Seryjnie budowane kadłuby frachtowców
Seryjnie budowane kadłuby frachtowców
Konkretnie chodzi mi o frachtowce budowane w USA. Pytanie brzmi: co kryło się pod oznaczeniami (np C1, T2, itp), co oznaczały dodatkowe litery i cyfry dodawane do symboli podstawowych itp. Zresztą im więcej informacji (rysunki i dane techniczne mile widziane) tym lepiej.
Ponieważ wiele tych frachtowców znalazło się w składzie flot wojennych, a część stała się nawet "rasowymi" okrętami wojennymi (lotniskowce eskortowe), myślę, że temat ten nadaje się do tego forum.
Pozdrawiam
Ponieważ wiele tych frachtowców znalazło się w składzie flot wojennych, a część stała się nawet "rasowymi" okrętami wojennymi (lotniskowce eskortowe), myślę, że temat ten nadaje się do tego forum.
Pozdrawiam
Wielkie dzięki za to, ale będę jeszcze drążył
Czy kadłuby przeznaczone do przebudowy na lotniskowce miały inne (dodatkowe) oaznaczenia i tym samym różniły się od analogicznych przeznaczonych na frachtowce, czy też do przebudowy wybierano po prostu co któryś kadłub.
W temacie frachtowców niestety jestem "zupełnym lajkonikiem"
(też wolę jak coś pływającego strzela), więc postanowiłem się dokształcić, nie odbiegając jednak zanadto od wojennego tematu...
Może szanowna brać okrętowa wie, gdzie na sieci można coś znaleźć w temacie seryjnej wojennej budowy statków (oprócz strony o O'Braian oczywiscie), bo mnie się zbyt wiele, jak na razie, znaleźć nie udało. Może źle szukałem
Pozdrawiam
Czy kadłuby przeznaczone do przebudowy na lotniskowce miały inne (dodatkowe) oaznaczenia i tym samym różniły się od analogicznych przeznaczonych na frachtowce, czy też do przebudowy wybierano po prostu co któryś kadłub.
W temacie frachtowców niestety jestem "zupełnym lajkonikiem"
(też wolę jak coś pływającego strzela), więc postanowiłem się dokształcić, nie odbiegając jednak zanadto od wojennego tematu...
Może szanowna brać okrętowa wie, gdzie na sieci można coś znaleźć w temacie seryjnej wojennej budowy statków (oprócz strony o O'Braian oczywiscie), bo mnie się zbyt wiele, jak na razie, znaleźć nie udało. Może źle szukałem
Pozdrawiam
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
– Carl Gustaf Mannerheim
Fajne rysunki, dzięki!
Czyli tak: S4 - Special 400-500ft
S2 - turbina, 2 śruby, ponad 12 pasażerów
BB3 - diabli wiedzą
Trochę się wyjaśnia, ale nie wszystko. O ile bowiem to pierwsze "S" oznaczające zabudowę specjalną dla USMC jest tutaj zrozumiałe i w pełni uzasadnione, to czemu przy niektórych typach CVE spotyka się oznaczenie C3 (t. "Bouge"), albo T2 (bodajże t. "Sangamon")?
Ma ktoś jakąś teorię?
Czyli tak: S4 - Special 400-500ft
S2 - turbina, 2 śruby, ponad 12 pasażerów
BB3 - diabli wiedzą
Trochę się wyjaśnia, ale nie wszystko. O ile bowiem to pierwsze "S" oznaczające zabudowę specjalną dla USMC jest tutaj zrozumiałe i w pełni uzasadnione, to czemu przy niektórych typach CVE spotyka się oznaczenie C3 (t. "Bouge"), albo T2 (bodajże t. "Sangamon")?
Ma ktoś jakąś teorię?
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
– Carl Gustaf Mannerheim
Załączam link do strony o stoczniach i zbudowaneych przez nie jednostek typu Liberty
http://www.usmm.net/libyards.html
http://www.usmm.net/libyards.html