peceed pisze: ↑2022-02-02, 22:13
Nie róbmy sobie jaj. To klasa która zawiera wszystkie obecnie produkowane nowoczesne radary, w tym AESA.
Faktycznie, jakoś przeczytałem wcześniej, że chodzi ci o te ze skanowaniem fazowym. Chaotycznie piszesz i ciężko się w ogóle to czyta.
peceed pisze: ↑2022-02-02, 22:13
Przy wykrywaniu szybko lecącego celu dobrze jest wysłać w takim momencie który pozwoli najlepiej określić parametry jego ruchu.
Na to klasyczna antena obrotowa nie pozwoli. Ale gdy mamy antenę ze skanowaniem elektronicznym to może ona wysłać kilka impulsów, poznać parametry celu i wówczas przerwa w śledzeniu nie jest groźna, bo obiekt przy następnym obrocie musi znajdować się w odległości kilkuset metrów od wartości ekstrapolowanej - o ile nie przyspiesza jak UFO.
Człowieku zrozum, że nie po to się inwestuje w radary działające w pasmach X, a w głowicach nawet Ka, aby drwić sobie z kilkuset metrów! Jeśli manewruje to się rakieta przechwytująca może łatwo minąć. To są precyzyjne rzeczy. Dlatego jeśli dla mniejszych jednostek antena obrotowa to kompromis wynikający z możliwości zasilania oraz masy jaką można umieścić na maszcie to na większych okrętach jednak bardziej sporadycznie się robi tego typu "oszczędności".
peceed pisze: ↑2022-02-02, 22:13
Misiu, studiowałem 2 kierunki pokrewne do elektroniki i kilka przedmiotów mi z tej dziedziny wpadło.
Patrząc jacy ludzie teraz kończą studia to we wszystko jestem w stanie uwierzyć. Nie poddawaj się z tą edukacją. Nigdy nie jest za późno by coś jeszcze doczytać.
peceed pisze: ↑2022-02-02, 22:13
Z reguły chce się uniknąć sytuacji w której radar nie jest częścią bryły obiektu stealth, do tego zwiększa on ilość listków w charakterystyce okrętu.
Ale nie ma najmniejszego problemu by wprowadzić obudowę dla takiej anteny czego przykładów jest trochę na świecie. Choćby wspominana tu Visby, czy Type45. Wypisujesz brednie po prostu. Fasetki... ta... kolega taki techniczny to po polskiemu powinien chyba wiedzieć jak się to naziawa, c'nie?
peceed pisze: ↑2022-02-02, 22:13
Bardzo uprzejme. No to zaproponuję zabawę w zgadywanie.
Przez pomyłkę z rozpędu napisałem obrotowy, a przecież planują ścianowe - mea culpa
. Musimy zgadywanie od nowa zacząć, bo chyba nie zrozumiałeś.
SiSi pisze: ↑2022-02-02, 22:11
Zgadzam się.
To co napisałeś wcale nie przeczy moim słowom.
Dlatego tylko wspomniałem, że nie tak do końca, to było tak w ramach uzupełnienia twojego komentarza
SiSi pisze: ↑2022-02-02, 22:11
Gdzieś tam wcześniej padały porównania linii brzegowej PL, a Szwecji i Finlandii. Skoro są diametralnie różne, to możliwe, że środki użyte do ich obrony mogą być inne. Izrael to już inna bajka, chociaż warto śledzić, co kombinują, ponieważ raczej są innowacyjni.
Z tę linią brzegową to nie tak. Bo od walki między szkierami mają CB90, a korwety są przeznaczone na otwarte wody do ochorny żeglugi, to samo u Finów. MRAD może być zapewnione z lądu, na tej samej zasadzie jak dywizjony rakietowe wspierają.
Czy powinna być fregata? No ogólnie myślę, że tak.
Czy fregata 6kt? No tu myślę, że jest kompletnie błędny kierunek i zobaczymy jaką konfigurację Miecznika wybiorą, ale jeśli taką jak AH140 to masakra i zidiocenie.
Takie A200 byłoby chyba szczytem naszych możliwości i marzeń. Można tym obskoczyć wszystko co chcemy. A bierzemy się za jakieś kompletnie durne wymagania na gwiazdę śmierci, ale jak nie wyjdzie to zaakceptujemy jakąś biedę i nędzę.
Edit... Jeszcze w ramach uzupełnienia co do tych Visby to przyglądnij się najpierw jak to ma wyglądać: