Wildcat

MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Wildcat

Post autor: MiKo »

Wildcaty (F4F-3) miały zbiornik paliwa w kadłubie pod kokpitem? Czy łatwo (środkami pokładowymi) można było je wymienić?
Awatar użytkownika
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Post autor: jogi balboa »

A czy zbiornik kadłubowy paliwa jest elementem który w założeniu ma być wymieniany?
MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Raczej nie. Podobnie jak zbiornik paliwa w Fiacie 125p, co nie znaczy że nie można sobie go w garażu wymienić...

Tak czy owak już znalazłem. Trzeba było odkręcić jedynie 500 śrubek i już :D W kwietniu 1942 roku w ciągu paru dni postoju na Tongatabu na Yorktownie wymieniono zbiorniki paliwa we wszystkich 19 Wildcatach.
wrr
Posty: 110
Rejestracja: 2006-02-07, 15:53
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: wrr »

Nasze PZL P-11c mialy odrzucany kadlubowy zbiornik paliwa, np. w przypadku trafienia i pozaru.
Tzaw1
Posty: 640
Rejestracja: 2006-05-03, 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tzaw1 »

Wildcaty miały zbiornik samouszczelniający (od wybuchu wojny).
Obrazek
MiKo
Admin FOW
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

lub samorozszczelniający jak w przypaku w/w ;)
Awatar użytkownika
G. Cz.
Posty: 183
Rejestracja: 2008-04-03, 09:32

Post autor: G. Cz. »

MiKo pisze:lub samorozszczelniający ;)
:lol:

To była domena Bearcata. Amerykanom wydawało się, że tak łatwo jest zrobić zbiornik integralny. Po względnym sukcesie pionierskich zbiorników integralnych w samolotach wielosilnikowych myśleli, że co to takiego dać zbiorniki integralne myśliwcowi. I zostali przez matkę-technikę skarceni. :D
Zablokowany