Parowiec WISLA na Pinie 1850

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Parowiec WISLA na Pinie 1850

Post autor: AvM »

Wedlug ksiazki
"Recznoje Sudochodstwo w Rossii"
Moskwa "Transpüort" 1985
Od 1850 roku miedzy Kremenczugom i Pinskiem zaczal prace parowiec WISLA wlasciciela Puslowskij. Skad byl ten parowiec ??

AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Dla wszystki zainteresowanych
Parowce zbud przez J.Cockerill na Dniepr do 1870 r.
(nie ma narazie WISLY ??, chociaz mysle ze to byl jeden z nich)
Sorry za angielski, ale takie mam notatki moje :-(

24 1850 ESAKOFF Paddle iron tug
132bm 135x14x2ft 60nhp
Essakoff, St.Petersburg (Dniepr)
perheps
1874 VERA Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1850 tug-pass 60nhp)
1878 ASKOLD Parochod po Dniepru (built 1851)
1880 ASKOLD Parochod po Dniepru (built 1850 tug pass)
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1856 new boiler 1876)
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1862)
1900 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1862)

27 1850 POLZA Paddle iron tug
132bm 135x14x2ft 60nhp
Essakoff, St.Petersburg (Dniepr)
perheps
1874 KUMIR Totgovyj Dom Luri I Ko, Pinsk (built 1851 tug-pass 60nhp)
1878 KUMIR M.Luri (built 1851 tug-pass 60nhp)
1880 KUMIR Bratia Lurie I Ko (built 1851 tug)
1892 L.G. Zuchowickij (Pinsk-Mogiliew) (zbud 1885, engine 1855)

66 1858 KIEW Paddle iron tug
132bm 135x14x2ft 60nhp
Cie. Dnieper, St.Petersburg (Dniepr)
1874 Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1858-9)
1878 Parochod po Dniepru (built 1859)
1880 Parochod po Dniepru (built 1859 tug - pass)
1892 M.A.Lurie (1858 tug – pass Pinsk-Mogiliew)
1897 A.Lurie (1858 tug – pass Pinsk-Mogiliew)

67 1858 DESNA Paddle iron tug
132bm 135x14x2ft 60nhp
Cie. Dnieper, St.Petersburg (Dniepr)
perheps
1874 KREMENCHUG Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1858-9)
1878 Parochod po Dniepru (built 1859)
1878 Parochod po Dniepru (built 1859 tug - pass)
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1860 new boiler 1881)
1897 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1860)
1900 V.Rendel i M.Lauenburg (built 1860 tug)
1906 GERCL V.Rendel, M.Lauenburg I B:Epstein, Pinsk (built 1860 tug –pass)

68 1858 PRIPETZ Paddle iron tug
132bm 135x14x2ft 60nhp
Cie. Dnieper, St.Petersburg (Dniepr)
1874 PRIPIAT Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1859)
1878 Parochod po Dniepru (built 1859)
1880 Parochod po Dniepru (built 1859 70nhp tug - pass)

69 1858 DNIEPER Paddle iron passenger
198bm 155x16x2ft 50nhp
Cie. Dnieper, St.Petersburg (Dniepr)
1874 Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1856)
1878 Parochod po Dniepru (buuilt 1858)
1880 Parochod po Dniepru (built 1859 70nhp)
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858 new boiler 1880
1897 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858)
1900 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858 tug)
1906 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858 tug, new boiler 1880)

70 1858 VLADIMIR Paddle iron passenger
198bm 155x16x2ft 50nhp
Cie. Dnieper, St.Petersburg (Dniepr)
1874 Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1856)
1878 EKATERINA Parochod po Dniepru (built 1858)
1880 EKATERINA II Parochod po r. Dniepru (built 1858)
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858 new boiler 1879)
1897 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858)
1900 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858 passenger)

82 1859 N…. Paddle iron tug
132bm 135x14x2ft 60nhp
Cie. Dnieper, St.Opetersburg (Dniepr)
perheps
1874 PINSK Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1858-9)
1878 Parochod po Dniepru (built 1859)
1880 Parochod po Dniepru (built 1859 70nhp tug - pass)
perheps (or ex PRIPET ???)
1858 JAROSLAV paddle iron passenger 60nhp
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1882)
1897 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858)
1900 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858, rebuilt 1882 Kiev)
1906 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1858, new boiler 1882)

