Z życia flot.
Re: Z życia flot.
I znowu mała sensacja
Bangladesz zamówił w Chinach dwa okręty podwodne typu 039 Song, które konstrukcyjnie wywodzą się z rosyjskich okrętów typu Paltus projektu 877.
http://www.defence24.pl/news_chinski-su ... angladeszu
Bangladesz zamówił w Chinach dwa okręty podwodne typu 039 Song, które konstrukcyjnie wywodzą się z rosyjskich okrętów typu Paltus projektu 877.
http://www.defence24.pl/news_chinski-su ... angladeszu
- Darth Stalin
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
- Lokalizacja: Płock
Re: Z życia flot.
Jeżeli to faktycznie ma być 039, to on akurat nie ma nic wspólnego z projektem 877...
Wystarczy spojrzeć na fotkę...
Wystarczy spojrzeć na fotkę...
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Re: Z życia flot.
Typ 039A (NATO YUAN) jest wizualnie b podobny do KILOsow...
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
- Darth Stalin
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
- Lokalizacja: Płock
Re: Z życia flot.
Ale typ 039A Yuan ma niewiele wspólnego z typem 039/039G/039G1 Song... a to ponoć Songi mają iść na eksport...
Chyba, że jednak Yuany?
Chyba, że jednak Yuany?
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Re: Z życia flot.
039A to w prostej linii ulepszony SONG. Na tyle ulepszony, że uznano te jednostki za odrębną klasę.Darth Stalin pisze:Ale typ 039A Yuan ma niewiele wspólnego z typem 039/039G/039G1 Song... a to ponoć Songi mają iść na eksport...
Chyba, że jednak Yuany?
Natomiast swoją drogą nie uważam, żeby Chiny exportowały 039A, ale kto wie?? Ostatnie jednostki 039A mają już podobno AIP...
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
- Darth Stalin
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
- Lokalizacja: Płock
Re: Z życia flot.
Nie wiem, czy "ulepszony" pasuje do tego okrętu - przede wszystkim 039A dostał kroplowy kadłub, co oznacza praktycznie skonstruowanie jednostki od nowa.
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Re: Z życia flot.
Wszystko wskazuje na to, że Koreańczycy zdecydują się na budowę 3 kolejnych niszczycieli będących częścią systemu AEGIS. Chyba odwaliła sodówka i mamy do czynienia z klasycznym 'overkillem'...
Re: Z życia flot.
Korea Północna to nie jedyny ich potencjalny przeciwnik... Dodatkowo zawsze lepiej mieć 2 okręty z obroną przeciwbalistyczną w morzu na wypadek szaleństw na północy niż tylko 1.
Re: Z życia flot.
Pokrótce plan Koreańczyków: 3-4 samodzielne floty w składzie 2 niszczyciele z AEGIS, 2 x KD (Korean Destroyer), 2 x okręt podwodny KSS-III + 1 AOE, 16 helikopterów i 3 samoloty patrolowe.
Początkowo planowano budowę 3 nowych okrętów o których mowa za 3 (!!!) mld USD, teraz mówi się o zabezpieczeniu AŻ 4 mld USD. Okręty miałyby wchodzić do służby w latach 2022-28. Trzeba też będzie wydać pieniądze na wyposażenie ich w AMDR-S zamiast obecnie używanego SPY1-D. Już nawet nie piszę o tym, ile i czy kiedykolwiek udałoby się zapełnić wszystkie VLS na tych okrętach (chyba że będzie to okrojona wersja używanej obecnie). Co poza tym? Koszty zwiększenia dodatkowo personelu marynarki. Co to wszystko może oznaczać (i pewnie tak się stanie)? Zatrzymanie prac (w najgorszym przypadku) lub znaczne ograniczenie środków na projekty KDDX i kolejne wersje fregat typu Incheon (partie II i III). W zamian jest to zabezpieczenie przed rakietami balistycznymi przeciwnika. Takich wrogów jest aktualnie dwóch (chyba że ktoś jeszcze do tego doliczy Rosję) - ChRLD I DRKP i do czasu wprowadzenia tych okrętów do służby na 99% nie wzrośnie (Japonia nie ma zamiaru stać się państwem posiadającym rakiety balistyczne i wygodnie im z tym). Taka ilość tych okrętów bardziej przypomina mi projekt pt. polski lotniskowiec niż rozsądne działanie. Biorąc pod uwagę argumenty podnoszone przez stronę koreańską (wojskowych i niektórych polityków przede wszystkim) o wzrastającym zagrożenie w regionie, to Japończycy powinni mieć 15 takich okrętów biorąc liniową zależność od liczby mieszkańców lub 30 jeśli wziąć PKB. Działa na wyobraźnię?
