Parowce Lombardii

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Ruston posiadal nastepuijace statki
zbudwane rzez niego

Bohemia (1841) maszyny Penn
Germania(1845) maszyny Penn

takze
Costitucion (1845) zbud w Dreznuie jako Saxonia i zakupiony w 1848 roku
maszyny Henschel & Sohn, Kassel

Sprzedane do Drezna w 1851 roku

Zbudowal tez
Sopiha (1839) z maszynami Boulton & Watt na jezioro ?

Po niemiecku fima po 1869 nazwywla sie:

Prager Maschinenbau Akttien Gesellschaft vorm. Ruston & Co, Prag
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Franz I zbudaowli chyba razem
Joseph Prichard und John Andrews
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

I have 2 steamers for river Po
1853 by Philip Taylor , Marseille
I ma dwa spisy statkow rzecznych dla ktorych Schneider & Co zrobil maszyny
Do 1898 roku
France 65
French colonies 2
Russia 4
Spain 6
Austria 6
Italy 3
Egypt 2
Japan 2

Natomiast szczegiolwy wykaz z innego zrodla pokazuje:
Egipt 1852 2 steamers for Nile Ariel, Dauphin
Spain 1854 El Ebro 48,9m
Spain 1854 El Cinca 48,9m
Italy 1852 2 tugs for River Po 55m
Japan 1866 steam dredger 29m
Japan 1866"grue" 17m
Russia 1860/61 2 tugs 56m for Volga
Russia 1860/61 1 bateau a rames 56m for Volga
Russia 1868/70 2 tugs 55m for Volga
Russia 1868/70 1 tug 22m for VNeva

Dla austraickieg DDGS na Dunaj znalazlem
1853 Castor
1853 Pollux
1854 Sissek
1854 Tokaj

Tu za duzo tam za malo :-)
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Modena
1857 Mercur DDGS
1865 engine renewed by DDGS
1919 SHS
returned
1928 scrapped

Parma
1857 Juno DDGS
1864 engine renewed in Budapest
1919 SHS
returned
1925 scrapped

58,52x7,62/14,50x2,59 (depth) 120nhp/861-862ihp(juno)
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze: A także Transportschiff V (gdzie i kiedy?255 t, 43.4×6.1×2.4 m), w służbie do 1864/65) i holowniki Schleppboote I-II (gdzie i kiedy?, 140 t, 42.3×5.1×2.4 m, jw.) oraz III-IV (Schiffswerft Linz 1857, #72-73, 260 t, 53.7×8.3×3.3 m, jw.).
Schleppboote - to raczej lodzie do holowania czyli barki a nie holowniki
Holownik to Schlepper - ten co ciagnie !

W spisach Escher-Wyss nie ma jednostek bez napedu. A w stoczni z Linzu nie ma identyfikacjie wiekszosci barek. Ponadto mogly byc zbudowanie przez zaklady DDGS..
Nie mam niestety spisow z tego okresu takich jednostek.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Krotko losy. statkow Lloyda z rzeki Po

Piacenza
1862 Deligrad Serbian Goverment

Pavia
1865 Orszagh Ferencz Raaber Dampfscghiffahrtsgesellschaft

Ferrara
1865 Dear Ferencz Raaber Dampfscghiffahrtsgesellschaft

Verona
summer 1866 Perelli Paradiso, Mailand

Vicenza
1865 Tona Geisz & Rosmayer, Tosna, Ungarn
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
AvM pisze:Mam nastepna "flote" :-)
http://www.hajoregiszter.hu/index.php?s ... =1#menusor

Ten MESZAROS mial 12 dzial (?)
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

AvM pisze:Piacenza 1862 Deligrad Serbian Goverment
Pavia 1865 Orszagh Ferencz Raaber Dampfscghiffahrtsgesellschaft
Ferrara 1865 Dear Ferencz Raaber Dampfscghiffahrtsgesellschaft
Vicenza 1865 Tona Geisz & Rosmayer, Tosna, Ungarn
Chciało się im telepać te parowce z Padu na Dunaj (w domyśle przez Adriatyk, Morze Egejskie i Czarne)?

Poprawne nazwy:

ORSZÁGH http://www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=2044
DEÁK FERENCZ http://www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=1615
TOLNA http://www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=248
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze: Chciało się im telepać te parowce z Padu na Dunaj (w domyśle przez Adriatyk, Morze Egejskie i Czarne)?
Dzieki za pracowitosc,

One byly i tak rozbielarlne :-)

Nie wiem kto zbudowal kadluby.