108 1862 N…. Paddle iron tug
200bm 160x17x2ft 60nhp
Siropiratov, Moscow Cie. (Dniepr)

124 1866 ALEXANDR II Paddle iron passenger
325bm 180x19x2ft 80nhp
Cie. Dnieper, St.Petersburg (Dniepr)
1874 Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami (built 1868)
1878 Parochod po Dniepru (built 1868)
1880 Parochod po r. Dniepru (built 1868)
1892 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1868 new engines & boiler 1884)
1897 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1868 new engines & boiler 1884)
1900 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1868 rebuiilt 1884 at Works of Co, Kiev+new engines & boiler 1884)
1906 O-vo Parochodnoe po Dniepru i ego Potokach (built 1868 new engines & boiler 1884)

ten ponizej to chyba Wislany ?

1856 PCHELKA Paddle iron tug
1874 Jachcenko, Semerenko tov. Dom (built 1856, rebuilt 1872)
(chartered to: Parochodnoje Obscestvo po Dniepru s potokami
1878 M.Br.Jachnenko (Wisla) ( built 1872 50nhp)
1880 Br.Jachcenko, M.Semerenko (built 1856)
1890 M.-N. Jachnenko (built 1871 M.Jachnienko, Czerkassy , engine and boiler 1871 Cockerill 45nhp passenger tug)
1897 M I B.A. Pain (built 1871 passenger-tug)

W 1880 sa ponadto dwa dziwne parowce:

KIEV (1862) Kievskoe Parachodstve tug 60nhp

BEREZINA ex VLADIMIR (1862)
Parochod po Dniepru 62nhp
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Michail w Kijowie.
Obrazek
a-v-m

Post autor: a-v-m »

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Jeszcze Dniepr!
Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

JAROSLAW (ww) wedlug Bereznoja dziala jeszcze we flotylli Dnieprzanskiej:
1908 remont kapitalny
4.1919 mobilizowany do przewozu wojska
7.19 zwrocony wladzóm cywilnym
17.10.19 mobilizowany statek portowy
1.1.20 zwrocony wladzóm cywilnym
lub (patrzcie na str 430 na dole)
10.11.19 mobilizowany statek portowy
20.7.20 zwrocony wladzóm cywilnym
zbud 1868 56,4x5,5x1,2m 180KM
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Andrzej - nie masz wrażenia, że rozmawiasz ze sobą?







Ale sobie nie przeszkadzaj - mówisz ciekawie.
a-v-m

Post autor: a-v-m »

:piwo:

Szucham chetnych do rozmowy.
Wydaje mi sie ze w Warszawie, Lublinie , ....
jeszcze mozna duzo znalesc.
Te statki Cockerlla to troche przylepka, ale mnie
to zawsze interesowalo, i ikilku moich kolegow.
Ale na swiecie jest to tez niewielu :-(
Nie masz Marek jakis pocztowek z Dniepru , ja mam kilkaset z Wolgi i z 50 z Amuru, ale tu to nie pomaga :-)


AvM
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Marek mozesz to poprzednie skasowac.
To jest Dniepr:
Obrazek
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6375
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Mam parowiec WISLA

Zbud w Liverpool w 1839 r.
Plywal jako WISLA w latach 1839-1850 miedzy Warszawa a Gdanskiem
1850 generaln remont
od 1850 roku medzy Pinskiem a Kremeczugiem
w 1858 byl w Kijowie i tam zostal
Wlasciel od 1850 Puslawskij.
Od 1861 (?) nazwany LEW wlasciciel Lewin z Pinska
plywal na Dnieprze i Prypeci.
Byl jeszcze w 1874 roku.

Dane stoczniowe:
Zbud John Laird. Birkenhead #30
wyslany w grudniu 1840 roku
153bm tony 102x18x6.5 stopy 24nKM

Drugiego ze statkow na wisle nadal
nie udalo sie zlokalizowac
( a moze sprzedany do Gdanska ?)
Zbud John Laird. Birkenhead #29
wyslany w grudniu 1840 roku
205bm tony 132x18x7.5 stopy 40nKM
ODPOWIEDZ