzeczy...
No choćby pierwszy z brzegu "news" - jednym z być może nieznanych kto wie czy nie rozstrzygających "atutów" nowych/starych Adelaid jest i takie cuś, że okręty te mogą przenosić dodatkowo nawet i 4 Harpoony... A nic nie stoi na przeszkodzie aby takie przecież pozyskać i wzmocnić naszą "więź" z kim nie muszę chyba dodawać... Fakt, że już takie mieliśmy i nawet zdążyliśmy je chyba nawet zezłomować (i tu na pewno w firmie należącej do Us :P ) już do świadomości tego czy owego dotrzeć nie raczył... Dlatego czerpiąc wzory z samej góry chyba można "newsować" czy "komentować" w sposób urągający podstawom logiki i wszelkiego nawet powierzchownie traktowanego sensu? :dupa: No co komuś nie pasi? :bije:

Re: Z życia flot.

: 2017-05-05, 02:27
autor: Boruta
de Villars pisze:Wow, to było trafienie! W tym kontekście to czym katowano tamtą OHP, było chyba bez głowicy ;)
Tamtaen OHP był 1 500 ton większy, był konstrukcją prawie 30 lat młodszą, wydaje mi się też, że dostał torpedą w burtę części dziobowe, podczas gdy Torrens pod kil na wysokości śródokręcia.

Re: Z życia flot.

: 2017-05-14, 22:50
autor: oskarm
Okazuje sie, ze kolejna doswiadczona firma dala ciala z wywazeniem okretu, tym razem TKMS. F125 sa przeciazone i maja 1,3 stopniowy przechyl na prawa burte: http://m.navaltoday.com/#newsitem-139189
Jakas epidemia...

Re: Z życia flot.

: 2017-05-20, 11:12
autor: Majestro
http://www.smh.com.au/federal-politics/ ... w8vmd.html
Propulsion problems on two new warships which cost taxpayers $3 billion could be the consequence of fundamental design flaws, navy chiefs have revealed, as they confirmed at least one of the vessels will miss major drills with the US next month.

One of the two ships, the HMAS Adelaide, has been dry-docked at Garden Island in Sydney Harbour so naval engineers and the manufacturers can open up the propeller system and examine whether the problems are as simple as parts being poorly fitted or something deeper.

Chief of Navy Tim Barrett and Rear Admiral Adam Grunsell, head of maritime systems at Defence's capability and sustainment group, acknowledged there could be a design problem, though they stressed it was still being investigated.

Such a fundamental problem would raise the likelihood the ship's overseas manufacturers would bear the cost under warranty.

"Am I disappointed? Yes. We were not expecting to find this," Vice Admiral Barrett said in a briefing in Canberra on Friday.

What is known is that oils have seeped into sections in which they don't belong within the external propulsion pods that drive and steer the ship. In the Adelaide, metal particles have also been found in the oil.

The findings appear to indicate that problems with seals have allowed oils to move around. Different parts of the system use different types of oil of varying thickness.

This in turn may have caused bearings to be worn which could have produced the metal particles in the oil in the Adelaide.

Each ship cost roughly $1.5 billion. They were built by Spanish firm Navantia using a propulsion system made by German firm Siemens. British firm BAE Systems integrated the ship's systems.

Rear Admiral Grunsell said: "The three companies themselves are looking very closely and working very closely on the detail because they want to understand what caused this as well. It may well be a design issue."

Spain's armada has a ship of the same design, the Juan Carlos I. It has had problems but not of the same nature. Despite being commissioned in 2010, it has done less sea time than the newer Canberra or Adelaide, Vice Admiral Barrett said.

This appears to leave open the possibility that the ship cannot actually perform at the level the manufacturers stated. Vice Admiral Barrett acknowledged this possibility, as well as that there were basic design or engineering problems.

"All of those aspects are part of what we're considering at the moment," he said. "Until we've done this work, we're not in a position to be able to say that and I would not speculate on any of those outcomes but clearly in root cause analysis you have to consider all of those options."

HMAS Canberra meanwhile has been taken to sea to do further tests. Vice Admiral Barrett confirmed the Adelaide would miss Exercise Talisman Sabre with the US starting in late June, though he was still hopeful the Canberra could take part.

On the question of who bears the cost, Vice Admiral Barrett said: "If we have to change our requirement because of what we've discovered here … then clearly whether that becomes a warranty issue or something that the Commonwealth has to live with, that's the bit that I am sensitive about saying too much because that would be a piece that the Commonwealth would choose to take up at a later stage."

Re: Z życia flot.

: 2017-05-20, 11:39
autor: crolick

Re: Z życia flot.

: 2017-05-23, 11:19
autor: Piotr S.
Arabia Saudyjska podpisała kontrakt z koncernem Lockheed Martin na dostawę czterech okrętów do działań przybrzeżnych typu LCS
Zamówione jednostki mają być w nowej, silnie uzbrojonej wersji, dlatego umowa jest warta około sześciu miliardów dolarów.
Drogo 1.5 mld $ za sztukę
http://www.defence24.pl/598955,arabia-s ... kie-okrety
Australia modernizuje marynarkę wojenną. Za 89 mld AUD
•dwunastu okrętów podwodnych z napędem diesel-elektrycznym – program SEA 1000;
•dziewięciu fregat wielozadaniowych – program SEA 5000;
•dwunastu pełnomorskich okrętów patrolowych OPV (offshore patrol vessels) – program SEA 1180, które mają zastąpić okręty typu Cape;
•dziewiętnastu przybrzeżnych jednostek patrolowych Pacific (Pacific patrol boats) – program SEA 3036, które mają zastąpić patrolowce typu Pacific.
http://www.defence24.pl/598842,australi ... 89-mld-aud
Tu też dziwny przypadek suma olbrzymia ale okrętów nie jest jakoś za dużo ?

Re: Z życia flot.

: 2017-05-24, 19:19
autor: Piotr S.
21 maja 2017 do portu w Algierze zawinęła druga fregata MEKO A200 AN . Fregata otrzymała nazwę El Moudamir i numer burtowy 911.
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=22358
I tu mały szok fregata ta posiada aż 16 wyrzutni RBS-15 Mk 3 na zdjęciu robi to wrażenie.

Re: Z życia flot.

: 2017-05-25, 08:22
autor: oskarm

Re: Z życia flot.

: 2017-05-25, 14:15
autor: Krzysztof Kucharski
Na DN też o tym piszą: http://www.defensenews.com/articles/loc ... ompetition

Pozdrawiam - K.

Re: Z życia flot.

: 2017-06-10, 00:16
autor: oskarm
Zaproponowanie trzeciej stoczni 15% udziału w budowie drugiej serii K-130 powoduje, że bezprzetargowy zakup już nie łamie prawa:
https://navaltoday.com/2017/06/09/germa ... n-dispute/ :diabel: