Strona 62 z 117

Re: Z życia flot.

: 2017-10-24, 21:30
autor: oskarm
Dziadek pisze:Skoro OHP były tak złe to ciekaw jestem opinii nt. LCSów. Jeżeli ta choć trochę pokrywa się z tą z lektury The Ghost Fleet, to dla US Navy oznacza, że dobre to już było...
Opini na temat LCSow sa wymagania na nowe fregaty dla US Navy.

Re: Z życia flot.

: 2017-10-28, 16:58
autor: Krzysztof Kucharski
Słowo na niedzielę czyli Gunnar Wieslander ma głos:

https://weekend.di.se/intervjuer/ubatsb ... e=facebook

Mnie zaciekawił ten fragment:
"Slutligen leds vi in i ”förlossningsavdelningen”, stora hangarer där ubåtarna Uppland och Gotland genomgår uppgraderingar och där den första ser ut att ha huggits i två delar av en jättes svärd.
"
Wynika z tego, że HMS "Gotland (A19) jest już scalony, zaś HMS "Uppland" jest przecięty. "Gotland" nadal w hali, na "kołkach".

Re: Z życia flot.

: 2017-11-01, 17:54
autor: Krzysztof Kucharski
Dobry wieczór

Okazało się, ze jesteśmy w doskonałym towarzystwie :D
Oprócz znanych problemów z flotą OP w Niemczech i w Polsce, pojawiły się doniesienia o kłopotach także w USNavy:
https://breakingdefense.com/2017/10/15- ... i=57964579

W skrócie: suma opóźnień w remontach 15 OP wynosi już 177 miesięcy.
Nowa świecka tradycja?

Re: Z życia flot.

: 2017-11-01, 18:23
autor: Peperon
Krzysztof Kucharski pisze:...W skrócie: suma opóźnień w remontach 15 OP wynosi już 177 miesięcy...
Czyli wychodzi średnio rok poślizgu na okręt.
A Orzeł ile opóźnienia zaliczył do tej pory ?

Re: Z życia flot.

: 2017-11-03, 11:36
autor: Krzysztof Kucharski
Dzień dobry
Peperon pisze: A Orzeł ile opóźnienia zaliczył do tej pory ?
Opóźnienie, jakie opóźnienie? Śmiem twierdzić, że w przypadku tej jednostki wszystkie działania od dawna przebiegają zgodnie z zamierzeniami... :bije:
Zresztą podobnie sprawa się ma w odniesieniu do losów projektów 621/621M.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-05, 18:25
autor: Peperon
Na D24.pl natrafiłem na poniższy tekst.
http://www.defence24.pl/692631,pancerni ... -do-sluzby#
Jeśli się potwierdzi, to naprawdę będzie swego rodzaju sensacja przez "S".
Siedemdziesięcioparoletnie okręty będą tworzyły trzon sił wsparcia dla Marines.
Podejrzewam, że Sławomir Lipiecki będzie wniebowzięty.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-06, 16:50
autor: crolick
Jakby ktos miał jeszcze wątpliwości czy na Zachodzie sobie poradzili:
http://thehill.com/policy/defense/35892 ... report?amp

Re: Z życia flot.

: 2017-11-07, 16:38
autor: marek8
A nie jest to przypadkiem tak, że akurat w tych ośrodkach znaleźli pracę nasi krajowi emigranci wdrażając i tam znane znad Wisły standardy? :x :P :cojest:

Re: Z życia flot.

: 2017-11-09, 12:31
autor: Waldek K
Marek, cierpisz na jakąś fobię, że myślisz, iż całe zło tego świata musi się brać wyłącznie z naszych wad i przywar? :wink:
------------------
Polska firma poddostawcą w programie A26 http://www.defence24.pl/694473,polski-p ... zkiego-a26
Jak informuje Saab, Polska spółka Base Group specjalizująca się w wykonywaniu konstrukcji spawanych w całości wyprodukuje stalowe konstrukcje wraz z wyposażeniem, w których umiejscowione zostaną główne moduły napędowe szwedzkich okrętów.

