Jakie samoloty szkolne dla WLiOP?

Awatar użytkownika
PiotrekS
Posty: 53
Rejestracja: 2004-04-01, 17:51
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: PiotrekS »

Hawk series 100 glass cockpit. Reszta jest milczeniem. :glaszcze:
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Hawki series 120/220 możnaby wykorzystywać do systemu obrony wewnętrznej - przecież podobne zadania stawiali Angole Hawkowi T.1A
Mis
Posty: 36
Rejestracja: 2004-01-29, 23:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mis »

A czy w naszym przypadku by sie to sprawdzilo ??

Bardziej nam potrzeba samolotow tanich w eksploatacji, ktore pozwolily by podtrzymac nawyki pilotow, skoro nie stac nas na wystarczajaca liczbe godzin nalotow na maszynach bojowych.
Miś
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Hawki series 120/220 były by zdecydowanie db do podtrzymania nawyków i jako lekkie maszyny LCF i CAS/COIN
Mis
Posty: 36
Rejestracja: 2004-01-29, 23:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mis »

Taaa - wiem ze by byly idealne do tego. Tlko czy byly by tanie w zakupie i eksploatacji ??
Miś
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

jaka różnica? o ile taniej?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Nie znam dokładnie kosztów eksploatacji - ale patrząc najprościej - naddźwiękowa maszyna bojowa a lekki Hawk z silnikiem coś koło 30 kN
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

trzydzieści co?
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Gość

Post autor: Gość »

karol pisze:trzydzieści co?
Jak na moje to 26,8 kN (kilo niutonów) = 2680 daN =ca 2730 kG ciagu :lol:
hobbysta
Posty: 12
Rejestracja: 2004-03-09, 18:32

Post autor: hobbysta »

"Jak na moje to 26,8 kN (kilo niutonów) = 2680 daN =ca 2730 kG ciagu"
Przepraszam za brak podpisu pod tym postem
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Dokładnie - jak to miło, że ktoś ma czas sprawdzać dane ostatnich wersji Adourów :lol:
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4062
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

myslałem, ze dowiem sie cos o ekonomicznej stronie, no ale cusz... :)
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Milrek
Posty: 230
Rejestracja: 2004-01-30, 19:38
Lokalizacja: Warszawa

Hawk a Su-22M4

Post autor: Milrek »

Mitoko pisze:W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Powyższe jest prawdą ale z drugiej strony z maszyn szkolenia zaawansowanego Hawk jest najdroższy. Jest bardzo drogi.

Dlatego rozważyłbym inną alternatywę.
A może kupić/wyleasingować 40-50 Hawk-ów i wyposażyć w nie Ośrodek Szkolenia Lotniczego z opcją rozwinięcia dwóch eskadr bojowych (a może stworzyć 2-3 eskadry szkolno-bojowe).
Równocześnie wycofałbym z uzbrojenia Su-22 lub MiG-29 tak, żebyśmy mieli w sumie 7-8 eskadr bojowych.
Milrek
Posty: 230
Rejestracja: 2004-01-30, 19:38
Lokalizacja: Warszawa

Hawk a Su-22M4

Post autor: Milrek »

Mitoko pisze:W porównaniu do "klasycznych" maszyn bojowych - niewątpliwie
Powyższe jest prawdą ale z drugiej strony z maszyn szkolenia zaawansowanego Hawk jest najdroższy. Jest bardzo drogi.

Dlatego rozważyłbym inną alternatywę.
A może kupić/wyleasingować 40-50 Hawk-ów i wyposażyć w nie Ośrodek Szkolenia Lotniczego z opcją rozwinięcia dwóch eskadr bojowych (a może stworzyć 2-3 eskadry szkolno-bojowe).
Równocześnie wycofałbym z uzbrojenia Su-22 lub MiG-29 tak, żebyśmy mieli w sumie 7-8 eskadr bojowych.
Mis
Posty: 36
Rejestracja: 2004-01-29, 23:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Mis »

Piotrze - mysle ze pojedyncza twoja wypowiedz jest tak samo zauwazalna jak i potrojna :lol:

Ale tak na powaznie. To sadze ze w momencie kiedy bedziemy mieli jakiekolwiek mozliwosci zakupu/leasingu/dzierzawy czy tez jakiegokolwiek sposobu pozyskania Hawkow czy innych samolotow podobnej klasy to Su-22 i MiGi-29 i tak beda juz w takim stanie i wieku ze bedzie trzeba je wycofac ...... :cry:

Ale ja myslac o samolotach szkolenia zaawansowanego mimo wszystko bardziej bym sklanial sie ku Wlochom i ich wersji Jaka-130. Jest to konstrukcja zdecydowanie mniejsza, nowoczesniejsza, chyba bardziej perspektywiczna i wydaje mi sie ze mimo wszystko tansza od Hawkow.
Miś
Zablokowany