Margański Bielik
Margański Bielik
Linka do strony producenta... http://www.marganski.com.pl/html/A-ENG/ ... IPTION.htm
W programie Iryda eksperymentowano. Wersji jest tyle ile samolotów i wszystko w fazie prototypowej ponieważ wariantu docelowego nie zrobiono. Czyli nie tyle chodzi o Irydę co o import i integrację od zera. Cena wtedy poszybuje w górę
KTO ZA ZAPŁACI ?
ZNOWU BAWIMY SIĘ W IRYDĘ 2 ?
ZAMÓWIEŃ MAMY ZA MAŁO NA SERYJNĄ PRODUKCJĘ ?
PIENIĘDZY WCALE ?
JUŻ WIADOMO, ŻE NIE BĘDZIE WARIANTUBOJOWEGO.
OBŁĘD I WYRZUCANIE PIENIĘDZY W BŁOTO - NO MOŻE PRZEKŁADANIE DO PRYWATNEJ KIESZENI.
KTO ZA ZAPŁACI ?
ZNOWU BAWIMY SIĘ W IRYDĘ 2 ?
ZAMÓWIEŃ MAMY ZA MAŁO NA SERYJNĄ PRODUKCJĘ ?
PIENIĘDZY WCALE ?
JUŻ WIADOMO, ŻE NIE BĘDZIE WARIANTUBOJOWEGO.
OBŁĘD I WYRZUCANIE PIENIĘDZY W BŁOTO - NO MOŻE PRZEKŁADANIE DO PRYWATNEJ KIESZENI.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
- Lokalizacja: Kabaty
- Kontakt:
Tylko że ta prywatna firma kierując się wskażnikami efektywności zignorowałaby potrzebę utrzymywania nierentownych polskich przedsiębiorstw, tylko wylisingowałaby sprzęt na zachodzie... A wtedy żegnaj Irydo, Bieliku i wszelkie pomysły współpracy przy produkcji nowego samolotu szkolnego w Mielcu (przecież to nadal państwowa firma).Mitoko pisze:Jedyna możliwość zaistnienia takiego programu - to byłoby przeforsowanie (wzorem Zachodu) zasady, że podpisuje się kontrakt na szkolenie z prywatną firmą
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
- Lokalizacja: Kabaty
- Kontakt:
A nie słyszałeś o składanej swego czasu propozycji Boeinga i Aero Vodochody o zrobieniu szkoły pilotów dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej w Dęblinie przy wykorzystaniu samolotów L-159 (na wzór szkoły NATO w Kanadzie uzywającej samoloty Hawk)? Przecież przyjęcie takiej propozycji to właśnie ostateczne utopienie Irydy i zakładów w Mielcu jako producenta samolotów szkolnych...
PZL Mielec
PZL Mielec wg mojej wiedzy to bankrut. Praktycznie obecnie produkują głównie M-28. Sądząc z intensywności prac nad Irydą i czasu jaki upłynął od jej zakończenia na ten zakłąd jako wiodący bym nie stawiał.
Potrzebowali by licencji żeby odnowić pak maszynowy, nabyć doświadczenia i zwiększyć potencjał zakładu.
Potrzebowali by licencji żeby odnowić pak maszynowy, nabyć doświadczenia i zwiększyć potencjał zakładu.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
- Lokalizacja: Kabaty
- Kontakt:
No to trzeba częściej czytać prasę lotniczą...
Polskie Zakłady Lotnicze Sp z o.o. w Mielcu (bo tak się teraz nazywają) wyszły już na prostą po dokapitalizowaniu ze strony skarbu państwa i mają się już całkiem nieźle. Przynoszą zyski, obroty nie są może zwalające z nóg ale do bankructwa im daleko. Nad parkiem maszynowym też pracują (budują linię do obróbki kompozytów).
O samej firmie mozna poczytac na ich stronie:
http://www.pzlmielec.pl/index1.php
pod hasłem oferta znajdziemy:
"Mamy przyjemność przedstawić ofertę na wyroby lotnicze produkowane przez naszą Firmę oraz zapraszamy do korzystania w bogatego wachlarza usług obejmujących m.in. obróbkę stali stopowych, stopów tytanu, miedzi, aluminium, metali nieżelaznych, tworzyw sztucznych:
M28 SKYTRUCK - samolot pasażerski i transportowy
M28B BRYZA - samolot patrolowy i ratownictwa morskiego
M18 DROMADER - samolot rolniczy i pożarniczy
M26 ISKIERKA - samolot szkolny i treningowy
M93M - samolot szkolno bojowy
Usługi kooperacyjne w zakresie:
projektowania, prób i badań samolotów
formowania blach
obróbki skrawaniem
obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej
procesów specjalnych
badań laboratoryjnych
prac z wykorzystaniem systemów CAD/CAM/CAE
Nowoczesne obrabiarki i lotnicza technologia są gwarancją jakości i niezawodności naszych produktów i usług. BAE SYSTEMS, BOEING, SAAB, WESTLAND, STEMME - to firmy, z którymi współpracujemy w ramach kooperacji lotniczej."
Wiadomo że nie będą już samodzielnym producentem nowych samolotów ale jako partner w kooperacji z innymi koncernami to mogą sobie poradzić.
Polskie Zakłady Lotnicze Sp z o.o. w Mielcu (bo tak się teraz nazywają) wyszły już na prostą po dokapitalizowaniu ze strony skarbu państwa i mają się już całkiem nieźle. Przynoszą zyski, obroty nie są może zwalające z nóg ale do bankructwa im daleko. Nad parkiem maszynowym też pracują (budują linię do obróbki kompozytów).
O samej firmie mozna poczytac na ich stronie:
http://www.pzlmielec.pl/index1.php
pod hasłem oferta znajdziemy:
"Mamy przyjemność przedstawić ofertę na wyroby lotnicze produkowane przez naszą Firmę oraz zapraszamy do korzystania w bogatego wachlarza usług obejmujących m.in. obróbkę stali stopowych, stopów tytanu, miedzi, aluminium, metali nieżelaznych, tworzyw sztucznych:
M28 SKYTRUCK - samolot pasażerski i transportowy
M28B BRYZA - samolot patrolowy i ratownictwa morskiego
M18 DROMADER - samolot rolniczy i pożarniczy
M26 ISKIERKA - samolot szkolny i treningowy
M93M - samolot szkolno bojowy
Usługi kooperacyjne w zakresie:
projektowania, prób i badań samolotów
formowania blach
obróbki skrawaniem
obróbki cieplnej i cieplno-chemicznej
procesów specjalnych
badań laboratoryjnych
prac z wykorzystaniem systemów CAD/CAM/CAE
Nowoczesne obrabiarki i lotnicza technologia są gwarancją jakości i niezawodności naszych produktów i usług. BAE SYSTEMS, BOEING, SAAB, WESTLAND, STEMME - to firmy, z którymi współpracujemy w ramach kooperacji lotniczej."
Wiadomo że nie będą już samodzielnym producentem nowych samolotów ale jako partner w kooperacji z innymi koncernami to mogą sobie poradzić.