Wybór polskiej spółki Base Group na dostawcę wyposażenia dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 nastąpił w wyniku badania rynku przeprowadzanego przez Saab wśród grupy międzynarodowych podmiotów.
To przy okazji pokazuje 2 sprawy:
- Szwedzi są daleko "w lesie" w całym tym programie, skoro dopiero teraz podpisują umowę na podwykonastwo konstrukcji okrętów, a całe to rozpoczynanie budowy 4 września 2015 r. miało przede wszystkim znaczenie PR-owskie
- Szwedzi raczej nie czują się faworytem w naszym przetargu, w przeciwnym razie sprawę ew. zlecenia dla firmy w Polsce użyliby jako argumentu w negocjacjach (chyba, że wiedzą/czują, że decyzja dot. Orki u nas jednak szybko nie zapadnie).

Re: Z życia flot.

: 2017-11-09, 13:07
autor: Krzysztof Kucharski
Waldek K pisze: Polska firma poddostawcą w programie A26 http://www.defence24.pl/694473,polski-p ... zkiego-a26
Jak informuje Saab, Polska spółka Base Group specjalizująca się w wykonywaniu konstrukcji spawanych w całości wyprodukuje stalowe konstrukcje wraz z wyposażeniem, w których umiejscowione zostaną główne moduły napędowe szwedzkich okrętów.

Wybór polskiej spółki Base Group na dostawcę wyposażenia dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 nastąpił w wyniku badania rynku przeprowadzanego przez Saab wśród grupy międzynarodowych podmiotów.
To przy okazji pokazuje 2 sprawy:
- Szwedzi są daleko "w lesie" w całym tym programie, skoro dopiero teraz podpisują umowę na podwykonastwo konstrukcji okrętów, a całe to rozpoczynanie budowy 4 września 2015 r. miało przede wszystkim znaczenie PR-owskie
- Szwedzi raczej nie czują się faworytem w naszym przetargu, w przeciwnym razie sprawę ew. zlecenia dla firmy w Polsce użyliby jako argumentu w negocjacjach (chyba, że wiedzą/czują, że decyzja dot. Orki u nas jednak szybko nie zapadnie).
Waldku, pisałem o tym wczoraj w wątku: http://fow.pl/forum/viewtopic.php?f=32&t=8395
Co bycia "w lesie" przez Szwedów - pozwoliłem sobie na krytyczne wobec nich uwagi na początku września b.r. Potem przyszło opamiętanie :-)
Szwedzi realizują swój plan - najpierw MLU jednostek typu A19, a dopiero potem, po odnowieniu kompetencji - przystąpią do rękodzieła p.t. A26.
Co zresztą dobrze o nich świadczy - są rozsądni i nie porywają się z motyką na "Gawrona" czy innego "Ślązaka".
Po zakończeniu zabawy z A19 i zgromadzeniu w tak zwanym międzyczasie niezbędnego barachła - będą mogli ruszyć z budową swoich A26 z kopyta.

Według mnie ich poczynania opisuje odmienny model biznesowy od aktywności Niemców czy Francuzów. Inna skala, inne metody, inne cele.

