Margański Bielik

Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Margański Bielik

Post autor: fdt »

Gość

Post autor: Gość »

Na razie do nowoczenej konstrukcji kadłuba (kompozyty) wpakowano przestarzałe wyposażenie Iskry...
Naszego wojska to nie zainteresuje, a nie ma sponsorów chętnych do wyłożenia gotówki na pokrycie ambicji konstruktora (glass cocpit, cyfrowa awionika, mocny silnik ze sterowaniem wektora ciągu...).
Perdurabo
Posty: 25
Rejestracja: 2004-07-01, 17:01

Post autor: Perdurabo »

z tego co pisali to wsadzili je bo były tanie i w przyszłości zamienią je na te pochodzące z programu iryda, ale ciekawi mnie jak się zapatrują zawodowcy do takiej idei szkolenia jaką proponuje margański... hmmmm :)
Piotr Wilrek

Post autor: Piotr Wilrek »

W programie Iryda eksperymentowano. Wersji jest tyle ile samolotów i wszystko w fazie prototypowej ponieważ wariantu docelowego nie zrobiono. Czyli nie tyle chodzi o Irydę co o import i integrację od zera. Cena wtedy poszybuje w górę
KTO ZA ZAPŁACI ?
ZNOWU BAWIMY SIĘ W IRYDĘ 2 ?
ZAMÓWIEŃ MAMY ZA MAŁO NA SERYJNĄ PRODUKCJĘ ?
PIENIĘDZY WCALE ?
JUŻ WIADOMO, ŻE NIE BĘDZIE WARIANTUBOJOWEGO.
OBŁĘD I WYRZUCANIE PIENIĘDZY W BŁOTO - NO MOŻE PRZEKŁADANIE DO PRYWATNEJ KIESZENI.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Jedyna możliwość zaistnienia takiego programu - to byłoby przeforsowanie (wzorem Zachodu) zasady, że podpisuje się kontrakt na szkolenie z prywatną firmą
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Post autor: virtualbob »

Mitoko pisze:Jedyna możliwość zaistnienia takiego programu - to byłoby przeforsowanie (wzorem Zachodu) zasady, że podpisuje się kontrakt na szkolenie z prywatną firmą
Tylko że ta prywatna firma kierując się wskażnikami efektywności zignorowałaby potrzebę utrzymywania nierentownych polskich przedsiębiorstw, tylko wylisingowałaby sprzęt na zachodzie... A wtedy żegnaj Irydo, Bieliku i wszelkie pomysły współpracy przy produkcji nowego samolotu szkolnego w Mielcu (przecież to nadal państwowa firma).
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Niekoniecznie
Zależy od składu kapitałowego takiej spółki
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Post autor: virtualbob »

A nie słyszałeś o składanej swego czasu propozycji Boeinga i Aero Vodochody o zrobieniu szkoły pilotów dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej w Dęblinie przy wykorzystaniu samolotów L-159 (na wzór szkoły NATO w Kanadzie uzywającej samoloty Hawk)? Przecież przyjęcie takiej propozycji to właśnie ostateczne utopienie Irydy i zakładów w Mielcu jako producenta samolotów szkolnych...
Piotr Wilrek

PZL Mielec

Post autor: Piotr Wilrek »

PZL Mielec wg mojej wiedzy to bankrut. Praktycznie obecnie produkują głównie M-28. Sądząc z intensywności prac nad Irydą i czasu jaki upłynął od jej zakończenia na ten zakłąd jako wiodący bym nie stawiał.
Potrzebowali by licencji żeby odnowić pak maszynowy, nabyć doświadczenia i zwiększyć potencjał zakładu.
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Post autor: virtualbob »

No to trzeba częściej czytać prasę lotniczą...

Polskie Zakłady Lotnicze Sp z o.o. w Mielcu (bo tak się teraz nazywają) wyszły już na prostą po dokapitalizowaniu ze strony skarbu państwa i mają się już całkiem nieźle. Przynoszą zyski, obroty nie są może zwalające z nóg ale do bankructwa im daleko. Nad parkiem maszynowym też pracują (budują linię do obróbki kompozytów).

O samej firmie mozna poczytac na ich stronie:
http://www.pzlmielec.pl/index1.php

pod hasłem oferta znajdziemy:

"Mamy przyjemność przedstawić ofertę na wyroby lotnicze produkowane przez naszą Firmę oraz zapraszamy do korzystania w bogatego wachlarza usług obejmujących m.in. obróbkę stali stopowych, stopów tytanu, miedzi, aluminium, metali nieżelaznych, tworzyw sztucznych:
M28 SKYTRUCK - samolot pasażerski i transportowy
M28B BRYZA - samolot patrolowy i ratownictwa morskiego
M18 DROMADER - samolot rolniczy i pożarniczy
M26 ISKIERKA - samolot szkolny i treningowy
M93M - samolot szkolno bojowy
Usługi kooperacyjne w zakresie:
projektowania, prób i badań samolotów
formowania blach
obróbki skrawaniem
obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej
procesów specjalnych
badań laboratoryjnych
prac z wykorzystaniem systemów CAD/CAM/CAE
Nowoczesne obrabiarki i lotnicza technologia są gwarancją jakości i niezawodności naszych produktów i usług. BAE SYSTEMS, BOEING, SAAB, WESTLAND, STEMME - to firmy, z którymi współpracujemy w ramach kooperacji lotniczej."

Wiadomo że nie będą już samodzielnym producentem nowych samolotów ale jako partner w kooperacji z innymi koncernami to mogą sobie poradzić.
Zablokowany