Tylko w liscie stoczniopwej Taylora sa, wszyscy podaje Schneider,
ale czesto zamawiano parowce u budowniczego maszyn.

A te Amsterdamu tez byly zbierane i skladane .-)
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Tak przy okazji

Statki LLoyda na rzeke Po byly w ramach programow MW poproblemech rewolucji 1848-9. Mialy byc w czysie wojny do dysozycji wojscka, a w czssie pokoju obslugiwac
linie regularne na rzece Po. Linia ta okazala sie celkiem nieoplacylna, i stopniowo wycofywano parowce,

Nie wiem na ile Gogg ma racje ze byly w czarterze w kuk MW ?
Jakie byly zalogi, wojskowe czy Lloyda ?
Kto finansowal, mozliwe ze jednak Lloyd, stad tez wycofywanie nieoplacylnych statkow.

Padwa to nazwa miasta Padova !

Ok Pad !
http://pl.wikipedia.org/wiki/Pad_(rzeka)
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Re: River Po steamers

Conte Mocenigo
50,00 x . . . x o,61 m; 1953 verkauft an k.k. Po-Flottille; 1854 als ungeeignet re an Lloyd

Contessa Clementina
1853 gechartert für Po-Flottille; 1854 re

Ferrara (1853, Chalons) 165 t; 50,00 x 7,00 x 1,00 m; Rad-S/tg, 1853 gechartert f. Po-Flottille ; 1855 an Lloyd ; 1863 zur Donau, 1865 verk., ungar. Deak Ferencz

Pavia (1853, Chalons) 165 t; 50,00 x 7,00 x 1,00 m; Rad-S/tg, 1953 gechartert f. Po-Flottille;1855 Lloyd; 11863 zur Donau; 1865 verk., ungar. Országh

Piacenza (1853) 50,00 x 6,67 x 1,00 m; Rad-S/tg, Lloyd; 1853 gechartert f. Po-Flottille; 1855 re; 1861 zur Donau, 1862 an serb. Regierung, Deligrad

Modena (1853, Zürich: Escher-Wyss) 470 t; 58,52 x 7,62(14,5) x 0,80 m; 1853 gechartert f. PO-Flottile;1854 Lloyd; 1858 DDSG, Mercur; 1919 jugosl.; 192. re; 1928 §

Parma (1853, Zürich: Escher-Wyss) 470 t; 58,52 x 7,62(14,20) x o,80 m; 420 PSi; Rad-S/P, Lloyd; 1854 gechartert f. Po-Flottille, im gleichen >Jahr re; 1858 DDSG, Juno; 1914 Donau-Flottille; 1919 jugosl.; 192. re; 1923 §

Vicenza (1853, Amsterdam: Paul van Vlissingen & Dudock van Heel) 43,00 x 5,76 x 0,80 m; Raddpf. F. den Lagunendienst, Lloyd; 1854 gechartert f. Po-Flottille; 1855 re; 1859 und 1864 erneut gechartert; 1865 verk.zur Donau, ungar Tolna

Verona (1854, Amsterdam: Paul van Vlissingen & Dudock van Heel) 220 t; 42,40 x 5,00 x 0,60 m; 80 PSi; Bew.: 2/7üf. Haubitzen; Rad-S/S, Lloyd; 1854 zur Po-Flottille; 1860 Flottillenkorps; 1864 vom Lloyd verk.

Freundlichen Gruß

Günther Meyer
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4479
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

pothkan pisze:
Tylko że temat pomyliłeś :P
Nie calkiem :-O

Por wyzej!
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Nie laomardia ale ciekawe dalsze

Traunsee

Sophia wooden paddle
1837 John .Andrews, Ebensee
engined Boulton & Watt
15.5.1839 Traunsee Dampfschiffahrt
Design Joseph Ruston

Elisabeth iron paddle passenger
1858 John Ruston
Traunsee Dampfschiffahrt

Sophie (ii) iron paddle pasenger
1862 John Ruston
engine from Sophie (i)
Traunsee Dampfschiffahrt

Gisela iron paddle passenger
1872 John Ruston
Traunsee Dampfschiffahrt
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6360
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Parowce Lombardii

Post autor: AvM »

slynny brytyjski inzynier Faibrain zbudowal
#33 (1840) steamer for Lakes of North Italy, sent in sections
38bm tons 14nhp 81x10'x7'6''&4'6''
ODPOWIEDZ