Dodatkowo odbieram ich jako maksymalnie zdeterminowanych do wygrania kontraktu na ORKĘ. Przykład - ostatnia decyzja o zakupie systemu obrony plot w USA może być próbą nacisku na Jankesów w celu uzyskania zgody na sprzedaż i integrację pocisków UGM-109 w polskich OP. Popatrz na ich zaangażowanie w tegorocznym WSF. Im się chce, mają bardzo wiele do ugrania.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-09, 14:57
autor: Waldek K
Krzysztofie, ja oczywiście nie neguję zdolności Szwedów do zbudowania nowych okrętów podwodnych, tyle tylko, że jakkolwiek działają w sposób systematyczny i przemyślany, to jednak robią to baaardzo powoli. Jest to oczywiście skutkiem czasowej utraty kontroli nad własnym przemysłem okrętowym w "segmencie" okrętów podwodnych. Mam jednak wrażenie, że oni zwyczajnie nie są zdolni (ani teraz, ani za 2 lata) do jednoczesnej budowy tych okrętów dla siebie i np. dla nas. Oczywiście im dłużej my będziemy zwlekać i negocjować, tym oni bliżej tej zdolności będą.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-09, 17:57
autor: Krzysztof Kucharski
Waldek K pisze:Krzysztofie, ja oczywiście nie neguję zdolności Szwedów do zbudowania nowych okrętów podwodnych, tyle tylko, że jakkolwiek działają w sposób systematyczny i przemyślany, to jednak robią to baaardzo powoli. Jest to oczywiście skutkiem czasowej utraty kontroli nad własnym przemysłem okrętowym w "segmencie" okrętów podwodnych. Mam jednak wrażenie, że oni zwyczajnie nie są zdolni (ani teraz, ani za 2 lata) do jednoczesnej budowy tych okrętów dla siebie i np. dla nas. Oczywiście im dłużej my będziemy zwlekać i negocjować, tym oni bliżej tej zdolności będą.
Masz 101% racji :-) Pytanie - co my możemy z tym zrobić? Jedynie wybrać ofertę z Francji :?
Szwedzi do końca przyszłego roku mają zamiar zajmować się przebudową drugiego A19. Spodziewam się, ze pod koniec 2018 roku zaczną na serio zajmować się A26. Przekazanie obu jednostek zaplanowane jest odpowiednio na lata 2022 i 2024. Mogą zacząć dłubać przy naszych odpowiednio wcześniej, tak, aby rok 2026 jako moment przekazania nam pierwszej ORKI był realny.Znając ich manierę "modułowości" można spodziewać się, że nasze ORKI mogą oczekiwać na definitywne scalenie kadłuba aż do momentu zakończenia prac z modułem VLS. Może im się udać dotrzymać terminów.
Gorzej dla MW RP byłoby, gdyby naszym śladem ofertę SAABA wybrali Holendrzy. A nie daj Boże, gdyby Szwedzi zwyciężyli w hinduskim P-75(I). Wtedy może być niewesoło. Ale podejrzewam, że wątpię :D
Z drugiej strony - przystąpienie Holendrów do projektu A26 mogłoby skutkować przeniesieniem części "wrażliwej" produkcji do stoczni w Holandii. To zaś przynajmniej teoretycznie dało by gwarancje, że nasi "fachoFFFcy" z nieboszczki SMW byliby trzymani od tego na bezpieczny dystans :bije:
Nie zastanawiałeś się, dlaczego Holendrzy, mając do wyboru obie "znamienite" konstrukcje z TKMS nadal nie wybrali którejś z nich? Według mnie czekają na rozstrzygnięcie naszego przetargu.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-11, 10:16
autor: crolick

Re: Z życia flot.

: 2017-11-11, 12:03
autor: Krzysztof Kucharski
Dzień dobry

Najpierw sam siebie zacytuję:
Krzysztof Kucharski pisze: Dodatkowo odbieram ich jako maksymalnie zdeterminowanych do wygrania kontraktu na ORKĘ. Przykład - ostatnia decyzja o zakupie systemu obrony plot w USA może być próbą nacisku na Jankesów w celu uzyskania zgody na sprzedaż i integrację pocisków UGM-109 w polskich OP. Popatrz na ich zaangażowanie w tegorocznym WSF. Im się chce, mają bardzo wiele do ugrania.
A teraz sznurek:
https://boffo.se/lat-patriot-bli-en-del ... joforsvar/
Na wszelki wypadek cytat interesującego (IMHO) fragmentu:

"Skyddet är dock en väsentlig förbättring jämfört med nuvarande situation. Att det är amerikanskt är också säkerhetspolitiskt viktigt. Just nu ser det ut som om Sverige har skaffat inofficiella amerikanska säkerhetsgarantier och den relationen är viktig att underhålla.

Riktigt relevant blir inköpet av Patriot i en större bild, som förhoppningsvis delas av fler än Försvarsmaktens ledning."

Tłumoczek guglarski nader pomocnym narzędziem jest :)

Miłego dnia.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-11, 12:20
autor: Krzysztof Kucharski
A tymczasem u sąsiadów:
https://www.navyrecognition.com/index.p ... pyard.html
W skrócie: w 60-cio metrowym kadłubie (wyporność ~800 ton) 2 poczwórne VLS dla KLUBów i ONYKSów. Napęd diesel-elektryczny zapewnia maks. prędkośc 30 w, zasięg 2k5 nm, autonomiczność 15 dób.

Re: Z życia flot.

: 2017-11-17, 12:32
autor: Piotr S.
Turcja dołączyła do grona państw zainteresowanych pozyskaniem brytyjskiego śmigłowcowca HMS Ocean
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=23792