Planowano. Wiele planów było nierealnych, ale były...
A przed tak ściśle współpracowali z Niemcami i Austro-Węgrami, że fabryki zbrojeniowe pobudowali im Anglicy.
Pytanie: Dlaczego tego nie zrobiły zakłady Kruppa lub Skody ?
Planowano. Wiele planów było nierealnych, ale były...
Nie wiem czy odnotowaliście, że Autor dla równowagi bardzo ciepło wypowiada się o konstrukcjach francuskich "prawie tak dobrych jak Amerykańskie" Bodajże w ub roku popełnił jakiś artykuł im poświęcony i parę stwierdzeń w tym stylu tam padło. Pokłosie tego widać i w tekście o Littorio. Znając "skrzywienie na Iowę" Autora z ciekawością czytam jego opisy okrętów innych marynarek, traktując je niekoniecznie jako źródło wiedzy obiektywnej, ale nie da się ukryć, że lektura dostarcza ... radości
Nie pomyliłeś się? System kierowania ogniem najgorszy na świecie a i w ogóle 100 lat za np. za typem Nevada. Te 3 metry to nic.
To będzie chyba pierwsza monografia w historii w której ktoś podaje zapas pływalności.Dunkerque i Strasbourg dysponowały całkiem sporym zapasem pływalności wynoszącym 28 160 t
Niekoniecznie... Procentowo określasz z "ogólnej objętości" kadłuba, jako całości. Natomiast w tonach możesz podać zapas pływalności dla konkretnej wyporności, ponieważ będzie inny dla wyporności standardowej, a inny dla pełnej. I to pomimo tej samej objętości kadłuba, ale różnie wypełnionego zapasamijogi balboa pisze: ↑ Czyli wartość podana w artykule jest nieprawidłowa. Zapas pływalności powinien być zapisany procentowo...
Jest raczej pewne że zapas pływalności powinno się odnosić do z góry zdefiniowanej wyporności bazowej, najprawdopodobniej standardowej. Świadczy o tym sama wartość - drugie tyle co pod wodą.
Możesz łaskawie powiedzieć, co to są pancerniki uniwersalne ?jogi balboa pisze: ↑ ...uznałem że wałkowanie "pancerników uniwersalnych" byłoby nieoryginalne.