Jak zwykle bywa pewne sprawy wyglądają lepiej na papierze niż w życiu. Mam nadzieję że uda nam się oddzielić plewy od ziarna, no ale czas na temat tego postu. Będzie nim radziecka jednostka projektu-190 i pokrewne. Moim zdaniem jednostki zbudowane w 1946 roku były troszkę za duże na rzeki, chociaż tego typu jednostki były chyba używane na przybrzeżnych akwenach morskich (tego nie jestem pewny). Oczywiście trzeba brać pod uwagę że rzeki w Rosji to nie w Polsce, inna głebokość. Wydaje mi się, że znacznie lepsze i w swej klasie chyba mieszczące się czołówce światowej były jednostki pokrewne Projektu 191-192 i wszystkie pokrewne. Przy wyporności 40-60 ton posiadały uzbrojenie 1x85 mm, 2x2x14,5 mm. Pancerz od 7 do 24 mm. Jestem ciekaw waszej opinii na temat tych jednostek.
Pozdrawiam
Sowieckie projekty 190, 191, 192
„190” - 79.3 ts, 80 tn, 82 tppw; 30.70 x 4.35 x . /0.88 m; 19.6 w, 2xD K-800, 2400 KM, 2 śruby; 2x85 L/52 (MK-85), 4x12.7pl L/79 (DSzKM-2B), 6 min (R); pb7-14(pod skosem 9°), pp10, sd10-14; zasięg 330 mm
„191” - 48.9 ts, 49.6 tn, 50.3 tppw; 25.92 x 4.43 x . /0.62 m; 15.9 w, 2xD W-2, 1100 KM, 2 śruby, R-3.15 t; 1x85 L/52 (MK-85), 4x12.7pl L/79 (DSzKM-2B), 8 min (R); pb7-14(9°), pp10, sd10-14; z. 1+13; 530-10.2
„191M” - 49.7 ts, 51.3 tn, 52.8 tppw; 25.96 x 4.43 x . /0.65 m; 20.8 w; 2xD M-50, 2000 KM, 2 śruby, R-3.3 t; 1x85 L/52 (MK-85), 4x14.5pl (2M-6), 8 min (R); pb7-14(9°), pp10, sd10-14; z. 1+13; 517-10
„192” - I. (1952) - 60.6 ts, 62.5 tn, 64.3 tppw; 27.47 x 4.42 x . /0.73 m; 22.8 w; 2xD M-50, 2000 KM, 2 śruby, R-4.95 t; 1x85 L/52 (MK-85), 4x14.5pl (2M-6), 8 min (R); pb7-18(15°), pp10, sd10-24; z. 1+14; 610-14
II. (1952) - jw., lecz – 61.3 ts, 63.2 tn, 65 tppw; 27.27 x 4.42 x . /0.74 m; 22.6 w;
"191" i "192" wybudowano po dwie jednostki doświadczalne, seryjnym natomiast był "191M" (118 jednostek). "190" nie był budowany.
„191” - 48.9 ts, 49.6 tn, 50.3 tppw; 25.92 x 4.43 x . /0.62 m; 15.9 w, 2xD W-2, 1100 KM, 2 śruby, R-3.15 t; 1x85 L/52 (MK-85), 4x12.7pl L/79 (DSzKM-2B), 8 min (R); pb7-14(9°), pp10, sd10-14; z. 1+13; 530-10.2
„191M” - 49.7 ts, 51.3 tn, 52.8 tppw; 25.96 x 4.43 x . /0.65 m; 20.8 w; 2xD M-50, 2000 KM, 2 śruby, R-3.3 t; 1x85 L/52 (MK-85), 4x14.5pl (2M-6), 8 min (R); pb7-14(9°), pp10, sd10-14; z. 1+13; 517-10
„192” - I. (1952) - 60.6 ts, 62.5 tn, 64.3 tppw; 27.47 x 4.42 x . /0.73 m; 22.8 w; 2xD M-50, 2000 KM, 2 śruby, R-4.95 t; 1x85 L/52 (MK-85), 4x14.5pl (2M-6), 8 min (R); pb7-18(15°), pp10, sd10-24; z. 1+14; 610-14
II. (1952) - jw., lecz – 61.3 ts, 63.2 tn, 65 tppw; 27.27 x 4.42 x . /0.74 m; 22.6 w;
"191" i "192" wybudowano po dwie jednostki doświadczalne, seryjnym natomiast był "191M" (118 jednostek). "190" nie był budowany.
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk