SuperDunkierka
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: SuperDunkierka
Z dwóch pierwszych dunkierek w sumie 18000ton. Resztę dokładamy z oszczędności
- SmokEustachy
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: SuperDunkierka
Eee.
Proponuję uściślić warunki zabawy:
Budujemy Dunkierkę zachowując podstawowe założenia Dunkierki ale wyporność dajemy pełna traktatową.
Proponuję uściślić warunki zabawy:
Budujemy Dunkierkę zachowując podstawowe założenia Dunkierki ale wyporność dajemy pełna traktatową.
Re: SuperDunkierka
A nie myślisz, że 8 x 330 (2 x IV) i 16 x 130 (3 x IV + 2 x II), powiększone do 35 tysi jest bez sensu ? Przecież wystarczy Ryśkowi pocienić trochę opancerzenie i mieści się jak ulał w wyporności traktatowej.
Jeśli chcesz stawiać super Dunkierkę / Strasbourga, to tylko przy ogólnym założeniu kalibrów artylerii głównej i średniej oraz wyporności standardowej. Reszta powinna być inwencją chętnych do odpowiedzi na wyzwanie.
Oczywiście dodałbym ograniczenie elementów architektury, żeby za bardzo nie odbiegały od oryginałów.
Jeśli chcesz stawiać super Dunkierkę / Strasbourga, to tylko przy ogólnym założeniu kalibrów artylerii głównej i średniej oraz wyporności standardowej. Reszta powinna być inwencją chętnych do odpowiedzi na wyzwanie.
Oczywiście dodałbym ograniczenie elementów architektury, żeby za bardzo nie odbiegały od oryginałów.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- jogi balboa
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: SuperDunkierka
Uściślijmy jakie były podstawowe założenia dunkierki. Zbudować pancernik kieszonkowy do obijania włoskich krążowników waszyngtońskich, niemieckich pancerników kieszonkowych i potencjalnych włoskich pancerników kieszonkowych, względnie starych włoskich pancerników. W tej kolejności. Wyporność traktatowa to antyzałożenie dunkierki.SmokEustachy pisze:Budujemy Dunkierkę zachowując podstawowe założenia Dunkierki
Czyli chcesz mieć takiego Bismarcka we wczesnej fazie rozwojowej tyle że w wersji francuskiej. 8x330mm, pb 350mm, pp150mm, prędkość 30-33knoty, 35tys ton.SmokEustachy pisze:ale wyporność dajemy pełna traktatową.
- SmokEustachy
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: SuperDunkierka
Owszem, kaliber 330 zachowany ale dział nie musi być 8 może być nawet i 12. Zdolność do pościgu i niszczenia pancerników kieszonkowych, Może być 4xII w wieżach, mogą być samoloty, Różne rzeczy mogą być.
Re: SuperDunkierka
Usunąłem część swoich rysunków i w ten sposób zrobiła sie przestrzeń dla sylwetki Brestu. Oczywiście jest to wersja niedopieszczona, ponieważ brakuje działek 37 mm i wyposażenia (łodzie, samoloty, żurawie). Jednak wystarczy dla naszych rozważań.
Życzę miłej lektury.
Brest
France Battleship laid down 1935 (Engine 1938)
Displacement:
32 720 t light; 34 412 t standard; 36 711 t normal; 38 550 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
774,00 ft / 754,04 ft x 102,36 ft x 28,22 ft (normal load)
235,92 m / 229,83 m x 31,20 m x 8,60 m
Armament:
9 - 12,99" / 330 mm guns (3x3 guns), 1 096,51lbs / 497,37kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 1 raised mount - superfiring
16 - 5,12" / 130 mm guns (4x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
on side, all amidships
4 - 5,12" / 130 mm guns (1x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in a turret (on a barbette)
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
Weight of broadside 11 228 lbs / 5 093 kg
Shells per gun, main battery: 150
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,0" / 280 mm 461,94 ft / 140,80 m 16,40 ft / 5,00 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 94% of normal length
- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 519,91 ft / 158,47 m 37,80 ft / 11,52 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,4" / 340 mm 7,87" / 200 mm 13,4" / 340 mm
2nd: 4,72" / 120 mm 3,15" / 80 mm 3,15" / 80 mm
3rd: 4,72" / 120 mm 3,15" / 80 mm 3,15" / 80 mm
4th: 0,59" / 15 mm - -
- Armour deck: 5,51" / 140 mm, Conning tower: 11,02" / 280 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 125 962 shp / 93 967 Kw = 29,00 kts
Range 8 500nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 4 138 tons
Complement:
1 325 - 1 723
Cost:
£14,290 million / $57,160 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 403 tons, 3,8%
Armour: 13 234 tons, 36,0%
- Belts: 3 641 tons, 9,9%
- Torpedo bulkhead: 859 tons, 2,3%
- Armament: 2 769 tons, 7,5%
- Armour Deck: 5 703 tons, 15,5%
- Conning Tower: 262 tons, 0,7%
Machinery: 3 449 tons, 9,4%
Hull, fittings & equipment: 14 033 tons, 38,2%
Fuel, ammunition & stores: 3 992 tons, 10,9%
Miscellaneous weights: 600 tons, 1,6%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
60 825 lbs / 27 590 Kg = 55,5 x 13,0 " / 330 mm shells or 9,9 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,17
Metacentric height 6,9 ft / 2,1 m
Roll period: 16,3 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 56 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,41
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,12
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,590
Length to Beam Ratio: 7,37 : 1
'Natural speed' for length: 27,46 kts
Power going to wave formation at top speed: 52 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 20,00 degrees
Stern overhang: 9,74 ft / 2,97 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,08 ft / 8,56 m
- Forecastle (20%): 22,38 ft / 6,82 m
- Mid (50%): 20,57 ft / 6,27 m
- Quarterdeck (19%): 20,96 ft / 6,39 m
- Stern: 21,69 ft / 6,61 m
- Average freeboard: 21,85 ft / 6,66 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 77,9%
- Above water (accommodation/working, high = better): 169,8%
Waterplane Area: 55 926 Square feet or 5 196 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 115%
Structure weight / hull surface area: 184 lbs/sq ft or 900 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,01
- Longitudinal: 1,18
- Overall: 1,03
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: SuperDunkierka
Poniżej wyliczenie Springsharpa dla uzbrojenia postulowanego przez Smoka.
Oczywiście sylwetka bez zmian.
Brest 3,
France Battleship laid down 1935 (Engine 1938)
Displacement:
33 043 t light; 34 684 t standard; 36 860 t normal; 38 600 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
774,00 ft / 754,04 ft x 103,35 ft x 28,54 ft (normal load)
235,92 m / 229,83 m x 31,50 m x 8,70 m
Armament:
12 - 12,99" / 330 mm guns (3 mounts), 1 096,51lbs / 497,37kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 3 raised guns - superfiring
16 - 5,12" / 130 mm guns (4x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
on side, all amidships
4 - 5,12" / 130 mm guns (1x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in a turret (on a barbette)
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
12 - 1,46" / 37,0 mm guns in single mounts, 0,00lbs / 0,00kg shells, 4 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline, all aft
Weight of broadside 14 517 lbs / 6 585 kg
Shells per gun, main battery: 110
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,0" / 280 mm 461,94 ft / 140,80 m 16,40 ft / 5,00 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 94% of normal length
- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 519,91 ft / 158,47 m 37,80 ft / 11,52 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,0" / 330 mm 7,48" / 190 mm 13,4" / 340 mm
2nd: 3,94" / 100 mm 2,36" / 60 mm 3,15" / 80 mm
3rd: 3,94" / 100 mm 2,36" / 60 mm 3,15" / 80 mm
4th: 0,59" / 15 mm - -
5th: 0,59" / 15 mm - -
- Armour deck: 5,12" / 130 mm, Conning tower: 11,02" / 280 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 109 652 shp / 81 801 Kw = 28,00 kts
Range 8 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 3 916 tons
Complement:
1 329 - 1 729
Cost:
£15,788 million / $63,151 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 815 tons, 4,9%
Armour: 12 879 tons, 34,9%
- Belts: 3 643 tons, 9,9%
- Torpedo bulkhead: 859 tons, 2,3%
- Armament: 2 818 tons, 7,6%
- Armour Deck: 5 296 tons, 14,4%
- Conning Tower: 263 tons, 0,7%
Machinery: 3 003 tons, 8,1%
Hull, fittings & equipment: 14 946 tons, 40,5%
Fuel, ammunition & stores: 3 817 tons, 10,4%
Miscellaneous weights: 400 tons, 1,1%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
58 055 lbs / 26 333 Kg = 52,9 x 13,0 " / 330 mm shells or 9,3 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,16
Metacentric height 6,9 ft / 2,1 m
Roll period: 16,5 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 60 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,52
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,20
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,580
Length to Beam Ratio: 7,30 : 1
'Natural speed' for length: 27,46 kts
Power going to wave formation at top speed: 50 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 20,00 degrees
Stern overhang: 9,74 ft / 2,97 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,08 ft / 8,56 m
- Forecastle (20%): 22,38 ft / 6,82 m
- Mid (50%): 20,57 ft / 6,27 m
- Quarterdeck (19%): 20,96 ft / 6,39 m
- Stern: 21,69 ft / 6,61 m
- Average freeboard: 21,85 ft / 6,66 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 81,1%
- Above water (accommodation/working, high = better): 169,3%
Waterplane Area: 55 937 Square feet or 5 197 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 109%
Structure weight / hull surface area: 196 lbs/sq ft or 958 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,00
- Longitudinal: 1,25
- Overall: 1,03
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent
Oczywiście sylwetka bez zmian.
Brest 3,
France Battleship laid down 1935 (Engine 1938)
Displacement:
33 043 t light; 34 684 t standard; 36 860 t normal; 38 600 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
774,00 ft / 754,04 ft x 103,35 ft x 28,54 ft (normal load)
235,92 m / 229,83 m x 31,50 m x 8,70 m
Armament:
12 - 12,99" / 330 mm guns (3 mounts), 1 096,51lbs / 497,37kg shells, 1935 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority forward, 3 raised guns - superfiring
16 - 5,12" / 130 mm guns (4x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in turrets (on barbettes)
on side, all amidships
4 - 5,12" / 130 mm guns (1x4 guns), 67,03lbs / 30,40kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in a turret (on a barbette)
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1935 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
12 - 1,46" / 37,0 mm guns in single mounts, 0,00lbs / 0,00kg shells, 4 Model
Anti-aircraft guns in deck mount
on centreline, all aft
Weight of broadside 14 517 lbs / 6 585 kg
Shells per gun, main battery: 110
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 11,0" / 280 mm 461,94 ft / 140,80 m 16,40 ft / 5,00 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 94% of normal length
- Torpedo Bulkhead:
1,18" / 30 mm 519,91 ft / 158,47 m 37,80 ft / 11,52 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 13,0" / 330 mm 7,48" / 190 mm 13,4" / 340 mm
2nd: 3,94" / 100 mm 2,36" / 60 mm 3,15" / 80 mm
3rd: 3,94" / 100 mm 2,36" / 60 mm 3,15" / 80 mm
4th: 0,59" / 15 mm - -
5th: 0,59" / 15 mm - -
- Armour deck: 5,12" / 130 mm, Conning tower: 11,02" / 280 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 4 shafts, 109 652 shp / 81 801 Kw = 28,00 kts
Range 8 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 3 916 tons
Complement:
1 329 - 1 729
Cost:
£15,788 million / $63,151 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 1 815 tons, 4,9%
Armour: 12 879 tons, 34,9%
- Belts: 3 643 tons, 9,9%
- Torpedo bulkhead: 859 tons, 2,3%
- Armament: 2 818 tons, 7,6%
- Armour Deck: 5 296 tons, 14,4%
- Conning Tower: 263 tons, 0,7%
Machinery: 3 003 tons, 8,1%
Hull, fittings & equipment: 14 946 tons, 40,5%
Fuel, ammunition & stores: 3 817 tons, 10,4%
Miscellaneous weights: 400 tons, 1,1%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
58 055 lbs / 26 333 Kg = 52,9 x 13,0 " / 330 mm shells or 9,3 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,16
Metacentric height 6,9 ft / 2,1 m
Roll period: 16,5 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 60 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,52
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,20
Hull form characteristics:
Hull has a flush deck
Block coefficient: 0,580
Length to Beam Ratio: 7,30 : 1
'Natural speed' for length: 27,46 kts
Power going to wave formation at top speed: 50 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 20,00 degrees
Stern overhang: 9,74 ft / 2,97 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 28,08 ft / 8,56 m
- Forecastle (20%): 22,38 ft / 6,82 m
- Mid (50%): 20,57 ft / 6,27 m
- Quarterdeck (19%): 20,96 ft / 6,39 m
- Stern: 21,69 ft / 6,61 m
- Average freeboard: 21,85 ft / 6,66 m
Ship tends to be wet forward
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 81,1%
- Above water (accommodation/working, high = better): 169,3%
Waterplane Area: 55 937 Square feet or 5 197 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 109%
Structure weight / hull surface area: 196 lbs/sq ft or 958 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,00
- Longitudinal: 1,25
- Overall: 1,03
Hull space for machinery, storage, compartmentation is excellent
Room for accommodation and workspaces is excellent
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: SuperDunkierka
Proponuję darować sobie 4 działowe 130 przecież tym nie dało się że strzelić żadnego nowoczesnego samolotu, no chyba że amunicja z zapalnikami zblizeniowymi ale takich w 35 nie było. Angielski rozkład 130 mm ala książunio jest bardzie optymalny.
Re: SuperDunkierka
Jeśli pozbywamy się "uniwersalnych" 130-stek (układ 5 x IV), to zastępujemy je sześciocalówkami (układ 3 x III) i przynajmniej sześcioma zdwojonymi zestawami setek.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: SuperDunkierka
To drugie naturalne rozwiązanie
Re: SuperDunkierka
Niby tak. Jednak do momentu wprowadzenia do służby Dunkierki nie wiedziano o nieużyteczności w zwalczaniu celów powietrznych przez poczwórne wieże 130-tek. Wszystko wyszło w czasie prób, a wtedy Brest byłby bardzo zaawansowany w budowie...Marek-1969 pisze:To drugie naturalne rozwiązanie
Można również zastosować układ 10 x 203 (5 x II). Myślę, że wieże z Focha byłyby w sam raz.
A zamiast setek postawić 90-tki. Jednak na pokładzie zrobiłoby się dość ciasno.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: SuperDunkierka
Widzę cofam się do czasów semi-drednotow.
Re: SuperDunkierka
A czy to nie były piękne czasy ?Marek-1969 pisze:Widzę cofam się do czasów semi-drednotow.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: SuperDunkierka
Czas świetności semi trwał właściwie jeden sezon. PS jeżeli Francuzi to nie 10x203 tylko 10x194.to nawet było.
Re: SuperDunkierka
Nie trwał, bo Dreadnought powstał wcześniej niż większość semidrednotówMarek-1969 pisze:Czas świetności semi trwał właściwie jeden sezon. PS jeżeli Francuzi to nie 10x203 tylko 10x194.to nawet było.
Natomiast odnośnie armat 194 mm. Czy były jakieś projekty nowych armat z wieżami dla okrętów ?
Pisałem o ośmiocalówkach, ponieważ były dostępne niejako "od ręki". Gotowe projekty armat i wież zastosowanych na krążownikach.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
- SmokEustachy
- Posty: 4479
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: SuperDunkierka
trochę tak, trochę nie. Rozpatrzmy ten projekt Brest jako pełnowymiarową Dunkierkę. I czterodziałowe wieże 130mm znajdują tu uzasadnienie. Potem być może modernizacja i zastąpienie 2 z nich przez 8 dział 100mm. Ale czy nie lepiej zastosować tu 3 wieże 330mm na śródokręciu, bo mamy wygodny hangar?