Początkowo planowano budowę 3 nowych okrętów o których mowa za 3 (!!!) mld USD, teraz mówi się o zabezpieczeniu AŻ 4 mld USD. Okręty miałyby wchodzić do służby w latach 2022-28. Trzeba też będzie wydać pieniądze na wyposażenie ich w AMDR-S zamiast obecnie używanego SPY1-D. Już nawet nie piszę o tym, ile i czy kiedykolwiek udałoby się zapełnić wszystkie VLS na tych okrętach (chyba że będzie to okrojona wersja używanej obecnie). Co poza tym? Koszty zwiększenia dodatkowo personelu marynarki. Co to wszystko może oznaczać (i pewnie tak się stanie)? Zatrzymanie prac (w najgorszym przypadku) lub znaczne ograniczenie środków na projekty KDDX i kolejne wersje fregat typu Incheon (partie II i III). W zamian jest to zabezpieczenie przed rakietami balistycznymi przeciwnika. Takich wrogów jest aktualnie dwóch (chyba że ktoś jeszcze do tego doliczy Rosję) - ChRLD I DRKP i do czasu wprowadzenia tych okrętów do służby na 99% nie wzrośnie (Japonia nie ma zamiaru stać się państwem posiadającym rakiety balistyczne i wygodnie im z tym). Taka ilość tych okrętów bardziej przypomina mi projekt pt. polski lotniskowiec niż rozsądne działanie. Biorąc pod uwagę argumenty podnoszone przez stronę koreańską (wojskowych i niektórych polityków przede wszystkim) o wzrastającym zagrożenie w regionie, to Japończycy powinni mieć 15 takich okrętów biorąc liniową zależność od liczby mieszkańców lub 30 jeśli wziąć PKB. Działa na wyobraźnię?
- Darth Stalin
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
- Lokalizacja: Płock
Re: Z życia flot.
Jeśli do komór uzbrojenia załadują mniej Standardów a więcej swoich mutacji Harpoona i rakiet manewrujących, to będą mieli niezłą odpowiedź na to, co może wystawić flota ChRL czy nawet Japonii...
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
- pothkan
- Posty: 4480
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Z życia flot.
Ano sensacja, tym bardziej że do niedawna MW Angoli była de facto w stanie całkowitego zaniku. Ale od kilku lat dość mocno się rozwijają, dzięki gospodarczemu boomowi - oczywiście, opartemu na eksporcie ropy, głównie do Chin (ale drugim klientem jest USA).
Odpowiedź na pytanie, czy Angolę na to stać brzmi - owszem. Nadal jednak pozostaje kwestia załogi i zaplecza technicznego...
Pośrednictwo (do Chin) jest moim zdaniem mało prawdopodobne, aczkolwiek Chińczycy zapewne skorzystają z tego zakupu, i dokładnie sobie ów lotniskowiec obejrzą. O ile jeszcze tego nie zrobili na Chakri Naruebet.
Odpowiedź na pytanie, czy Angolę na to stać brzmi - owszem. Nadal jednak pozostaje kwestia załogi i zaplecza technicznego...
Pośrednictwo (do Chin) jest moim zdaniem mało prawdopodobne, aczkolwiek Chińczycy zapewne skorzystają z tego zakupu, i dokładnie sobie ów lotniskowiec obejrzą. O ile jeszcze tego nie zrobili na Chakri Naruebet.
Na to się od dawna zapowiadało - Bangladesz myśli o OP od ładnych kilkunastu lat. Czy ich na to stać, trudniej powiedzieć - ale w świetle błyskawicznego rozwoju MW sąsiedniego Mjanmaru (notabene także głównie we współpracy z Chinami), nie mają raczej wyboru.Piotr S. pisze:I znowu mała sensacja Bangladesz zamówił w Chinach dwa okręty podwodne typu 039 Song, które konstrukcyjnie wywodzą się z rosyjskich okrętów typu Paltus projektu 877. http://www.defence24.pl/news_chinski-su ... angladeszu
- Darth Stalin
- Posty: 1201
- Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
- Lokalizacja: Płock
Re: Z życia flot.
A to Chakri już popłynął do Chin?pothkan pisze:Chińczycy zapewne skorzystają z tego zakupu, i dokładnie sobie ów lotniskowiec obejrzą. O ile jeszcze tego nie zrobili na Chakri Naruebet.
W sumie to IMHO dziwne, że nikt go nie kupił... choćby nawet Angola mieliby wtedy parkę
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Z życia flot.
jednym słowem MW Angoli zawstydza MW RP .....
- pothkan
- Posty: 4480
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Re: Z życia flot.
O ile kojarzę, współpraca wojskowa Chin i Tajlandii była dość ciepła.Darth Stalin pisze:A to Chakri już popłynął do Chin?
Re: Z życia flot.
okręt chiński vs amerykański... na razie tylko niebezpieczne manewrowanie...
Chinese Military Ship Confronts U.S. Cruiser as Tensions Rise
BY BLOOMBERG ON DECEMBER 13, 2013
Dec. 13 (Bloomberg) — A U.S. Navy guided-missile cruiser had a confrontation with a Chinese militaryship on Dec. 5 in the South China Sea, underscoring rising tensions in the region in the wake of China’s newly declared air-defense zone.
The USS Cowpens, operating in international waters, and a Chinese naval vessel “had an encounter that required maneuvering to avoid a collision,” the U.S. Pacific Fleet said in a statement.
“This incident underscores the need to ensure the highest standards of professional seamanship, including communications between vessels, to mitigate the risk of an unintended incident or mishap,” according to the Navy statement.
