Tak się skończyło zniszczenie dźwigu o dopuszczalnym obciążeniu roboczym 5000 ton dla renomowanej firmy dźwigowej Liebherr. Żuraw został niedawno zainstalowany na nowoczesnej jednostce Orion I, zbudowanej w Cosco (Qidong) Offfshore i miał zostać dostarczony do belgijskiej grupy Deme, pod koniec tego miesiąca. https://www.gospodarkamorska.pl/MW,Sluz ... wideo.html
Japoński masowiec Wakashio jest już od kilku dni przełamany do morza wyciekło ponad 1000 ton paliwa Wakashio osiadł na rafie koralowej na Mauritiusie 25 lipca, ale nie od razu zacząło wyciekać paliwo. Ropa zaczęła wyciekać ze statku 6 sierpnia . Szkoda ,że nie próbowano go ściągnąć gdy w początkowym okresie siedział dziobem na rafie ,po kilku dniach fale odwróciły go rufą w stronę rafy . Po dochodzeniu i śledztwie ustalono ,że w dniu
wejścia na rafę obchodzono urodziny jednego z członków załogi , władze Mauritiusa szacują swoje straty na ponad 1.5 mld $ .
Re: Katastrofy na morzu
: 2020-08-18, 10:50
autor: Piotr S.
Japoński masowiec na Mauritiusie rozpadł się - lekcja także dla nas https://www.portalmorski.pl/zegluga/460 ... ze-dla-nas
Również tak uważam ,że błędem wydaje się decyzja polskich władz o rezygnacji z budowy (anulowanie przetargu i wynikająca stąd utrata dofinansowania większości kosztów budowy, już przyznanego / pozyskanego z UE) statku ratowniczego dla służby SAR (jak wiemy ze specyfikacji technicznej zawartej w dokumentacji przetargowej - o cechach także pozwalających realizować zadania ERV / ETV). Tak jak podano to w komentarzu dlatego dziwi mnie decyzja
o rezygnacji z budowy tej jednostki pytanie co na to minister gospodarki morskiej ?