China was probably angry that the Cowpens may have been trying to spy on China’s only aircraft carrier, which was operating in the area, said Dean Cheng, an analyst at the Heritage Foundation’s Asian Studies Center in Washington.
“This was not an accident,” Cheng said in an interview. “It was deliberate. The Chinese are raising the ante.”
The near-collision, while was resolved peacefully, hints at the growing risk of confrontation as China seeks ways to assert its sovereignty in the region, Cheng said.
China last month unnerved its neighbors by declaring an air defense identification zone in the East China Sea that overlaps with Japan’s and includes uninhabited islands claimed by both nations.
“I think we’re going to see much more tension in the air and on the surface,” Cheng said. “In the South China Sea, we’ve been seeing a steady ratcheting up of pressure.”
’Getting Dangerous’
The Chinese vessel tried to force the Cowpens to stop, causing a military standoff, according to the Washington Free Beacon, a news website, which earlier reported the incident. The Cowpens continued on its course because it was operating in international waters.
After a second Chinese ship sailed in front of the Cowpens and stopped, the Cowpens was forced to change course to avoid a collision, the Free Beacon said.
“It’s getting dangerous out there,” said Patrick Cronin, a senior adviser for the Asia-Pacific Security Program at the Center for a New American Security in Washington. “Accidents happen. People can get killed out there through these maneuvers. We need more efforts at ways to tamp down or avert crises as they arise.”
Cronin said the incident appeared to be a “tit-for-tat” response to the U.S. refusing to recognize China’s new air defense zone.
“We’re making them look impotent with respect to the ADIZ,” Cronin said, referring to the acronym for air defense identification zone. By trying to block a U.S. ship, China is engaging in “a coercive diplomacy, it’s neither war nor peace,” he said.
- David Lerman, Copyright 2013 Bloomberg
Chinese Military Ship Confronts U.S. Cruiser as Tensions Rise
BY BLOOMBERG ON DECEMBER 13, 2013
Dec. 13 (Bloomberg) — A U.S. Navy guided-missile cruiser had a confrontation with a Chinese militaryship on Dec. 5 in the South China Sea, underscoring rising tensions in the region in the wake of China’s newly declared air-defense zone.
The USS Cowpens, operating in international waters, and a Chinese naval vessel “had an encounter that required maneuvering to avoid a collision,” the U.S. Pacific Fleet said in a statement.
“This incident underscores the need to ensure the highest standards of professional seamanship, including communications between vessels, to mitigate the risk of an unintended incident or mishap,” according to the Navy statement.
China was probably angry that the Cowpens may have been trying to spy on China’s only aircraft carrier, which was operating in the area, said Dean Cheng, an analyst at the Heritage Foundation’s Asian Studies Center in Washington.
“This was not an accident,” Cheng said in an interview. “It was deliberate. The Chinese are raising the ante.”
The near-collision, while was resolved peacefully, hints at the growing risk of confrontation as China seeks ways to assert its sovereignty in the region, Cheng said.
China last month unnerved its neighbors by declaring an air defense identification zone in the East China Sea that overlaps with Japan’s and includes uninhabited islands claimed by both nations.
“I think we’re going to see much more tension in the air and on the surface,” Cheng said. “In the South China Sea, we’ve been seeing a steady ratcheting up of pressure.”
’Getting Dangerous’
The Chinese vessel tried to force the Cowpens to stop, causing a military standoff, according to the Washington Free Beacon, a news website, which earlier reported the incident. The Cowpens continued on its course because it was operating in international waters.
After a second Chinese ship sailed in front of the Cowpens and stopped, the Cowpens was forced to change course to avoid a collision, the Free Beacon said.
“It’s getting dangerous out there,” said Patrick Cronin, a senior adviser for the Asia-Pacific Security Program at the Center for a New American Security in Washington. “Accidents happen. People can get killed out there through these maneuvers. We need more efforts at ways to tamp down or avert crises as they arise.”
Cronin said the incident appeared to be a “tit-for-tat” response to the U.S. refusing to recognize China’s new air defense zone.
“We’re making them look impotent with respect to the ADIZ,” Cronin said, referring to the acronym for air defense identification zone. By trying to block a U.S. ship, China is engaging in “a coercive diplomacy, it’s neither war nor peace,” he said.
- David Lerman, Copyright 2013 Bloomberg
Re: Z życia flot.
Ciekawa sprawa a dotyczy USS Miami ,okręt został wycofany po pożarze w stoczni a odpowiedzialny za ten pożar jest pracownik cywilny stoczni .Został on skazany na 17 lat więzienia i uwaga 400 mln dolarów kary. Zastanawia mnie tylko jedno co by było gdyby u nas nastąpił podobny incydent ? być może było by tak jak napisał to jeden z komentujących ,ze w Polsce dostał by 3 lata i 50 tyś zł kary , w sumie ciekawe jest to jak ten podpalacz zamierza spłacić 400 mln dolarów
http://technowinki.onet.pl/uss-miami-pi ... acza/sbrm3
http://technowinki.onet.pl/uss-miami-pi ... acza/sbrm3